PDA

View Full Version : Sotaleiri ja vankkurit

Travianpelaaja
02-19-2007, 08:39 AM
Sain taas uuden idean. Yksi niistä olisi sellainen kuin vankkurit, jolloin joukot voisivat ryöstää enemmän,mutta olisivat hitaampia. Hyökätessä voisi lähettää vankkurit samalla tavalla kuin sotilaitakin, kun ne on kehitetty.

Toinen idea olisi sotaleiri, eli voisi pystyttää tyhjälle alueelle tilapäisesti pienen sotaleirin. Sen idea on se, että voi pystyttää vihollisen kylän lähelle pienen sotaleirin, jolloin ei tarvitse palata pääkylälle takaisin aina ryöstön jälkeen. Leirille voisi rakentaa vartiotornin jos sellainen tulee, kokoontumispisteen, pienen kätkön,pienen varaston ja pienen viljasiilon. Kun pieni varasto ja pieni viljasiilo ovat täynnä,tai kun itse päättää, leirin voi purkaa, ja lähteä takaisin kotikylään,jolloin kaikki ryöstetyt resurssit tulisivat mukaan.
Tämä pitäisi tehdä kalliiksi jollain tavalla, jotta sotaleiristä ei tulisi aivan ylivoimaista asetta. Sotaleirin, toisin kuin tavallisen kylän voisi pystyttää sitä varten erikseen tarkoitetut yksiköt, jotka olisivat halvempia kuin uudisasukkaat. Sotaleirin voisi myös tuhota tavalliset sotilaat, jotta heikommat pelaajat voisivat tuhota sotaleirin(pienillä kylillä kun ei ole katapultteja).

Raato
02-19-2007, 09:33 AM
Vankkuri idea on hyvä mutta niitä mielestäni pitäisi saada hyökkäykseen mukaan vain yksi kerrallaan.

Sotaleirikin kuulostaa ihan ok idealta silloin kun niitä on yksi per kylä, varsinkin jos niiden läpi ei voisi kuljettaa joukkoja tai kauppiaita, koska isommat sotaherrat ympäröisivät ensin oman kylänsä leirimuurilla ja sitte piirittäisivät pienemmät kylät kyvyttömiksi.

Travianpelaaja
02-19-2007, 09:44 AM
Vankkuri idea on hyvä mutta niitä mielestäni pitäisi saada hyökkäykseen mukaan vain yksi kerrallaan.

Sotaleirikin kuulostaa ihan ok idealta silloin kun niitä on yksi per kylä, varsinkin jos niiden läpi ei voisi kuljettaa joukkoja tai kauppiaita, koska isommat sotaherrat ympäröisivät ensin oman kylänsä leirimuurilla ja sitte piirittäisivät pienemmät kylät kyvyttömiksi.

Olen samaa mieltä vankkureista. Ajattelin itsekkin noin.

Sotaleirien rajoitus voisi tosiaan olla 1/vihollisen kylä, tai 1/omien kylien määrä, eli yksi kylä saa perustaa yhden sotaleirin.

En kyllä ymmärtänyt miten sotaleireillä voisi muurata oman kylän, sillä sotaleireille ei voi tehdä kasarmia, sillä muutenhan siellä voisi tuottaa paljon sotilaita, vaikka kyseessä on tilapäisleiri.

Sotaleireistä unohdin mainita sen,että Gallialaiset voisivat rakentaa myös pienen ansoittajan esim. 1lvl ansoittaja voi tehdä 5 ansaa 2lvl 10 ansaa jne.

Raato
02-19-2007, 10:50 AM
En kyllä ymmärtänyt miten sotaleireillä voisi muurata oman kylän, sillä sotaleireille ei voi tehdä kasarmia, sillä muutenhan siellä voisi tuottaa paljon sotilaita, vaikka kyseessä on tilapäisleiri.

Mutta sotaleireille voi siirtää joukkoja, eikö totta? Mutta unohdetaan tämä sillä niitä voisi tehdä vain 1/kylä

juliuscaesar
02-19-2007, 02:33 PM
Voishan sotaleiristä tehdä niin kalliin pystyttää että vain jos on joku 200+ kokoa armeija olisi ideaa.

Tai jos on iso ryöstöretki edessä ja takuuvarma saalis.

Ja jos leiriin mahtuisi 2x se mitä itse leiri maksaa.

Olisi sitten ainakin jotain hyötyä.

Travianpelaaja
02-20-2007, 12:41 PM
Voishan sotaleiristä tehdä niin kalliin pystyttää että vain jos on joku 200+ kokoa armeija olisi ideaa.

Tai jos on iso ryöstöretki edessä ja takuuvarma saalis.

Ja jos leiriin mahtuisi 2x se mitä itse leiri maksaa.

Olisi sitten ainakin jotain hyötyä.

Must tuntuu et ois parempi laittaa määrälle rajoitus.

muuten noi ois todella hyödyttömiä, ellet ole hyökkäämässä vihollisen kimppuun,joka on joku 10h kaukana susta.

Tai sit ehkä sillei et jos sul on 1 sotaleiri, niin 2 tekeminen samaan aikaa olisi 2x kalliimpi ja 3x kalliimpi. Oisko siinä mitään ideaa?

polliainen
02-20-2007, 12:52 PM
tee uus kylä vihollisen naapuriin siin sulle sota leirii

mayhem
02-21-2007, 11:20 AM
mun mielestä tota ei tarvita, mutta jos semmonen tulee niin ei vois tehä yhtä enempää, mutta sitä vois liikuttaa.

Travianpelaaja
02-21-2007, 06:42 PM
No jos ei sotaleiri niin entäs ne vankkuritsitten?

polliainen
02-21-2007, 06:46 PM
mitä hyötyy? tee enemmän sotilaita nii nsaat enemmän saalista ja useinkaan kukaan ei saa saalista yli sen mitä soltut kantaa

Travianpelaaja
02-21-2007, 08:05 PM
Niin no se on tietysti aika yksinkertainen ratkaisu.

Travianpelaaja
02-22-2007, 07:06 AM
mun mielestä tota ei tarvita, mutta jos semmonen tulee niin ei vois tehä yhtä enempää, mutta sitä vois liikuttaa.

Tietysti sitä voi liikuttaa. En mä nyt ajatellu,että siitä tulis vain pieni kylä. Sitä on tarkoituskin liikuttaa.

cystis
02-22-2007, 07:36 AM
Ei siitä mitään tulis...