PDA

View Full Version : Traviania kännykkään

Shael
01-28-2007, 08:28 PM
Minun mielestä nykyisten 3g gprs ja wap selaimisten kännyköiden aikana olisi fiksu idea tehdä travianista wap tai muuten kevennetyt versiot nyky kännyköihin sopivaksi. Onhan siitä paljon vaivaa mutta toisaalta toisi vähän vastinetta tälle kulta hömpötykselle.

Moinen riisuttu järjestelmä ei kuitenkaan tulisi lisäämään serveri kuormaa juuri nimeksikään mutta toisi aktiivisimmille pelaajille kivaa lisä bonusta

TheAncient
01-28-2007, 08:30 PM
Joskus käynyt itselläkin mielessä, että olisi helppoa katsoa travianin tilanne kun on jossain internetittömällä alueella :) kätevä olisi, katsotaan saako koskaan tuulta purjeidensa alle.

belzar
01-28-2007, 08:32 PM
Tuli testattuakin tuolla toisaalla pelaamista kännykällä... kyllähän se javaakin pyöritti sen verran, että sai tilanteen tarkistettua.

Shael
01-28-2007, 08:39 PM
Joo pyörittää mutta siitä voisi tehdä oikeasti toimivankin, riisua turhia grafiikoita jne, että voisi ihan pelatakkin kännykän läpi

Quaker
01-29-2007, 08:41 AM
Tuossa juuri bussimatkalla Porista Raumalle tuli matka värkättyä traviania luurilla (7710) ja ihan hyvin näytti EGRPS/EDGE:llä ja isolla laajakvuanäytöllä pelaavan.

Toki grafiikat on hieman raskaat nykypäivän kännyjenkin tehoille / muisteille niin olisi se mukavaa jos olisi tarjota mobiili-graffatkin. Sitä odotellessa..

fellu
01-29-2007, 08:47 AM
Tuossa juuri bussimatkalla Porista Raumalle tuli matka värkättyä traviania luurilla (7710) ja ihan hyvin näytti EGRPS/EDGE:llä ja isolla laajakvuanäytöllä pelaavan.

Toki grafiikat on hieman raskaat nykypäivän kännyjenkin tehoille / muisteille niin olisi se mukavaa jos olisi tarjota mobiili-graffatkin. Sitä odotellessa..

Olisi tosi kätevä, pitäis miettiä suunnitelua

an0ther
01-29-2007, 05:56 PM
Sanoisin että jokseenkin turhaa tätä on erikseen kapuloille muokata, toimiihan tää ihan hyvin tällaisenaankin puhelimessa, vaikka onkin vähän hitaampi ...

Ei muuta kuin kaikki kultaa ostamaan niin pelin kehityksen rattaat pysyy hyvin rasvattuina
:P

MaiJami
01-29-2007, 06:00 PM
Kyllä se hyvä idea olis tehä se ihan oma versio kännykälle. Mulla ainaki toimii hyvin Mini Operalla mutta jotkut linkit ei toimi :(

axamanix
01-29-2007, 07:17 PM
Kuulin tästä pelistä vasta tänään joten ihan aloittelija tässä ollaan, mutta pitihän testata sivua nokialla gprs yhteydellä. Olenkin kaivannut jotain tämmöistä Civ tyyppistä peliä kapulaan ja sanotaan nyt niin, että ihan kohtuullisesti toimi näinkin varsinkin nokia web browserilla. Palaaminen onnistuu tylsinä hetkinä ja silloinkin kun ei muuten pclle pääse. Tietenkin karsitumpi kokonaisuus parantaisi kännykkä pelaamisen laatua. Tällä hetkellä resurssien puutteessa peli ei muutenkaan ole kuin odottelua suoja-ajan turvassa:)

Qurre
01-30-2007, 05:40 PM
Kyllä se hyvä idea olis tehä se ihan oma versio kännykälle. Mulla ainaki toimii hyvin Mini Operalla mutta jotkut linkit ei toimi :(

Itsekin olen Operan kännykkä-versiolla koittanut pelailla, mutta ainakaan kartan kuvia se ei hyväksy linkeiksi vaan tulkitsee ne pelkkinä kuvatiedostoina.. Ja tietenkin pelkistetty versio olisi datasiirto-maksujen kannalta edullisempi.

SCorp10
01-30-2007, 05:51 PM
Äänestys on tällä hetkellä: Kyllä 25; Ei 0 :) Eli joku vaan väsämään.. esim allu saisi hyvää mainosta itelleen jos pystyis tekemän sellaisen ja jakamaan sen omien sivujen kautta :)

Mirakel
02-05-2007, 12:05 PM

Itsekin olen Operan kännykkä-versiolla koittanut pelailla, mutta ainakaan kartan kuvia se ei hyväksy linkeiksi vaan tulkitsee ne pelkkinä kuvatiedostoina.. Ja tietenkin pelkistetty versio olisi datasiirto-maksujen kannalta edullisempi.

Sama ongelma täällä (alla Nokian 6151 ja Opera Mini); resursseja olen ihan kivasti pystynyt päivittämään, mutten mitään muuta.

Janozz
02-05-2007, 02:37 PM
mutta olisihan se huonokin juttu tämmöisille jotka istuu koneella 24/7, sitten ei olis niin paljoa ryöstettävää

cystis
02-23-2007, 05:34 AM
Eikö joissaki muissa travianeissa ole tämmöstä wap-juttua??

polliainen
02-23-2007, 07:15 AM
mutta olisihan se huonokin juttu tämmöisille jotka istuu koneella 24/7, sitten ei olis niin paljoa ryöstettävää

niinpä janozz ja nyt et oo modi :lol: t:FINNISH MASTER

Ozcar
02-25-2007, 09:40 PM
Tuota noin... Onko jotain mennyt ohi silmien, vai olenkos perinpohjin erehtynyt, sillä ainakin osoitteesta wap.travian.fi löytyy jonkin sortin travianin versio.

Void-
02-26-2007, 06:23 AM
Hyvin toimii isin kommunikaattorilla :lol:

Village X
03-27-2007, 10:36 AM
Hyvin toimii isin kommunikaattorilla :lol:
Joo, kommunikaattorissa toimii hyvin.

Vesui
03-27-2007, 11:44 AM
testasin kännykällä ja latausajat olivat hirveitä; ~10 minuuttia meni että latasi viljapeltoa.. kylän yleiskatsaus ei toiminu ja paikat oli ihan sekasi

kamistar
03-27-2007, 11:51 AM
pitäis olla joku java tai sis sovellus mun symbian 60 kännylle (nokia 60)
Joka tulkitsee sivuston ja antaa käyttää kännykällä.
kun toi operan ja opera minin kautta ei hyödytä.
Siis jokin traviania varten tehty työkalu josta vois valita kielen ja serverin.

Nimi ehdotus: Travian mobile tool-kit

Exray
03-27-2007, 12:28 PM
Kommarilla joutu yrittää pirulaisen KPY takia. Viikonloppu oli yhtä helevettiä ilman Traviania.

StAna
03-27-2007, 06:05 PM
Kyllä minun N70 puhelimella Travian pyörii mainiosta, mutta rakennuksia ei voi rakentaa eikä joukkoja lähettää.
Resurssikenttiä voi kyllä laajentaa. Lataaminenkin kesti vain 5-20 sek.

Egoist XIV
03-30-2007, 09:08 PM
Eikös PSP:llä toimi kanssa?

ubat
03-30-2007, 09:22 PM
Kyllä minun N70 puhelimella Travian pyörii mainiosta, mutta rakennuksia ei voi rakentaa eikä joukkoja lähettää.
Resurssikenttiä voi kyllä laajentaa. Lataaminenkin kesti vain 5-20 sek.
Sama kännykkä, ja hyvin toimii ;) tosin harmillista on, ettei se "Oma kylä" sivu toimi :/

Tää kännykästä pelaaminen on kyllä todellisten 'NoLifettäjien' puuhaa :D mut kivaahan se on ^^

Cirion
04-01-2007, 11:23 AM
Itellä on Nokia 5140i ja Opera Mini ja sillä pystyy tarkistaan resot muttei tekemään mitään muuta.

Kahan
04-08-2007, 12:34 PM
Wapissa vois jättää graffat pois ja pistää vaan tekstiä tilalle, jottei jumittais liikaa.

Nacho
04-12-2007, 11:15 AM
Ajatelkaapa toistamiseen. Ei kukaan voi olla semmonen no-life että pelaa traviania kännykällä. Tottakai sitä voi jossain koulussa ja vähän kotonakin, mutta on mulla ainakin kotona parempaakin tekemistä kuin travian no-lifettäminen.

Simbe
04-19-2007, 11:31 AM
Eilen hommasin N73 'puhelimen', ja hyvin pystyy pelaamaan, vaikkei aina edes ole 3G alueella.

Birglar
04-19-2007, 11:46 AM
Wapissa vois jättää graffat pois ja pistää vaan tekstiä tilalle, jottei jumittais liikaa.

Ite ajattelin kans jotain tällästä, eli kannatus on vahva.

mungero
04-22-2007, 07:25 AM
Juu, grafiikat pois ettei olis jotai hirveitä loadausta kokoajan puhelimelle.(Miltähän se näyttää minun kännykällä :roll: ?

TokiL
04-22-2007, 07:42 AM
toimiihan tämä jo nykyäänkin pitäisi vain kännyköiden teho systeemejä miettiä :wink:

leetxxx
04-22-2007, 10:17 AM
Pikku winkkinä niille jotka käyttää opera miniä. Eli kun minulla ei ainakaan toimi kylän keskustan kuvien linkit, niin olen tietokoneella tallentanut viesteihin (lähettänyt itselleni postia :D) linkit kaikkiin niihin rakennuksiin ja tyhjiin rakennuspaikkoihin, joten voin käyttää puhelinta travianissa yhtä hyvin kuin tietokonetta, tosin vähän hitaammin.

novalan
04-25-2007, 08:51 AM
Minun mielestä nykyisten 3g gprs ja wap selaimisten kännyköiden aikana olisi fiksu idea tehdä travianista wap tai muuten kevennetyt versiot nyky kännyköihin sopivaksi. Onhan siitä paljon vaivaa mutta toisaalta toisi vähän vastinetta tälle kulta hömpötykselle.

Moinen riisuttu järjestelmä ei kuitenkaan tulisi lisäämään serveri kuormaa juuri nimeksikään mutta toisi aktiivisimmille pelaajille kivaa lisä bonusta

Niin, siis kuka on sanonu ettei Travian toimi kännykällä. Nimittäin toimii 3G-puhelimilla aivan loistavasti. Itse nimittäin välillä kännykällä käyn Travianissa. Ota luuri käteen ja kokeile !

JyriP
04-25-2007, 10:18 AM
Niin, siis kuka on sanonu ettei Travian toimi kännykällä. Nimittäin toimii 3G-puhelimilla aivan loistavasti. Itse nimittäin välillä kännykällä käyn Travianissa. Ota luuri käteen ja kokeile !En ole vielä mutta nyt sanon. Ei toimi täydellisesti 3g luurissa. 6630 ja opera mini(säästyy dataa) ei päästää kylän keskustaan ja resukentillä ei näy millä tasolla mennään.

Toi linkitys tuossa ylempänä on myös mulla käytössä.

novalan
04-25-2007, 01:15 PM
Niin, siis kuka on sanonu ettei Travian toimi kännykällä. Nimittäin toimii 3G-puhelimilla aivan loistavasti. Itse nimittäin välillä kännykällä käyn Travianissa. Ota luuri käteen ja kokeile !En ole vielä mutta nyt sanon. Ei toimi täydellisesti 3g luurissa. 6630 ja opera mini(säästyy dataa) ei päästää kylän keskustaan ja resukentillä ei näy millä tasolla mennään.

Toi linkitys tuossa ylempänä on myös mulla käytössä.

Ainoa asia mikä mulla ei toimi puhelimella on toi 'kartta'; ei näe tietoja ku laittaa kursorin kaupungin päälle. Muuten ei ole mitää ongelmia. MM. noi mitä mainitsit niin toimii mulla moitteetta.

Jomppama
04-25-2007, 03:25 PM
Kyllähän se travian jotenkin kännykässä jo nyt toimii. Omalla kännykällä (6230) se kyllä lataa sivun ja pääsee kirjautumaan sisäänkin, mutta mitään ei voi painella sen jälkeen (paitsi niitä sivussa olevia tekstilinkkejä). Eli yksinkertaistaa sitä sais sen verran, että kännykässäkin toimisi kunnolla.

novalan
04-26-2007, 12:08 PM
Kyllähän se travian jotenkin kännykässä jo nyt toimii. Omalla kännykällä (6230) se kyllä lataa sivun ja pääsee kirjautumaan sisäänkin, mutta mitään ei voi painella sen jälkeen (paitsi niitä sivussa olevia tekstilinkkejä). Eli yksinkertaistaa sitä sais sen verran, että kännykässäkin toimisi kunnolla.

Joo, siis voit sitte hankkia kunnon puhelimen jos tahdot sillä pelata. En usko että henkilökunta kaipaa yhtää lisää hommia, kun mitä niillä jo on.

Niinku ennen sua sanoin, peli toimii loistavasti kännykällä. Se on vaa sun kännykästäs kiinni.

converse
04-30-2007, 06:56 AM
heh testasin kerran. Vähän turhan iso kännykän näytölle. Mutta lataa kaikki kuvt ja toimii. Ja vähän kuvanlaatu kärsi. Muutenkin aika hidas.

SkuX
04-30-2007, 07:05 AM
Kännykkä travianiin menis jo vähän nolifeksi.
Mutta olishan se ihan kätevä. 8)

DaTaaJa
04-30-2007, 08:53 AM
Kyllähän se olis kätevää.
Kyllä travian toimii kännykän Mini Operalla.
Lataa Sony Ericssonin Mini Opera tosta --> http://www.mobilesmania.com/forum/index.php?act=attach&type=post&id=23718

fighter
08-03-2007, 11:55 PM
miksen voi kirjautua wap travianiin?

Iivana-1941
08-05-2007, 06:44 PM
Todella hyvä idea! Mm kaiken maailman Hatrikit ynnä muut hyödyntävät tätä jo!

ile
08-06-2007, 07:23 AM
Jep mini-operalla on semmonen ongelma etten onnistu rakentamaan muuta kun resoa. Ja kenttien tasoakaan ei näy joten joutuu arvaamalla etsimään pienimmän tason omaavan resokentän. Viestien ja raporttien kautta pääsee onneksi joukkoja lähettelemään. Mitä muita selaimia on kuin opera mini? kokeilisin mielelläni.

piq
08-07-2007, 01:33 PM
AIvan. Opera Minillä saa resot kuntoon muttei rakennuksia. Tämä on kyllä ollut raivostuttavaa. Jos saisi Wapille toimivan, voisi olla hyvä.

mikeman
08-07-2007, 04:08 PM
Eikös PSP:llä toimi kanssa?
ainakii miun psp:llä toimii vaikka lataus ajat on pitkät

mosillan
08-07-2007, 04:27 PM
minulla on E90 eli Nokian uusin communicator ja sillä tulee aina välillä käytyä travianissa. Eli hyvin toimii Nokian omalla selaimella. Tosin, joku osaava nörde vois vaiks yrittää koodata puhelimeen softan, jolla vois traviania pelata, jos se ei ole kiellettyä.

topiasd
08-07-2007, 05:29 PM
Mun mielestä hyvä ajatus. Sais ite vaan paremman phonen
ja laajakaistaa kännykkään :D

mackara94
08-09-2007, 10:42 AM
Sain toimiin puhelimella.. Tosin menin suojaamatomalla wlan yhteydellä kommunikaattorin avulla mutta pääsee kyllä...

"N3ss3s"
08-13-2007, 10:57 AM
Kyllä todella hyvä idea. Mutta grafiikkaa pitäisi riisua niin toimisi paljon paremmin

The Unforgiven
08-13-2007, 11:23 AM
Mulla on Nokian 6680, tukee HTML:llää sen verran että pääsee sisään ja voi rakennella ja koulutella jotain.
Jos ottaa HTML:n pois niin silloin ei voi tehdä mitään...

Remu
01-29-2008, 10:49 PM
Speedi toimii paremmin kännykän, kuin kotikoneen kautta..

Kertoo jotain lagaamisesta..

Ps. Elisan pakettidataa käyttelen Nokian N95:lla.

wdom
01-29-2008, 11:45 PM
tämähän on jo olemassa jos vaan saisin yhteyden muodostettua. http://travian.gamecreator.cc/travian/index.jsp?lang=en

Pius Ollius
02-19-2008, 04:59 AM
Mulla on Opera mini 4 BETA ja NOKIA 7610 ja hyvin toimii. Mutta yksi asia mietityttää. Onko operalla surffailu kalliimpaa vai maksaako se edes hirveesti?
Tuleeko siitä jokin summa lopulliseen kännykkälaskuun?

AK-14
02-22-2008, 09:24 AM
Olen pelannut traviania viimeiset pari kuukautta kännykällä(Nokia 6290) ja toimii loistavasti.

lassla
03-09-2008, 06:50 AM
Onnistuuhan se tosiaan nyt jo jos on kännykaista.

keksisuklaa
03-10-2008, 12:15 PM
ja kullanosto mahdollisuus ilman viestiä vaan suoraan puhelimen painalluksella samaan pakettiin. Tämäkin hyvä idea.