PDA

View Full Version : Pelaajat voisivat solmia keskenään liittoja/rauhoja.

shadow
03-18-2008, 02:48 PM
Siis tulis profiiliin sellanen juttu, että vois sopia muiden pelaajien kanssa liittoja ja rauhoja niin kuin liittoumat toisille liitoille. (ja tulis myös se nimi sillei linkkinä)

Tämä koska pelaajat jokainen johtaa valtakuntaa ja täytyyhän valtakuntien solmia liittoja keskenään.
Eikä sillei, että vaan liittoumat, koska liittoumat muistuttaisivat tosi elämässä YK tai EU. Ja jos saksa vaikka kuuluis EU ja Norja ei niin ne voi silti sopia rauhan tai liiton keskenään.

pelicans94
03-18-2008, 02:50 PM
ihan hyvä idis :D

tuhkamuna
03-18-2008, 02:50 PM
No juu, onpahan tää ihan järkevä ehdotus, kannatan.

Maxa
03-18-2008, 02:52 PM
Ihan ok idea... :) voisi olla ihan kannattava.

Lateskinakki
03-18-2008, 02:53 PM
Kannatan

jontte-setä
03-18-2008, 02:55 PM
Minäkin kannatan!

sitruuna
03-18-2008, 02:55 PM
musta toi olisi hyvä idea! :D

Jiipee
03-18-2008, 02:56 PM
Kannatan ois nimittäin ihan kätevä.

-Jope-
03-18-2008, 02:57 PM
henkilöt sopivat näitä joko kaikessa hiljausuudessa tai sitten laittavat ne profiiliin näkyviin... eli turha mutta helpottaisi pelaamista :roll:

Jerry
03-18-2008, 02:58 PM
Olisihan tuollainen "Personal allys" -juttu ihan mukava.

Maximus89
03-18-2008, 02:59 PM
Hyvä idea!

Jonzku92
03-18-2008, 03:01 PM
Kerrankin idea, joka voisi jopa lähtä Saksaan, eli kannatan.

Mutta toisaalta tämä on myös melko turha... Joku sopii monta rauhaa/liittoa, niin hänen profiilinsa on todella pitkä mmmm...

Mitä hyötyä tästä loppujen lopuksi olisi?

Dr.Goatse
03-18-2008, 03:02 PM
Aivan järjetön idea. Voi vaan kuvitella kun pennuilla ois näitä "liittolaisia" kaikki profiilit täynnä.

E: Muistuttaisin jälleen kerran että farmit ei yhtään sen paremmin pärjäis vaikka liittolaisia olis kuinka.

MaKos
03-18-2008, 03:12 PM
No, Dr. Goatse, pistetään siihen määrään rajoitus, vaikka sittereiden mukaisesti 2 kpl personal allyjä? ;)

Dr.Goatse
03-18-2008, 03:17 PM
No, Dr. Goatse, pistetään siihen määrään rajoitus, vaikka sittereiden mukaisesti 2 kpl personal allyjä? ;)

Mikäs hyöty noista silti olisi?

shadow
03-18-2008, 03:21 PM
Ihan liikuittui! :cry: (ensimmöinen hymiö pitkään aikaan)

Näin paljon kannatusta.

Pitää laittaa saksan foorumeille voiko joku joka osaa englantia hyvin niin parannella sepostustani ja kirjoittaa sen englanniksi ja lähettää yv minulle niin laitan sen saksan foorumille.(Tai vielä parempi jos saksaa.)

Kerrankin idea, joka voisi jopa lähtä Saksaan, eli kannatan.

Mutta toisaalta tämä on myös melko turha... Joku sopii monta rauhaa/liittoa, niin hänen profiilinsa on todella pitkä mmmm...

Mitä hyötyä tästä loppujen lopuksi olisi?

Onhan noi profiilit monella täynnä p...aa eli ei se profiileja paljoa täyttäis.

Aivan järjetön idea. Voi vaan kuvitella kun pennuilla ois näitä "liittolaisia" kaikki profiilit täynnä.

E: Muistuttaisin jälleen kerran että farmit ei yhtään sen paremmin pärjäis vaikka liittolaisia olis kuinka.

Mutta sitä et voi kiistää etteikö tämä juttu oisi nerokas, koska ketä se jonkun profiilissa haittais.
Ja pitäshän niiden vastapuolien hyväksyä se rauha eli ei ne niitä paljoo kerkee hankkii.

MaKos
03-18-2008, 03:28 PM

No, jos jollain todellakin on personal ally jonkun sellaisen kanssa, jonka kanssa ei viitsisi ajautua tulilinjalle (esim. liittosuhteiden takia), niin tarvisi vaan napsauttaa linkkiä asian tutkimiseksi. Olisi jotain virallista "dokumenttia" asiasta (siis sehän se ally olisi kaiketi molempien osapuolten hyväksymä)...

Yleensä noita järkeviä personal allyja ei ole montaa, ehkä kuitenkin 2 kpl on liian vähän? Mutta ei nyt kuitenkaan enempää kuin 5.

Haploo
03-18-2008, 03:29 PM
dr goatse on ihan oikeilla jäljillä. muita vaan ketuttais sitte ku joutuvat oottelemaan sen 15 sek kun kohteen profiilin kaikki napit (eli sadan nanusiiven tuhannet jäsenet) siinä pelaajaprofiilissa lataa yks kerrallaan esille..
Jos on oikeesti hyviä tuttuja tai joitaki kanssapelaajia "uskottuina" niin ne voi ite kirjottaa siihen profiiliin..

shadow
03-18-2008, 03:31 PM
dr goatse on ihan oikeilla jäljillä. muita vaan ketuttais sitte ku joutuvat oottelemaan sen 15 sek kun kohteen profiilin kaikki napit (eli sadan nanusiiven tuhannet jäsenet) siinä pelaajaprofiilissa lataa yks kerrallaan esille..
Jos on oikeesti hyviä tuttuja tai joitaki kanssapelaajia "uskottuina" niin ne voi ite kirjottaa siihen profiiliin..

Miten muka saat tuhat suostumaan liittoon kanssasi?

Ja vois siinä olla vaikka 10-20 raja.

PPI hihhuli
03-18-2008, 03:35 PM
Kannatan, mutta mitä järkeä silloin olisi liittoumissa. Jos jokainen solmisi itse Liitot/Rauhat?

oskuoskuu
03-18-2008, 03:38 PM
ei mun mielestä hyvä ku sitte olis liikaa liittoja

shadow
03-18-2008, 03:40 PM
Kannatan, mutta mitä järkeä silloin olisi liittoumissa. Jos jokainen solmisi itse Liitot/Rauhat?

Mitä järkeä on nykyään vaikkapa EU:sta tai NATO:sta?

Eite
03-18-2008, 03:41 PM
Voihan nytkin kirjottaa profiliin henkilökohtaiset liittolaiset.

shadow
03-18-2008, 03:43 PM
Voihan nytkin kirjottaa profiliin henkilökohtaiset liittolaiset.

Mutta ei voi lähettää vaikka rauhanpyyntöä virallisena tai se nimi ei ole linkkinä.

MaKos
03-18-2008, 03:48 PM

Siis kyllähän niissä personal allyissa pitäisi olla joku raja (esim. 2-4 kpl). Idea kait olisi lähinnä sellainen kuin nykysysteemilläkin (ts. kirjoitetaan personal allyt molempiin profiileihin), että jos satutaan eri liitoissa / seuduilla olemaan, niin tiedetään tuttavuudet.

Ei sillä, eihän tuo peliä muuttaisi mihinkään, joissain rajatapauksissa on vaan kiinnostavaa käydä katsomassa, että löytyykö personal ally sieltä vastapuolelta. Tätä manuaalista hommaa se suora linkki helpottaisi.

Mitä järkeä on siinä, että liitoilla rauhat & liittolaisuudet & sodat ovat profiilissa klikattavina linkkeinä, ja vieläpä niin, että molempien pitää ne hyväksyä, että olisivat siinä? Eikö nekin voisi ottaa pois, koska liiton kuvaukseen voi kuitenkin ne kirjoittaa sitä mukaa kun sopii niitä? Ainahan sitä voi käydä sen toisen osapuolen kuvausta mulkaisemassa (hakemalla sen liittolistasta), jos miettii, että mahtaakohan tuo rauha/liittolaisuus olla oikea vai toisen osapuolen päiväuni...

shadow
03-18-2008, 04:03 PM

Siis kyllähän niissä personal allyissa pitäisi olla joku raja (esim. 2-4 kpl). Idea kait olisi lähinnä sellainen kuin nykysysteemilläkin (ts. kirjoitetaan personal allyt molempiin profiileihin), että jos satutaan eri liitoissa / seuduilla olemaan, niin tiedetään tuttavuudet.

Ei sillä, eihän tuo peliä muuttaisi mihinkään, joissain rajatapauksissa on vaan kiinnostavaa käydä katsomassa, että löytyykö personal ally sieltä vastapuolelta. Tätä manuaalista hommaa se suora linkki helpottaisi.

Mitä järkeä on siinä, että liitoilla rauhat & liittolaisuudet & sodat ovat profiilissa klikattavina linkkeinä, ja vieläpä niin, että molempien pitää ne hyväksyä, että olisivat siinä? Eikö nekin voisi ottaa pois, koska liiton kuvaukseen voi kuitenkin ne kirjoittaa sitä mukaa kun sopii niitä? Ainahan sitä voi käydä sen toisen osapuolen kuvausta mulkaisemassa (hakemalla sen liittolistasta), jos miettii, että mahtaakohan tuo rauha/liittolaisuus olla oikea vai toisen osapuolen päiväuni...

Eikä se voi tulla kummankaan liitto/rauha listaan jossei molemmat sitä hyväksy ainoastaan sodat näkyy sillä joka sen on julistanut ilman, että toisen tarttee hyväksyä.

mijummi
03-18-2008, 04:08 PM

samaa mitä liittojen liitoissa.

Töpö
03-18-2008, 05:51 PM
Ihan turha aihe... Itse olen solminut henk. kohtaisesti eikä siihen mitään erilaisia linkkejä tarvi profiiliin.

lizgo
03-18-2008, 06:53 PM
olen tehnyt tästä jo yhden aiheen mutta vähän eri nimellä lueppa tämä (http://forum.travian.fi/viewtopic.php?t=25117&highlight=henkil%F6kohtaiset+liitot)

85bri
03-18-2008, 09:40 PM
Mikä ettei, voisihan se toimia niinkin, että 1 tason lähetystöllä voi solmia 2 liittolais suhdetta ja 5 tason lähetystöllä 10 jonka jälkeen ei enempää.

Liittolaisuus etuina voisi olla esimerkiksi vankien vapautus ja vaikka mahdollisuus nähdä kaveriin kohdistuneet hyökkäykset saamalla näistä raportin joka kerta.

moxey
03-18-2008, 10:53 PM
Minen kyl tuommosessa näe mitään hyötyä. Turhaa tilpehööriä vaan.

Mitäs luulette, että montako tuhatta personal ally hakemusta servon ykkönen saa.

MaKos
03-18-2008, 11:20 PM
Mitäs luulette, että montako tuhatta personal ally hakemusta servon ykkönen saa.

Hillittömän paljon. Mutta jaksaahan ne jo tätä nykyä tappaa joukkonsa servun ykkösen kyliin & lähettää spämmiä pitkin päivää, joten paljonko tämä lopulta muuttaisi tilannetta?

moxey
03-18-2008, 11:36 PM
Meinaat et koska tulee jo muutenkin paljon paskaa niskaan niin sitä on sitten ihan sama tulla vaikka vähän lisääkin?

Mitä konkreettista hyötyä tuosta on, että ne olisi linkkeinä eikä normaalisti teksteinä? Hienon näkönen? Selkeämpi? Enemmän lisää kivoja pikku ominaisuuksia?

Nykyäänhän tuo että olen servon ykkönen ja laitan sinne friendsiksi kaverin tarkottaa sitä, että jos hyökkäät mun pieneen kaveriin niin minä isompana tulen ja kostan sen.

Miten tuo uusi idea eroaisi vanhasta?

Sääntöihin pitäisi lisätä "et saa vallata kylää pelaajalta, joka on ollut sinun ally listalla 2 päivän aikana"?

Ainut hyvä puoli tuossa olisi se, että tuolla pystyttäisiin serverin puolesta varmistamaan, että herrasmiesmäinen 24h sopimus olisi pakko pitää, koska sitä ei voisi rikkoa. Mitään muuta hyvää puolta tuossa en näe. Ja toisaalta selkäänpuukottamiset kuuluu peliin ikävä kyllä.

Tää on vähän samanlainen idea ku joskus s1.fi alkaessa alko tulemaan kaikenmaailman "saisko laitettua musiikkia omalle profiilisivulle"-aiheet.

MaKos
03-19-2008, 12:50 AM
Meinaat et koska tulee jo muutenkin paljon paskaa niskaan niin sitä on sitten ihan sama tulla vaikka vähän lisääkin?

No vähän ehkä niin ;)

Mitä konkreettista hyötyä tuosta on, että ne olisi linkkeinä eikä normaalisti teksteinä? Hienon näkönen? Selkeämpi? Enemmän lisää kivoja pikku ominaisuuksia?

Kuten jo sanoin, niin mitä ihmeen hyötyä on siitä, että liitoilla on ne linkit siinä kuvauksessa? Ei mitään - ihan saman asianhan hoitaisi se, että kumpainenkin osapuoli editoisi liiton kuvaukseen kulloisetkin suhteet?

Nykyäänhän tuo että olen servon ykkönen ja laitan sinne friendsiksi kaverin tarkottaa sitä, että jos hyökkäät mun pieneen kaveriin niin minä isompana tulen ja kostan sen.

Miten tuo uusi idea eroaisi vanhasta?

Ei varmaan mitenkään muuten, kuin siten, että sun ei tarttisi erikseen hakea sitä isompaa sieltä listoilta, ja yrittää katsastaa, josko tällä on se "personal ally" omassa profiilissaan.

Eikä todellakaan tarvitse olla servun ykkönen, tai edes iso; kyllä mulle merkkaa jonkun verran se, että joku farmitasoinen kaveri on sellaisen kaverin kaveri, joka on sellaisessa liitossa, jonka kanssa toivoisin yhteistyötä - ei viitsi turhan päiten keikuttaa venettä, jos se on totta (siis se kaveruussuhde).

Sääntöihin pitäisi lisätä "et saa vallata kylää pelaajalta, joka on ollut sinun ally listalla 2 päivän aikana"?

Aivan suotta ;)

Tää on vähän samanlainen idea ku joskus s1.fi alkaessa alko tulemaan kaikenmaailman "saisko laitettua musiikkia omalle profiilisivulle"-aiheet.

No on tää ehkä hivenen eri asia. Mutta kuten sanottu, ei ole ainakaan mulle erityisen merkittävä asia, mutta joskus harvoin saattaisi vähentää manuaalista työtä. Ja jos jotain Travianiin kaipaan, niin helpotuksia nimenomaan rutiinien hoitamiseen; mitä järkeä on siinä, että kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta?

shadow
03-19-2008, 06:10 PM
olen tehnyt tästä jo yhden aiheen mutta vähän eri nimellä lueppa tämä (http://forum.travian.fi/viewtopic.php?t=25117&highlight=henkil%F6kohtaiset+liitot)

Olen pahoillani en löytänyt haulla mitään.

Mikä ettei, voisihan se toimia niinkin, että 1 tason lähetystöllä voi solmia 2 liittolais suhdetta ja 5 tason lähetystöllä 10 jonka jälkeen ei enempää.

Liittolaisuus etuina voisi olla esimerkiksi vankien vapautus ja vaikka mahdollisuus nähdä kaveriin kohdistuneet hyökkäykset saamalla näistä raportin joka kerta.

Tässähän tuli asiaa tuo parantaa tätä ideaa todella paljon.

No ei taatusti ole.

Tämä idea on tarkoitettu sitä varten, että voitaisiin hoitaa paremmin/virallisemmin noita henkilökohtaisia liittoja.

Joita jo monella on ja monella tulee olemaan, mutta tämä idea auttaa liiton/rauhan tarkistamista onko se totta vai ei, koska jokainen voi nykyään kirjottaa mitä haluaa profiiliin ja vaikka sanoa, että on liitossa jonkun hyvän pelaajan kanssa ja sitten sen tarkastus onko se totta kestää kauemmin kuin nyt tämän idean toteuttamisen jälkeen.