PDA

View Full Version : Logistiikka

Haploo
03-15-2008, 07:53 PM
Näitä on tullu mietittyä pitkäänkin, mutta nyt vasta uskallan avata suuni. Tota markettijuttua en kirjannu aikanaan mihinkään ylös, joten siihen saattaa tulla jatkossa päivityksiä. Nuo on kuitenkin pääasialliset featuret, mitkä tulivat mieleen. Uskoisin, että niittävät mainetta ja kunniaa aktiivisempien pelaajien keskuudessa.

Logistiikka travianissa on aivan perseestä. Kun kylien määrä kasvaa yli 20, alkaa resohuolto olla jo yli puolet peliin kuluvasta ajasta. Mikäli kasvatat vaikkapa nyrkkiä kaikkien kyliesi resoilla, tai ruokit WW-kylää, niin on täyttä tuskaa painella päivästä samat luvut kauppiaille ja samat kohteet määränpääksi.
Olis loistohomma, jos esim. plustilille lisättäis mahdollisuus ohjelmoida kauppiaat kulkemaan yötä päivää tiettyjen rajojen puitteissa.
Rajoja voisi olla esim:

-kuljeta aina resot kylästä X kylään Y, kun varastotilanne ylittää 25%. Täten kylään jää rakentamiseen resoja, mutta silti kauppiaat pysyy kiireisinä ja toimittavat resoja sinne, missä pelaaja haluaa keskittää tuotantoaan.

-kuljeta kaikki vilja kylästä X kylään Y. Sanomattakin selvää, että tämä on pitkäkestoisissa pakituksissa, WW-kylän ruokinnassa sekä nyrkin ylläpidossa elintärkeitä ja toivottava ominaisuus. Itselläni on tällä hetkellä 2 sitattavaa ja omat (30 ja rapiat) kylät. Kaikenkaikkiaan kuljetan lähes 80 kylästä resoja WW-kylään. Tämä tuntuu kohtuuttoman raskaalta tehdä käsin joka päivä.

-myy kaikilla vapailla kauppiailla resoja marketissa. (itse en farmannut ikinä s2:n alussa aktiivisesti, sen sijaan tienasin resoni myymällä 300 savea 400 rautaan. Kun tämän tekee 50 kertaa päivässä ja myy vastaavasti rautaa saveen jnejne niin päivittäin kertyy hyvät ekstraresot. Tämä vain vaatii pirusti manuaalista toimintaa, joka kyrsii, koska travianin marketteihin kuluu muutenkin jo liian suuri osa aika ihmiselämästä)

-Ylläpidä seuraavaa resosuhdetta kylän X varastoissa ja siiloissa: 300puuta/330savea/500rautaa/200viljaa. Suhteen muuttuessa radikaalisti (vaikka 10% suuntaan tai toiseen), kuljeta ylimääräiset resot kylään Y. Täten esim. pakkeja tehtailevassa kylässä on aina oikea määrä resoja, eikä ns. seisovia hukkaresoja jää. Resojen hyötysuhdehan on paras silloin, kun saat kulutettua ne mahd. nopeasti ja kehitettyä niillä uusia resopeltoja.

-Toimi edellä mainittujen sääntöjen mukaan vain, jos kauppiaalla on yli xxx määrä resoja kuljetettavanaan. Tällöin kauppias ei lähtis kanniskelemaan mitään 3 puun satseja turhan takia, vaan vasta, kun se on järkevää.

Tottahan on, että aktiivisten pelaajien, joilla on suurta kunnianhimoa travianissa, täytyy väkisinkin kärsiä tietyistä IRL elämään liittyvistä rajoituksista, mutta mielestäni tuo markettirumba on aivan liian työlästä. :evil:
Pelin alussa toi reson myynti hyvään hintaan on tietysti jokaisen oma valinta, mutta sitten kun kyliä on 30+ niin käy kohtuuttoman raskaaksi pelaajalle hoitaa kylien logistiikka kuntoon päivittäin.

Kiitokset mahdollisuudesta tuoda idea näistä "nice to have" featureista julki. Toivon, että ensi kerralla traviania pelatessani en kohtaa enää samaan logistiikkahirviöön, mikä pelissä nyt on.

Lopuksi vielä pieni keskustelupätkä messengerissä:
X: noiden kauppiaiden kanssa kyllä riittää hommaa
plaur: aina kyllästymiseen asti..
se on päällimmäinen syy miksi en jaksais pelata
uutta servua
X: jos se katsotaan kullankäytön vähentämiseksi niin
sitten ei toimi
plaur: miten sillä vois vähentää kullankäyttöä
pikemminkin useammat rupeis käyttämään plussatiliä
X: niin, en miettinyt kokonaan läpi, plussatilillä sais siis tuon edun
plaur: jep.. tai ihan sama miten sen saa, kunhan sen
jotenkin saa kyl mä oon valmis maksaa kympin
ylimäärästä vuodessa jos pääsen eroon tost
markettipaskasta. Se on pieni hinta siitä, että
säästän iteltäni monta monta monta tuntia marketissa
näpyttelyä

Viimeisessä lausahduksessa tarkoitetaan, että sille voi olla vaikka ihan erillinen hinnasto plussaeduissa. Tuo on semmonen lisä peliin, joka ei vaikuta aktiivisten pelaajien osalta oikeastaan kuin pelimukavuuteen ja uskoisin, että monet aktiivipelaajat maksaisivat siitä yhtä lailla ilomielin kuin itsekin. Kuten mainitsinkin, se jopa kannustaa suurinta kullankäyttäjäryhmää (aktiivipelaajat) jatkamaan traviania. Väitän, että monet muutkin paljon pelaavat ovat kyllästyneet jatkuvaan markettirumbaan ja lopettavat pelin jo pelkästään laiskuudesta ja inhosta tuota jokapäiväistä pahaa kohtaan. Epäaktiivisemmat tietysti hyötyisivät tuosta siinä mielessä, että ei tartte käyttää makroja tai antaa varastojen valua yli.

s2.travian.fi
Kullan suurkuluttaja (jos tää edesauttais yllä olevien featureiden toteuttamisessa...)
KiVa
-plaur

EDIToitu melko pian julkaisun jälkeen. Päivitelty mm. ominaisuuksien ylivertaisuuden perusteluita. Lisätty mesekeskustelu ja sen jälkeisiä pohdintoja. Lisätty äänestys.

Jiipee
03-15-2008, 07:57 PM
Tosta varsinkin toi ressu juttu esim plus tilille, niin kannatan ehdottomasti. Kerrankin joku oikeasti tärkeä parannus :o

Jerry
03-15-2008, 07:58 PM
Todella mukava idea. Auttaisi huomattavasti.

Leba
03-15-2008, 08:55 PM
Tähän aikaan illasta liian pitkä teksti luettavaks, aamulla uusiks ja joku fiksu kommennti tämän tilalle ;)

Aavikkosammakko
03-15-2008, 09:28 PM
hieno idea vois olla varmaan paras et ois erillinen kullalla ostettava ominaisuus tuo

Dreamweaver
03-15-2008, 10:21 PM
Kannatan tätä täydestä sydämestäni. Marketin kanssa sähläämiseen menee hermot, varsinkin kun pakkeja yrittää massatehtailla.

Tämän edun voisi lisätä plus-tiliin niin helpottuisi se useita kyliä omaavan arki taas.

Vaatii tietysti suhteellisen paljon muokkausta, jotta siitä saataisiin Saksan päätä miellyttävä ;)

FinShark
03-15-2008, 11:16 PM
Siis tässä on uudistus joka kannattaaa ottaa vakavasti! Laittaa nyt markettien myyjät liikkumaan yöllä! Todella hyvä idea!

200viesti :wink:

Teuton
03-16-2008, 06:49 AM
Kerrankin on jotakin hienoja, ja järkeviä ideoita tällä foorumilla! Kannatan!

Cartman
03-16-2008, 08:42 AM
Kerrankin hyvä idea!

Helpottaisi asioita huomattavasti.

shadow
03-16-2008, 04:12 PM
Tää vois kyllä mennä saksaan pitäs saada vaan ne saksalaiset kattoo. (mutta niiden pitää eka opetella suomee)

shami
03-16-2008, 04:59 PM
Tässä on asia, mistä olisin jopa valmis maksamaan ;). Aktiivisesti pelaan, mutta silti ei tahdo aika riittää ~15:sta buusterista resojen sendimiseen tärkeisiin kyliin ja sekös vituttaa, kun tuotanto pysähtyy, joten se aika pakotetaan riittämään ja sitten kirotaan pientäkin lagia. Tuo kun lisättäisiin plustiliin niin sen ostaisin, vaikken sitä muuten ostaisi, kun se toiseksi tärkein ominaisuus sitten olisi ne tilastot, kun ne on niin kivoja, muttei niistä sentään kehtaa maksaa.

--IIRO--
03-16-2008, 05:08 PM
Loistelias idea.

Tämä on loistava idea, mutta en välttämättä vain tämän takia haluaisi maksaa 15kultaa joka Plus-tiliin vaaditaan :S

Saisi olla siis erillinen vaihtoehto.

Haploo
03-16-2008, 05:11 PM
Tää vois kyllä mennä saksaan pitäs saada vaan ne saksalaiset kattoo. (mutta niiden pitää eka opetella suomee)
Sori tiukan linjan mussutus, mutta pidetään kommentit ihan asiapohjalla.
Ideoita-osastolla liikkuu niin paljon vinee siitä meneekö joku saksaan vai ei, loppujen lopuksihan se riippuu täysin suomen admineista, heidän mielipiteistään ideoista ja siitä, kuinka hyvin he osaavat tulkata asiat saksalaisille millä kielellä hyvänsä.
Mä tiedän, että toi idea on kullankäyttäjille vailla vertaansa, siksi sen tänne lisäsinkin. Itteäni ainakin vaan vituttaa lukee 3 sivua kommentteja, joista puolet on vähintäänkin "ei mee saksaan" tai "huoh, vi**u sul on tyhmii ideoit, ooks joku vajukki?".
Uskoisin, että myös admineilla on samansuuntaista mielessä, jos/kun he sattuvat lukemaan näitä, joten annetaan heille kerrankin mahdollisuus asialliseen kommentointiin, jotta itse asia pysyy mielessä ja tämä ehdotus kerrankin hyväksyttäis.
En tiedä, onko mitään ehdotusta ikinä vielä päästetty läpi, mutta henk. koht. en pidä tätä samanlaisena heittona vain, kuin jotkut ideat tuolla "olis jees jos mul tosiaan olis se atomipommikonelaivasto joka syöksee ruttoa katalysaattoristaan ja kylään vois rakentaa sairaaloita ja kouluja jotka mä sit saisin pommittaa alas. Sit voisin tehä vielä kaikenlisäks itelleni oman aution saaren missä mun kylä olis, joten se olis turvassa".
Ite arvostan tätä omaa ideaani ja haluan antaa hyvälle idealle kaikki mahdollisuudet päästä läpi, koska tämä Todella olis sen arvoinen.
Tästäkin on turha vinee. Tiedän, että se on itsekkäästi ajateltu joidenkin mielestä. Mun mielestä se on vaan realismia. Oon kyllä antanu itsekritiikin virrata kun oon näitä miettiny ja tähän oon päätyny. Jos joku huomaa tuossa huonoja puolia ja pystyy perustella ne, niin kommenttia vain kehiin, mut asiattomat lässynlässyn postaukset voitas jättää väliin.
(tiedän, että shadown postaus oli positiivinen kommentti, mutta silti aika asiaton. Älä ota nokkiin shad, varmasti ymmärrät ku ajatuksella luet tän postauksen)

MaKos
03-16-2008, 06:18 PM
Kommentti tuohon Haploon ylempään postaukseen: Lienee aika selvää, että niin kauan kun Travian tuottaa firmalleen voittoa, niin sitä kehitetään ja siitä on taatusti tulossa joskus nelos-versio (koska kukaan ei jaksa pelata samanlaista peliä hamaan tappiin saakka). Nelosversiolla tietysti pyritään houkuttelemaan kolmos-version konkareita uudestaan mukaan, ja siten on päivänselvää, että nelonen sisältää sellaisia uudistuksia, joita kolmosversion pelaajat ovat kaipailleet, eikös? Ei ehkä juuri Suomen Travian-foorumilla esitettyjä, mutta moni ideoista on sellaisia, jotka tulevat mieleen peliä pidempään pelanneille.

---

Ajatus resorallin automatisoinnista on tietysti jotain sellaista, jota itsekin kaipaan. Resoralli on taatusti pelin ikävin ja tylsin puuha, joka myös vie tuskallisen paljon aikaa...

Mutta yksi Travianin ideoistahan on se, että jos tiliään ei hoida, niin se lahoaa farmiksi. Idea on myös se, että jos liittoon kuuluu passiivisia pelaajia, niin yhteisoperaatiot (pakitus, yhteishyökkäykset) eivät onnistu. Perusidea on siis se, että tilin omistavan pelaajan käynnit tilillään pitävät tilin pyörimässä, ja kun käynnit loppuvat, loppuu myös aktiviteetti tilillä.

Kauppiaiden tai joukkojen automatisoinnilla helposti romutettaisiin tätä ideaa. Pakitukset pysyisivät ruokittuna, vaikka koko liitosta yksikään pelaajista ei kävisi kahteen viikkoon koneella. Kylät olisivat tyhjiä ja farmaajat vetäisivät vesiperiä, vaikka pelaaja ei olisi käynyt kahteen kuukauteen katsomassa tiliään.

Kyllä, kovasti kaipaisin automatisointia niin kauppiaiden kuin joukkojen liikutteluun (esim. voisi pistää 100 salamaa käymään jossain [hylätyssä] kylässä ryöstöretkellä taukoamatta), samoin kuin kylien rakentamiseen; samanlaisen boosterikylän vääntäminen nollilta kerta toisensa on jo perin tylsää puuhaa, ja siksi valtaaminen on lähes ainoa järjellinen vaihtoehto.

Itse olen käyttänyt apuna (1) plus-tilin täydennystä (kauppiaiden liikuttelussa) [kannattaa huomioida kylien nimeämisessä], ja (2) plus-tilin linkkilistoja. Sen lisäksi olen ylläpitänyt itselläni linkkilistoja mm. "koneellista farmausta" varten.

---

Ottaisin toki mielelläni vastaan parannukset käyttöliittymään, esimerkiksi niin, että voisi tehdä valmiin linkin, jota painamalla kauppiaat ottavat tietyn määrän resoja mukaansa ja kiikuttavat sen kohteeseen, samoin tietysti joukkojen kanssa (eli tietty määrä tiettyjä yksiköitä tiettyyn kohteeseen yhdellä napinpainalluksella).

Purkutöissä (esim. vallatuissa kylissä) omat pultit ovat hyvä apu (vielä kun saisi kätköön tähdättyä), mutta rakennushommassa olisi kiva saada yhteenveto kylässä olevista rakennuksista ja niiden tasoista, ja miksei vaikka yhteenveto joistain tietyistä rakennuksista kaikissa kylissä (esim. missä kylässä on kauppamaja milläkin tasolla).

Haploo
03-16-2008, 06:36 PM
Kiitti asiallisesta postauksesta!
Itekin mietin sitä, että tilin toimivuus riippuu täysin omasta aktiivisuudestasi. Pelin päätehtävät ovatkin siis:
-resorumba
-kylien rakentamienn
-sotiminen
-diplomatia
-pään käyttö, jotta saa yllä olevat optimoitua

Mikäli kaikkiin tehdään automatisoidut vaihtoehdot (farmaaminen, rakentaminen, resorumba), ei peliin paljoakaan mitään jää.
Silti olen sitä mieltä, että farmaaminen on jokaisen oma asia (itsehän siis en farmaa), kylien rakentaminen on hoidettava manuaalisesti, jotta tili ei lahoaisi ja diplomatiaa on vaikee automatisoida pään käytöstä puhumattakaan.
Markettirumba on kuitenkin pelin ehdottomasti tylsin ominaisuus, ja itse nautin apljon enemmän listan kolmesta alimmasta toiminnosta, kuin marketin jatkuvasta klikkailusta, joka kuitenkin tällä hetkellä vie helposti puolet travianiin käytetystä ajastani (haluan pitää tilin hyvin hoidettuna, on niitä laiskajaakkojakin, jotka valuttaa resoja hukkaan kun ei jaksa markettia plärää läpi päivittäin).
Pelin ideanahan on siis ensisijaisesti:
-tuottaa rahaa saksaan sekä admineille
-viihdyttää pelaajaa
Itse en ainakaan viihdy millään muotoa tuosta kauppiaiden käskyttämisestä, vaan kuten jo mainitsin, nautin sotimisesta, diplomatiasta ja pelitaktiikoiden sekä -strategian kehittämisestä.
Miksei siis pelin tylsintä vaihetta vois vaan skipata?

MaKos
03-16-2008, 06:55 PM
Kommenttia vähän sekalaisessa järjestyksessä...

Pelin ideanahan on siis ensisijaisesti:
-tuottaa rahaa saksaan sekä admineille
-viihdyttää pelaajaa

Joo, ja nuohan ovat siis toisistaan riippuvaisia asioita, eli pelin täytyy viihdyttää, että se keräisi maksavia asiakkaita.

Markettirumba on kuitenkin pelin ehdottomasti tylsin ominaisuus, ja itse nautin apljon enemmän listan kolmesta alimmasta toiminnosta, kuin marketin jatkuvasta klikkailusta, joka kuitenkin tällä hetkellä vie helposti puolet travianiin käytetystä ajastani (haluan pitää tilin hyvin hoidettuna, on niitä laiskajaakkojakin, jotka valuttaa resoja hukkaan kun ei jaksa markettia plärää läpi päivittäin).

Joo, siis itselläni "kiinnostavuuslista" on jotakuinkin tässä järjestyksessä; (1) pään käyttö, (2) diplomatia [ts. viestienvaihto muiden kanssa], (3) sotatoimet [muut kuin farmaus(*)], (4) kylien rakennus, (5) resorumba. Nuo kaksi viimeistä ovat tylsimpiä.

(*) Farmaaminen on usein aivan yhtä tylsää kuin resorumba. Päivästä toiseen klikkaat samat joukot samaan kylään, pelkkää numeroiden ja koordinaattien syöttämistä - *pthyi* En kuitenkaan kovin paljoa farmaamista harrasta, mutta alussa cropperia rakentaessa kaikki resot tulivat tarpeeseen.

En siis ollenkaan pitäisi pahana, että käyttöliittymäpuolelle tulisi parannuksia niin farmaamiseen, rakentamiseen kuin resorumbaankin, esim. pikalinkkejä, listoja kylien rakennuksista / kylissä olevien yksiköiden tasoista [aseseppä, haarniskapaja], jne.

Itse en ainakaan viihdy millään muotoa tuosta kauppiaiden käskyttämisestä, vaan kuten jo mainitsin, nautin sotimisesta, diplomatiasta ja pelitaktiikoiden sekä -strategian kehittämisestä.

Tuossapa ne taitaa olla kiinnostavimmat asiat...

Kirvesmies
03-17-2008, 10:23 PM
ihan hyvä idea. tästä saadaan taas hyötyä niille joilla rahaa tunnetusti on liikaa.. eipä jaksa rahdata rahaa mihinkään nettipeliin. esitys asialle oli hyvä, mut tosi monimutkaisia noi ehdot. parempi olis et kuskaa A to B jos on tavaraa niin paljon, tai jos ei mee jonkun luvun alle. ja sit älä kuskaa jos B kylän varasto täytyy. sillon ei olis kohtuutonta etua niille ketkä pelaa kullalla. mut kuitenki kuka jaksaa olla tääl keskel yötä laittamas kauppiait.(huom tämän viestin lähety aika klo 1,30 :lol: johtuu vapaapäivästä ja ei väsytä vielä)

c-mo
03-19-2008, 10:43 AM
Ihan hyvä ideahan tuo on, mutta niin kuin edellä joku jo taisi sanoa, niin pelaaminen helpottuisi kenties liikaa. Kun sinulla on käytettävissä x määrä aikaa, mikäli kauppiaiden toiminnan voisi automatisoida, niin jäisi aikaa muidenkin asioiden hoitoon, mikä taas helpottaisi peliä liikaa. Ihan hyvä näin, ne pärjää, ketkä viitsivät aikaansa (ja rahaansa) kuluttaa.

inf
03-19-2008, 10:55 AM
Tässä olen juuri itse lopettamassa kun joutuu öisin laittaa 3 kertaa herätykellon, niin että voi pistää kauppiaat uudestaan tuplajuoksulle noin 15 kylästä siihen yhteen nyrkkikylään niin että pulla riittää matkalla. :p

Dreamweaver
03-19-2008, 11:25 AM
Joku Saksan-kielen taitoinen voisi kääntää tämän ja laittaa myös Saksan foorumeille. Voisi helpottaa ja mahdollistaa pääsyn saksalaisten tietouteen ja näin tämä idea toteutuisi luultavammin (:

Haploo
03-19-2008, 02:52 PM
Mä käsitin, että adminit hoitaa sen sinne, mutta voisinhan minä tuon lontoon kielelle kynäillä kohta puoliin. Saksaa nyt en niin hyvin osaa, että traviansanasto olis hallussa, ihan peruslauseita voin saksaks sinne sekaan laittaa, mut auttaneeko tuo? :)

lam
03-19-2008, 11:58 PM
Erittäin kannatettava idea. Pelasin aikoinaan peliä nimeltään stars! joka oli avaruuden valloitus peli, siinä sai rahtialukset tekemään noin. Sai siis käytännössä pysyvän traderouten tehtyä antamalla ohjeet ja klikkaamalla että suorita uudelleen aina.

Helpottaisi logistiikkaa varisnkin isommissa valtakunnissa. Ihmettelen lähinnä että eivätkö travianin suunnittelijat ole pelanneet tekelettään kun tuo on jäänyt tekemättä. :wink:

vatas
03-20-2008, 07:49 AM
Minulla ei ole todellakaan kokemusta 20 kylän hallinnoimisesta, mutta varmasti siinä jonkinlainen kuvaamasi logistiikkajärjestelä auttaisi.
Itse asiasta minusta peliä suunniteltaessa ei ole välttämättä ajateltu että jossain vaiheessa joillain tyypeillä on kymmeniä kyliä.

Haploo
03-20-2008, 03:16 PM
Heh.. maailmanennätys on muistaakseni 147 vai 157 kylää yhdellä pelaajalla, eikä 100 kylää ole ulkomaisilla servuilla mikään harvinaisuus (katsele juutuubista travian end pätkiä ni näet)
Kyllä peli on suunniteltu kymmenille kylille, muutoinhan nataarien kurittaminen olis lähestulkoon mahdotonta puuhaa "pikkupelaajille"

Jingle Bells
03-20-2008, 03:44 PM
En oikein pidä ideasta.

-Jos kauppiaat juoksee kylästä kylään yötä päivää, farmaus on erittäin vaikeaa.
-Tekee pelistä liian hankalan, tulisi liikaa logistiikkaa.
-Travian on travian ei se siitä miksikään muutu.

E: Minun mielestäni farmaus vaikeutuu, mutta olen sitten väärässä kuten Shami ja Dreamweaver sanoivat..

Ja minä en nyt oikein ymmärrä täysin tätä viljan siirtelyä jne, koska en pelaa traviania "täysillä", eli pelaan vain ajankuluksi.

DreamEater
03-20-2008, 03:53 PM

nii´in tai sitten tää käännetään enganniksi tai saksaki...

Aaleksi
03-20-2008, 08:34 PM
Joku Saksan-kielen taitoinen voisi kääntää tämän ja laittaa myös Saksan foorumeille. Voisi helpottaa ja mahdollistaa pääsyn saksalaisten tietouteen ja näin tämä idea toteutuisi luultavammin (: Ich habe gelernt deutsch.

Maxa
03-21-2008, 05:23 AM
Nipinnapin selvisin lukemisesta, mutta hyvältä vaikutti. :D

Dreamweaver
03-21-2008, 07:01 AM
En oikein pidä ideasta.

-Farmaus ei vaikeudu yhtään kun vaan pulttaat marketin alas farmattavasta kylästä. Arvaappa juoksevatko kauppiaat enää sitten? ;)

-Tämä ei hankaloita peliä yhtään. Päinvastoin. Helpottaa sitä huomattavasti. Tottakai se pitää ensin säätää helppokäyttöiseksi, etteivät Pentti 7v:t menisi sekaisin : P

-Noin voi kyllä sanoa kun tehdään älyttömiä heimoehdotuksia, mutta tämä on hyödyllinen idea joka ei muokkaisi traviania juurikaan. Lisäisi muutaman lisäominaisuuden vain markettiin.
Ja Travian muuttuu, todisteena siitä se, että pelaamme jo Travianin 3 versiota.

shami
03-21-2008, 07:05 AM
En oikein pidä ideasta.

Miten tämä vaikeuttaisi farmausta? Tuo logistiikkahan tekisi tästä helpomman pelata ja kuten todettu, ei tarvitsisi herätä yöllä pullaa siirtämään ja jäisi jopa aikaa suunnitella mitä tekee. Ei tuota logistiikkaa pakko olisi käyttää vaan ihan vapaasti voisi markettirumbaa halutessaan jatkaa, kun siinä pitää kuitenkin asetuksia laitella, ai että sen täytyy olla raskasta. Mikään ei ole täydellistä, ei edes travian, joten sitäkin voidaan parantaa.

Haploo
03-21-2008, 11:21 AM
Ich habe gelernt deutsch.
Jos tosiaan osaisit saksaa, ni tietäisit, että sul on sanajärjestys hukassa.. :)

Kiitokset dreamweawerille kannustavasta postauksesta, etenkin tää on juuri se mitä iteki ajattelen asiasta
"-Noin voi kyllä sanoa kun tehdään älyttömiä heimoehdotuksia, mutta tämä on hyödyllinen idea joka ei muokkaisi traviania juurikaan. Lisäisi muutaman lisäominaisuuden vain markettiin."

Barracuda
03-24-2008, 12:19 PM
hyvä idis

Hude
03-26-2008, 11:34 AM
Tämä olisi ihan hyvä ehdotus, mutta jos tulisi vain kulta tomintona, niin saisivat kullan käyttäjät hirveän edun.

Nakki!
03-26-2008, 08:52 PM
Tämä olisi ihan hyvä ehdotus, mutta jos tulisi vain kulta tomintona, niin saisivat kullan käyttäjät hirveän edun.

Ei, vaan travianin ylläpitäjät suurempilukuisen palkkakuitin.

jackass
03-28-2008, 01:24 PM
aivan loistava idea toivottavasti tulee plus tiliin kun se nyt on melkein turha :D