PDA

View Full Version : Siipiliittoumien statuksen vahvistaminen

Hertzyscowicz
03-07-2008, 11:50 AM
Jos nyt käsitän oikein, niin nykyään siipiliittoumia ei yhdistä muu kuin samanlainen nimi ja liittosopimus. Tästä seuraa se, että joidenkin useampiosaisten liittoumien tilastot ovat pahasti alakanttiin. Esimerkiksi s6:n Isis ja Isis2 ovat sijoilla 31 ja 67, mutta yhteensä Isis yltäisi sijalle 20.

Olisi hyvä, jos liittouman voisi liittää pelimekaniikan puolesta siipiliittoumaksi, jolloin pistemäärä lisättäisiin emoliittoumaan, ja itse siipiliittouma ei näkyisi tilastoissa.

-Jope-
03-07-2008, 11:55 AM
jep jep asiaa 8)

Xanatos
03-07-2008, 11:55 AM
tai sitten voisi olla erikseen kaikkien siipien tilastot ja koalitioiden tilastot

Big J
03-07-2008, 11:56 AM
Ihan hyvä parantelua vaaditaan.

JJK1337
03-07-2008, 11:56 AM
sittenhän 10-v kakaroiden SuMu ois ykkösenä speedissä :shock:
eli ei hyvä idea

juha2008
03-07-2008, 12:00 PM
tai sitten voisi olla erikseen kaikkien siipien tilastot ja koalitioiden tilastot

Tää ois hyvä! :D

Keisari Ceessari
03-07-2008, 12:02 PM

Tää ois hyvä! :D
juu tää ois parempi

rohan
03-07-2008, 12:21 PM
eli ei hyvä idea

No mitä sen on väliä, jos on ykkösenä niin on ykkösenä. Itse olen kyllä TuMussa ^^

Eli tämähän on aivan loistava idea, esim nyt s2 tk liitto olisi reippaasti ykkösenä mutta onko yksikään yksityinen tk liitto edes top10?

Kannatan!

ULJAS MUSTA
03-07-2008, 12:21 PM
kehittelyn arvoinen.. 8)

Cartman
03-07-2008, 01:13 PM
Hankaloittaisi aika paljon.

Esim. Liittouma x, liiton keskiarvo 10483, ei siipiliittoja. Suurin keskiarvo.

Suuri mullistus ! keskiarvo liitossa 1040, 28 siipiliittoa. :?

Silloin olisi myös vaikea arvioida, mikä liittouma sitten onkaan hyvä.

Jingle Bells
03-07-2008, 02:40 PM
Hankaloittaisi aika paljon.

Esim. Liittouma x, liiton keskiarvo 10483, ei siipiliittoja. Suurin keskiarvo.

Suuri mullistus ! keskiarvo liitossa 1040, 28 siipiliittoa. :?

Silloin olisi myös vaikea arvioida, mikä liittouma sitten onkaan hyvä.

Juuri näin! Olisi vaikea sitten hakea "tarpeeksi" hyvään liittoumaan.

tereppa
03-07-2008, 02:41 PM
Voisihan keskiarvon pitää "entisenä" yksittäiskohtaisena tilastona. Ja eihän niillä keskiarvoilla ole ennenkään muuta tehty kuin vaadittu uusilta pelaajilta asukkaita keskiarvon verran.

Hertzyscowicz
03-07-2008, 06:24 PM
eli ei hyvä idea

Silloin vika on joko pisteytyksessä tai ei-10v kakarat eivät osaa.

Ja ideanahan on että jos kaikilla muillakin tavoilla toimitaan yhtenä liittoumana niin miksei pelimekaniikkakin heijastaisi sitä.

Tässähän nykyään on riskinä, että tulee vastaan (fiktiivinen esimerkki) SUPER TAPPAJAT-liittouma, asema 70, ja Kaakon Pojat-liittouma asemassa 75, joiden välillä joutuu valitsemaan. SUPER TAPPAJAT näyttää paremmalta, mutta jos onkin niin että se on mainittujen 10v-kakaroiden yksinäinen liitto ja Kaakon Pojat tuorein Pojat-liittoumien sarjassa, ja ensimmäiset kolme muuta liittoumaa ovat kaikki top10:ssä. Toisin sanoen, hajautettujen liittoumien tilastot kärsivät.

MaKos
03-13-2008, 11:15 AM
Hmmh...

Jos mun kantilta asiaa katsois, niin pelimekaniikan kehittelyn ohella oisin kaivannut paljon enemmän työkaluja liittopuolella asioiden järjestelemiseksi. Tiedon kulku pelaajien välillä on varmasti yksi tärkeimpiä tekijöitä pelin onnistumiselle.

---

Travianin 1-tasoinen liitto on aika köykäinen viritelmä ja siksipä kaikilla varteenotettavilla liitoilla onkin ulkoiset foorumit ynnä muut, ja Travianin omat foorumi & chat -viritelmät voisi mun puolesta vaikka poistaa kokonaan; eihän niillä tee mitään. Ei tämä sinänsä haittaa, mutta jos tuosta sisäänrakennetusta virityksestä haluaisi käyttökelpoista, niin voishan sitä vähän viilailla...

---

Mutta oispa makeaa, jos todellakin saisi siivistä (liitoista) tehtyä metan. Se voisi olla joko lähetystöjen automaattinen ominaisuus (voisi pistää liittonsa toisen liiton "orja-liitoksi", jolloin metan hallinnointi tapahtuisi isäntä-liitosta), tai sitten vaatisi jonkun "suurlähetystön" buildattavaksi (esim. tasolla 1 = 2 liiton meta, tasolla 2 = 3 liiton meta, maksimi esim. 5 liiton meta). Varmaan oma meta-lähetystö olisi selkeämpi ratkaisu; voisi erottaa selkeämmin metat ja liitot toisistaan, ja metaliitoille voisi olla oma ranking.

Mukavinta olisi, että metaan kuuluvilla liitoilla säilyisi oma foorumi & chatti-kanava, mutta metan myötä tulisi liittojen välinen foorumi & chat-kanava. Hyökkirapsat voisivat näkyä koko metalle, mutta toki travilogiin turvautuminen ajaa saman asian.

Metan tittelit jaettaisiin tietysti metan lähetystöstä, jollekin metaliittoon kuuluvalle pelaajalle. Liiton kuvauksessa olisi kyllä hyvä näkyä metan tittelit mukana, koska useimmitenhan metalla on yhteinen diplomaattiosasto. Siiven omat tittelit olisivat sitten niinkuin ennenkin.

Kun normaali allyspämmi lähtee [ally] -vastaanottajalla, niin metan laajuinen spämmi lähtisi tietysti pistämällä vastaanottajaksi [meta].

---

Tiedä tuota... Nykysysteemi on siinä mielessä hyvä, että se erottaa kyllä jyvät akanoista, eli ne, jotka oikeasti käyttävät aikaa liiton organisointiin kaivavat kyllä toimivat systeemit ulkopuolelta, jos niitä ei tarjota pelin sisällä.

MummonMerkkiPyörä
03-13-2008, 11:21 AM
Niin, tosin se siipihomma sais omistaa oman liitonsa.
Todella hyvä.

MummonMerkkiPyörä
03-15-2008, 07:50 AM
eli ei hyvä idea

No mitä sen on väliä, jos on ykkösenä niin on ykkösenä. Itse olen kyllä TuMussa ^^

Eli tämähän on aivan loistava idea, esim nyt s2 tk liitto olisi reippaasti ykkösenä mutta onko yksikään yksityinen tk liitto edes top10?

Kannatan!

Hyvä idea, kuten jo mainittiin nii sille ois Erikseen oma Ranking..
Ja ei sill nii väliä, kuka johtas...
Jos SuMU johtas, niin ei se kauan johtas kun isommat liitot pulttais ne :D

mijummi
03-15-2008, 08:09 AM
Jos nyt käsitän oikein, niin nykyään siipiliittoumia ei yhdistä muu kuin samanlainen nimi ja liittosopimus. Tästä seuraa se, että joidenkin useampiosaisten liittoumien tilastot ovat pahasti alakanttiin. Esimerkiksi s6:n Isis ja Isis2 ovat sijoilla 31 ja 67, mutta yhteensä Isis yltäisi sijalle 20.

Olisi hyvä, jos liittouman voisi liittää pelimekaniikan puolesta siipiliittoumaksi, jolloin pistemäärä lisättäisiin emoliittoumaan, ja itse siipiliittouma ei näkyisi tilastoissa.

Juuri tällaiset ideat ovat hyviä.

lam
03-20-2008, 12:06 AM
Kannatan. Itse asiassa olen koko travian urani ajan ihmetellyt tätä keinotekoista 60 paikan liittorajoitusta. Luulisi nyt että voisi lähetystöjä linkittää, tms...

TrollChieftain
03-20-2008, 10:58 AM
Mielestäni liittolaiset voisivat myös nähdä liittolaistensa hyökkäysraportit sekä ostaa marketista liittouman sisäisiä tarjouksia. Ainakin tällainen optio pitäisi olla.

Hmm
03-21-2008, 03:11 PM
Harvinaisen hyviä ehdotuksia etenkin MaKoselta, liittouma järjestelmää todellakin voisi monipuolistaa ja pitäisin myös koalitioliittoumille omaa piste listaa hyvänä ajatuksena.

Sääli sinänsä, ettei monikaan hyvistä ehdotuksista päädy saksaan asti.

mika95
03-21-2008, 05:11 PM
Eipähän oikein muutakuin nimi ja että on liitossa.

Isis ja isis2 on aika huono esimerkki koska niissä on hyvä yhteistyö.Ainakin mun mielestä...

Laku
03-21-2008, 05:22 PM
Makos tarkoitti tälläista rakennusta varmaan puhuesa suuresta lähetystöstä: http://forum.travian.fi/viewtopic.php?t=22968&highlight=suuri+l%E4hetyst%F6

Tuossahan minulla sama idea kuin tässä topicissa, eli kannatetaan niitä tilastojen näkemistä sillei yhessä!

Jawa
03-23-2008, 09:24 AM
Asiaahan toi oli.

Barracuda
03-24-2008, 12:17 PM
hyvä idis