PDA

View Full Version : Pelin sisäistä tilastointia voisi lisätä ja kehitellä

85bri
02-26-2008, 10:33 PM
Tänään seurasin noita 6serverin liittoja ja tutkiskelin hieman sijoittumista. Niin tätä tehdessäni heräsi ajatus, että miksi niin vähän infoa tarjotaan näistä liitoista?

Siis onhan meillä sivuston ulkopuolisia välineitä, kuten tramppi ja erinäköisiä kartta ohjelmia. Mutta miksi esimerkiksi tuota tilastointia ei ole tarjolla pelin sisällä?

Olisi esimerkiksi mukava nähdä sijoituksen, jäsenmäärän, keskiarvon ja asukkaiden määrän lisäksi vaikka pääasiallinen ilman suunta. Esimerkiksi merkattuna tylysti +/+ jos vaikka 7 kolmestatoista pelaajasta pelaa koillisessa.

Jos siis vaikka jokaisesta liitosta olisi tarjolla joku tilasto lehtinen, niin sieltä näkisi paremmin onko tämä liitto minua varten.

Mutta kertokaa te muut vuorostanne mitä ajatuksia tämä herättää.

Gasholder
02-26-2008, 11:53 PM
Tänään seurasin noita 6serverin liittoja ja tutkiskelin hieman sijoittumista. Niin tätä tehdessäni heräsi ajatus, että miksi niin vähän infoa tarjotaan näistä liitoista?

Siis onhan meillä sivuston ulkopuolisia välineitä, kuten tramppi ja erinäköisiä kartta ohjelmia. Mutta miksi esimerkiksi tuota tilastointia ei ole tarjolla pelin sisällä?

Olisi esimerkiksi mukava nähdä sijoituksen, jäsenmäärän, keskiarvon ja asukkaiden määrän lisäksi vaikka pääasiallinen ilman suunta. Esimerkiksi merkattuna tylysti +/+ jos vaikka 7 kolmestatoista pelaajasta pelaa koillisessa.

Jos siis vaikka jokaisesta liitosta olisi tarjolla joku tilasto lehtinen, niin sieltä näkisi paremmin onko tämä liitto minua varten.

Kun tilastoissa näkyvät vain usein muuttuvat asiat (sijoitus, jäsenmäärä, keskiarvo jne.)riittää minun mielestä tilasto osioon. Liittoumat saavat sitten itse kertoa liitostaan kuvauksessa, jossa nämä muut asiat tulevat ilmi (esim. ilmansuunta).

Ja näistä ulkopuolisista välineistä. Jos kerran ne löytyy muualta, niin tarviiko niitä tänne änkeä.
Ainoa mitä voisi mielestäni tehdä, voisi laittaa nämä hyödylliset linkit jonnekkin travianin sivuille näkyville, että ne olisi helppo ottaa käyttöön. En kuitenkaan tiedä mitä travianin kehittäjä olisi tästä mieltä.

Voisitko kuitenkin selväntää millaisia tilastoja tarkoitit?

85bri
02-27-2008, 12:28 AM
No yksi sellainen, mitä muualta ei taida nähdä on liiton pelaajien yhteenlasketun hyökki ja puolustus pisteiden muutokset.

Tilastointia liiton keskiarvon muutoksista ja vaikka raportteja oman liiton hyökkäyksistä liittoa kohtaan.

Ehkä myös hieman tilastoa, monta hyökkäystä omasta liitosta on lähtenyt tuota liittoa kohtaan ja vertailuun, monta on tullut takaisin.

Kaikki tilastointi ei siis tarvitse näkyä kaikille. Vaan tilastointi voisi olla vertailevaakin.

Pääasiassa kuitenkin kyse oli tiedon saamisen pienemmän klikkausmäärän taakse ja mieluusti yhdelle sivustolle.

Ja vaikka tramppia ja muita sujuvasti käyttääkin, niin nyt tuli jotenkin sellainen olo, että vois asiat olla paremminkin.

Plus tilistähän muuten löytää kyläkohtaista tietoa enemmänkin jos sitä kaipaa, mutta itse en ole valmis pulittamaan plus tilistä kyllä latinkiakaan. Onkohan rakennus jono ainut oikeasti kätevä systeemi ja ilman sitäkin pärjää mainiosti.

EDIT: Pakko lisätä vielä ennen kuin menen nukkumaan.

Ehkä hauska lisä olisi jos halutessaan noita vertailutietoja voisi julkisesti esitellä. Max 2 kerrallaan vaikka. Tämä toimisi varmasti tehokkaana propagandana jos tilastot näyttävät edullisilta omalle liitolle.

No nyt kuitenkin ajatukset leijailee sellaisissa sfääreissä, että tähän on hyvä lopettaa. Hyvää yötä

honkka
02-27-2008, 06:10 AM
Mitä iloa siitä olis?

Dr.Goatse
02-27-2008, 06:28 AM
Jos ei ole valmis siitä plus-tilistä maksamaan, ei varmaan kannata valittaakaan.

Tollo87
02-27-2008, 10:17 AM
plus tilissähän on jotain tilasto etuja

custom
02-27-2008, 11:04 AM
ihan hyvä idea
ja tollo87 pienennä avaas

Oksu94
02-27-2008, 01:32 PM
Kerrankin hyvä idea ja sitte sais olla semmone tilasto jossa näkyis suurimmat kullan käyttäjät

ItX-Makke
02-29-2008, 12:27 PM
Hyvä, ja pitäs myös pystyy kattoo muitten servuje tilastoi.. esim vaik.. ww tilastot niilt servuilt missä ne on käynnissä.

Kena
02-29-2008, 02:00 PM

Miten tuo pelaaja homma onnistuu sillä ei pelaajilla ole kaikki kylät samassa suunnassa aina eli jos olisi niin se pitäisi ottaa kylien mukaan?

Turha, kyllä sitä sen verran voi vaivaa nähdä ja katsoa niitä liittoja mikä olisi sopiva ja pelaajiakin löytyisi lähistöltä.