PDA

View Full Version : resurssilähetysrajat pois

Oon Kuka Oon I
04-29-2007, 05:35 PM
Mitä hyötyä niistä rajoista yleensäkään on? Se vain rajoittaa liiketoimia ja vilja-avustuksia. Älkääkä sitten vastatko että joku lähettää alku resurssit kaverillee. Lähetyksee tarvitaan marketti ja marketin saa vasta ku päämaja on taso 3 ja on siilot ja varaastot. Alkuresuurssit loppuu ennenku edes pääsee rakentamaa markettii. Ja mitä siihen tulee että joku tyyppi lopettaa tilillään A, antaa tilin kaverillee jolla on myös tili B, tämä lähettelee tuotantoo tililtä A tilille B. Ei toimi. Sääntöhän kuuluu että yksi tili per serveri. Eli joutuu luopuun toisest tilistä tai molemmat voidaan jäädyttää.

Ei! äänestäneet, kertokaa mitä hyötyä niistä on.

Volle
04-29-2007, 05:38 PM
ei tietenkää niitä pois oteta. sitten liittoutumas ei voi olla verojakaan

Kekkonen!
04-29-2007, 05:38 PM
Menet koulun tietokoneelle tekemään toisen äijän ja omalla toisen ni kyllä siinä voi huijata. Eli on hyödyksi, koska voit lähettää kylästä A kylään B

hatluer
04-29-2007, 05:42 PM
Näin tarkemmin ajatellen eihän niitä pois kannata ottaa. Joutuu tekemään modet enemmän töitä.

amisho
04-29-2007, 05:42 PM
jos on kaks nii voi lähettää osittain

cugros
04-29-2007, 05:44 PM
Resurssirajat ei suoraan hyödytä ketään.
Ne auttavat huijaamisen estämisessä.
Porukka alkaa kääntyä niitä vastaan, kun asia otettiin puheeksi.
http://forum.travian.fi/viewtopic.php?t=2475

Jotkut pelkäävät näitä rajoja kovasti. Ei siis uskalla vahingossakaan niitä ylittää. Mutta minä vain vaikutan, en päätä.

Silmä
04-29-2007, 05:47 PM
Lähetysrajoista on pelkkää haittaa. Ne rajoittavat diplomatian kolmesta pääkeinosta (lahjonta, uhkailu ja kiristys) kaksi (lahjonta ja kiristys) pois.

Säännöissä on jo maininta siitä, että tilin pitää hyödyntää ensisijaisesti tilin haltiaa, joten en näe mitään syytä rajoittaa avustusten määrää. Ilman lähetysrajoja liittoumien toiminta tehostuu, diplomatiaan tulee lisää syvyyttä (lunnaat, suojelurahat, sotakorvaukset) ja pelaaminen selkeytyy. Nykyisellään kun marketin kautta tehdyt kaupatkin lasketaan mukaan avustuksiin, voi rajat paukkua ihan huomaamattakin (pelaaja A ostaa pelaajalta B 500 savea ja maksaa siitä 1000 rautaa. Pelaajan A tuotanto on kuitenkin vain 100 resua jokaista tunnissa -> pelaajalle A banaania).

Oon Kuka Oon I
04-29-2007, 05:48 PM
Veroista en tiedä mitään mutta se että olisi tili useammalla tietokoneella... Oletko ottanut huomioon että lähetyksiin tarvitaan marketti? En jaksa taas selostaa kaikkea. Kekkonen lue ensimmäinen viesti. Miten modet muka joutuisvat tekemään enemmän työtä jos rajat otetaa pois hatluer? Ja olen samaa mieltä siitä että resuurssirajat rajoittaavat politiikkaa liikaa.

Keijjo
04-29-2007, 05:58 PM
Mulle ihan sama onks niitä rajoja vai ei.

Oon Kuka Oon I
05-01-2007, 10:46 AM
Vieläkään en näe mitään syytä pitää näitä rajoja. Jos niihin on joku (pätevä) syy, kertokaa se.

MasaAntsa
05-01-2007, 04:10 PM
No se pääsyy on se että modeilla on helpompaa... (varmaankin) Ja se kyllä menee näiten kaikkien perusteluiden yli kun ei me niihin voida kuitenkaa vaikuttaa... Ihan sama vaikka kaikki pelaajat olis sitä mieltä että pitää ottaa pois.

Netmonkey
05-01-2007, 04:21 PM
Eiköhän nämä säännökset ole ihan sitä varten, että on pelaaja A, jonka hyvä kaveri pelaaja B aloittaa pelin kun A:lla on jo 1000 populaa, kovat tuotannot ja jonkin verran armeijaa. Voisin sanoa, että B:llä on silloin aika paljon paremmat lähtökohdat kuin pelaajalla C, joka on nörtti ilman kavereita (EIHÄN NO-LIFEJÄ SAA SORTAA ;)). Vastaavasti A voisi aloittaa tupla-accon ja boostata oman kylänsä naapuruston suurimmaksi suht. nopeaa.

Off-topicina voisi heittää, että noita sitteröintisääntöjä (siis kylävahti niille, jotka eivät ulkoservuilla pelaa) en kaikkia ymmärrä. Sitterillesihän tai sellaiselle, jota olet sittaillut, et saa laittaa resoja ollenkaan olikos se nyt kahteen päivään. Noissa on muitakin ihme sääntöjä esim. kylänvaltauksen suhteen, mikä ihmetyttää juurikin siksi, että kun jonkun merkkaa sitteriksi, hänen ei tarvitse siihen suostua.

Oon Kuka Oon I
05-02-2007, 10:50 AM
Ensinnäkin... Tupla-accountit on kiellettyjä. Ja kuten on jo aiemmin todettu sääntöjen mukaan tilin pitää ensisijaisesti hyödyttää sen haltijaa. Ja tokihan kaverin saa auttaa alkuun?

Mad Zero
05-02-2007, 10:51 AM
Kyllä niistä hyötyä on. En sinuna tekisi tälläistä aihetta jo viestimäärän perusteella. :wink:

Oon Kuka Oon I
05-02-2007, 10:52 AM
Saanko kuulla... Mitä hyötyä?

Netmonkey
05-02-2007, 11:29 AM
Tupla-accot on kiellettyjä, mutta pelaajamassan kasvaessa vaikeita havaita. "Kyllähän kaverin saa alkuun auttaa"-ajattelu sotii vähän ajatusta vastaan, että kaikki pelaajat lähtisivät samalta viivalta. Nytkin kaveria saa auttaa, mutta jotenkin rajoitetusti kuitenkin. Eri asia on sitten viljan lähettäminen yhteispuolustuksessa.

Rajat ovat olemassa syystä ja ellei parempaa systeemiä ole tarjolla, vaan pelkkä "rajat pois", niin olet valitettavasti väärässä. Piste.

Hullutuhooja
05-02-2007, 11:48 AM
Rajat pysyköön niin ei ole semmosta turhaa kiristystä pelissä.

Oon Kuka Oon I
05-02-2007, 02:16 PM
Itse asiassa parempi systeemi on jo olemassa. Erilaisilla säännöillä on jo suljettu pois kaikki se huijaaminen mitä nämä rajoitukset "estävät". Kiristys on osa politiikkaa. Edellä on jo mainittu että jos rajoitukset poistetaan politiikkaan tulee lisää syvyyttä, kuten esimerkiksi sotakorvaukset. Kuvitteleppa että joku vatii kolme ja puol tonnii resurssei sotakorvaukseks, maksajalla on kuitenkin tuotanto vaan jotakin 100/tunti. Tulos: pitää maksaa sotakorvauksia vuoden päivät.

Siis en tietenkään kaverin alkuun auttamisella tarkottanu että sille lähetetään pari tonnii resuursseja jatkuvasti ettei siltä vaan pääse resuurssit loppumaa. Tarkotin pikemminkin sellasta tilannetta jossa se on ryöstelyn alainen eikä saa pidettyä itellään resuursseja muurin, ansojen ja kätköjen tekoon. Voihan sinne tietysti lähettää omia joukkoja apuun mutta ne kuolee nälkään ja voihan tietysti sen rosmon kylään hyökätä mutta toinen asia on että saako sen ryövärin kuriin...

Silmä
05-03-2007, 06:35 AM
No se pääsyy on se että modeilla on helpompaa... (varmaankin) Ja se kyllä menee näiten kaikkien perusteluiden yli kun ei me niihin voida kuitenkaa vaikuttaa... Ihan sama vaikka kaikki pelaajat olis sitä mieltä että pitää ottaa pois.

Tuskin se pelkästään modejen elämää helpottamaan on tehty, sen verran helppoa se olisi estää koodilla...

Tietysti resurssien kiristäminen voi olla ikävää nuoremmille pelaajille, ja tietysti kaverin alkuun auttaminen on hieman arveluttavaa. Isoin ongelma siirtorajoissa on kuitenkin juuri sotakorvausten tai lunnaiden maksamisen mahdottomuus.

En tiedä, millaisilla työkaluilla modet näitä siirtoja valvoo (ilmeisesti kuitenkin ihan manuaalisesti?), mutta en uskoisi sen lisäävän liikaa modejen työtä jos rajat poistettaisiin. Kiristys- ja alkuunavustamistapaukset saisi kuitenkin suhteellisen helposti karsittua sääntömuutokella ja jonkinlaisella ilmiantojärjestelmällä ("Pistä viestiä multihuntterille jos sinua kiristetään. Kiristys on kiellettyä") tai tarkkailemalla pienten, vasta-aloittaneiden kylien poikkeuksellisen voimakasta kasvua. Ei luulisi olevan liian vaikeaa saada aikaan jonkinlainen taulukko joka kertoo tilien päivittäisen kasvun, ja sieltä kaikkein yliampuvimmat tapaukset voisi tarkistaa käsin.

tassari
05-07-2007, 01:14 PM
No esim. jos suo raidataan, raidaaja vopis lopettaa hyökkäykset niin et sä lähettäisit resurssei lähetysrajan mukaisesti... 8) Tai sitte sä se hyökkääjä vaatii sult kaikkii resurssei mitä sul on ku ei oo lähetysrajoi :( Kumpi ois parempi?

tomppa..93
05-07-2007, 01:48 PM
Monella on kaksi sähköpostia ja huijata voi helposti. Jos ei ole rajoja joku tekee 10 ukkoa ja kaikilta kaikki resut pääukolle. Ei!

Oon Kuka Oon I
05-07-2007, 02:27 PM
Ensinnkäkin... Riittääköhän rosmoille tuntimäärä päivässä? En oikeen usko...

Suora lainaus Travianin säännöistä:

§2 Resurssien siirtäminen ja yliavustus
Tiliä tulee pelata ensisijaisesti sen omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Ja oletko tomppa ottanut huomioon että lähetyksiin tarvitaan marketti? Olen tässä jo laskeskellut että alkuresuurssit loppuu jo ennenku mitää marketti edes voi tehdä.

Netmonkey
05-07-2007, 04:34 PM
Ittehän olen toisella ulkoservulla parin farmin kanssa tehnyt ainakin väliaikaisen sopimuksen, että tuntituotto päivässä ja kertoo, ketkä muut alueella farmaa, eikä tee kummempaa omaa armyä, niin voin omistella sitten ne muut farmaajat.

Ja aivan turha se on siteerata noita sääntöjä, tässä on nyt kyse siitä, kuinka paljon niitä voidaan valvoa ja miten niitä tulkitaan. Sotakorvauksiinkin turha vedota, merkittävissä sodissa on mukana niin isot liitot, ettei niitä resot niin kiinnosta ja jos jotain korvausta joskus halutaan, niin 60 jäsenisen liiton kaikki jampat laittaa tuntituoton meneen = paljon kertaa X.

Turha avautua tästä, ei näitä huvikseen ole laitettu.

Oon Kuka Oon I
05-07-2007, 04:45 PM
Kaikki rosmot ei välltämättä tyydy tuntituotantoon päivässä, vaan ryöstelevät kun ovat ahneita. Resuurssiraja on yhtä paljon sääntö kuin §2. En näe mitään syytä pitää samaa sääntöä estämässä useampaa asiaa. Ja jos joka tyypin tuntituotanto riittää sotakorvaukseks niin eipä voittaja paljoa pyydä. Eihän se edes riitä korvaamaan tappioita.

Netmonkey
05-07-2007, 10:28 PM
Jos olisit pelannut peliä pidempään kuin hetken, tietäisit, ettei sotakorvauksia vakavissa sodissa makseta. Ryöstäjälle usein ei riitä tuntituotanto, mutta tuo diili onkin taktinen. Joka tapauksessa olet saanut riittävästi perusteluita "ideallesi", joten anna jo olla. Rajat ovat huijaamisen estämistä ja nimenomaan sen seurantaa varten, ne ovat hyödyllisiä. Piste.

Silmä
05-08-2007, 10:07 AM
Jos olisit pelannut peliä pidempään kuin hetken, tietäisit, ettei sotakorvauksia vakavissa sodissa makseta. Ryöstäjälle usein ei riitä tuntituotanto, mutta tuo diili onkin taktinen. Joka tapauksessa olet saanut riittävästi perusteluita "ideallesi", joten anna jo olla. Rajat ovat huijaamisen estämistä ja nimenomaan sen seurantaa varten, ne ovat hyödyllisiä. Piste.

Taitaa olla syy sotakorvauksien puuttumiseen juuri se resurssien lähetysraja... Kyllä ainakin jossain pienemmässä konfliktissa (pelaaja A hyökkää pelaajan B kylään ja tappaa 50 000 resun arvosta puolustajia mutta häviää kuitenkin. Pelaaja B vaatii korvausta menetetyistä pakeista.) sotakorvaukset olisivat kova juttu. Tietysti jos tappiot lasketaan miljoonissa, tulee jo kauppiaiden kantokyky äkkiä vastaan.

Ja tuo "rajat ovat huijaamisen estämistä varten" on aika ponneton argumentti, kun kukaan ei tiedä millä tavalla rajoja valvotaan, ja miksi siirtoja ei ole estetty ohjelmallisesti. Toisaalta uuden pelaajan alkuun auttaminen on nykyisilläkin säännöillä mahdollista, pitempään pelanneilla kun alkaa olla tuntituotanto kymppitonnin luokkaa, ja sillä rakentelee jo kummasti juuri aloitettua tiliä.

Kaiken kaikkiaan resurssisiirtorajojen puolesta on vaikea keksiä muita argumenttejä kuin modejen työ, mutta koska kukaan ei tiedä kuinka paljon työtä jo nykyisten rajojen valvominen aiheuttaa, voidaan sekin argumentti haudata perustelemattomana.

Oon Kuka Oon I
05-09-2007, 10:49 AM
Rajat ovat huijaamisen estämistä ja nimenomaan sen seurantaa varten, ne ovat hyödyllisiä. Piste.

Voisitko tarkentaa miten ne estävät huijaamista ja miten ne ovat hyödyllisiä? Itse en näe yhtään mitään huijausta mitä se "estää". Siis tarkoitan huijausta mitä toiset säännöt tai pelkät tosiasiat eivät jo tee mahdottomiksi. Enkä näe myöskään niistä olevan mitään hyötyä.

Netmonkey
05-09-2007, 12:21 PM
En laita nyt enää quoteja tähän, mutta molemmille vastaus tuohon kuinka rajat auttavat:

Ohjelmallisesti on huomattavasti helpompi etsiä määriä ja verrata niitä johonkin muuhun. On totta, etten tiedä tarkkaan, kuinka noita asioita valvotaan, mutta resurssilähetysrajat antavat SELKEÄN linjan, mikä on kiellettyä ja mihin asti. Näin ollen rikkojia voidaan valvoa ilman erillistä pohdintaa "Hmm... hyödyttääköhän toi nyt ensisijaisesti omaa tiliä.. mmm...". Mainitsin asiasta juuri sen vuoksi, että Oon kuka oon I viittaa painokkaasti sääntöjen kohtaan "tilin tulee ensisijaisesti hyödyttää vain tekijäänsä jne.". Tuohan ei merkitse mitään, jos sitä ei tarkemmin määritellä.

Silmälle vielä tuohon sotakorvauskommenttiin: Suuremmissa sodissa armeijan menettämisen jälkeen ei niinkään ole kyse resursseista, vaan siitä ajasta, joka parakin huudatteluun menee, että saat tehtyä uuden armeijan. Sotakorvauksilla nimenomaan suuremmissa sodissa näin servun loppua kohden ei ole väliä ja ne ovat kuitenkin niitä sotia, joilla on merkitystä.

Lisäksi voitte ottaa yhden esimerkkitilanteen lisää, jossa pelaaja A kyllästyy peliin ja pistää accon deleteen. Hänellä on vaikkapas 400pop kylä, luultavimmin toinenkin jo aluillaan. Jos rajoja ei olisi, pelaaja A voi tunkata mielin määrin varastoissaan olevia resoja yhdelle pelaajalle tai vaihtoehtoisesti antaa acconsa pelaajan käyttöön siksi aikaa tai miksei pysyvästikin. Noita rajojahan ei siinä mielessä valvota, että peli antaa sinun laittaa niin paljon resoa kuin haluat toiselle. Multihuntereiden huomatessa tämän saat kuitenkin banaania, kuten saa vastaanottajakin.

Lopuksi vielä: Näitä rajoja ja pelimekaniikkaa sekä erilaisia tilanteita, joita vastaan tulee, on ollut miettimässä varmasti useampi henkilö huomattavasti pidempään kuin te (tai minä). Älkäätten siis leimatko "ponnettomiksi argumenteiksi" tai "perustelemattomiksi väitteiksi" sanojani miettimättä ensin peliä hieman pidemmälle ja useita eri vaihtoehtoja, miksi voisin asian näin nähdä. Nyt sanoudun kuitenkin tilanteesta irti, voin lohduttautua aina sillä, että tämä idea ei tule ikinä menemään läpi.

Oon Kuka Oon I
05-09-2007, 01:09 PM
resurssilähetysrajat antavat SELKEÄN linjan, mikä on kiellettyä ja mihin asti. Näin ollen rikkojia voidaan valvoa ilman erillistä pohdintaa "Hmm... hyödyttääköhän toi nyt ensisijaisesti omaa tiliä.. mmm...".

Tuostahan saa sen käsityksen että ylisuuret yksittäiset lähetykset olisivat laittomia? Yksittäinen lähetys ei mielestäni paljoa merkitse mutta jos niitä suurlähetyksiä on jatkuvasti niin sehän on jo selvästi §2 vastaista. Säännössä jo mainitaan että tilin tulee ensisijaisesti hyödyttää itseään( mikä mielestäni resuurssien kohdalla tarkoittaa että ajassa X lähtevien resuurssien määrän tulee olla selvästi alle puolet ajassa X tuotettavien resuurssien määrästä) mutta siinä todetaan myös että tili ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Ja jos tuollaiset jättilähetykset ovat jatkuvia, mielestäni alkaa olla varsin selvää että tili on lähinnä olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Sotakorvauksiin liittyen yksi pieni kommentti: Mitä järkeä yleensäkään on sotia jos se tuottaa tappiota?

Tämä on kyllä jo hankalampi tapaus että joku lopettaa ja lahjoittaa resuurssejaan... Nyt täytyy pohtia onko kysymyksessä huomattavasti lopettavaa pelaajaa heikompi pelaaja, vai onko tämä samantasoinen, vaiko mahdollisesti huomattavasti vahvempi. Mikäli kysymyksessä on huoomattavasti heikompi pelaaja, herää kysymys että riittääkö tällä varastosa tilaa? Samantasoiselta voi tilaa löytyäkin ja onhan se väärin että tämä saa käytännössä tuplattua resuurssinsa, mutta onko sillä loppujenlopuksi kovin paljon merkitystä? Parin päivän resuurssit... Vahvemmalle pelaajalle nuo resuurssit ovat kuin löytökolikko miljonäärille... Ja säännöissä todetaan myös että saa olla serverillä vain yksi tili per palvelin.

Ja voisikohan mahtollisesti joku moderaattori tai ylläpitäjä tai joku joka yleensä on näistä asioista perillä hieman valaista asiaa meillekin? Jos nämä rajat tosiaan ovat olemassa jonkun (täysin pätevän, sellaisen jota ei ole jo ratkaistu) syyn takia tahtoisin ehdottomasti kuulla sen.

Netmonkey
05-09-2007, 01:39 PM
Ähh.. No vielä yksi vastaus, sitten lupaan olla kirjoittamatta tähän threadiin enää (tai mörökölli minut vieköön).

Säännössä jo mainitaan että tilin tulee ensisijaisesti hyödyttää itseään( mikä mielestäni resuurssien kohdalla tarkoittaa että ajassa X lähtevien resuurssien määrän tulee olla selvästi alle puolet ajassa X tuotettavien resuurssien määrästä) mutta siinä todetaan myös että tili ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Ja jos tuollaiset jättilähetykset ovat jatkuvia, mielestäni alkaa olla varsin selvää että tili on lähinnä olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Juurikin "mielestäsi". Huntereita ei paljoa auta mielipiteet, pelaajia on kymmeniä tuhansia servereillä. Luuletko, että silloin on järkevää jättää sääntöihin mielipidekysymyksiä?

Sotakorvauksiin liittyen yksi pieni kommentti: Mitä järkeä yleensäkään on sotia jos se tuottaa tappiota?

Tästä näkee jo, ettet ole kovin pitkälle pelannut. Suuret sodat eivät koskaan ole kummallekaan osapuolelle voitollisia resurssien suhteen. Kyse on silloin mahdollisimman suurien tappioiden aiheuttamisesta vastustajalle. Serverin päätavoite on rakentaa maailman ihme, jossa yleensä vain vahva ja toimiva liitto (tai useamman liiton META), jolla on riittävästi joukkoja ja paljon kyliä, voi onnistua. Toki voitoiksi voidaan lukea mm. kylien valtaaminen, mutta sanoisin, että olennaisin tavoite on vastustajan heikentäminen, jotta sitten lopuksi oltaisiin itse vahvoilla suhteessa muihin. Joskus toki syyt aloittaa sota ovat myös henkilökohtaisia.

Mikäli kysymyksessä on huoomattavasti heikompi pelaaja, herää kysymys että riittääkö tällä varastosa tilaa? Samantasoiselta voi tilaa löytyäkin ja onhan se väärin että tämä saa käytännössä tuplattua resuurssinsa, mutta onko sillä loppujenlopuksi kovin paljon merkitystä? Parin päivän resuurssit... Vahvemmalle pelaajalle nuo resuurssit ovat kuin löytökolikko miljonäärille... Ja säännöissä todetaan myös että saa olla serverillä vain yksi tili per palvelin.

Varaston uppaaminen on aika nopeaa, varsinkin jos käyttää kultaa ja joku tunkee sinulle marketin täydeltä tuotantoa, sinulla on yli 10lvl varasto in no time. Mietipäs tuota esimerkkiä: pop400 kylä, joka on keskittynyt ensisijaisesti resursseihin, tuottaa yli 700 kaikkea muuta paitsi viljaa. Nakkaat 24 tunnin tuotannon kaverillesi (tämä tietenkin marketin rajoituksien vuoksi tarkoittaa, että kaveri on suht. lähellä), niin teet sillä melkein 3 settleriä kerralla.

Tupla-accot puolestaan ovat sinänsä hankalia havaita, samasta IP:stä kirjautuminen ei vielä ole todiste. Olen ulkoservereillä nähnyt pelaajia, joilla lukee profiilissaan jotain tyyliin "älä huutele mulle, xxxx on kans mun acco ja ounaan sut, jos teet jotain". Nämä ovat siis pitkälti pelaajien raportoinnin varassa, ellei juurikin vaikka näiden lähetysrajojen rikkominen tuo huntereiden huomiota pelaajaan.

Jos nämä rajat tosiaan ovat olemassa jonkun (täysin pätevän, sellaisen jota ei ole jo ratkaistu) syyn takia tahtoisin ehdottomasti kuulla sen.

Olet kuullut jo useita, et vain halua kuunnella. NYT en enää sanomisiani täydennä ja saat etsiä loput vastauksistasi itse :) tai ne saa antaa joku minua kokeneempi.

tomppa..93
05-09-2007, 01:54 PM

Tiliä tulee pelata ensisijaisesti sen omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Ja oletko tomppa ottanut huomioon että lähetyksiin tarvitaan marketti? Olen tässä jo laskeskellut että alkuresuurssit loppuu jo ennenku mitää marketti edes voi tehdä. No jos parannat eka resuja ja sit rakennat jossain välissä marketin. 5 päiväs saat jo aikoiset resut aikaan ja otetaan huomioon myös uudet servut!

Silmä
05-09-2007, 03:07 PM
Ohjelmallisesti on huomattavasti helpompi etsiä määriä ja verrata niitä johonkin muuhun. On totta, etten tiedä tarkkaan, kuinka noita asioita valvotaan, mutta resurssilähetysrajat antavat SELKEÄN linjan, mikä on kiellettyä ja mihin asti. Näin ollen rikkojia voidaan valvoa ilman erillistä pohdintaa "Hmm... hyödyttääköhän toi nyt ensisijaisesti omaa tiliä.. mmm...". Mainitsin asiasta juuri sen vuoksi, että Oon kuka oon I viittaa painokkaasti sääntöjen kohtaan "tilin tulee ensisijaisesti hyödyttää vain tekijäänsä jne.". Tuohan ei merkitse mitään, jos sitä ei tarkemmin määritellä.

Silmälle vielä tuohon sotakorvauskommenttiin: Suuremmissa sodissa armeijan menettämisen jälkeen ei niinkään ole kyse resursseista, vaan siitä ajasta, joka parakin huudatteluun menee, että saat tehtyä uuden armeijan. Sotakorvauksilla nimenomaan suuremmissa sodissa näin servun loppua kohden ei ole väliä ja ne ovat kuitenkin niitä sotia, joilla on merkitystä.

Lisäksi voitte ottaa yhden esimerkkitilanteen lisää, jossa pelaaja A kyllästyy peliin ja pistää accon deleteen. Hänellä on vaikkapas 400pop kylä, luultavimmin toinenkin jo aluillaan. Jos rajoja ei olisi, pelaaja A voi tunkata mielin määrin varastoissaan olevia resoja yhdelle pelaajalle tai vaihtoehtoisesti antaa acconsa pelaajan käyttöön siksi aikaa tai miksei pysyvästikin. Noita rajojahan ei siinä mielessä valvota, että peli antaa sinun laittaa niin paljon resoa kuin haluat toiselle. Multihuntereiden huomatessa tämän saat kuitenkin banaania, kuten saa vastaanottajakin.

Lopuksi vielä: Näitä rajoja ja pelimekaniikkaa sekä erilaisia tilanteita, joita vastaan tulee, on ollut miettimässä varmasti useampi henkilö huomattavasti pidempään kuin te (tai minä). Älkäätten siis leimatko "ponnettomiksi argumenteiksi" tai "perustelemattomiksi väitteiksi" sanojani miettimättä ensin peliä hieman pidemmälle ja useita eri vaihtoehtoja, miksi voisin asian näin nähdä. Nyt sanoudun kuitenkin tilanteesta irti, voin lohduttautua aina sillä, että tämä idea ei tule ikinä menemään läpi.

Hyh, kun on iso quote...

Aivan, ohjelmallisesti on helppoa etsiä määriä ja verrata niitä toisiinsa, mutta jostain kumman syystä Saksan herrat eivät ole tehneet yksiselitteistä estoa lähetyksille.

Lisäksi sanot, että sotakorvauksilla ei ole merkitystä pelin loppuvaiheilla, mikä on kuitenkin se tärkein vaihe. Mikä siis puoltaa resurssilähetysrajoja? Alkuvaiheessa peliä sotakorvauksilla sen sijaan on paljonkin merkitystä, ne voisivat ratkaista sen, kuka selviää loppuvaiheeseen asti ja kuka ei.

Esimerkkitilanteesi pelaaja A saa banaania, kuten myös resut vastaanottanut pelaaja. Oletetaan, että Pelaaja A päättää lopettaa pelinsä juuri sen vuoksi, että ei pidä naapurinsa pelityylistä. Joten mikäs sen hauskempaa kuin pistää naapurille niin paljon resuja, että naapurikin saa banaania. Kiusa se on pienikin kiusa. Jos rajoja ei olisi, tai siirrot olisi estetty ohjelmallisesti, säästyisi multihunttereilta bannaamisen vaiva. Nykyisessä järjestelmässä on sekin vika, että banaania voi saada vahingossakin. Pelaaja A on ostanut marketista 500 savea 1000 viljalla, ja päättää illemmalla maksaa liittoumansa perustajalle tuntituotannon verran veroa lähetystön tason nostamista varten. Alati valpas Multihuntteri huomaa pahaa-aavistamattoman Pelaajan A rikkeen (jota Pelaaja A ei ole itse edes tiedostanut) ja palkitsee Pelaajaa A banaanilla. Koska peli on vielä alkuvaiheessa, Pelaaja A jää naapureistaan viikon verran jälkeen, ja kärsii lopun aikaa virheestään.

Myöskin vasta-aloittaneen pelaajan alkuun auttamisen estäminen on hieman kaukaa haettu peruste. Oletetaan, että minun kaverini Pekka aloittaa pelin tänään, ja saa naapureikseen ison kasan pieniä kyliä joiden suoja-aika ei ole vielä päättynyt. Minä voisin siirtorajojen puitteissa auttaa Pekkaa yli kymppitonnilla päivässä, joka on suunnilleen saman verran kuin Pekka ylipäätään pystyy kuluttamaan. Viikon kuluttua Pekan ja hänen naapureidensa suoja-aika päättyy, ja Pekka aloittaa intensiivisen tehomaatalouden tukenaan minun avustuksillani kokomansa naapureitaan moninkertaisesti isompi sotilasmahti. Itseasiassa voisin jopa tehdä näin, ihan vaan piruuttani. Ensimmäinen tähän viestiin vastaava pelaaja, jonka kylän koko on alle 40, saa tukea 5000 resua, ja seuraavana päivänä toiset 5000.

Loppukommenttiisi vastaan sen verran, että Suomen ykkösserverin alkaessa nämä meitä kaikkia viisaammat olivat kirjanneet sääntöihin, että isompi saa avustaa pienempää kolminkertaisella tuntituotannolla päivässä. Jostain syystä kyseinen pykälä on sittemmin poistettu säännöistä. Joten toivoa on, että rajat voivat muuttua, tai poistua kokonaankin.

Hul-lu
05-14-2007, 11:44 AM
ei

Zyleth
05-14-2007, 03:33 PM
On tullu tähän mennessä 2 varoitusta siitä, että joku tyyppi on tarjonnu mulle
vaikka kaksataa rautaa kolmestasadasta viljasta.
Ihan kiva kun en tienny säännöstä.
RESURSSIRAJAT POIS!!! :evil: :evil: :evil:

Oon Kuka Oon I
05-15-2007, 04:22 PM
ei

Mitähän tuolla viestillä tarkotat?

Oon Kuka Oon I
05-19-2007, 08:34 AM

Ja oletko tomppa ottanut huomioon että lähetyksiin tarvitaan marketti? Olen tässä jo laskeskellut että alkuresuurssit loppuu jo ennenku mitää marketti edes voi tehdä. No jos parannat eka resuja ja sit rakennat jossain välissä marketin. 5 päiväs saat jo aikoiset resut aikaan ja otetaan huomioon myös uudet servut!

Luetkohan näitä viestejä ollenkaan? Huomattaneen aiika nopeasti että tolle yhellehän tulee pariltkymmenelt tililt jatkuvasti resuursseja, että eiköhän hävitetä ne kaikki...

Ensinnäkin siitä syystä että tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen, se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Toisekseen alkaa olla varsin ilmeistä että kaikki nuo tilit ovat saman pelaajan hallussa, mikä puolestaan on vastoin sääntöä §1: Jokaisella pelaajalla voi olla vain yksi tili jokaisessa maailmassa.

Gravedigger
05-20-2007, 05:35 AM
Mitä hyötyä niistä rajoista yleensäkään on? Se vain rajoittaa liiketoimia ja vilja-avustuksia. Älkääkä sitten vastatko että joku lähettää alku resurssit kaverillee. Lähetyksee tarvitaan marketti ja marketin saa vasta ku päämaja on taso 3 ja on siilot ja varaastot. Alkuresuurssit loppuu ennenku edes pääsee rakentamaa markettii. Ja mitä siihen tulee että joku tyyppi lopettaa tilillään A, antaa tilin kaverillee jolla on myös tili B, tämä lähettelee tuotantoo tililtä A tilille B. Ei toimi. Sääntöhän kuuluu että yksi tili per serveri. Eli joutuu luopuun toisest tilistä tai molemmat voidaan jäädyttää.

Ei! äänestäneet, kertokaa mitä hyötyä niistä on.

Yhdyn tähän. Sitten jos ei olisi rajoja, ei tarvisi koko ajan odottaa että kauppiaat saapuu muualta ja sitten lähettää taas pienellä määrällä resurrseja jonnekkin kauas. :?

Kodek
05-20-2007, 05:31 PM
Pakko kysyä vain että mitä HYÖTYÄ on näistä rajoituksista. Ne voitaisiin ottaa pois ja modet alkaisi panostamaan tupla-accojen poistoon.

Jyri-mania
05-20-2007, 05:36 PM
Lähetän aina resurssit, jotka eivät mahdu kätköön, liittouman johtajalle. Vihulaisethan ei mun ressuja vie! :twisted:

joni924
05-25-2007, 06:41 PM
Ensinnäkin... Tupla-accountit on kiellettyjä. Ja kuten on jo aiemmin todettu sääntöjen mukaan tilin pitää ensisijaisesti hyödyttää sen haltijaa. Ja tokihan kaverin saa auttaa alkuun?

"Tilin pitää ensijaisesti hyödyttää tilin haltijaa"
tarkoittaa sitä mitä siinä lukee. Kaverisi ei ole tilinhaltija ja jos yliavustaa tulee bannit. Tämä on aivan selvä juttu. Äänestin ei koska lähetysrajat estävät yliavustamisen. Se lukee epäsuorasti säännöissä joten en tajua miksi tätä pitää jauhaa. Lähetysrajat ovat ja pysyy!

Oon Kuka Oon I
05-26-2007, 08:20 AM

"Tilin pitää ensijaisesti hyödyttää tilin haltijaa"
tarkoittaa sitä mitä siinä lukee. Kaverisi ei ole tilinhaltija ja jos yliavustaa tulee bannit. Tämä on aivan selvä juttu. Äänestin ei koska lähetysrajat estävät yliavustamisen. Se lukee epäsuorasti säännöissä joten en tajua miksi tätä pitää jauhaa. Lähetysrajat ovat ja pysyy!

Luetko muuten ollenkaan näitä viestejä täälä? Kuten edellä on jo mainittu, tarkotin kaverin alkuun auttamisella että sitä rosmotaan ja siltä on kaikki resuurssit jatkuvan ryöstelyn takia loppu eikä se pysty rakentaan kätköä eikä muita puolustuslaitteita.

Kuten edellä on jo mainittu, suurimmat pelaajat voivat jo pienempiään avustaa niin paljon kuin nämä ylipäätään kykenevät kuluttamaan.

Tämän pitäisi selittää kaikki

Allu
05-26-2007, 08:57 AM

Ja oletko tomppa ottanut huomioon että lähetyksiin tarvitaan marketti? Olen tässä jo laskeskellut että alkuresuurssit loppuu jo ennenku mitää marketti edes voi tehdä.

Osaat selvästi laskea.

Aloitusresursseja on 750 jokaista resurssia.

Päärakennus tasolta 1, tasolle 2 maksaa: 90 puuta, 50 savea, 75 rautaa ja 25 viljaa. Tasolta 2, tasolle 3 maksaa: 115 puuta, 65 savea, 100 rautaa ja 35 viljaa. Eli yhteensä tasolta 1, tasolle 3 maksaa: 205 puuta, 115 savea, 175 rautaa ja 60 viljaa.

Aloitusresursseista päärakennuksen päivittämisen jälkeen jäljellä: 545 puuta, 635 savea, 575 savea ja 690 viljaa.

Viljasiilo maksaa tasolla 1: 80 puuta, 100 savea, 70 rautaa ja 20 viljaa.

Aloitusresursseista päärakennuksen päivittämisen, ja viljasiilon rakentamisen jälkeen jäljellä: 465 puuta, 535 savea, 505 savea ja 670 viljaa.

Varasto maksaa tasolla 1: 130 puuta, 160 savea,
90 rautaa ja 40 viljaa.

Aloitusresursseista päärakennuksen päivittämisen, sekä viljasiilon, että varaston rakentamisen jälkeen jäljellä: 335 puuta, 365 savea, 415 rautaa ja 630 viljaa.

Marketti maksaa tasolla 1: 80 puuta, 70 savea, 120 rautaa ja 70 viljaa.

Vielä viimeisenä marketin rakennuksen jälkeen aloitusresursseista on jäljellä: 255 puuta, 295 savea, 295 rautaa ja 560 viljaa.

Toisin sanoen - aloitusresurssit eivät lopu kesken, ennen kuin marketin on saanut rakennettua. Siitähän jää melko rutkasti ylikin.

Ja sitten itse asiaan. Äänestin äänestyksessä ei, koska omasta mielestäni niistä todellakin on hyötyä.

Oon Kuka Oon I
05-26-2007, 11:01 AM
Unohdit laskuistasi kätkön. Kätkön, ettei kukaan ahnuri vie noita resuursseja ennen kuin ehdit lähettää niitä minnekään.

Allu
05-26-2007, 11:10 AM
Unohdit laskuistasi kätkön. Kätkön, ettei kukaan ahnuri vie noita resuursseja ennen kuin ehdit lähettää niitä minnekään.

En muuten unohtanut. Sinulta menee suurinpiirtein minuutti (tai vähemmän), kun lähetät resurssit. Naapurikylästäkin menee ainakin viisi minuuttia hyökätä kylääsi. Ja sitä paitsi Travianissa on suoja-aika, jos et vielä ole huomannut. AASI!

Iceringer
05-26-2007, 12:40 PM
Eihän kauppia voi yli 1000resurssia kantaa yksin, yhdyn Allun vastaukseen koska: 1. Teet 5 nimimerkkiä.

5 * 225 = 1125 Puuta.
5 * 295 = 1475 Savea.
5 * 295 = 1475 Rautaa.
5 * 560 = 2800 Viljaa.

"Vielä viimeisenä marketin rakennuksen jälkeen aloitusresursseista on jäljellä: 255 puuta, 295 savea, 295 rautaa ja 560 viljaa."

Oon Kuka Oon I
05-26-2007, 12:57 PM

En muuten unohtanut. Sinulta menee suurinpiirtein minuutti (tai vähemmän), kun lähetät resurssit. Naapurikylästäkin menee ainakin viisi minuuttia hyökätä kylääsi. Ja sitä paitsi Travianissa on suoja-aika, jos et vielä ole huomannut. AASI!

ai niin se suoja-aika...

Tuli tässä muuten mieleen...
Kun nämä rajat ovat olemassa, rajat ylittävä lähetys aiheuttaa tilin jäädytyksen.
Ja jos näitä rajoja ei olisi, ja joku lähettäisi loput alkuresuurssit toiselle pelaajalle, aiheuttaisi tämäkin jäädytyksen, koska tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Nimittäin jos joku ihaan ensimmäiseksi rakentaa marketin ja lähettää jälelle jäävät resuurssit jollekin toiselle, alkaa olla varsin ilmeistä että tili on olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Elikkä itse olet aasi.

Kaiken lisäksi multi-accot on kiellettyjä. Kuten edellä on mainittu, rajat voitaisiin poistaa ja alkaa panostaa multi-accojen hävitykseen.

NTK
05-26-2007, 05:06 PM

Kerro nyt vielä, miksi kätkö täytyy rakentaa ennen markettia? Oletko jotenkin rajoitteinen tai jotain?

Oon Kuka Oon I
05-26-2007, 06:30 PM

Kerro nyt vielä, miksi kätkö täytyy rakentaa ennen markettia? Oletko jotenkin rajoitteinen tai jotain?

Kätkö nimensä mukaisesti kätkee resuursseja rosmoilta. Kannattaisi vilkaista ohjeita joskus...

NTK
05-26-2007, 06:39 PM

Kätkö nimensä mukaisesti kätkee resuursseja rosmoilta. Kannattaisi vilkaista ohjeita joskus...

Ohjeet on tehty tyhmiä varten!
Miksei kätköä voi rakentaa marketin jälkeen?

Allu
05-26-2007, 06:42 PM

Eikä sitä kätköäkään tarvitse mihinkään, jos kerran lähettää resurssit, ja poistaa tilin sen jälkeen.

NTK
05-26-2007, 07:08 PM

Eikä sitä kätköäkään tarvitse mihinkään, jos kerran lähettää resurssit, ja poistaa tilin sen jälkeen.

Niin siis, totta! Tämä koko ideahan suosii tietenkin huijareita yliavustamaan omaa kyläänsä uudella kylällä, joka tietenkin kertoo jotain topicin avaajasta.

Oon Kuka Oon I
05-27-2007, 08:19 AM
Jos poistat tilin lähetyksen jälekee, teet uuden tilin, lähetät, poistat jne... Veikkaisin että sekin tili mille nuo lähetykset menee hävitetään aiika nopeasti kun nyttenhän on niin että jos on päättäny poistaa tilinsä ja "yliavustaa" pelaajaa B niin tämäkin hävitetään maailmankartalta. Samahan toimii vaikka rajat poistettaisiinkin, mutta nytten §2 perusteella(tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä)

Ja mitä keskustelun avaajaan tulee, en yritä saada mitään huijausmahdollisuutta aikaan, olen vain havainnut tämän säännön turhaksi ja ehdottanut sen poistamista.

Allu
05-27-2007, 09:21 AM
Jos poistat tilin lähetyksen jälekee, teet uuden tilin, lähetät, poistat jne... Veikkaisin että sekin tili mille nuo lähetykset menee hävitetään aiika nopeasti kun nyttenhän on niin että jos on päättäny poistaa tilinsä ja "yliavustaa" pelaajaa B niin tämäkin hävitetään maailmankartalta. Samahan toimii vaikka rajat poistettaisiinkin, mutta nytten §2 perusteella(tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä)

Ja mitä keskustelun avaajaan tulee, en yritä saada mitään huijausmahdollisuutta aikaan, olen vain havainnut tämän säännön turhaksi ja ehdottanut sen poistamista.

Millähän tavalla lähetysrajoitus on turha? Sen poistaminen antaisi vain uusia mahdollisuuksia huijareille.

Oon Kuka Oon I
05-27-2007, 09:53 AM
täällä on jo puhuttu näistä huijausmahdollisuuksista ja todettu että ne estyvät jo muutenkin. Eli raja on turha. Se rajoittaa liiketoimia, politiikkaa jne.

Jos vaikka lukisit joskus näitä viestejä niin ei tarvis kysellä niin paljon...

LoRenzZ
05-27-2007, 10:17 AM
kyllä on mahdollisuuksia ja paljon.

Oon Kuka Oon I
05-27-2007, 11:16 AM
kyllä on mahdollisuuksia ja paljon.

Voisitkohan mahtollisesti tarkentaa näitä "mahdollisuuksia"?

NTK
05-27-2007, 07:16 PM
täällä on jo puhuttu näistä huijausmahdollisuuksista ja todettu että ne estyvät jo muutenkin. Eli raja on turha. Se rajoittaa liiketoimia, politiikkaa jne.

Kukahan se nämä kuuluisat mahdollisuudet on todennut estetyiksi? -Taisit ihan itse todeta, joten kysymys on edelleenkin vain siitä, että sinun mielestäsi lähetysrajat ovat turhat.

Ei kukaan voi seurata jokaista pelaaja ja vahtia, ettei kukaan yliavusta toista kyläänsä.

Luuletko, että tuolla jossain on 18000 kaveria vailla elämää seuraamassa ettei vain kukaan nyt yliavusta kyläänsä?

Ja edelleenkin minua kiinnostaa se, että miksi kätkö pitää rakentaa ennen markettia?

Oon Kuka Oon I
05-28-2007, 10:34 AM

Kukahan se nämä kuuluisat mahdollisuudet on todennut estetyiksi? -Taisit ihan itse todeta, joten kysymys on edelleenkin vain siitä, että sinun mielestäsi lähetysrajat ovat turhat.

Ei kukaan voi seurata jokaista pelaaja ja vahtia, ettei kukaan yliavusta toista kyläänsä.

Luuletko, että tuolla jossain on 18000 kaveria vailla elämää seuraamassa ettei vain kukaan nyt yliavusta kyläänsä?

Ja edelleenkin minua kiinnostaa se, että miksi kätkö pitää rakentaa ennen markettia?

Kukapa hyvinkin ne estetyiksi totesi. Rajat estävät hyviä asioita, mutta niitä ei tarvita estämään huonoja asioita, jotka estyvät muutenkin. Jos tahdot perusteluja, PYYDÄ niitä.

Yhtä hyvin näitä lähetysrajoja vahtii kuin sitä onko tilit olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Kuten edellä on jo mainittu(ole kiltti ja lue joskus näitä viestejä ettei tarvi kaikkea moneen kertaan mainita), voitaisiin melko helposti laatia joku taulukko jossa näkyy mitä Kukakin lähettelee toisille pelaajille tai kylien kasvu. Yliampuvimmat tapaukset voidaan helposti karsia pois.

Ja unohda jo se kätkö!

NTK
05-28-2007, 12:37 PM
Itse asiassa olen lukenut muutamaan kertaan nämä viestit ja jokaisessa viestissä, jossa todetaan lähetysrajat turhiksi, kirjoittaja olet sinä!

Miksi ylipäätään on lähetysrajat, jos ne ovat turhat? Mieti sitä!

Ja miksi ihmeessä yrität päästä lähetysrajoista eroon, muuten kuin siksi, että haluat yliavustaa omaa kylääsi toisella kylällä?

Oon Kuka Oon I
05-28-2007, 01:28 PM
Itse asiassa olen lukenut muutamaan kertaan nämä viestit ja jokaisessa viestissä, jossa todetaan lähetysrajat turhiksi, kirjoittaja olet sinä!

Miksi ylipäätään on lähetysrajat, jos ne ovat turhat? Mieti sitä!

Ja miksi ihmeessä yrität päästä lähetysrajoista eroon, muuten kuin siksi, että haluat yliavustaa omaa kylääsi toisella kylällä?

Tahdotko sitten tietää miksi ne ovat turhia?

Kaikissa sääntöjärjestelmissä löytyy virheitä, miksei tässäkin?

Ja tahdon päästä rajoista eroon siksi että ne rajoittavat liiketoimia, politiikkaa... KYSY jos haluat tarkennusta!

pete11222
05-28-2007, 05:54 PM
Eihän kauppia voi yli 1000resurssia kantaa yksin, yhdyn Allun vastaukseen koska: 1. Teet 5 nimimerkkiä.

5 * 225 = 1125 Puuta.
5 * 295 = 1475 Savea.
5 * 295 = 1475 Rautaa.
5 * 560 = 2800 Viljaa.

"Vielä viimeisenä marketin rakennuksen jälkeen aloitusresursseista on jäljellä: 255 puuta, 295 savea, 295 rautaa ja 560 viljaa."

Ensinnäkin resut voisi lähettää monessa erässä, ja kaiken lisäksi ei pelkät alkuresot mitään ratkaise nimittäin, resoja tulee koko ajan lisää. Sitten kun olet tehnyt vaikka 6 accouttia ja tuntituotanto on jokaisessa vaikka 20 jokaista resoo 20*5*5=500 resoa voitaisiin lähettää "pääkylään" joka tunti. Silloin koko pelin tarkoitus olisi tehdä lisää accounteja.

Toivon että ymmärsitte mutta epäilen.
(jos jokaisessa kylässä on marketti)

joelipoeli
05-29-2007, 05:15 AM
No mutta eihän se tunnu edes aidolta jos kauppias vois kantaa noin 1000000 resurssia. Eihän aikuinen mies voi kantaa ku ehkä 80kg. Huono idea.

Oon Kuka Oon I
05-29-2007, 11:38 AM

5 * 225 = 1125 Puuta.
5 * 295 = 1475 Savea.
5 * 295 = 1475 Rautaa.
5 * 560 = 2800 Viljaa.

Ensinnäkin resut voisi lähettää monessa erässä, ja kaiken lisäksi ei pelkät alkuresot mitään ratkaise nimittäin, resoja tulee koko ajan lisää. Sitten kun olet tehnyt vaikka 6 accouttia ja tuntituotanto on jokaisessa vaikka 20 jokaista resoo 20*5*5=500 resoa voitaisiin lähettää "pääkylään" joka tunti. Silloin koko pelin tarkoitus olisi tehdä lisää accounteja.

Toivon että ymmärsitte mutta epäilen.
(jos jokaisessa kylässä on marketti)

Kuinkahan monta kertaa mie joudun tänkin toistamaan, että tupla-accountit on kiellettyjä. Kaiken lisäksi on vielä §2(en jaksa taas toistaa kaikkea). Näihin sääntöihin nojaten multi-accot voidaan ja tullaan poistamaan.

Ja sanotaan vielä lopuksi että tuntirajojen ollessa on mahtollista huijata. 24 accoo niin voi lähetelle resurssei päivätuotannon verran, mikäli näitä ei huomata.

Enamel
05-29-2007, 11:58 AM
Kuinkahan monta kertaa mie joudun tänkin toistamaan, että tupla-accountit on kiellettyjä. Kaiken lisäksi on vielä §2(en jaksa taas toistaa kaikkea). Näihin sääntöihin nojaten multi-accot voidaan ja tullaan poistamaan.
Hyvä, että kiinnitit huomion tuohon, sillä ongelma piilee nimenomaan siinä.

Multi-accojen tunnistaminen luotettavasti on oikeasti todella vaikeaa. Ylläpidolla pitää olla kunnon perusteet sille, että pelaajan tunnus jäädytetään multi-accoilun takia. Noiden perusteiden kaivelu on todella vaikeaa, sillä lähes kaikki keinot multi-accojen paljastamiseksi ovat kierrettävissä.

Jos ylläpidolla olisi 100-prosenttisen varmat keinot multi-accojen tunnistamiseksi, resurssilähetysrajoja ei tarvittaisi. Koska kaikkien multi-accojen tunnistaminen on kuitenkin erittäin hankalaa, on ainoa keino ehkäistä multiaccoilusta seuraavia ongelmia.

Jos resurssilähetysrajat poistettaisiin, se antaisi selvän edun niille, jotka osaavat multiaccoilla jäämättä kiinni. Koska multiaccoilu on sen jälkeen niin kannattavaa, yhä useampi opettelee kiertämään ne keinot, joilla multiaccot paljastuvat. Sen jälkeen Travianissa olisi vastakkain kaksi kastia: kiertokeinoista tietämättömät yhden tilin pelaajat ja kiertokeinot tuntevat monen tilin pelaajat. Arvaa, kumpi näistä voittaa?

Vai osaisitko sinä sanoa yhdenkin 100-prosenttisen luotettavan keinon multiaccon tunnistamiseksi? 99-prosenttisen luotettavaa keinoa ei olekaan, sillä kyse ei ole tuurista vaan taidosta. Jos jokainen oppii tuon keinon kiertämisen, sen luotettavuus on silloin 0 %.

Oon Kuka Oon I
05-29-2007, 12:47 PM
Käsittääkseni on olemassa kahdenlaista multiaccoilua:

1. Kaikki resuurssit päätyypille

2. Sotilaallista tukea toisilleen

1. Multiaccoilajit paljastaavat itse itsensä lähettämällä resuursseja, tai sitten yksi rosvoaa toisia, mikä on kyllä hankalampi havaita, mutta paljastunee tämäkin kun katsotaan mistä nämä tilit on rekisteröity. Kaiken lisääksi tahallaan ryöstettäväksi jätetyt resuurssit lisätään marketin kautta menevien summaan(resuurssirajojen poiston jälkeen §2 pitää huolen etteivät tilit "yliavusta"(kysy tarkennusta))

2. Tätä on huomattavasti hankalampi huomata, koska tällaiset tilit voiivat olla samassa liitossa, mutta lähetysrajojen poisto ei vaikuta tähän.

Enamel
05-29-2007, 01:50 PM
1. Multiaccoilajit paljastaavat itse itsensä lähettämällä resuursseja, tai sitten yksi rosvoaa toisia, mikä on kyllä hankalampi havaita, mutta paljastunee tämäkin kun katsotaan mistä nämä tilit on rekisteröity. Kaiken lisääksi tahallaan ryöstettäväksi jätetyt resuurssit lisätään marketin kautta menevien summaan(resuurssirajojen poiston jälkeen §2 pitää huolen etteivät tilit "yliavusta"(kysy tarkennusta))
Kertoisitko, millä tavalla erotat, milloin multiaccoilija lähettää itselleen resoja ja milloin rehellinen pelaaja lähettää resoja toiselle rehelliselle pelaajalle resoja?

Gurud
05-29-2007, 01:53 PM
Kertoisitko, millä tavalla erotat, milloin multiaccoilija lähettää itselleen resoja ja milloin rehellinen pelaaja lähettää resoja toiselle rehelliselle pelaajalle resoja?
Jos on sama IP.

ville-v
05-29-2007, 02:15 PM
Jos on sama IP.Voihan multiaccoilija proxyja käyttää.

Tai sitten nämä kaksi rehellistä pelaajaa voivat molemmat pelata verkossa jossa tuhannella koneella on sama IP. :roll:

Oon Kuka Oon I
05-29-2007, 02:16 PM
Aivan. Sama IP antaa aihetta epäilylle, ja rehelliset avustukset eivät ole jatkuvia. §2(tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä) mielestäni korvaa lähetysrajat. Se tekee jatkuvat suuret lähetykset laittomiksi, sellaiset mitä multiaccojen lähetykset ovat, ja sallii yksittäiset lähetykset, rehelliset lähetykset.

Sama IP? En pidä todennäköisenä.

Oletteko muuten huomanneet §2.1.1? Samalla tietokoneella pelaavien ei ole sallittua lähettää resuurseja toisilleen(kaupat pitää olla 1:1)

Twanger
05-29-2007, 02:34 PM
§2(tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä) mielestäni korvaa lähetysrajat. Se tekee jatkuvat suuret lähetykset laittomiksi, sellaiset mitä multiaccojen lähetykset ovat, ja sallii yksittäiset lähetykset, rehelliset lähetykset.

Ei. Ne ovat kuin ovatkin erillisiä sääntöjä, jotka vain osittain menevät päällekäin. On muitakin tapoja olla vain toisen eduksi kuin yksipuoliset lähetykset, ja lisäksi on olemassa jopa jatkuvia yksipuolisia suunnattomia lähetyksiä jotka ovat myös lähettäjän parhaaksi. Kunhan vain luottaa toiseen osapuoleen. Esim. viisi pelaajaa voivat tehdä liiton ja päättää valmistaa julmetun ja huippuunsa päivitetyn armeijan välittömästi. Tällä sitten pyyhittäisiin pakkeja ja kaikki pääsisivät kunnolla peltotöihin. Liitolla olisi lisäksi suunnaton pelote lapasessa. Kaikki hyötyvät, kukaan ei riko §2:ta. Esim. tämän voi estää vain resorajoilla, ellei sitten parempaa keksitä?

Luulen että ajattelet resot hieman liian oleellisiksi pelin kannalta? Aivan aluksi ne ovatkin kaikki kaikessa. Sotakorvaukset resoissa kun kaksi suurinta liittoumaa lyö päänsä yhteen ovat merkityksettömiä. Silti, etenkin kahdenvälisessä kanssakäynnissä kiristyksellä saatu iso summa olisi varmaan ihan kätevä juttu. Auttaisi vaikka siten että voisi myydä oikeuden keitaaseen tjst. Yhden tuntituoton lisä päivässä yhdeltä itseään pienemmältä pelaajalta ei ole mitään. Ja mahdollisuus johonkin mafian tapaiseen järjestöön jossa resosatsit kulkisi pyramidin huippua kohti kiehtoo kyllä. Resorajat estävät nämä, mutta ovat taas tarpeen muutoin. Ei se varmasti täydellinen säännös ole, mutta ennen sen korvaamista sitä kyllä tarvitaan.

Enamel
05-29-2007, 03:26 PM
Aivan. Sama IP antaa aihetta epäilylle, ja rehelliset avustukset eivät ole jatkuvia.
Sama IP ei tarkoita samaa tietokonetta, eikä eri IP tarkoita eri tietokonetta. Yleensä kone ja IP ovat sen verran sidoksissa toisiinsa, että voidaan sanoa, että yleensä sama IP tarkoittaa samaa konetta ja eri IP eri konetta. Mutta vain yleensä. Kenellä tahansa on mahdollisuus kiertää tämä.

Kaiken lisäksi tismalleen sama tietokonekaan ei tarkoita sitä, että takana olisi sama pelaaja: kirjastoissa ja kouluissa on paljon yhteiskäytössä olevia tietokoneita, joilla voi käydä päivän mittaan useita pelaajia, jotka eivät tunne toisiaan.

Nämä ovat juuri niitä ongelmia, joiden takia ei ole mahdollista tunnistaa multiaccoja luotettavasti.

OK, entäpä jatkuvuus. Siinä sinulla on kyllä pointti, joka tosin hankaloittaa myös kaavailemiasi sotakorvausten maksamisia. Yhden pelaajan menetykset voivat olla sellaista luokkaa, että kukaan ei pysty maksamaan niitä yhden päivän, ei välttämättä edes viikon tuotoilla. Mieti sitten koko liiton menetyksiä.

Siispä kun maksellaan sotakorvauksia, se menee jo ihan käytännön syistäkin pitkäaikaiseksi siirtelyksi. Lyödäänkö nyt johonkin raja, jotta voitaisiin sanoa, että tässä vaiheessa siirely on jo liian jatkuvaa? Siinä tapauksessa ollaan aika lähellä lähtöpistettä.

Oon Kuka Oon I
05-29-2007, 05:17 PM
§2 ja lähetysrajat ovat erillisiä sääntöjä, mutta §2 käsittää myös sen, minkä lähetysrajat.

§2 käsittää kaikki tavat olla toisen eduksi, myös ylisuuret lähetykset. Tarkoitatko tuolla liittohommalaa että toiset lähettee yhelle resuursit jotta tämä pistäis pystyyn jättiarmeijan, jolla hoidetaan kaikkien liittolaisten etuja ja järjestetään pakkiansoja? Mikäpä siinä, jos nämä päättävät keskittää armeijansa yhelle tilille?

Edellä on jo mainittu että jos kiristys pitää pitää poissa, voidaan ERITTÄIN helposti hoitaa ilmiantojärjestelmä(pistä metsämiehille viestiä jos kiristetään) eli läheterajat voidaan korvata.

Sama kone ei ole niin vaarallista yksittäisten lähetysten kohdalla, mutta jos nämä ovat jatkuvia...

Tuo on kyllä totta, että korvaukset saattavat jatkua vaikka viikkoja... Sotakorvaukset ovat siis hyvin pitkälti yhtä mahdottomia rajojen ollessa ja niitä ilman... No, eihän se ole ainut peruste.

Tuli tässä muuten mieleen... Sotakorvauksethan ovat mahdollisuus huijata... Tekee useamman accon, eri liittoumiin ne, sota, sotakorvaukset... Siinä tapauksessa että sotakorvaukset mahdollistettaisiin järjestämällä ne erilleen muista siirroista, vaikka pistämälle liitoille omat resuurssivarastot, joista voi sitten siirrellä resuursseja sotakorvauksina. Tämänkin huijuksen tosin voi estää katsomalla miltä koneelta liittojen tilit on rekisteröity tai mistä niitä pääasiallisesti pelataan. Tämä kuitenkin saattaa tuoda sen verran työtä ylläpitoon, että jätän ylläpidon päätettäväksi, maahdollistavatko nämä sotakorvaukset vai eivät. Ehkä joku joskus keksii huijausvarman sotakorvausjärjestelmän, valitettavasti en itse toistaiseksi kykene sellaista tarjoamaan.

Enamel
05-29-2007, 05:31 PM
Ehkä joku joskus keksii huijausvarman sotakorvausjärjestelmän, valitettavasti en itse toistaiseksi kykene sellaista tarjoamaan.
Niinpä. Minäkin pitäisi parempana sitä, että resurssien lähettelyssä olisi vähemmän rajoja, mutta minkäs teet. Rajat eivät heikennä peli-iloa läheskään niin paljon kuin se, mitä pelille tapahtuu, kun huijaaminen on liian helppoa.

Oon Kuka Oon I
05-30-2007, 10:01 AM
Ehkä joku joskus keksii huijausvarman sotakorvausjärjestelmän, valitettavasti en itse toistaiseksi kykene sellaista tarjoamaan.
Niinpä. Minäkin pitäisi parempana sitä, että resurssien lähettelyssä olisi vähemmän rajoja, mutta minkäs teet. Rajat eivät heikennä peli-iloa läheskään niin paljon kuin se, mitä pelille tapahtuu, kun huijaaminen on liian helppoa.

Rajojen poisto pelkästäänhän ei mahdollista huijausta, mutta sitä en ole vielä keksinyt miten sotakorvaukset voitaisiin järjestää, ilman että ne avaavat mahdollisuuden huijata ja ilman että ylläpidolle tulee lisää töitä.

Frans-Esko
05-30-2007, 02:30 PM
Sehän se vasta nannaa olisko ku kaks kaverusta vierekkäin, lähetpä toista raidaa hullulla armeijalla, ni eiköhän se lähetä resut naapurilleen? Saman tien voisi poistaa kätköt ja toiseen kylään hyökköyksen koko pelistä...

Oon Kuka Oon I
05-30-2007, 02:39 PM
Sehän se vasta nannaa olisko ku kaks kaverusta vierekkäin, lähetpä toista raidaa hullulla armeijalla, ni eiköhän se lähetä resut naapurilleen? Saman tien voisi poistaa kätköt ja toiseen kylään hyökköyksen koko pelistä...

Kuules... että on kaks kaverii vierekkäin on aika epätodennäköistä. arviolta noin 1/1000 on kaverinsa vieressä. Tuskinpa se ny ihan hyökkäilyä romuttais...
Sitä paitsi se on nykyäänkin mahdollista, jos tämä kaveri lähttää resuurssit takaisin saman päivän aikana. Ja kauppiaat muuten voivat kuljettaa ainoastaan rajallisen määrän resuursseja.

LoRenzZ
05-30-2007, 06:32 PM

2. Tätä on huomattavasti hankalampi huomata, koska tällaiset tilit voiivat olla samassa liitossa, mutta lähetysrajojen poisto ei vaikuta tähän.on monia tapoja... esim, mennä kirjaston koneella, koulun koneella... jonku tutun koneella. tyhmä idea.

Oon Kuka Oon I
05-30-2007, 06:46 PM

2. Tätä on huomattavasti hankalampi huomata, koska tällaiset tilit voiivat olla samassa liitossa, mutta lähetysrajojen poisto ei vaikuta tähän.on monia tapoja... esim, mennä kirjaston koneella, koulun koneella... jonku tutun koneella. tyhmä idea.

Siispä jälleen on kaksi vaihtoehtoa: On jatkuvasti eri koneilla mikä on aika hankalaa, tai sitten pelaa kaikkia tilejä samalta koneelta ja jälleen paljastaa itsensä...

Gravedigger
06-03-2007, 09:02 AM
Lähetysrajoista on pelkkää haittaa. Ne rajoittavat diplomatian kolmesta pääkeinosta (lahjonta, uhkailu ja kiristys) kaksi (lahjonta ja kiristys) pois.

Säännöissä on jo maininta siitä, että tilin pitää hyödyntää ensisijaisesti tilin haltiaa, joten en näe mitään syytä rajoittaa avustusten määrää. Ilman lähetysrajoja liittoumien toiminta tehostuu, diplomatiaan tulee lisää syvyyttä (lunnaat, suojelurahat, sotakorvaukset) ja pelaaminen selkeytyy. Nykyisellään kun marketin kautta tehdyt kaupatkin lasketaan mukaan avustuksiin, voi rajat paukkua ihan huomaamattakin (pelaaja A ostaa pelaajalta B 500 savea ja maksaa siitä 1000 rautaa. Pelaajan A tuotanto on kuitenkin vain 100 resua jokaista tunnissa -> pelaajalle A banaania).
Kyllä! Hän puhuu suorasanaista asiaa.

Lahha
06-03-2007, 12:48 PM
Aika tyhmää kun huijareita vastaan tarkoitetut toimet ovat myös rehellisten pelaajien tiellä. :evil:

Anti-K
06-03-2007, 01:23 PM
Siitä olisi haittaa, jos se otetaan pois... Alkais Tupla accoominen lisääntyy, lähettelis resoja omien accojen välillä...
Joten, Ei käy. Tässä taas nähtiin "mahtava" idea.

Oon Kuka Oon I
06-04-2007, 11:01 AM
Siitä olisi haittaa, jos se otetaan pois... Alkais Tupla accoominen lisääntyy, lähettelis resoja omien accojen välillä...
Joten, Ei käy. Tässä taas nähtiin "mahtava" idea.

Sanoppas miten multiaccojen lähettely mahdollistuu? Jatkuvat suuret lähetykset antavat aihetta epäilylle, että lähettäjän ja lähetyksen vastaanottajan takana on sama henkilö. Tutkimme asiaa ja huomaamme että tilejä pelataan pääasiallisesti samalta koneelta tai ne on rekisteröity samalta tai vastaavaa. Mielestäni alkaa tässä vaiheessa olla aika selvääettä kyseessä on multi-accoilija. §2.1.1 sitä paitsi kieltää lähetykset samalla tietokoneella pelaavien kesken, ja samalla tietokoneella pelaavien pitää ilmoittaa noissa profiilihommisaa ketkä pelaa samalaa tietokoneella. Jos sitä ei ole siinä ilmoitettu, jamulti-accoilijat tuskin ilmoittavat, voidaan nämä tilit käsittääkseni poistaa.

S-Zero
06-04-2007, 11:25 AM
Ei.. Miksi pitäisi poistaa, kun ei noista mitään haittakkaan ole, päinvastoin.

Oon Kuka Oon I
06-04-2007, 01:02 PM

Lukisit näitä viestejä niin tietäsit miten paljon haittaa näistä rajoista on.

ville-v
06-04-2007, 01:10 PM

Lukisit näitä viestejä niin tietäsit miten paljon haittaa näistä rajoista on.Voisitko listata tähän vielä uudestaan haitat? Itse en keksi muuta kuin huijaamisen vaikeutumisen.

Soft-killer
06-05-2007, 05:02 AM
Mulle toi raja on aika sama kun en sitä oiken käytä :?

Oon Kuka Oon I
06-05-2007, 11:39 AM
1. liiketoimien rajoittuneisuus( vaikka että tarvitset jotai resuurssia, sulla taas olis toista vaikka kuinkapaljon tarjota, mutta et saa lisätä kauppojen houkuttelevuutta tarjoamalla sitä resuurssiasi huomattavasti tätä toista enemmän rajojen takia.

2. lunnaiden mahdottomuus, ärsyttävää kun sulta jää joukkoja ansaan ja sitten rajojen takia maksat lunnaita viikkoja ennen ku saat sotapojat takasin.

3. lahjonnan mahdottomuus, et voi ostaa liittolaisia.

4. rajat rajoittavat yhtä pelin esittelyssä mainittua pelityyliä, kaupankäyntiä.

Kodek
06-05-2007, 12:45 PM
Mites ku mulla on pikkuveljen kanssa sama kone, jolla molemmat pelaa Traviania, niin enkö mää sitten voi jeesata sitä resoilla alkuun tai jos joku hyökkää sille yms. :?:

Silmä
06-05-2007, 01:18 PM
Tuli tässä ajatus, että jos jättäisi rajat entiselleen (ja ehkä koodaisi estot), mutta lisäisi lähetystöön diplomatiavaihtoehtoja, kuten sotakorvaukset tai lunnaat. Lähetystön tasoa nostamalla saisi isommat korvaukset, mutta kuitenkin joku kohtuullinen rajoitus siihen (luokkaa 80% kuolleiden/vankeina olevien joukkojen arvosta tms.). Kun sitten lähetystöstä olisi hyväksynyt korvaukset tai lunnaat, alkaisi marketista osa kauppiaista rahtaamaan resursseja automaattisesti kohdekylään. Joku kaupankäynti/vastatarjouksen tekomahdollisuus voisi olla myös hyvä (pelaaja A tarjoaa pelaajalle B rauhaa hintaan 2000 resoa. Pelaaja B katsoo tämän riittämättömäksi, ja tekee vastatarjouksen 8000 resoa, jonka pelaaja A hyväksyy).

Lisäksi voisi lisätä pykälän, että maksetun rauhan jälkeen olisi rauhanaikaa tietyn verran (luokkaa 3 päivää-viikko), jonka aikana hyökkääminen olisi mahdotonta. Tällöin myös suojelurahan maksuun liittyisi tietty takuu siitä, että hyökkäykset todella loppuvat.

Tällainen järjestely mahdollistaisi resurssien käytön diplomatian välineenä, mutta estäisi kuitenkin yliavustuksen käytön huijausmielessä/aivan ylivoimaisten liittoarmeijoiden tekoon. Lisäksi lähetystö muuttuisi hyödylliseksi rakennukseksi...

Oon Kuka Oon I
06-05-2007, 02:53 PM
Hyvä kun joku keksi miten sotakorvaukset voidaan järjestää. :)

Ja lähetysrajat edelleen poistaa! :D

C453Y
06-05-2007, 03:42 PM
Ei kyllä muiden pelaajien peliä pitäisi vaikeuttaa vain sen takia että saataisiin hiukan vaikeutettua tupla-accoilla pelaajienkin peliä.

Hyvä kun joku keksi miten sotakorvaukset voidaan järjestää.
Yksinkertaisesti pelaaja A lähettää pelaajalle B sovitun määrän resoja, jotta pelaaja B ei enää hyökkäisi.[/quote]

Oon Kuka Oon I
06-06-2007, 11:00 AM
Ei kyllä muiden pelaajien peliä pitäisi vaikeuttaa vain sen takia että saataisiin hiukan vaikeutettua tupla-accoilla pelaajienkin peliä.

Hyvä kun joku keksi miten sotakorvaukset voidaan järjestää.
Yksinkertaisesti pelaaja A lähettää pelaajalle B sovitun määrän resoja, jotta pelaaja B ei enää hyökkäisi.

Saisinko hieman tarkennusta tuohon?

Melee-Mies
06-06-2007, 11:05 AM
Mitä tarkennusta tuohon muka tarttee? Tuohan on yksinkertaista.

Oon Kuka Oon I
06-06-2007, 03:54 PM
Tarkoitan että miten rehellisten pelaajien peli vaikeutuu multi-accojen hommia vaikeuttamalla?

Lahha
06-12-2007, 08:55 PM
Vois niitä rajoja ees lieventää jos ei kokonaan poistaa.

ville-v
06-13-2007, 11:39 AM
Saisinko hieman tarkennusta tuohon?Otetaanpa esimerkki. Pelaaja X on sodan häviäjän puolella, mutta saa ostettua itsensä vapaaksi vaikkapa 50000 á resurssin korvauksilla.

Pelaajan X tuntituotanto on vain 25000 jokaista resurssia. Hän siis lähettää ne kahtena päivänä.

Oliko vaikeasti pääteltävissä?

Silmä
06-13-2007, 01:21 PM
Tuossa nyt on vaan se ongelma että sotakorvaukset nousisivat helposti reilusti kahden päivän tuntituontantoja suuremmiksi. Tappiot (ja sen mukana korvaukset) voivat helposti olla useita miljoonia, mutta saa olla aika iso pelaaja, että tuntituotanto olisi edes 50 000, kaikkia resuja yhteensä, bruttona. Luulen että tällaisia pelaajia on tällä hetkellä ykkösserverillä vain muutamia. Tällöinkin miljoonan maksaminen nykyisten rajojen voimassa ollessa kestäisi 20 päivää, eikä pelaaja samaan aikaan voisi käydä lainkaan kauppaa tappiollisella suhteella.

Tietysti toinen iso tekijä rajojen ohella on kauppiaiden kapasiteetti, saa tehdä aika monta keikkaa ennen kuin korvaukset on maksettu... Pienemmissä kahakoissa se ei ole niinkään ongelma, ja pienissä kahinoissa sotakorvauksetkin ovat mielekkäämpiä kuin tuhansien ukkeleiden yhteenotoissa.

Lahha
06-13-2007, 03:40 PM
Jos joku vaati jätti korvauksia niin voihan siinä ostaa jonkun tuhoamaan vaatijan hieman halvemmalla. Ja kuka pakottaa maksaamaan korvaukset niin nopeasti kuin pystyy.

Eiskalt
06-13-2007, 03:59 PM
joo tungetaa ne rajotukset... tiiätte kyllä mihin.

NTK
06-15-2007, 11:29 PM
Siitä sitten vaan Saksaan vinkumaan, jos haluatte rajat pois, ei se mitään auta, että täällä Suomessa itkette.

hiiri234
06-16-2007, 10:26 AM
ei :x

Oon Kuka Oon I
06-18-2007, 02:59 PM
Siitä sitten vaan Saksaan vinkumaan, jos haluatte rajat pois, ei se mitään auta, että täällä Suomessa itkette.

Pitäisi siis mennä suoraan Isojen Pomojen puheille?
Ajattelin kuitenkin ensin pistää tämän keskustelun nähdäkseni miten paljon kannatusta se saa. Täällä myös voi työstää ideaa ja väitellä sen hyvistä ja (jos niitä on) huonoista puolista.

Streichholz
06-22-2007, 11:27 AM
Rajat on perseestä. Ne pitää ottaa pois. Piste.

Lovirane
06-22-2007, 11:38 AM
Lyhytnäköistä porukkaa. Ette te nyt oikeasti luule, että ne rajat kannattaa ottaa pois? siitä olisi paljon enemmän haittaa, kun hyötyä. Multi-acot varmaan tuplaantuis ja kaikki isot pelaajat rupeis kiskomaan farmeilta 3x tuntituotanto päivässä veroja hyökkäämättömyydestä.

Oon Kuka Oon I
06-22-2007, 12:24 PM
Lyhytnäköistä porukkaa. Ette te nyt oikeasti luule, että ne rajat kannattaa ottaa pois? siitä olisi paljon enemmän haittaa, kun hyötyä. Multi-acot varmaan tuplaantuis ja kaikki isot pelaajat rupeis kiskomaan farmeilta 3x tuntituotanto päivässä veroja hyökkäämättömyydestä.

Jos lukisit ollenkaan näitä viestejä, tietäisit, että multi-accot estyy yhtä paljon ilman rajoja kuin niiden kanssa.

Ja mitä kiristykseen tulee, luuletko että jos maksat yhelle tyypille tämän vaatimat summat, toiset rosmot jättää sut rauhaan? Ja vielä, jos yhtään lukisit näitä viestejä, tietäisit, että on jo olemassa keino tarvittaessa estää kiristys, ilmiantojärjestelmä. Ja tarkennukseksi ilmiantojärjestelmään että se tarkoittaa: pistä multihuntterille viestiä, jos sua kiristetään, kiristys on laitonta.

Lyhytnäköistä porukkaa nämä rajainpoiston vastustajat

Lovirane
06-22-2007, 12:33 PM

Jos lukisit ollenkaan näitä viestejä, tietäisit, että multi-accot estyy yhtä paljon ilman rajoja kuin niiden kanssa.

Ja mitä kiristykseen tulee, luuletko että jos maksat yhelle tyypille tämän vaatimat summat, toiset rosmot jättää sut rauhaan? Ja vielä, jos yhtään lukisit näitä viestejä, tietäisit, että on jo olemassa keino tarvittaessa estää kiristys, ilmiantojärjestelmä. Ja tarkennukseksi ilmiantojärjestelmään että se tarkoittaa: pistä multihuntterille viestiä, jos sua kiristetään, kiristys on laitonta.

Lyhytnäköistä porukkaa nämä rajainpoiston vastustajat

Hyviä pointteja täytyy myöntää... :oops:

el reino
06-30-2007, 06:06 PM
silleenki vois tehä et mitä enemmmän resurssei kauppias kantaa sitä hitaampi se o
ja siitä seuraten marketin levelit parantaa kauppiaiden nopeutta

Munuainen
06-30-2007, 07:57 PM
No ois se parempi,että ne rajat otetaan pois vituttaa aina marketissa kun haluat jotai toista resurssia äkkiä ja jotain toista sinulla on paljon ja haluaisit pistää tradeen,vaikka että tarjoaa 1000 viljaa,etsii 500 rautaa.Niin miks ei niin muka sais tehä!?Ne nykyset rajat on ihan persseestä!Jos ei laiteta rajoja kokonaan pois ni ainakin pitäs muokata niitä :evil:

Dr.Veto
06-30-2007, 09:10 PM
onhan siinä se hyöty jos joutuu raidatuksi ettei toinen voi vaatia kauheita veroja että lopettaisi hyökkäilyn... (jos ylipäätään on tarpeeksi tyhmä maksamaan toisen vaatimia veroja :D)

Oon Kuka Oon I
07-01-2007, 08:44 AM
onhan siinä se hyöty jos joutuu raidatuksi ettei toinen voi vaatia kauheita veroja että lopettaisi hyökkäilyn... (jos ylipäätään on tarpeeksi tyhmä maksamaan toisen vaatimia veroja :D)

Hyvä ihminen, onhan se totta ettei rosmo voi kauheita veroja vaatia, mutta kuten jo edellä mainitsin, tuskinpa toiset rosmot jättää sut rauhaan jos maksat jollekii veroa.

Tämä rajainpoisto saattaa muuten antaa käsitteelle "suojelurahat" aivan uuden sisällön. Toisin sanoen maksat jollekulle palkkaa siitä että tämä pitää huolehtii, ettei kukaan muu hyökkää kylääsi(alkaa uhkailla hyökkääjiä). Tämä palkka ei voi olla kohtuuton, koska tilin tulee hyödyttää ensisijaisesti haltijaansa; se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Oon Kuka Oon I
07-05-2007, 05:18 PM
Vaikuttaa siltä että kenelläkään ei ole enää mitään kehittelyjä tai vastustuksia sanottavanaan. Idea alkaa siis olla valmis Saksan herroille, mutta sitä ennen kuitenkin haluaisin kuulla kunnolla asioista perillä olevan(vaikka joku ylläpidosta) mielipiteen.

Urakkaa helpottaakseni teen kuitenkin yhteeenvedon ideasta, jottei ylläpidon tarvitse lukea kaikkia kahdeksaa sivua hiustenhalontaa ja pilkunviilausta.
Tämä tullee olemaan myös pohja viestille joka menee Saksan herroille.

Netmonkey
07-05-2007, 05:21 PM
Tämä on kyllä hauska. Argumenttisi on kumottu täällä useaan kertaan ja edelleen olet lähettämässä idean "Saksan herroille" :) No, onnea vain.

Oon Kuka Oon I
07-05-2007, 07:14 PM
Tämä on kyllä hauska. Argumenttisi on kumottu täällä useaan kertaan ja edelleen olet lähettämässä idean "Saksan herroille" :) No, onnea vain.

Kuules, olen kumonnut ne kumoamiset, mutta jos keksit vielä jonkun kumoamisen mitä en ole kumonnut, niin kerro ihmeessä.

telemies
07-08-2007, 07:31 AM
en kannata.

Oon Kuka Oon I
07-08-2007, 08:48 AM
en kannata.

Mikset?

Oon Kuka Oon I
07-15-2007, 08:28 AM
tässä se lupaamani yhteenveto...

Säännöt jotka tekevät rajat tarpeettomiksi:

§1 Rekisteröinti, Salasana, ja omistajuus
Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi tili per maailma(serveri).

§3 Resurssien siirto.
Jokaista tiliä pitää pelata sen omaksi edukseen, eikä muiden tilien avustamiseen.

Vastustuksia ja vastaukset niihin:

ei tietenkää niitä pois oteta. sitten liittoutumas ei voi olla verojakaan
-Miksei voisi olla veroja? Voihan johto vaatii tuntituotannon veroiksi vaikka rajojen mukaan enemmänki sais lähettää.

Menet koulun tietokoneelle tekemään toisen äijän ja omalla toisen ni kyllä siinä voi huijata.
-Multiaccountit on kiellettyjä. Sen sijaan että vahdittais ettei kukaan vaan ylitä resuurssillakaan rajoja, voisi alkaa pohtia miten napataan multi-accountit.

Näin tarkemmin ajatellen eihän niitä pois kannata ottaa. Joutuu tekemään modet enemmän töitä.
-Tästä syystä tahdonkin kuulla jonkun asioista perillä olevan mielipiteen. Itse ihmettelen miten modet juotuisivat tekemään enemmän töitä.

Eiköhän nämä säännökset ole ihan sitä varten, että on pelaaja A, jonka hyvä kaveri pelaaja B aloittaa pelin kun A:lla on jo 1000 populaa, kovat tuotannot ja jonkin verran armeijaa. Voisin sanoa, että B:llä on silloin aika paljon paremmat lähtökohdat kuin pelaajalla C, joka on nörtti ilman kavereita (EIHÄN NO-LIFEJÄ SAA SORTAA ). Vastaavasti A voisi aloittaa tupla-accon ja boostata oman kylänsä naapuruston suurimmaksi suht. nopeaa.
-1000 populaa? Eiköhän jo pienempikin kylä voi auttaa vasta-aloittaneen pelaajan ihan rajojen puitteissakin alkuun. Ja tupla-accot on kiellettyjä.

Rajat ovat olemassa syystä ja ellei parempaa systeemiä ole tarjolla, vaan pelkkä "rajat pois", niin olet valitettavasti väärässä. Piste.
-Erinäisillä säännöillä on jo estynyt kaikki huijaukset jota rajat "estävät"

Rajat pysyköön niin ei ole semmosta turhaa kiristystä pelissä.
-Kiristys voidaan tehdä mahdottomaksi ilmiantajärjestelmällä (pistä multihuntterille viestiä, jos sua kiristetään, kiristys on laitonta)

Monella on kaksi sähköpostia ja huijata voi helposti. Jos ei ole rajoja joku tekee 10 ukkoa ja kaikilta kaikki resut pääukolle. Ei!
-Tilit eivät saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä.

Aivan turha se on siteerata noita sääntöjä, tässä on nyt kyse siitä, kuinka paljon niitä voidaan valvoa ja miten niitä tulkitaan. Sotakorvauksiinkin turha vedota, merkittävissä sodissa on mukana niin isot liitot, ettei niitä resot niin kiinnosta ja jos jotain korvausta joskus halutaan, niin 60 jäsenisen liiton kaikki jampat laittaa tuntituoton meneen = paljon kertaa X.
-Resuurssiraja on aivan yhtä paljon sääntö kuin §3. Ja jos tuntituotot riittää sotakorvaukseksi, niin eipä voittaja paljoa pyydä; eihän se edes riitä korvaamaan tappioita.

-Taitaa olla syy sotakorvauksien puuttumiseen juuri se resurssien lähetysraja... Kyllä ainakin jossain pienemmässä konfliktissa (pelaaja A hyökkää pelaajan B kylään ja tappaa 50 000 resun arvosta puolustajia mutta häviää kuitenkin. Pelaaja B vaatii korvausta menetetyistä pakeista.) sotakorvaukset olisivat kova juttu.

-Ajatteletkohan nyt että yksittäiset suuret lähetykset olisivat laittomia? Eihän niissä mitään pahaa ole. Todellista hyötyä näistä "yliavustuksista" on vasta kun lähetykset ovat säännöllisiä ja jatkuvia. Ja menevät samalle henkilölle.

Suuremmissa sodissa armeijan menettämisen jälkeen ei niinkään ole kyse resursseista, vaan siitä ajasta, joka parakin huudatteluun menee, että saat tehtyä uuden armeijan. Sotakorvauksilla nimenomaan suuremmissa sodissa näin servun loppua kohden ei ole väliä ja ne ovat kuitenkin niitä sotia, joilla on merkitystä.
-Kuvitelkaamme tilaanne, jossa kaksi tasaväkistä liittoa ryhtyy sotasille. Sota on kulutussota jossa ratkaisee miten paljon heikennät vihollistasi ja kykenet tehtailemaan sotaväkeä. Kuvitelkaamme sodan loppuvaihe jossa liitosta A puolet kylistä on maan tasalla ja liitosta B on kaikki sotaväen valmistukselle välttämättömät rakennukset tuhottu. B:n on pakko antautua koska sillä ei ole enää armeijaa. A tahtoo korvauksia menetetyistä sotilaista, ja tarvitsee niitä koska resuurssipellot ovat maan tasalla. B:llä on resuurseja mutta rajojen takia sen on maksettava korvauksia viikkoja.

pelaaja A kyllästyy peliin ja pistää accon deleteen. Hänellä on vaikkapas 400pop kylä, luultavimmin toinenkin jo aluillaan. Jos rajoja ei olisi, pelaaja A voi tunkata mielin määrin varastoissaan olevia resoja yhdelle pelaajalle tai vaihtoehtoisesti antaa acconsa pelaajan käyttöön siksi aikaa tai miksei pysyvästikin. Noita rajojahan ei siinä mielessä valvota, että peli antaa sinun laittaa niin paljon resoa kuin haluat toiselle. Multihuntereiden huomatessa tämän saat kuitenkin banaania, kuten saa vastaanottajakin.
-Nyt täytyy pohtia onko kysymyksessä huomattavasti lopettavaa pelaajaa heikompi pelaaja, vai onko tämä samantasoinen, vaiko mahdollisesti huomattavasti vahvempi. Samantasoinen... onhan se väärin että tämä saa käytännössä tuplattua resuurssinsa, mutta onko sillä loppujenlopuksi kovin paljon merkitystä? Parin päivän resuurssit... Vahvemmalle pelaajalle nuo resuurssit ovat kuin löytökolikko miljonäärille... Jotkut pelaajat ovat jo niin suuria että voivat tuotannon puitteissakin avustaa pienempää enemmän kuin tämä pystyy kuluttamaan. Ja säännöissä todetaan myös että saa olla pelaajalla vain yksi tili per serveri.

Ilman rajoja Multi-accoilija voi lähetellä vaikka parilt kymmenelt tililt resuurssei pääkylään.
-Huomattaneen aika nopeesti että tolle yhelle tilillehän tulee pariltkymmenelt tililt jatkuvasti resuursseja, että eiköhän hävitetä ne kaikki... Ensinnäkin siitä syystä että tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen, se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Toisekseen alkaa olla varsin ilmeistä että kaikki nuo tilit ovat saman pelaajan hallussa, mikä puolestaan on vastoin sääntöä §1: Jokaisella pelaajalla voi olla vain yksi tili jokaisessa maailmassa.

Kun rakennat marketin, jää vielä resuursseja jotka voi ilman rajoja lähettää toiseen kylään.
-Ehei, tilin tulee hyödyttää ensisijaisesti haltijaansa, jäljelle jäävien resuurssien lähettäminen antaa aiheen tilin jäädyttämiseen ilman rajoja. Ja jos teet aina uuden accon ja pistät siltä resuurssit pääkylään, alkaa olla varsin selvää etää siinnä on joku multi-accoilija asialla.

Rajoja tarvitaan juuri sen takia että Multi-accoilla ei olisi rajattomia mahdollisuuksia.
-Rajat estävät ainoastaan sellaista multi-ccoilua, jossa menee resuurssit päätyypille. Multiaccot paljastavat itsensä lähettämällä resuursseja, koska Multiaccolähetykset on mahdollista tunnistaa. Tuntomerkit: 1. Lähetykset ovat jatkuvia 2. Kaikki menee samaan kylään.

Liitossa voip kaikki pistää resuurssit yhelle joka kokoaa jättiarmeijan, jolla sitten hoidetaan liiton asioita. Se ei riko §3
-Totta, se ei riko §3, mutta jos liitto tahtoo keskittää koko sotatoiminnan yhdelle jäsenelle, niin mitä pahaa siinä on?

-Rajojen puitteissakin tämä on mahdollista. Lähetät resuurssit naapuriin ja se lähettää ne takas saman päivän aikana. Ei riko rajoja.

Jos rajat poistetaan, isot pelaajat vaatii monta tuntituottoa veroa hyökkäämättömyydestä.
-Tuskinpa toiset rosmot sut rauhaan jättää jos maksat yhelle sen vaatimat summat... Ja kiristys on estettävissä.

Hyötyjä rajainpoistosta:

-multi-accoilijoista voi tulla varomattomia ja jäävät helpommin kiinni.

-kaupankäynnistä voi tulla oikeasti kannattavaa.

-syvyyttä politiikkaan; lunnaat, suojelurahat, sotakorvaukset

-on olemassa mahdollisuus, että käsite suojelurahat saa aivan uuden sisällön rajainpoiston jälkeen. Eli maksat jollekulle palkkaa siitä että tämä pitää hyökkääjät poissa.

Lähetysrajain haittoja:

-kaupankäynnin kannattamattomuus

-rajoittavat politiikkaa

-rajat voivat ylittyä aivan vahingossakin. Pelaaja A tekee kauppoja tappiolla, mutta ylittämättä rajoja ja illemmalla päättää maksaa liiton johtajalle tuntituoton veroa. Multihuntterimme huomaa rajanylityksen ja jäädyttää Pelaajan A tilin. Koska serveri on vasta alussa, A jää naapureistaan muutaman päivän jälkeen ja kärsii lopun peliä rikkomuksesta, jota ei ole edes itse tajunnut.

-kuvitellaanpa että olet päättänyt lopettaa pelaamisen. Et pidä naapurisi pelityylistä ja kun olet aloittanut tilisi poiston, pistät naapurillesi marketin täydeltä tuotantoa ja tämän tili jäädytetään.

Omia kommenttejani:
Olen tässä pilkunviilauksen aikana huomannut että aika moni on unohtanut §3 olemassaolon. Lienee syytä muistuttaa pelaajille pykälän olemassaolosta kun lähetysrajat on poistettu.

Superesa
07-15-2007, 09:02 AM
Mitä väliä sillä on jos kauan pelannut lähettää aloittavalle kaverilleen resursseja, myöhään aloittaneellahan on karmaiseva haitta siitä, ettei alkanut pelata heti - ei hän tule ikinä kilpailemaan tosissaan kärkipelaajien kanssa. Suuret lähetykset vain tasoittavat asemia.

hiiri234
07-15-2007, 09:13 AM

§3 Resurssien siirto.
Jokaista tiliä pitää pelata sen omaksi edukseen, eikä muiden tilien avustamiseen.

ja se raja auttaa multihunttereiden työtä.

Oon Kuka Oon I
07-15-2007, 10:40 AM

§3 Resurssien siirto.

ja se raja auttaa multihunttereiden työtä.

Tässä on yhteen veto kaikesta poiston hyödyistä ja rajain haitoista ja on keskusteltu läpi kaikki vastustukset ja toteamukset ettei rajoja tarvita. Lue ne ennen kuin rupeat sanomaan että rajat helpottaa jotakin.

Waak
07-15-2007, 10:54 AM
Tässä on yhteen veto kaikesta poiston hyödyistä ja rajain haitoista ja on keskusteltu läpi kaikki vastustukset ja toteamukset ettei rajoja tarvita. Lue ne ennen kuin rupeat sanomaan että rajat helpottaa jotakin.

Kröhöm... mitalilla on aina kaksi puolta. Unohdit kertoa rajojen hyödyt ja rajainpoiston haitat.

Oon Kuka Oon I
07-15-2007, 12:15 PM

Kröhöm... mitalilla on aina kaksi puolta. Unohdit kertoa rajojen hyödyt ja rajainpoiston haitat.

Jos keksit rajoista hyötyä tai niitten poistosta haittaa, niin kerro.

HUOM! hyötyä tai haittaa josta ei ole keskusteltu aiemmin(ne on kaikki tuossa yhteenvedossa)

ville-v
07-15-2007, 02:14 PM

HUOM! hyötyä tai haittaa josta ei ole keskusteltu aiemmin(ne on kaikki tuossa yhteenvedossa)Ainoa lähetysrajoista keksimäni haitta on se, että kaikenlaiset huijarit tulevat foorumille spämmimään niiden poistamisen puolesta.

Oon Kuka Oon I
07-15-2007, 03:04 PM

HUOM! hyötyä tai haittaa josta ei ole keskusteltu aiemmin(ne on kaikki tuossa yhteenvedossa)Ainoa lähetysrajoista keksimäni haitta on se, että kaikenlaiset huijarit tulevat foorumille spämmimään niiden poistamisen puolesta.

Ei niitä haittoja itse tarvii keksiä. Täällä on valmiit listat.

ville-v
07-15-2007, 03:06 PM
Ei niitä haittoja itse tarvii keksiä. Täällä on valmiit listat.Miksi edes vaivauduit postaamaan tänne jos kerran muiden ei tarvitse ajatella? Olisit lähettänyt kaskysi suoraan Saksan väelle.

Oon Kuka Oon I
07-15-2007, 04:41 PM
Tämä keskustelu on sitä varten, että täällä voi väitellä rajojen huonoista ja (jos niitä on) hyvistä puolista. En ole sanonut sanaakaan siihen suuntaan etteivät muut saisi ajatella itse. Sivulle 8 on listattu kaikki rajoista tulevat haitat ja on listattu kaikki "ongelmat" ja ratkaisut joita rajojen poistosta tulee. Ei siis tarvitse ihmetellä mitä haittaa rajoista on.

Jos keksit vielä jonkin "ongelman" niin kerro ihmeessä.

T-hunter
07-16-2007, 06:11 AM
rajoista on hyötyä sillä se lisää realismia (ehkä reso rajaa pitäisi jopa laskea)

mutta sais marketissa (tai jossain muualla) olla että saisi päivitettyä kauppiaiden kärryä(pienestä kottikärrystä suuriin hevoskärryihin

"kyllä mäkin haluaisin sellaset taika kärryt millä voi kuljettaa rajattomasti resoja"

Oon Kuka Oon I
07-16-2007, 12:50 PM
realisimia? miten rajat lisää realisimia?

ville-v
07-16-2007, 12:53 PM
realisimia? miten rajat lisää realisimia?Tietenkin 100-luvun merkantilismia harjoittavilla valtakunnilla on asianmukaiset vienti- ja tuontirajat, joita ei voi ylittää. Lakien rikkominen johtaa sanktioihin, kuten todellisuudessakin.

Murzukka
07-16-2007, 12:58 PM
§3 Resurssien siirto.

Jos resonlähetysrajoja ei olisi, pelaajat voisivat ihan simona avustella "äidin veljen kummin siskon kaimojaan". Koska jokainen pelaa yhdellä accolla omaa peliään, ei sitä tarvitse kaikkia resojaan ympäriinsä levitellä. Jokainen tässä voittaa haluaisi, eikä se onnistu resojen pois lähettelyllä. Tuskin tuo sääntö tulee koskaan poistumaan. Minusta sitä voisi peräti tiukentaa.

Oon Kuka Oon I
07-16-2007, 02:08 PM
Vihdoinkin joku joka on asioista perillä!

Rajoilla siis pyritään estämään ettei ihmiset,jotka on pelannee jo pidemmälle, voisi auttaa kaverinsa/sukulaisensa alkuun? Siinä mielessä niitä tosiaan pitäisi peräti tiukentaa, koska monet pelaajat voivat jo rajojen puitteissakin avustaa.

Mutta kun tässä niiden poiston puolesta taistellaan, niin on pohdittava että onko se enää kannattavaa pistää tiukkoja rajoja jotteivät sukulaiset tai kaverit voi auttaa toisiaan hieman silloin tällöin.
Jos rajoja vielä tiukennetaan, se todennäköisesti lamaannuttaa tappiokaupankäynnin täysin.

Kyllähän liiton sisälläkin voi pyytää joskus apua liittolaisilta.

Toisaalta onhan se ikävää jos joku auttaa vasta-aloittanutta kaveriaan niin että kun tämän vasta-aloittaneiden naapureiden suoja-aika päättyy, tämä kykenee rosvoamaan naapureitaan erittäin tehokkaasti.

Naapurien täytyy ehkä aloittaa peli alusta, mutta sillä ei liene paljon vaikutusta, koska peli tuskin on ihan alussa kun näin käy. Eihän siinä alussa millään ole riittävän suurta kylää auttamaan vasta-aloittanutta.

Jollei joku parempaa keksi, pelaajien enemmistön pitänee antaa päättää, poistetaanko rajat, lievennetäänkö niitä,pidetäänkö ne samana, vai tiukennetaanko niitä.

Loppukommentiksi vielä, että tämä on ensimmäinen hyöty mitä näistä rajoista on tullut ilmi. Rajoista on myös kovin paljon haittaa, ne on listattu sivulle kahdeksan,jossa on myös lista kaikista rajanpoiston hyödyistä.

saxus
07-16-2007, 02:25 PM
no ei vitus

Oon Kuka Oon I
07-16-2007, 05:50 PM
no ei vitus

Oliko sulla myös jotain painettavaksi kelpaavaa sanottavaa?

Lisäänpä vielä tuohon edelliseen viestiini, että mielestäni ei ole mitään mieltä haitata tavallisia pelaajia rajoilla, jotteivät jotkut pari ihmistä, joiden sukulaiset ja kaverit pelaa traviania, pääsisi auttamaan kavereitaan alkuun, kun rajojen puitteissaki voi isoimmat jo auttaa. Mitä tiukemmat rajat, sitä enemmän niistä on haittaa. Mielestäni rajat on nyt jo äärimmäisen tiukat. Yhtä hyvin voisi kieltää tappiolliset kaupankäynnit kokonaan.

Mielestäni rajat pitäisi edelleenkin poistaa, sen verran haittaa niistä on.

Totuushan on, että miten paljon rajoja tiukenettaisiinkin, aina joku voi avustaa rajojen puitteissa. Tappiokaupankäynti pitäisi kieltää kokonaan. Kaupankäynti lamaantuisi.

Rajat ovat turhat.

zee kill
08-09-2007, 09:25 AM
rajat vitussa pois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
perustetaan liittoma joka vastustaa niit rajoi

mackara94
08-09-2007, 10:21 AM
hehe.... no onhan ne hyvä ottaapois mutta ei ne raivoomalla lähe... :lol:

Oon Kuka Oon I
08-10-2007, 06:28 PM
Ihmiset eivät taida enää keksiä mitään millä puolustaa lähetysrajoja... Onko näin?

Netmonkey
08-10-2007, 09:03 PM
Pikemminkin niin, etteivät ihmiset viitsi enää postata perusteluja, jotka olet vaillinaisesti "kumonnut" vetoamalla sääntöjen pykälään 2. §2 ei estä itsessään mitään ja multeja on todella hankala valvoa jo muutenkin, IP sinällään ei auta tässä, koska esim. useista työpaikoista tulee saman reitittimen läpi useita yhteyksiä. Vastaavasti proxyt auttavat huijaamaan tässä. Resurssilähetysrajat ovat konkreettinen linja, jonka perusteella voi ilman mielipidekysymyksiä sanoa, että pelaaja on rikkonut sääntöjä. §2 ilman resolähetysrajoja on siis tulkinnanvarainen (olet nyt ilmaissut siitä täällä vain omaa näkemystäsi, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka adminit tuota sääntöä käyttävät) ja en ihan äkkiä hahmota, millainen gestapo-järjestelmä pitäisi tätä sääntöä olla valvomassa kun pelaajia on kymmeniä tuhansia. Tällä pykälällä olet nyt koittanut kumota suurimman osan ehdotustasi vastaan tulleista valideista argumenteista. Myös Murzukkan postaus alun yliavustamisessa korostuu, kun serveriä on pelattu noin pari kuukautta, jolloin ei vielä ole niin isoja pelaajia, että tuntituotantokin ylittää vasta-alottaneen tarpeen. Suurilla lähetyksillä heti kun varastoon mahtuu ja ripauksella kultaa (instabuildia) pienikin liitto tai kaveriporukka voi boostata yhden pelaajan vaikkapa päivässä parissa suht. isoksi (rahallisesti tulisi kyllä kalliiksi, totta).

Twangerin jossain alkumetreillä mainitsema suuren nimenomaan hyökkäysarmeijan teko pienelläkin liitolla yhdelle pelaajalle tulisi aivan liian helpoksi, kun nyt toimivan armeijan rakentaminen nopealla vauhdilla suhteessa muihin on haastavaa ja vaatii mukavasti optimointia ja taktikointia. Kiristystä ei lisäksi voida mitenkään valvoa, vaikka kuinka koitat vedota "ilmiantojärjestelmään" tjs, osapuolet voivat sopia resojen lähetyksestä ja toinen sitten "ilmiantaa" toisen tahi jossain liitossa oleva myyrä "ilmiantaa" liittonsa johdon, jotka vaativat paljon resoja yhteiseen hyvään. Eihän siinä olisi järkeäkään, koska sehän rikkoisi ajamasi vapaiden resojen liikkumisen ideaa.

Mielestäni tässä on tullut ihan hyviä pointteja puolesta ja vastaan, mutta lähinnä häiritsee se, että puhut multien ja sääntörikkomusten valvomisesta niin kuin tietäisit niistä jotain. Älä minua katso, omakin tietämykseni on vain mutua, mutta sen verran tiedän, että tuo §2 ei sinällään mitään valvo eikä ketään estä pelaamasta useampaa tiliä hyödyttäen toista. Mikäli haluat ohjelmoida travianiin jonkun hienostuneen sovelluksen, joka etsii tietynnäköisiä tapahtumia tiettyjen pelaajien väliltä, tutkii heidän selaimiensa cookiet ja tarkistaa IP:t, niin tee toki. Senkin jälkeen rajoja tukemaan on nuo edellä mainitut boostausargumentit, joilla voi välillisesti hyödyttää omaa tiliään hyödyttämällä ensin toista.

Olen nähnyt tässä threadissa enemmän käypiä perusteluja vastaan kuin puolesta ja itseäni rajat eivät oikeastaan ole häirinneet missään välissä kummemmin. Eipähän tule yliampumisia mainitsemassasi politiikassa. Suosittelen pohtimaan asiaa uudelleen, kun pelaat jonkun serverin isoimmissa sodissa mukana tai esim. Wonder-taistossa. Ei siinä ole enää hirveästi resoista tilanne kiinni, vaan organisoinnista, taktikoinnista ja rakennus- sekä koulutusajoista.

Äänestyksen tuloksesta uskoisin, että tuo "kyllä"-vaihtoehtoa äänestänyt enemmistö on suurimmaksi osaksi näitä, jotka eivät pelin mekaniikkaa ja peliä itseään sekä sen kulkua vielä täysin hahmota. Harva hahmottaa, ja varmasti en itsekään täysin, mutta riittävästi osatakseni nähdä syyt, miksi nämä rajat on alun perin tehty. Lupasin kuitenkin hiljetä jo kerran aiemmin tässä threadissa ;) ja nyt sen teen muistuttaen sinua Oon Kuka Oon I kuitenkin varautumaan pettymykseen, mikäli aiot ideasi korkeammalle taholle näillä perusteluilla viedä.

Oon Kuka Oon I
08-11-2007, 08:30 AM
Pikemminkin niin, etteivät ihmiset viitsi enää postata perusteluja, jotka olet vaillinaisesti "kumonnut" vetoamalla sääntöjen pykälään 2.

Mitä aukkoja perusteluissani on?

multeja on todella hankala valvoa

Multit paljastavat itsensä säännöllisillä ja jatkuvilla suurilla lähetyksillä.

Resurssilähetysrajat ovat konkreettinen linja, jonka perusteella voi ilman mielipidekysymyksiä sanoa, että pelaaja on rikkonut sääntöjä.

Totta, ja niiden poistaminen vapauttaa kaupankäyntiä, ja sen sijaan että yksittäinen lähetys rikkoisi sääntöjä, §2 tekee suuret, jatkuvat lähetykset laittomiksi.

olet nyt ilmaissut siitä täällä vain omaa näkemystäsi, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka adminit tuota sääntöä käyttävät

Totta, mutta yksi ainut virke lisää sääntöihin selittää miten §2 tulkitaan. Sitä ei tarvitse edes koodata. Tekstinkäsittelyohjelma tekee sen puolestasi.

millainen gestapo-järjestelmä pitäisi tätä sääntöä olla valvomassa kun pelaajia on kymmeniä tuhansia

Millainenkohan järjestelmä tarvitaan näitä rajoja valvomaan? Ehkä on koodattu jokin mikä ilmoittaa jos jonkun lähetykset ylittävät tuntituotannon, mutta sitten tulee kysymysmerkki: Miksei rajojen estoa ole koodattu??? Eiköhän olisi myös mahdollista koodata että, jos on lähettänyt jonkin Suuren Lähetyksen jollekin pelaajalle, tieto menee jonnekin jos lähtee toinen lähetys samalle tyypille ennen kuin se on tienannut vaikkapa kaksi kertaa enemmän resuurseja kuin on lähettänyt.

Murzukkan vastustelut olen jo mielestäni järkipuheella kumonnut, mutta en viitsi toistaa niitä tähän.

En nyt pistä lainausta tähän, mutta olen jo aiemmin todennut, että mitäs pahaa siinäon jos liittouma keskittää kaiken yhdelle pelaajalle? Ei se välttämättä toimisi kovin hyvin... Tämähän on sitten yksin maailmaa vastassa, eikä millään kykene suojelemaan liittolaisiaan.

osapuolet voivat sopia resojen lähetyksestä ja toinen sitten "ilmiantaa" toisen tahi jossain liitossa oleva myyrä "ilmiantaa" liittonsa johdon, jotka vaativat paljon resoja yhteiseen hyvään. Eihän siinä olisi järkeäkään, koska sehän rikkoisi ajamasi vapaiden resojen liikkumisen ideaa.

No, pistetäänpä tuohon kiristykseen vähän tarkennusta. Siis jos joku vaatii kohtuuttomia määriä resuursseja siitä ettei tuhoaisi toisen kylää, vaikkapa semmoisia jotka rikkovat §2, on selvää kiristystä.

Eli vihollinen tulee liittoumaan ja ilmiantaa johdon? Eivätköhän johdon vaatimukset yleensä ole ihan kohtuullisia ja eihän kenenkään ole pakko olla liitossa?

puhut multien ja sääntörikkomusten valvomisesta niin kuin tietäisit niistä jotain

Ei minulla aina varmaa tietoa olekaan, mutta yritän käyttää järkeäni, ja koska uskon että myös ylläpito käyttää järkeään, päätelen aika paljonkin. Tämä muuten on yksi syy miksi haluaisin enemmän huomiota ylläpidolta tähän ideaan, perustelut puolesta ja vastaan perustuisivat enemmän varmaan tietoon kuin arvailuun ja päätelmiin. Itsekin olen varmaan laittanut tähän keskusteluun enemmän kysymysmerkkejä kuin pisteitä ja huutomerkkejä yhteensä?

Olen nähnyt tässä threadissa enemmän käypiä perusteluja vastaan kuin puolesta

No onhan ne vastaan perustelut ihan hyviä olleet, kunnes olen kumonnut ne.

Nda
08-11-2007, 08:56 AM
No kaikkihan tekisi triplatupla accon ja lähettäisi kaikki resot ''ykkös kylälle''.

Oon Kuka Oon I
08-11-2007, 09:23 AM
No kaikkihan tekisi triplatupla accon ja lähettäisi kaikki resot ''ykkös kylälle''.

Ja paljastaisivat itsensä lähettämällä resuursit ykköskylälle.

SuperSape
08-12-2007, 04:18 PM
Menet koulun tietokoneelle tekemään toisen äijän ja omalla toisen ni kyllä siinä voi huijata. Eli on hyödyksi, koska voit lähettää kylästä A kylään B

Modet huomaavat tämän, minulla on ollut pelin alussa 2 tiliä eri koneilla ja minun tili jäädytettiin. :shock: Ne vissii näkee raportit tai jotain. Sain tilini kuitenkin takaisin kun lupasin olla rikkomatta travianin sääntöjä. :D

SuperSape
08-12-2007, 04:32 PM
Todella hyvin perusteltu Oon kuka oon I :D

Kannatan ideaa ja ne joilla on jotain vastaan nii pistäkää kunnon argumenttia! :shock:

Oon Kuka Oon I
09-09-2007, 08:05 AM
Hmm...?

Eivätkö ylläpitäjät vain ole huomanneet tätä ideaa vai jos ovat huomanneet mikseivät he ole muuttaneet sääntöjä? Vai jos heillä on vielä tiedossa joku ongelma rajojen poistosta, mikseivät he ole ilmoittaneet sitä tänne, että rajoja ei voi poistaa :?: :?

PeZku
09-09-2007, 08:14 AM
No ei niitä nyt pois tarvitse ottaa, ja ei se tuntuisi kovin realistiseltä jos resoja voisi viedä "ihan hulluna" "joka paikkaan"

Aika kusinen viesti, mutta siinä näkyy mielipiteeni.

Oon Kuka Oon I
09-09-2007, 08:17 AM
Ei resoja voi viedä ihan hulluna joka paikkaan. Silloinhan tili olisi käytännössä olemassa muiden tilien hyödyttämiseen.

Ja poisottaminen vapauttaa kaupankäyntiä jne.

PeZku
09-09-2007, 09:21 AM
Ei resoja voi viedä ihan hulluna joka paikkaan. Silloinhan tili olisi käytännössä olemassa muiden tilien hyödyttämiseen.

Ja poisottaminen vapauttaa kaupankäyntiä jne.

Niin no, lukihan tuossa viestissä että "aika kusinen viesti" :)

EDIT: Anteeksi tämä viesti

BOURNE
09-18-2007, 01:42 PM
Olen vasta aloittanut Travianin pelaamisen, ja tämä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta keskustelulta. Voisiko joku kokeneempi kertoa onko joskus aiemmin ollut resurssien siirtorajoja? Onko vielä, ei kai? Pelaan speed serverillä joka on ikäväkseni ollut tänään aika pitkään nurin, mutta toivottavasti kohta taas toimii.

Jos kerran säännöissä kielletään ettei saa siirtää liikaa resursseja, niin eikö se olisi helppo toteuttaa niin ettei liikaa voisi lähettää edes vahingossa? Miksi sitten näin ei ole?

Vaikuttaa melko kohtuuttomalta jos ei tule minkäänlaista varoitusta ennenkuin pelitili suljetaan tällaisen virheen vuoksi. Eri asia tietenkin on, jos avustus on räikeästi ylimitoitettua ja toistuvaa. Luulisi kuitenkin että olisi kaikkien edun mukaista että aktiiviset pelaajat ostavat kultaa, ja näin edistävät pelin kehitystä ja ylläpitoa. Olisi melko lyhytnäköistä sulkea kultaa ostaneen, tai muuten aktiivisen pelaajan tili ilman varoitusta, mutta näinkin on ilmeisesti käynyt?

Kannatan ehdottomasti reilua peliä, ja resurssirajat vaikuttavat hyvältä keinolta sen edesauttamiseen, ja varmasti helpottavat myös ylläpidon valvontaa.

Reilu peli ja isot hyökkäykset kunniaan !!

Oon Kuka Oon I
09-18-2007, 04:44 PM
Olen vasta aloittanut Travianin pelaamisen, ja tämä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta keskustelulta. Voisiko joku kokeneempi kertoa onko joskus aiemmin ollut resurssien siirtorajoja? Onko vielä, ei kai? Pelaan speed serverillä joka on ikäväkseni ollut tänään aika pitkään nurin, mutta toivottavasti kohta taas toimii.

Jos kerran säännöissä kielletään ettei saa siirtää liikaa resursseja, niin eikö se olisi helppo toteuttaa niin ettei liikaa voisi lähettää edes vahingossa? Miksi sitten näin ei ole?

Vaikuttaa melko kohtuuttomalta jos ei tule minkäänlaista varoitusta ennenkuin pelitili suljetaan tällaisen virheen vuoksi. Eri asia tietenkin on, jos avustus on räikeästi ylimitoitettua ja toistuvaa. Luulisi kuitenkin että olisi kaikkien edun mukaista että aktiiviset pelaajat ostavat kultaa, ja näin edistävät pelin kehitystä ja ylläpitoa. Olisi melko lyhytnäköistä sulkea kultaa ostaneen, tai muuten aktiivisen pelaajan tili ilman varoitusta, mutta näinkin on ilmeisesti käynyt?

Kannatan ehdottomasti reilua peliä, ja resurssirajat vaikuttavat hyvältä keinolta sen edesauttamiseen, ja varmasti helpottavat myös ylläpidon valvontaa.

Reilu peli ja isot hyökkäykset kunniaan !!

Ystävä hyvä, monia näistä asioista minäkin ihmettelen.

Sääntöjen rikkomuksessa kohdellaan kaikkia samanarvoisesti, ettei tulisi kultaa käyttävää "herrasväkeä" ja tavalista "rahvasta".

Ajan lähetysrajojen poistoa kaupankäynnin ja muun liiketoiminnan vapauttamiseski.

Aiemmat vastustukset ja niiden hoitelut sivulla 8, sitten on vielä vähän uuttakin juttua.

Peikko
09-18-2007, 05:55 PM
No ei niitä nyt pois tarvitse ottaa, ja ei se tuntuisi kovin realistiseltä jos resoja voisi viedä "ihan hulluna" "joka paikkaan"

Aika kusinen viesti, mutta siinä näkyy mielipiteeni.

Aivan niin sillä minäkin olen sitä mieltä, että pelissä voi olla vähän aitoutta.

Aakkonen
09-18-2007, 06:13 PM
Ilman rajoja Multi-accoilija voi lähetellä vaikka parilt kymmenelt tililt resuurssei pääkylään.
-Huomattaneen aika nopeesti että tolle yhelle tilillehän tulee pariltkymmenelt tililt jatkuvasti resuursseja, että eiköhän hävitetä ne kaikki... Ensinnäkin siitä syystä että tiliä tulee pelata ensisijaisesti omaksi edukseen, se ei saa olla olemassa hyödyttääkseen muita tilejä. Toisekseen alkaa olla varsin ilmeistä että kaikki nuo tilit ovat saman pelaajan hallussa, mikä puolestaan on vastoin sääntöä §1: Jokaisella pelaajalla voi olla vain yksi tili jokaisessa maailmassa.Multiaccoilija voi kuitenkin silloin tällöin lähettää niistä paristakymmenestä kylästään suuria avustuksia ”päätililleen”? Jos lähetykset tosiaankin ovat epäsäännöllisiä, ei niitä oikein voida luokitella jatkuviksi avustuksiksi, eivätkä ne tee näistä ”avustustileistä” myöskään itselleen haitallisia sen enempää kuin tappiolla marketissa tehdyt kaupatkaan. En myöskään ole nähnyt täällä (en kylläkään ole lukenut kuin viimeisimmät 3 sivua) ehdotusta tuon itsensä hyödyttämisen määrittämiseksi. Ja miten voidaan todistaa, että joku on multiaccoilija, jos tämä käyttää tilejä eri IP-osoitteista?

Kun rakennat marketin, jää vielä resuursseja jotka voi ilman rajoja lähettää toiseen kylään.
-Ehei, tilin tulee hyödyttää ensisijaisesti haltijaansa, jäljelle jäävien resuurssien lähettäminen antaa aiheen tilin jäädyttämiseen ilman rajoja. Ja jos teet aina uuden accon ja pistät siltä resuurssit pääkylään, alkaa olla varsin selvää etää siinnä on joku multi-accoilija asialla.Tässä multihuntterit joutuisivat käyttämään omaa mielipidettään siitä, voiko toiselle resurssien lähettäminen mitenkään hyödyttää omaa tiliä. Marketin tehnyt pelaajahan voi vaikka resursseilla maksaa toiselle pelaajalle siitä, että saisi tältä vinkkejä Travianin alkumetreille. Sehän ei riko mitään olemassa olevaa sääntöä ja tällöinhän resurssilähetys hyödyttää tiliäsi. Mistä multihuntteri tietää, onko näin tapahtunut vai onko kyseessä puhdas sääntörikkomus?
Sitten tuohon viimeiseen virkkeeseen. ”Syytön, kunnes toisin todistetaan.” Tuttu sanonta? Taas, jos nämä tilit tehdään toiselta IP:ltä kuin avustettava tili, ei ole mitään konkreettisia todisteita multiaccoilemisesta, joten rangaistusta ei pitäisi antaa.

-Ajatteletkohan nyt että yksittäiset suuret lähetykset olisivat laittomia? Eihän niissä mitään pahaa ole. Todellista hyötyä näistä "yliavustuksista" on vasta kun lähetykset ovat säännöllisiä ja jatkuvia. Ja menevät samalle henkilölle.Miten määritellään säännöllinen? Miten määritellään jatkuva? Säännöissä/laeissa ei (ainakaan mielestäni) pitäisi olla minkäänlaisia tulkinnanvaraisia seikkoja, jos halutaan niiden olevan käytettävissä nopeasti tai ollenkaan.

Toki monet argumenteistani voi kumota tekemällä sääntömuutoksia, mutta niitä tulee kuitenkin jonkin verran, eikä varsinkaan joidenkin asioiden ja kohtien, kuten ”jatkuva”, ”säännöllinen” ja ”itsensä hyödyttäminen”, määrittäminen ole luultavasti kovin helppoa. Monesti on sanottu, että ko. kohdat voidaan määrittää säännöissä, mutta minkäänlaista ehdotusta niiden määrittämiseksi ei kuitenkaan ole esitetty.

Vaikka kenties viestistäni toisenlaisen kuvan saattaa saada, en ole resurssilähetysrajan poistamista vastaan, mikäli sääntöjä muutetaan täysin yksiselitteisiksi näiden kohtien osalta (miksei toki muidenkin :)).

BOURNE
09-18-2007, 07:03 PM
Sääntöjen rikkomuksessa kohdellaan kaikkia samanarvoisesti, ettei tulisi kultaa käyttävää "herrasväkeä" ja tavalista "rahvasta".On hieman liioiteltua vetää noin jyrkkä ero, kyse on kuitenkin melko pienistä rahoista.

Täytyy kuitenkin huomata se ero, että maksamalla rahaa jostain palvelusta on eri asia, kuin ilmainen "rekisteröitymällä hyväksyt säännöt" harrastetoiminta. Kun aletaan tehdä liiketoimintaa, täytyy hyväksyä se, että raha puhuu. Travianin tapauksessa vielä monella eri kielellä ;)

Oon Kuka Oon I
09-19-2007, 01:52 PM
En jaksa nytte pistellä lainauksia.

Jos lähetyksiä menee kuitenkin melko usein, vaikkapa kerran pari parissa viikossa, ja lähetys on suhteellisen suuri, minä ainakin luokittelisin sen säännölliseski ja jatkuvaksi, olkoon mite epässäännilliseski tehty tahanasa.
Miten ajattelit käyttää montaa IP-osoitetta? Menet kirjastoon ja aina eri tietokoneella? En usko, koska luultavasti kirjaston koneet menevät samasta modeemista.
Pitäisi määritellä miten tili hyödyttää itseään vai? Tili luokiteltaneen olevan olemassa muiden tilien hyödyttämiseen kun siletä menee hyödykkeitä muille tileille suuria määriä.

Jos joku maksaa neuvoista, hän ei tosiaankaan riko sääntöjä ja multihuntteri tietää sen vilkaisemalla tämän viestejä, joissa on sovittu neuvojen ostosta. Ei, hän on pelkästään tyhmä koska Tuki neuvoo ja foorumilla voi kysellä.
'"Syytön, kunnes toisin todistetaan"'
Varmasti on olemassa loki kaikesta mitä pelissä tapahtuu. Kaikki lähetykset, kaikki viestit, hyökkäykset on pistetty johonkin talteen. Todistusaineistoa. Nämä todistavat avustamisen ja siitä sopimisen, jos kyseessä on eri pelaaja. Jos pelaaja on sama, mitään sopimisia ei tietenkään ole mutta miksi joku lähettäisi ventovieraalle resuurseja? Koska he ovat yksi ja sama henkilö.

Ei kyllä siihen selvä ero lopulta tulisi. Itse asiassa mielestäni boostit ja pikarakennukset kullalla pitäis poistaa, koska ne tekevät selvän eron kullattomien ja kultaa käyttävien välille.

Muistuttakaa, jos jotain unohtui.

Aakkonen
09-19-2007, 02:20 PM
Miten ajattelit käyttää montaa IP-osoitetta? Menet kirjastoon ja aina eri tietokoneella?Omallakin koneella pystyy vaihtamaan IP:nsä (ei kai kuitenkaan kaikilla). En kylläkään tiedä, miten sen pystyy tekemään, kun en asiaan ole pahemmin perehtynyt. Tiedän kuitenkin melko varmasti, että se on mahdollista.

Jos joku maksaa neuvoista, hän ei tosiaankaan riko sääntöjä ja multihuntteri tietää sen vilkaisemalla tämän viestejä, joissa on sovittu neuvojen ostosta.Anteeksi, unohdin kirjoittaa yhden tähän liittyvän kohdan. Tiedän, ettei ongelmaa tulisi, mikäli neuvot annetaan/niistä sovitaan Travianin sisällä, mutta jos ne annetaan ja niistä sovitaan sen ulkopuolella, homma meneekin jo hankalammaksi. Ja multiaccoilijakin voi multihunttereita hämätäkseen lähettää tiliensä välillä viestejä, joissa sopii avunannosta resursseja vastaan.

Oon Kuka Oon I
09-20-2007, 01:18 PM
Kaiken saa näyttämään tehtynä toisesta IPstä yhdistämällä sinne ja sen kautta sitten tehdä asioita. En tiedä miten se tarkkaan ottaen tapahtuu, mutta kuitenkin se on mahdollista, tosin vaikeaa. Ja laitonta.

Tämä onkin jo kovempi pähkinä. Nyt täytyy kysyä milloin meinaat accoilijan lähettävän avustuksen pääkylään? a)heti kun on marketti b)myöhemmin

a)Eli heti alkuun alkuresoilla marketti pystyyn ja ylijäämät pääkylään. Noniin, multihunter huomaa että accoilijalle tulee resuursilähetys aina jostaki kylästä. Kylään on heti alkuun rakennettu marketti. Selvästikin lähetystä varten. Viestejä on avunannosta sovittu. Mutta tiliä ei enää lähetyksen jälkeen pelata. Accoilija ei enää tarvitse tiliä. Miksi pyytää neuvoja jos ei enää aio pelata? Välttääkseen kiinnijäämisen accoilijan siis pitäisi jatkaa pelaamista. Kuka haluaisi uhrata vapaa-aikansa siihen että ylläpitää noin pariasataa tiliä välttääkseen kiinnijäämisen?

b)Tämä vie vapaa-aikaa. Accoilija pelaa kunnes resuurseja on vähän kertyny, ja sitten lähettää resot ja poistaa tilin? Epäilyttävää.

Huomauta taas, jos unohdan selittää jotain.

nikkemanman
09-23-2007, 07:38 PM
turhia nuo lähetysrajat

Oon Kuka Oon I
10-22-2007, 08:22 AM
Taas tämä idea näemmä uhkaa unohtua.

joni924
10-22-2007, 10:39 AM
Taas tämä idea näemmä uhkaa unohtua.

ja senkö takia pitää VP:eetä kasvattaa?
(yksi viesti ei paljon kasvata mutta, kuitenkin)

Travianin resurssisysteemi on nyt kaikinpuolin ihan hyvä, tätä ei omasta mielestäni tarvitse muuttaa mihinkään.

Oon Kuka Oon I
10-22-2007, 12:31 PM
Noh, on siitä kuitenkin hyötyä (listattu sivulle kahdeksan, sen mahottoman pitkän viestini loppuun), rajojen poistosta siis.

Wotku
11-23-2007, 07:54 PM
[quote]Miten ajattelit käyttää montaa IP-osoitetta? Menet kirjastoon ja aina eri tietokoneella?Omallakin koneella pystyy vaihtamaan IP:nsä (ei kai kuitenkaan kaikilla). En kylläkään tiedä, miten sen pystyy tekemään, kun en asiaan ole pahemmin perehtynyt. Tiedän kuitenkin melko varmasti, että se on mahdollista.

IP-osoitteen voi vaihtaa, ja itse tiedän yhden keinon:
Käynnystä -> Ohjauspaneeli -> Verkkoyhteydet -> jokin oma (käytössä oleva) verkko yhteys esim. Verkkoyhteys 2 -> hiiren 2. napilla klikkaus kuvan päällä -> Korjaaa.
Tuon jälkeen se hetken aika raksuttaa ja yhdessä vaiheessa ilmoittaa "IP-osoitteen uusiminen...."

ville-v
11-24-2007, 09:17 AM
tosin vaikeaa. Ja laitonta.:lol:

The Unforgiven
11-24-2007, 09:37 AM
tosin vaikeaa. Ja laitonta.:lol:

Expert. Ja kyllä onnistuu!

Teemu272
11-25-2007, 12:17 PM
Iha hyvä idis.

Edit : Kun tarkemmin miettii nii ihan paska.

reiskaseiska
11-26-2007, 04:25 PM
ei järkee. kaikki tekis silloin 100 fundikylää.

Hoppeli1
11-27-2007, 11:31 AM
Huijaus lisääntyy, ja jos on yli 40(?)asukkaan kylä, pystyy lähettämään yli tunttutuotannon, mutta ei saa

säteilyvuoto
11-27-2007, 02:17 PM
ei sitä yks tili per servu sääntöä voida kovin hyvin valvoa. tarvittaisiin IP tunnistus toiminto.

KaarloPentti
11-27-2007, 02:21 PM
ei sitä yks tili per servu sääntöä voida kovin hyvin valvoa. tarvittaisiin IP tunnistus toiminto.Ja mistä päättelet, ettei sellaista muka ole? :D

säteilyvuoto
11-27-2007, 02:23 PM
kaveril on ollu 4 servul 2 vk kaks accounttii

kimi
11-27-2007, 03:12 PM
haha mulla oli s1 6 accoo mut sit miun kaveri kosautti miut ja menetin 5

-Jope-
12-31-2007, 09:55 AM
Hyvä vaan jos se poistettats, eihän muten kunnon lunnas resoja tule! (vaikka kuka sitä nyt kuuntelee) :roll:

rapala78
12-31-2007, 10:10 AM
vois niit ehkä vähä muuttaa

manman
01-02-2008, 10:57 AM
Helposti tupla acolla pelaajat saavat hyötyä, kun voi rajattomasti lähetellä resoja. Vaikka tupla-acot on kiellettyjä niin eivät ne multihuntterit kuitenkaan kaikkea huomaa.

lounaspoika
06-16-2008, 06:12 PM
tietenkin kiristäessä siitä on apua mutta liiton parannuksessa haittaa

Cannons
06-16-2008, 06:44 PM
Ei olisi hyvä idea. Silloin yksi henkilö tekee vaikka 10 accoa, ja aktivoi samalla minuutilla. Mieti miten hän kehittyy!!

Mutta senhän voisi ottaa pois, että ei pelkästää yksi tili per palvelin. Itse teen yleensä kaksi(2) tiliä( :twisted: ), mutta vain siksi, että jos toisella menee pieleen, voi jatkaa pelaamista toisella.

Pallopää
06-16-2008, 08:41 PM
Kyllä sitä tuntituotantosääntöä rikotaan ihan tarpeeksi, eikä siihen puututa. Kaverilta menee alussa pakit/höökit --> liitto avustaa suurilla resurssimäärillä.

Hulttio
06-17-2008, 10:56 AM
Ei niitä saa ottaa pois. Kahdella tilillä pelaaminen ja yliavustus lisääntyisi.