PDA

View Full Version : Viljan lähettämisessä ei olisi rajoja...?

-puppet-
04-29-2007, 03:39 PM
Tulipahan mieleen tällänen kun on esim. pakkiansa tilanne ja kaverilla tulee viljaa -1000 tunnissa niin toiset joutuvat lähettämään tälle viljaa useinkin yli tuntituotannon siinä pelossa että nyt voidaan oma acco bannata.Niin eikös olis kätevää jos viljan lähettämistä ei olisi rajoitettu, mutta esim vastapainoksi et voi vaihtaa marketissa muilta saatua viljaa...? Älkää sitten kommentoiko esim. näin "joo toihan olis kivaa!" tai "Ääh ihan ****** idea" vaan antakaa RAKENTAVAA palutetta

lekat
04-29-2007, 03:53 PM
no oishan toi ihan kohtis idea mut en usko että sitä toteutetaan

Jeehaa
04-29-2007, 03:57 PM
Huono idea mielestäni... Jos kaverilla on miinuksella viljan tuotanto niin hän voi vaihtaa marketista muita resursseja viljaan. Tai vain aloittaa uudestaan, koska kovin helposti ei tuota viljaa saa miinukselle jos osaa edes hieman pelata.

JarJar
04-29-2007, 04:02 PM
Huono idea mielestäni... Jos kaverilla on miinuksella viljan tuotanto niin hän voi vaihtaa marketista muita resursseja viljaan. Tai vain aloittaa uudestaan, koska kovin helposti ei tuota viljaa saa miinukselle jos osaa edes hieman pelata.

Jos jotain kylää puolustetaan koko liittouman voimin, on mahdotonta pitää viljantuotantoa plussalla, se todellakin menee ja reippaasti miinukselle, oli miten hyvä pelaaja tahansa.

Itse juuri siirsin kaikki joukkoni kaverin kylään häntä auttamaan ja itse hieman pelkään kanssa tuota bannimis hommaa, sillä se viljalasti minkä hänelle lähetin hipoo sitä sallitun rajaa.

Onneksi myös Adminit ja Multihunterit ovat inhimillisiä, ajattelevia olentoja jotka toivon mukaan käyttävät järkeä (tähän asti ovat käyttäneet, en siis mollaa/vihjaa) katsoessaan, oliko viljansiirto laiton/laillinen.

Ohjeissa on myös mainittu extra viljan kuljetuksesta, jos se kohdistuu vahvistuksena olevien joukkojen ylläpitoon.

-puppet-
04-29-2007, 04:03 PM

Luitkohan nyt ollenkaan? tarkoitin pakkiansa tilannetta jolloin kylään on lähetetty n.10 muusta kylästä jokaisesta noin 200 sotilasta ja väitäkkö että sulla ei silloin menis tuotanto miinukselle? enpä usko... ja tohon markettiin esim. musta esimerkkiä; viholliset ovat tuhonneet marketin pulteilla ennen pakkiansan tekoa, kun pakkiansa tulee et todellakaan keskity marketin tekoon muuta kun tasolle 1 vaan kehität muuria ja siiloo ja viljantuotantoo... noh ette taida nää alle 500 asukkaan kylät ymmärtää vielä tällästä tilannetta, koska eteenne tuskin vielä pitkään aikaan tälläistä on tulossa... ja esim. jos mullakin tuli viljaa -1281 tunnissa ja jos mulla ei olis ollu ollenkaan vahvistuksia niin sitä oliskin tullu 1200 tunnissa, tarkoittaako tämä sinusta että pelaaja on silloin huono? itse olen samanlaisessa tilaanteessa ollut enkä minä nyt itseäni ihan huonoksi tunne...

-puppet-
04-29-2007, 04:06 PM

Jos jotain kylää puolustetaan koko liittouman voimin, on mahdotonta pitää viljantuotantoa plussalla, se todellakin menee ja reippaasti miinukselle, oli miten hyvä pelaaja tahansa.

Itse juuri siirsin kaikki joukkoni kaverin kylään häntä auttamaan ja itse hieman pelkään kanssa tuota bannimis hommaa, sillä se viljalasti minkä hänelle lähetin hipoo sitä sallitun rajaa.

Onneksi myös Adminit ja Multihunterit ovat inhimillisiä, ajattelevia olentoja jotka toivon mukaan käyttävät järkeä (tähän asti ovat käyttäneet, en siis mollaa/vihjaa) katsoessaan, oliko viljansiirto laiton/laillinen.

Ohjeissa on myös mainittu extra viljan kuljetuksesta, jos se kohdistuu vahvistuksena olevien joukkojen ylläpitoon.

Hyvä joku tietää miten asiat ovat, mutta tosta "extra viljansiirrosta"han tässä on kyse koska sitä ei ole ollenkaan määritelty tarkasti ja olisi paljon kätevämpää jos siinä ei olisi ollenkaan rajoituksia

Jeehaa
04-29-2007, 04:15 PM

Luitkohan nyt ollenkaan? tarkoitin pakkiansa tilannetta jolloin kylään on lähetetty n.10 muusta kylästä jokaisesta noin 200 sotilasta ja väitäkkö että sulla ei silloin menis tuotanto miinukselle? enpä usko... ja tohon markettiin esim. musta esimerkkiä; viholliset ovat tuhonneet marketin pulteilla ennen pakkiansan tekoa, kun pakkiansa tulee et todellakaan keskity marketin tekoon muuta kun tasolle 1 vaan kehität muuria ja siiloo ja viljantuotantoo... noh ette taida nää alle 500 asukkaan kylät ymmärtää vielä tällästä tilannetta, koska eteenne tuskin vielä pitkään aikaan tälläistä on tulossa... ja esim. jos mullakin tuli viljaa -1281 tunnissa ja jos mulla ei olis ollu ollenkaan vahvistuksia niin sitä oliskin tullu 1200 tunnissa, tarkoittaako tämä sinusta että pelaaja on silloin huono? itse olen samanlaisessa tilaanteessa ollut enkä minä nyt itseäni ihan huonoksi tunne...

Enpä juu tainnut lukea oikeen kunnolla :oops:

-puppet-
04-29-2007, 04:25 PM

Enpä juu tainnut lukea oikeen kunnolla :oops:

Juu ei se mitään, kaikillehan käy inhimillisiä virheitä :D

Oon Kuka Oon I
04-29-2007, 04:39 PM
Viljalähetykset pitää ehdottomasti sallia. Liitoissa ei ole mitään järkeä, jos liittolainen ei voi lähettää apujoukkoja sen takia, ettei vilja riitä. Samoin toiset resurssit. Nuo rajoitukset on haitaksi liiketoimille. En näe mitään syytä pitää niitä rajoituksia. Älkääkä sitte vastatko että jotku tekee tilin, lähettää alus saatavat resuurssit kaverille, hävittää tilin ja nii edellee. Lähetyksii tarvitaan marketti eikä sitä saa ilman ennen ku on varasto, viljasiilo ja piärakennus taso 3. Alku resuurssit loppuu jo ennen ku edes pääsee rakentamaa markettii.

Kuka niistä rajoituksista hyötyy ja mitä?

-puppet-
04-29-2007, 04:43 PM
Viljalähetykset pitää ehdottomasti sallia. Liitoissa ei ole mitään järkeä, jos liittolainen ei voi lähettää apujoukkoja sen takia, ettei vilja riitä. Samoin toiset resurssit. Nuo rajoitukset on haitaksi liiketoimille. En näe mitään syytä pitää niitä rajoituksia. Älkääkä sitte vastatko että jotku tekee tilin, lähettää alus saatavat resuurssit kaverille, hävittää tilin ja nii edellee. Lähetyksii tarvitaan marketti eikä sitä saa ilman ennen ku on varasto, viljasiilo ja piärakennus taso 3. Alku resuurssit loppuu jo ennen ku edes pääsee rakentamaa markettii.

Juu mutta oletkos muiden resurssejen tilanteessa mietitny esim. että kun jollakin on tili jolla tulee kaikki yli 1000/h ja hän lopettaa pelaamisen, silloinhan joku liitosta voi saada sen itselleen ja jos hän ei tee sillä mitään hän voi lähetellä "päätyyilleen" koko ajan resursseja

Oon Kuka Oon I
04-29-2007, 04:48 PM
Se on kyllä totta. Mutta eikös sääntö kuulu että yksi tili per serveri? Eli pitää luopua jommastakummasta tilistä tai molemmat voidaan jäädyttää. Niinhän taidetaa voida tehdä?

-puppet-
04-29-2007, 05:10 PM
Se on kyllä totta. Mutta eikös sääntö kuulu että yksi tili per serveri? Eli pitää luopua jommastakummasta tilistä tai molemmat voidaan jäädyttää. Niinhän taidetaa voida tehdä?

Jepu, mutta ongelmia on kuitenkin ollut ja siksihän nämä maximi siirtosäännöt on tehty, mutta pysytään aiheessa eli siis viljan maximi tuotanto pitäisi rajoittaa

Oon Kuka Oon I
04-29-2007, 05:18 PM
viljan maximi tuotanto pitäisi rajoittaa

pikemminkin maximiraja lähetyksissä pitäisi poistaa?

Ketkä haluatte puhua enemmän kaikkien lähetysrajojen hävityksestä... foorumin päävalikko->ideoita->resurssilähetysrajat pois

-puppet-
04-29-2007, 05:52 PM

Ketkä haluatte puhua enemmän kaikkien lähetysrajojen hävityksestä... foorumin päävalikko->ideoita->resurssilähetysrajat pois

Joo tarkotin tuotanto määrään lähettämistä, pikku oikusulku :oops:

Oon Kuka Oon I
04-30-2007, 10:25 AM

Joo tarkotin tuotanto määrään lähettämistä, pikku oikusulku :oops:

ihminen on erehtyväinen

MasaAntsa
05-01-2007, 04:12 PM
Tulipahan mieleen tällänen kun on esim. pakkiansa tilanne ja kaverilla tulee viljaa -1000 tunnissa niin toiset joutuvat lähettämään tälle viljaa useinkin yli tuntituotannon siinä pelossa että nyt voidaan oma acco bannata.Niin eikös olis kätevää jos viljan lähettämistä ei olisi rajoitettu, mutta esim vastapainoksi et voi vaihtaa marketissa muilta saatua viljaa...? Älkää sitten kommentoiko esim. näin "joo toihan olis kivaa!" tai "Ääh ihan ****** idea" vaan antakaa RAKENTAVAA palutetta

Ootko kenties lukenu säännöt???

"Lainaus:" Pelaajat saavat lähettää enemmän viljaa, jos se menee muiden kylissä (vahvistuksina) olevien omien joukkojen ylläpitämiseen.

Netmonkey
05-01-2007, 04:45 PM
Niin kauan kun NPC-merkantilla saa tursutella viljasta mitä vain niin ei. Muuten sotatilassa voisi ollakin, mutta muistelen että jos itsellä on joukkoja jossain, niin siihen on olemassakin erikoissäännöt viljan osalta. Vai koskiko se vain maailman ihmeiden puolustusta? Muistaako joku kokeneempi konkari?

Oon Kuka Oon I
05-03-2007, 10:59 AM
Toiseen kylään viljaa saa lähettää omien joukkojen ylläpitoon, mutta lähetykset eivät saa kestää kolmea päivää kauempaa. Mutta jos on kysymyksessä kunnon sota niin yhtä kaupunkii saattaa joutua puolustamaan vähän pitempäänkin kuin kolme päivää?

Enamel
05-03-2007, 11:18 AM
Niinpä. Alla lainaus säännöistä. Korostin vain hieman sitä kohtaa, jossa puhutaan tästä asiasta, toivottavasti se löytyy. ;)

[quote]
§2.1 Hyväksyttävät resurssien siirrot
Yksisuuntainen resurssien siirtäminen ("yliavustus") on sääntöjen vastaista. Pelaaja voi siirtää yhteensä vain yhden tunnin tuotannon 24 tunnin sisällä yksisuuntaisesti. (Yhden tunnin tuotanto tarkoittaa kaikkien kylien jokaisen resurssin yhteistuotantoa tunnissa. Viljantuotannon laskemiseen käytetään bruttotuotantoa) Tämä koskee lahjoituksia, lähetystön parantamista, joukkojen ostamista, markettikauppoja, lunnaita jne. Kyseessä olevien tilien suuruus ei vaikuta asiaan. Pelaajat saavat lähettää enemmän viljaa, jos se menee muiden kylissä (vahvistuksina) olevien omien joukkojen ylläpitämiseen.

§2.1.1 Hyväksyttävä resurssien siirto saman tietokoneen käytössä ja kylävahtien kesken
Yksisuuntainen resurssien siirto samalla tietokoneella pelaavien ja kylävahtien kesken on sääntöjen vastaista. Tässä tapauksessa yhden tunnin tuotannon siirtäminen ei ole sallittua, ja marketissa tehdyt kaupat pitää olla suhteessa 1:1.
Yksisuuntaisten siirtojen jälkeen pelaajien pitää odottaa 48 tuntia ennen kuin he saavat yhdistää tilinsä kylävahti toimintoa käyttäen. Samoin heidän pitää odottaa 48 tuntia kylävahti toiminnon poistamisen jälkeen ennen kuin yksisuuntaiset lähetykset ovat sallittuja.
Viljaa saa lähettää vain ja ainoastaan puolustavien joukkojen ylläpitoon. Nämä viljalähetykset eivät kuitenkaan voi jatkua kolmea päivää pidempään, eikä niitä saa tehdä usein.

ATL
09-20-2007, 02:12 PM

juu no itsellä vilja taisi mennä about 5000- kun unohin että hevoset syö aika paljo viljaa :P ku tuli pakkei oikee kunnol esim druidei yms ku joku stupid n00b hökki 7000 miekkasoturil :x no elämä on

woronwe
04-16-2008, 04:12 AM
Minulla oli viljantuotto miinuksella viimeksi eilen kun kasasin pakkijoukot. Olikohan se viimeinen luku -7022... :wink: