PDA

View Full Version : Ratkaisuja spammer-titteli ongelmaan

cugros
04-29-2007, 03:38 PM
Moni lähettää foorumille viestejä paremman "arvonimen" toivossa.
Ongelma olisi hyvä ratkaista.
Minä näen ratkaisuina arvonimien poiston
ja äänestysmahdollisuuden viestin tarpeellisuudesta.
Vain tarpeelliset viestit lasketaan.
Tosin, kyllä joku näitäkin rupeaa häiritsemään.
Vai pitääkö jättää asia sikseen?

Siis äänestys näin:

Cugros: No joo oli lolz lolz lolz :?: :D :o
ROFL :oops: :cry:

Kuinka tarpeellinen viesti oli?
0 1 2 3 4 5

Tämmöisiä (äänestyksiä) on jo olemassa.
Tarvitseeko Travian tätä?
[/u]

Eiskalt
04-29-2007, 03:55 PM
ei niitä titteleitä tarvii poistaa. bannitää vaa kaikki niiden tavottelijat. sillon ne onki turhia ja ne voi poistaa ku kukaa ei enää välitä niistä.

Aak3
04-29-2007, 04:01 PM
Kukaan ei välitä titteleistä jos koko viestilaskuri poistettaisiin.

DaTaaJa
04-29-2007, 04:05 PM
Näin on. Jotkut ei edes lue koko topiccia ja sitten he postavaat vain tittelin toivossa

lolled
04-29-2007, 04:38 PM
NO jos tämä meinaa mennä tähän spam spam spam spam spam spam ....... niin lippu banaani saarelle vaan ihan armotta min.2kk tuo tepsii ainaki tehomyllyssä ei oo nuita botteja tai spammeita :lol: :lol: :lol:

Jeehaa
04-29-2007, 04:41 PM
NUIJAMIEEEEEEEEEEEESSSSSS!! *RAWRR*

petse
04-29-2007, 04:57 PM

Jep! Kukaan ei saisi nähdä niitä! Spämmi loppuu kuin seinään

Ps. Niille toopeille jotka eivät tiedä mit spämmi on :arrow:

NUIJAMIEEEEEEEEEEEESSSSSS!! *RAWRR* Esimerkki spämmistä

Sa1nt
04-29-2007, 05:03 PM
Ei tarvi poistaa ainakaan minun mielestä.
Jos haittaa muutama ylimääräinen viesti niin ei ole pakko olla täällä... tee vaikka oma foorumi ja kutsu sinne omat kaveris ja ole ite foorumin mode ja admin ja anna banaania kaikille ketkä kirjoittaa yli 5 viestiä viikossa... :wink:

webrator
04-29-2007, 05:12 PM
ei tarvii poistaa

EDIT: jess oon jo ritari pikkusen spammii nii nuosen vielä ylemmäs
-"Muhahaa!" :twisted: (etten sanoisi)

-J-
04-29-2007, 05:39 PM
Ainoa keino on tosiaan poistaa tittelit ja viestien lukumäärä näkyvistä.

Noita arvostele viesti/ilmoita valvojalle nappuloita pystyy käyttämään hyväksi ja tehdä kiusaa helposti.

Tiedän mistä puhun!
Olen admin 2forumilla ja modena 7forumilla.
Osittain omien/lapsieni harrastusten vuoksi.

Jos tosiaan haluaisi tittelin, niin hyvistä neuvoista/ohjeista tälläisen pisteen voisi antaa.

hatluer
04-29-2007, 05:40 PM
Siis pelin oma foorumi pitää olla siisti! typeräähän olisi joku erillinen foorumi jossa joutuu taas mennä eri sivuille ja laittaa kirjamerkkeihin nje...

cugros
04-30-2007, 01:00 PM
Tulin vain ajatelleeksi, että ongelma kasvaa ja kasvaa. Kun aloitin äänestyksen, ei oltu vielä kuultu pahimmista spammereista, noin nyt nimiä mainitsematta.
Jos samanlainen toiminta jatkuu, tarvitaan toimenpiteitä. Siinä vaiheessa kun päivässä on lähettänyt sen reilun 50 viestiä, on laatu ja kärsinyt pahasti: kieli on aika kaukana suomesta.
Tosin asian hoito pitäisi hoitaa siten, että se ei tulisi liian riippuvaiseksi Moderaattoreista, koska heilläkin on elämä ja koska he eivät aina ole paikalla pelastamassa meitä.
Siis: foorumi täytyy pitää siistinä

Ai niin joo. Kaksi uutta ideaa sikisi keskustelun aikana:
1)Tiukempi ban-käytäntö
2)koko viestilaskurin poisto.
Jos jollain moderaattorilla on aikaa, niin nuo voisi lisätä. Kiitos!

teutonipäällikkö
04-30-2007, 01:02 PM
en mä oieket tiiä ku tää viesti oli ehkä jotai 1-2 tol asteikol mut sillee vois tehä et ei oo pakko lukee jos ei viesti kiinnosta silleen tiiätteks :lol:

pikku-asterix
04-30-2007, 01:03 PM
kyl noi vois ottaa pois tosin silloin kukaa ei tietäis kuka on parempi ja noobimpi et ei tietäis kenen neuvoon luottaa :D :D

Kiavari
04-30-2007, 01:16 PM
Ongelma olisi hyvä ratkaista.
Minä näen ratkaisuina arvonimien poiston
Njuu, ollaan jo pikkuhiljaa siinä pisteessä, että tämmöinen toimenpide olisi paikallaan. Itse mietin semmosta ratkaisua, että arvonimi riippuis siitä, kauan on pelannut travianissa, tai roikkunut foorumeilla. Mutta se on varmaan jo liian myöhästä tässä vaiheessa.

Ollimus
04-30-2007, 01:17 PM
kyl noi vois ottaa pois tosin silloin kukaa ei tietäis kuka on parempi ja noobimpi et ei tietäis kenen neuvoon luottaa :D :D

... vaikka on paljon postauksia, ei se meinaa, että se tietää kaiken ja on parhain... yleensä toisinpäin -.-

mutta kannatan ideaa

Sutjakc
04-30-2007, 01:18 PM
Arvonimet pois jotta ei olisi pikku-asterixin kaltaisia spammereita.

pikku-asterix
04-30-2007, 01:20 PM
en mä kirjota minkään arvonimen takii vaan koska haluun kertoo ideoit muille ja vastata muitten kysymyksii..... :P :P

Ollimus
04-30-2007, 01:27 PM
kattokaas obelixin tietoja... 83 viestiä per päivä... vähän repesin! se alko yöllä kirjottamaan ja paljon on nytten kirjotettu.. 83 ?

progamer ja obelix saisivat kyllä lähteä täältä -.-

-Fekes-
04-30-2007, 01:28 PM
Hyvä ratkaisu vois olla omiin topikkeihin tulleet viestit. Mutta omia viestejä ei laskettaisi ja kun joku tekee spämmitopikin ja haukut sitä niin voit pistää viestiisi oliko viesti negatiivinen vai positiivinen ja negatiivisesta saisi minus pisteitä. Siinäkin on tosin se ongelma että kaikki spämmärit tulee ja pistää negatiiviseksi muitten topiikit.

Kiavari
04-30-2007, 01:29 PM
Avasin ideoita-palstan, ja näin 5 pikku-asterixin kirjoittamaa topikkia. Eikö se ole pikkasen liikaa??

Ollimus
tai modet antaisivt OSALLE porukasta sellaisen ominaisuuden, että pystyy painamaan + tai -.

sellaiset jotka käyttäytyy fiksusti jne.

boozehound
Ei tuo tittelipohjainen järjestelmä mitään haittaa. 99% käyttäjistä ei edes kiinnitä huomiota siihen. Sitten tulee aina joskus nämä mitkä saavat minut kannattamaan eutanasiaa ja saavat toimivan systeemin näyttämään huonolta.

hing
04-30-2007, 01:55 PM
Tämä järjestelmä ei mielestäni vaadi parantamista. Moderointi voisi tosin olla aktiivisempaa spämmin eliminoimisen kannalta. Oikeasti, millään muulla foorumilla en ole nähnyt niin pahaa spämmintää kuin täällä... Ikävä homma. :?

Edit: No nyt huomasin että pahimmat spämmerit on bannattu... Hyvä modet,hyvä! :)

Aak3
04-30-2007, 01:59 PM
Ei se välttämättä loppuisi silloinkaan kun arvonimet poistetaan,koska joku voi tehdä vain muutenvaan kaikille kiusaa,mutta sitten se aikai lentää banaanisaarille.

LasaH
04-30-2007, 02:01 PM
ARAVAATTEKO KETKÄ ON BÄNNÄTTY?
kyllä asterix ja progamer

JRKS
04-30-2007, 02:05 PM
No siis. Asiahan on niin et banaanisaari on oikeen hyvä vaihtoehto näil vitun 8 v. no-life: henkilöil.

Koska minä käyn täällä harvoin,ni olis ihan mukava et löytäis jotain asiaakin spämmin sijasta :?

Tiettyhän vois ottaa Modei lisää ja ne poistaa kaikki off-topic spämmin,sitä mun klaanis harjotetaan varsinki tehokkaasti :P

SkuX
04-30-2007, 06:39 PM
Arvonimi ja postien määrä pois näkyvistä.

antza_
04-30-2007, 06:47 PM
Ei se välttämättä loppuisi silloinkaan kun arvonimet poistetaan,koska joku voi tehdä vain muutenvaan kaikille kiusaa,mutta sitten se aikai lentää banaanisaarille.

Eikä tämä banaanisaarikäytäntökään ratkaise ongelmaa. nämä häiriköt vain tekevät uuden tunnuksen foorumille. Kuten varmasti olette huomanneet tämän nuija_miehen.

Sympperi
08-22-2007, 05:03 PM

Et varmaankaan tiennyt sitä, että tota viestilaskuria ei voi poistaa koska tää on tällanen valmis foorumipohja.

Yamaharulez
08-22-2007, 05:49 PM
Noobi kysymys: Miten noita arvonimiä saa?

Jin Hansson
08-22-2007, 06:00 PM
Noobi kysymys: Miten noita arvonimiä saa?

Ei mitenkään. Ne poistettiin. Adminilta voit tosin kysyä, josko he olisivat tarpeeksi suopeita antaakseen sinulle jonkun tittelin.

Spämmäysongelmakin korjaantui arvonimien poiston yhteydessä, kuten näkyy... Tämä aihe ei ole enää erityisemmin ajan tasalla. Voisinpa lukottaa, kun asiaan ei oikein ole mitään lisättävää kenelläkään.