PDA

View Full Version : Enemmän "kuvaa" pelaajasta

Cyrus
02-10-2007, 04:25 PM
Tää peli kärsii siitä ettei se kerro tarpeeksi pelaajasta. Esim juuri tällä hetkellä 1 sijalla on sictir. Kun katsoo pelaajaa niin siinä ei näy muuta kuin kaksi tekstikenttää ja muutamia tietoja. Voisi olla paljon mielenkiintoisempaa jos pelaajan profiilissa olisi omalle kuvalle tilaa ja sun muuta. Kaupungit voisi olla hieman paljastavempia, olisi paljon hienompaa esittää toisille omaa kaupungia ja sen rakennuksia, vai onko tuo liian paljastavaa?

Tämä peli tarvitsee sitä jotakin että itse pelissä olisi eloa. Ilman tätä foorumia itse pelissä ei juuri näy eloa eika "puhetta". Jotakin tämä tarvitsee. Edes tieto siitä koska pelaaja on aloittanut Travianin olisi suuri harppaus. Ehkäpa goldin sijalle voisi käyttää tuollaisia lisäpalveluja, mielellään kaikille. Mitä mieltä?

Tässä hyvä esimerkki( hattrick.org)

Pelaaja jolla ei ole lisäpelvelia homma näyttäisi tältä http://i26.photobucket.com/albums/c131/Ammareh/ei.jpg

ja kun on niin näyttää paremmalta http://i26.photobucket.com/albums/c131/Ammareh/joo.jpg + kaikki sen sisältö

Cyrus
02-10-2007, 04:30 PM
Vertaukseksi voisin laittaa Hattrick.org. Itse pelissä on viikossa 2 ottelua eli hidastempoinen peli mutta juuri nytten 60 000 ihmistä on Onlines toiset juttelee toiset luo järjestöjä jotkut selailee toisten joukkueita ja tutkiskelee miten on ottelut sujunut/onko pelaajia ostettu tai myyty/ onko joukkueen logoa vaihdettu/ uusitaanko pelipaitojen värit/kirjoitetaan toisten vieraskirjaan tai koska käyttäjä on viimeksi kirjautunut.

juliuscaesar
02-10-2007, 04:38 PM
hmm ehkä vois ollakkin hyvä idea...

Mutta jos esim näkisi toisen kaupungin... siitähän voisi hyötyä esim hyökkäystä silmällä pitäen.

Ja eihän travianin tarvitse olla sellainen peli jonka ääressä pitää istua 24/7...

ja jos kerran GOLDIN sijaan. Niin olisiko nekin sitten maksullisia?

Jos esim. kuvan laitto maksaa 1€ niin sillon kaikki jolla on kuva Travianissa paljastavat muille että ovat maksaneet Traviainista.

Ei kyllä mitään järkeä siinä sitten...

polliainen
02-10-2007, 04:40 PM
jos olisi esim. että onko online joku voisi etsiä sellaisen joka ei ole ja hyökätä tämän pahaa aavistamattoman pelaajan kimppuun ilman että tällä on edes mahdollisuutta valmistautua tai jos näkyisi mitä rakennuksia sinula on voisin katsoa vaikka että "ahaa tällä ei ole kasarmia eikä kätköä sinne vaan hyökkäämään"

Cyrus
02-10-2007, 04:47 PM
Mitä pahaa on jos maksaa Travianista ?, itsekkin maksan vuodessa 25 e lisäpalvelusta Hattrick:issa. Siis idea oli että se voisi syrjäyttää goldin (+25 resurssien nopeutta jne), esim 5e puoleksi vuodeksi koko supporter eli voit laittaa oman kuvan , vieraskirjan jne, mitä kaikkea sitten keksiikään

Jos esim. kuvan laitto maksaa 1€ niin sillon kaikki jolla on kuva Travianissa paljastavat muille että ovat maksaneet Traviainista.

Ei kyllä mitään järkeä siinä sitten...

juliuscaesar
02-10-2007, 04:58 PM
hmm?

Itse en tykkää maksaa kuukaudessa/vuodessa mitään mistään...

Mutta jos tykkää maksaa niin siitä vaan...

Travianissa tosin on niin monia joiden mielestä koko Kulta systeemi on epäreilua muita kohtaan. Sillä parantaahan tuo ressuja/kylääsi aika nopeasti.

Joten jos jotakin maksullista niin se EI saisi helpottaa pelaamista.

SCorp10
02-10-2007, 11:09 PM
hmm?

Toisten siivellä vai? :lol:

Ja eihän toi Cyrusin ehdotus helpottaisi itse pelaamista.. Antaisi vain persoonallisemman infon, niille jotka sitä haluavat..

petse
02-11-2007, 09:29 AM
hmm?

Travianissa tosin on niin monia joiden mielestä koko Kulta systeemi on epäreilua muita kohtaan. Sillä parantaahan tuo ressuja/kylääsi aika nopeasti.

Joten jos jotakin maksullista niin se EI saisi helpottaa pelaamista.

Ite en tykkää maksullisista Vinkki: :idea: säästäkää rahanne ja hankkikaa elämä

Kartzaz
02-11-2007, 10:13 AM
Ajattelin pistää tänne tälläisen idean, että olisko mahdollista tuon liittouman välillä pelaajilla olla enempi kuvaa toisesta, elikkä tarkoitan että liittouman sisällä oleva pelaaja näkis toisen kaupungin minkälainen se on. Liittoumankin kuvaukseen jos sais laitettua jotakin muuta kun tekstiä, niin olis vähän kuvastavampi.. ja nämä vaihtoedot olis vielä ilmaisia

polliainen
02-11-2007, 10:16 AM
tämmöistä ideaa on pakko kannattaa

SCorp10
02-11-2007, 10:33 AM
Ajattelin pistää tänne tälläisen idean, että olisko mahdollista tuon liittouman välillä pelaajilla olla enempi kuvaa toisesta, elikkä tarkoitan että liittouman sisällä oleva pelaaja näkis toisen kaupungin minkälainen se on. Liittoumankin kuvaukseen jos sais laitettua jotakin muuta kun tekstiä, niin olis vähän kuvastavampi.. ja nämä vaihtoedot olis vielä ilmaisia

Siisti! kehittyisi uusia strategioita! Laitettais joku vihollisliittoumaan tiedustelijaksi 8)

Gagis
02-11-2007, 10:38 AM

Siisti! kehittyisi uusia strategioita! Laitettais joku vihollisliittoumaan tiedustelijaksi 8) Sitähän harrastetaan nykyäänkin. Ja siksi jättäsin ite ainakin tietojen antamisen väliin.

ode_rome
02-11-2007, 10:40 AM

Siisti! kehittyisi uusia strategioita! Laitettais joku vihollisliittoumaan tiedustelijaksi 8)
Jep, tuommonen toisi peliinselvästi lisää jännitystä.

SCorp10
02-11-2007, 10:57 AM

Jep, tuommonen toisi peliinselvästi lisää jännitystä.

Nyt kun tuntuu, että "Joo! Liittoumako vailla oot?! Meille vaan! Meille mahtuu!!"

Tn. loppuisi tällainen liittoumiin rekrytoiminen, ainakin hyvien liittoumien osalta 8)

polliainen
02-11-2007, 11:00 AM
liittoumasta lähtemisen voisi tehdä hankalammaksi jos tulisi tälläinen että näkee kaverin kylän

Kartzaz
02-11-2007, 02:40 PM
liittoumasta lähtemisen voisi tehdä hankalammaksi jos tulisi tälläinen että näkee kaverin kylän

Tuli mieleen, että jos joku tulee liittoumaan ja katsoo toisten kaupungit ja lähtee, niin olis hyvä, jos se ei voi hyökätä kolmeen päivään edellisen liittouman kimppuun. Se ei sinänsä sitten hyövytä mitään käydä katsomassa toisen kyliä tai no riippuu kyllä vähäsen, mutta kuitenkin..

SCorp10
02-11-2007, 08:06 PM

Tuli mieleen, että jos joku tulee liittoumaan ja katsoo toisten kaupungit ja lähtee, niin olis hyvä, jos se ei voi hyökätä kolmeen päivään edellisen liittouman kimppuun. Se ei sinänsä sitten hyövytä mitään käydä katsomassa toisen kyliä tai no riippuu kyllä vähäsen, mutta kuitenkin..

Ei... Ei.. ja vielä kerran ei!

Jos pystyy näkemään, mitä muiden liittouman jäsenten kylissä tapahtuu, voi tämän tiedon kertoa muille! Helppoa. Toinen allu voi sitten rakentaa paremman strategian ja hyökätä tuhoisasti :twisted:

MPaajanen
02-12-2007, 10:32 AM
Tää peli kärsii siitä ettei se kerro tarpeeksi pelaajasta. Esim juuri tällä hetkellä 1 sijalla on sictir. Kun katsoo pelaajaa niin siinä ei näy muuta kuin kaksi tekstikenttää ja muutamia tietoja. - -

- - Ilman tätä foorumia itse pelissä ei juuri näy eloa eika "puhetta". - -

Selvää kai on, että tällaisessa pelissä pelaajat antavat sen verran tietoa itsestään kuin itse haluavat. Toki mitä enemmän siihen annetaan apuvälineitä, sitä helpommaksi tiedottaminen tulee.

On kannustettavaa, että pelaajat käyttäisivät edes tällä hetkellä annettuja mahdollisuuksia (tekstikenttiä, foorum) pelimaailman luomiseen ja aktiivisemmat sen tekevätkin.

Sinänsä olen huono esimerkki, että omalla kohdallakin tekstikentissä lukee toistaiseksi vain yksi lausahdus, mutta se johtunee enemmänkin alkukankeudesta. Itseasiassa olen suunnitellut avaavani forumin RPG-osastolle oman viestiketjun, joka elävöittäisi oman kyläni tapahtumia.

Voisin myös kuvitella, että liittoumissa kanssakäyminen (ainakin toivottavasti) piristyy.

Samaa mieltä olen toki siinäkin, että keskustelun ja lisätiedon ohella olisi mukava päästä "koristelemaan" kaupunkinäkymäänsä tai profiilia esimerkiksi:
logolla/vaakunalla
avatarilla/bannereilla (kokorajoituksin! tällä forumilla osalla on häiritsevän suuria kuvia käytössään)
uutis/tiedotuslaatikolla
vieraskirjalla (/mahdollisuudella kommentoida käyttäjän uutisia)

Lisäksi yleisinfona voisi olla hauska lukea (esim. etusivulta):
hyökkäystietoja lähialueilta (ihan vain yhdellä rivillä kuka hyökkäsi minne ja miten kävi, ei yksikkö- eikä resurssitietoja)
liittoumien julistuksia (sota/rauha/jne.)

Maksullisuudesta olen ehdottomasti sitä mieltä, että lisähyödyn saaminen ei saisi olla mahdollista (nykyinen gold). Sen sijaan "lisäpaketista" pelikokemuksen puolesta saa minun puolestani laskuttaakin.

Hengefe
02-13-2007, 09:57 PM
petse kirjoitti:
Ite en tykkää maksullisista Vinkki: Idea säästäkää rahanne ja hankkikaa elämä :!:

Ei oo lisättävää :)

jjvt
02-13-2007, 10:44 PM
Ei... Ei.. ja vielä kerran ei!

Jos pystyy näkemään, mitä muiden liittouman jäsenten kylissä tapahtuu, voi tämän tiedon kertoa muille! Helppoa. Toinen allu voi sitten rakentaa paremman strategian ja hyökätä tuhoisasti :twisted:

Tähän varmaan auttaisi, jos vain liittouman "luotetut" (liittouman johtaja määrittelee) jäsenet voisivat nähdä muiden kylät. Lisäksi jokaisela voisi olla jonkin "estä liittouman jäseniä näkemästä tätä kylää" -ruksi.