PDA

View Full Version : k-18 osio foorumille

Juustro
04-17-2007, 12:01 PM
Kuten aihe (topic) jo sanoo. Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy näiden.. lapsellisten floodaajien kanssa.

Zulgar
04-17-2007, 12:09 PM
Kuten aihe (topic) jo sanoo. Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy näiden.. lapsellisten floodaajien kanssa.

ei se auttaisi, pitäis todistaa olevansa 18 vuotias, mikä vaatis työtä :?

boozehound
04-17-2007, 12:11 PM
Scannaamaan vaan ajokortteja joo :D
Hyvä ideana, ei vaan toimi kun niin vaikea valvoa.

Koira Aiti
04-17-2007, 12:27 PM
no mix sei tehtäis vaan ni et voisi laittaa nohkin aina et on 18 johonkin kyselyyn, sit alkais nuorempia omatunto kolkuttaa ja ne alkais itkeä!

Zulgar
04-17-2007, 12:30 PM
no mix sei tehtäis vaan ni et voisi laittaa nohkin aina et on 18 johonkin kyselyyn, sit alkais nuorempia omatunto kolkuttaa ja ne alkais itkeä!

en usko tämän teorian toimivan... ainakaan minuun :twisted:

helloween
04-17-2007, 12:35 PM

eikä minuun :twisted:

Mikebox
04-17-2007, 12:37 PM

Hiljaa 7 vuotias t31nix p1ss1s ihQd44d44d44.

hatluer
04-17-2007, 12:37 PM
Sinänsä typerää syrjiä nuorempaa osaa pelaajista.

Petul
04-17-2007, 12:39 PM
Älytön aihe.. ei kaikki alle 18-vuotiaat ole idiootteja

Alfa
04-17-2007, 12:39 PM

eikä meitsiin :twisted: :twisted:

Joukkeris
04-17-2007, 01:16 PM
Mitä suotta meitä nuorempia pelaajia syrjimään, vaikea tota valvoa muutenkin kyllä. :oops: Adminit vaan laittaa natsimoden päälle ja heittää pellet veke 8)

Spartan117
04-17-2007, 01:22 PM
Syrjiminen pilaa meidän maailman vaikka vihaan 8-12vuotiaita

webrator
04-17-2007, 01:27 PM
mites sitä ikä rajaa valvottais?

Latosaari
04-17-2007, 01:40 PM
Minusta vähemmistölle ei pitäisi tehdä omaa foorumia...

summoner
04-17-2007, 01:41 PM

Eikä miuhunkaan :twisted:

villpiil
04-17-2007, 02:30 PM
Mitäs järkee täs oikeen on? Oon 12v, eikä oo koskaan tullu ongelmii vanhempien kans.

Edit: Ups tuli väärään topicciin. :oops:

Ollimus
04-17-2007, 02:53 PM
Älytön aihe.. ei kaikki alle 18-vuotiaat ole idiootteja

Minähän olen malliesimerkki... Nohh.... empähän nyt sanoisi :lol:

ps. Ei tartteis tehdä pitkiä lainauksia, etenkin noin turhia, ottaa kalloon >.<

Henukki
04-17-2007, 03:24 PM
Yleistystä että kaikki skidit floodavat ja peeloilevat.

Voisi ketjun aloittajakin vähän panostaa siihen ketjunavaukseen, vaikka taitaa ollakin niin kypsä ja aikuinen ihminen. Foorumeilla käytetään lisäksi kirjakieltä tiedoksi vain papalle.

Terveisin pian neljätoista täyttävä.

eXu
04-17-2007, 03:50 PM
Tämän foorumin tarkoitus on mahdollisimman paljon travianin pelaajia tulla tänne kirjoittelemaan kaikista osioista yms. Tämä foorumi on tarkoitettu travianin pelaajille/alkaville pelaajille, jotta foorumilla käytäisiin usein.

Juustro
04-18-2007, 06:08 AM
Yleistystä että kaikki skidit floodavat ja peeloilevat.

Voisi ketjun aloittajakin vähän panostaa siihen ketjunavaukseen, vaikka taitaa ollakin niin kypsä ja aikuinen ihminen. Foorumeilla käytetään lisäksi kirjakieltä tiedoksi vain papalle.

Terveisin pian neljätoista täyttävä.

En väittänytkään että kaikki alle 18 vuotiaat floodaisivat ja peeloilevat. Enkä myöskään väittänyt itseäni "niin kypsäksi ja aikuiseksi", vaikka ikää löytyykin jonkin verran yli 18.

Tällä hain vaan että olisi joku osio jossa ei suvaittaisi floodailua tai peeloilua. Osiota jossa jopa noudatettaisiin sääntöjä.

Ja mitä valvomiseen tulee, niin vaikeahan se on, varsinkin näin jälkikäteen. Mutta esimerkiksi pelkkä nimi ja moderaattorien natsimainen asenne ko. aluetta kohtaan voisi pitää sen puhtaana.

(Toivossahan on hyvä elää)

moxey
04-18-2007, 08:02 AM
Minen ainakaan menettäis pätkääkään vaikka jokanen muksu poistettais koko forumeilta. Muutenkin mun mielestä nää muksutrollaajat vois pistää heti ekan kahen viestin jälkeen banniin, eikä sillei et katotaan 2kk ku suomi-finland fluudii forumin täyteen ja sitten vasta.

jukeitaa
04-18-2007, 09:33 AM
Saahan siinä huumoria päivään? ;)

PS. Paraskin sanoja minäkin puolustamassa näitä floodaajia, kun liittoni on mikä on. ;)

ArM
04-18-2007, 11:12 AM
Se mitä mä nyt vähän aikaa oon tässä hääräillyt, niin ei mua ainakaan oo kauheesti häirinnyt, vaikka täällä on kaikennäkösiä kirjoittajia. Osaan sujuvasti olla provosoitumatta heidän kirjoituksistaan ja kykenen myös hyppäämään tarvittaessa yli joistakin keskusteluista, tai vastauksia keskusteluissa.

Mutta jos kaikki viestit on pakko lukea, niin sitten ehkä olis hyvä saada joku suodatin niille keskustelijoille, joiden viestejä ei halua nähdä.

Tosin siinäkin olis ongelmana se, että muut kuitenkin vastailee niihin ja on tyhmää lukea sellasta, kun porukat vastailee jollekin, jonka viestejä ei voi nähdä.

Eli ehkä paras keino on suhtautua huumorilla.

Night_Hawk
04-18-2007, 01:51 PM
Miksi täällä yleistetään alle täysi-ikäisiä, olen 15 ja olen sitä mieltä että K-18 osio ei auta mitään. Jos foorumeiden laatua pitäisi parantaa niin, ainoa vaihtoehto (jonka tässä nopeasti keksin ^^) olisi moderaattorien lisääminen. Se on auttanut monia muitakin foorumeita..

hatluer
04-20-2007, 11:09 AM
Joidenkin "peelojen" tekstejä voitaisiin poistaa ja jos niitä turhia viestejä tulisi paljon voitaisiin bannia. Niitä moderaattoreita ei saada varmaan tuosta vaan koska niidenkin laatua on katsottava.

onis
04-20-2007, 12:46 PM
Jaa, minä ajattelin että pronia varten... ihmettelinkin, että kuka on ehtinyt jo kehittämään gallialais/roomalais fetissin.

Mutta ei ole tainnut postin tekijä kovin kauaa ollut internetissä tai ylipäätänsä pelannut online pelejä? Ongelma (joka ei kovin suuri ongelma ole tällä hetkellä) ei todellakaan tule poistumaan ikärajan laittamisella, koska se fakta pysyy että monikaan peeloista ei tule älykkäämmäksi ikääntymistä myöten, luulen peelouden olevan periytyvää tai syntymävika.

Sitäpaitsi tuollaisten ikäkyselyjen/pääsytestien kiertäminen ei ole ollenkaan vaikea asia. Itsellä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa päästä niistä läpi, kun olin vielä alle 18.

Sen sijaan menetettäisiin vain enemmän älykkäitä ihmisiä niistä nuoremmista.

Pertti_666
04-21-2007, 12:45 PM
Iällä ei sinäänsä netissä ole pätkääkään väliä, joku naamaraja ois hyödyllisempi. :x

Kaaos
04-21-2007, 09:23 PM
Miten tätä k-18 osiota sitten pystytään valvomaan, kuka tahansa voi laittaa foorumiin minkä tahansa iän.

Jarppe
04-21-2007, 10:43 PM
Ikää nyt on tällaisessa aikalailla mahdoton lähteä valvomaan eikä se toisaalta ole mikään järkevä mittari. Paras, kun pistää vain bannit, jos ei parista huomautuksesta turhat spämmit/trollit lopu. Tuokaan ei vain vapaan rekisteröinnin foorumeilla paljoa auta vaikka se onkin niissä oikeastaan raskain mahdollinen siirto käyttäjiä kohtaan.

TokiL
04-22-2007, 06:21 AM

Eikä Todellakaan minuun :twisted: :twisted:

amisho
04-22-2007, 02:07 PM
samapa tuo

kaius10
04-22-2007, 06:26 PM
mitä järkee tulla vaan syrji alle 18 vuotiaita?

Judge
04-24-2007, 05:38 AM
Tuota ikärajaahan olisi todella hankala vahtia millään tavalla. Se tuottaisi vain lisää työtä admineille ja moderaattoreille. Sitäpaitsi tuo K-18 ikärajan asettaminen sen takia, että 7 vuotiaat on pellejä
olisi syrjintää vanhempia kohtaan. En usko, että 16-vuotiaat ovat semmoisia pellejä, mutta tämä haittaisi heitäkin, vaikka syy ei ole heidän.

Wuka
04-24-2007, 09:43 AM
K-18 osio olisi mahdotonta tehdä. Mistä tiedetään miten vanha kukakin on :?:

novalan
04-25-2007, 09:05 AM

ei se auttaisi, pitäis todistaa olevansa 18 vuotias, mikä vaatis työtä :?

Juustro, ei pöllömpi idea. Mutta kuten arvata saatat, niin lähes mahdoton valvoa. Internetissä kun et voi todistaa oikeastaan millään henkilöllisyyttäs. Henkilötunnuksella se vielä saattas olla 85% varma, mutta luulenpa että ei anneta tietoja etiepäin tuolta rekisterikeskuksesta vai mikä lie.

Ja vaikka näin 'sattuis' tapahtumaan, niin kuten Zulgar sano, vaatis mielettömästi hommia, ts. nämä sivut menis kokonaan uusiksi. Jokainen joutuis tekemään uuden käyttäjätilin.

Täytyy vaa hommata joku muu keino tohon sun ongelmaan.

jermuwhite
04-25-2007, 12:58 PM
kokemusta on noista k-18 forum osoista joissa on esim. "aikuisten" asioita eikä ne ole toiminut ollenkaan niin
varmaan aika turhaa tuollaista ruveta tekemään kun ei hyötyä ole ja ei se älykkyys ikää katso kun jotkut 18 vuotiaat voi olla siellä ala-aste tasolla taas kun olen
nähnyt monia 13-14v joita olen luullut todella vanhoiksi kun ovat niin hyvin käyttäytyneet eri forumeilla ja muissa semmoisissa.

novalan
04-25-2007, 01:11 PM
kokemusta on noista k-18 forum osoista joissa on esim. "aikuisten" asioita eikä ne ole toiminut ollenkaan niin
varmaan aika turhaa tuollaista ruveta tekemään kun ei hyötyä ole ja ei se älykkyys ikää katso kun jotkut 18 vuotiaat voi olla siellä ala-aste tasolla taas kun olen
nähnyt monia 13-14v joita olen luullut todella vanhoiksi kun ovat niin hyvin käyttäytyneet eri forumeilla ja muissa semmoisissa.

Nimenomaan.

Murmeli
04-25-2007, 03:58 PM

Eikä ainakaan minuun :twisted: :twisted: :twisted:

Arzka
04-27-2007, 03:15 PM
Mitä järkeä? Kumminkin tuollaiset 7 vuotiaat Koira äiti tapaiset tyypit tulis sinne... Sanon ei!

OFFTOBIC: Onko pakko kasvattaa viesti laskuria kahden sanan pituisilla viesteillä? Eli tälläisellä:

Eikä ainakaan minuun :twisted: :twisted: :twisted:

Ollimus
04-27-2007, 03:41 PM
tai etes noin pitkää lainausta etes kannata tehdäkkään

Paralyps
04-27-2007, 04:03 PM
Mitä sitä turhia tuommoisia K-18 foorumeita tekemään ei me niistä poissa kuitenkaan pysytä. :twisted: :twisted:

Mutazombi
04-27-2007, 08:23 PM
Teidät (ja minut) pidätään poissa sieltä vaikka väkivallan uhalla...

Voisi kyllä tehdä jonkinlaisen luolan sivistyneelle keskustelulle, pääsyoikeuden voisi pyytää joltain isommalta panpulta sitten, tuskin muutama alaikäinen siellä mitään haittaa, mutta siellä olisi sitten vain sivistynyt keskustelu hienoine kieliopillisine viritelmineen sallittu. <Kyllä 12 vuotiian kummasti isojen poikien seasta huomaa..

mayhem
04-27-2007, 09:09 PM
ei se älykkyys ikää katso kun jotkut 18 vuotiaat voi olla siellä ala-aste tasolla taas kun olen
nähnyt monia 13-14v joita olen luullut todella vanhoiksi kun ovat niin hyvin käyttäytyneet eri forumeilla ja muissa semmoisissa.itse olen juurikin tuon 14 ja en ainakaan mielestäni spämmi vaan vastailen kysymyksiin sun muihin, enkä ala meneen mitään viestin lähettämis kilpailuja EXUn kaa

nahku
04-27-2007, 09:50 PM

Hiljaa 7 vuotias t31nix p1ss1s ihQd44d44d44.

7 vuotiaat ei ole pissiksiä eikä teinejä.

Troshmi
04-28-2007, 05:11 AM
Tulipahan mieleen, että ne aikuiset ihmiset voisivat tehdä jonkun ihan oman vähän vähemmän virallisen foorumin, jossa sitten olisivat modeina (ja admineina) ja poistaisivat kaikki turhat ja typerät viestit. Travian on kuitenkin tarkoitettu kaikille ja siinä vaaditaan kaikilta hieman suvaitsevaisuutta :wink:

Mutazombi
04-28-2007, 08:56 AM
Yksi salainen kammio vanhemmille ei mitenkään vaikuta alaikäisten travianitukseen? :roll:

Mad Zero
04-28-2007, 09:47 AM
Yksi salainen kammio vanhemmille ei mitenkään vaikuta alaikäisten travianitukseen? :roll:

Niin. Ellei ole joku K-18nörtti (kirjoitin tahallani 18nörtin yhteen.)

Ei ainakaan pitäisi, omasta mielestäni.

Carbungle
04-28-2007, 08:28 PM
Mutta kyllähän se vähän päähän potkisi niitä, jotka haluavat asiasta puhua, mutta eivät täyttäisi 18-vuoden ikärajaa. Ja kuten aiemmin on jo mainittu ei se ikäraja poistaisi sitä faktaa että joiltain ihmisiltä ei urea katoa aivoista ikinä, ikääntyisivät he kuinka vanhoiksi tahansa. Ajatus siitä että tähän nyt suunniteltavaan "luvattuun maahan" pääsevät ihmiset valittaisiin oman käytöksensä perusteella, olisi huomattavasti kohtuullisempi ja oikeudenmukaisempi periaate ja silloin myös valvomisesta saataisiin mahdollinen, eivätkä yli 18v ympäristöhaitat pääsisi pilaamaan sitä. Sellaista ajatusta minäkin tukisin.

lekat
04-29-2007, 09:42 AM
Ehkä hyvä mutta en usko että toteutuu

Samulix
04-29-2007, 03:00 PM

Ei tälläinen varmaan tulisi toimimaan ;)