View Poll Results: Kumman kannalla olet?

Voters
352. You may not vote on this poll
  • Ydinvoiman.

225 63.92%
  • Ydinvoimaa vastaan.

127 36.08%
Page 1 of 56 1231151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 557

Thread: Ydinvoima?

Kirvessoturi

Default Ydinvoima?

Niin, tuli sit mieleen tehdä tälläinen aihe. Elikkä mitä mieltä ootte ydinvoimasta? Suomen olkiluotoon ollaan rakentamassa kolmatta ydinreaktoria ja se on jo myöhässä jonkin verran. Itse olin eurajoella vastustamassa ydinvoimaa, eilen tulin pois..

Ydinvoiman haitta ja hyötypuolet:

+Ei tuota niin paljon päästköjä kun esim jotkut muut tehtaat.
    +Lisää työpaikkoja pariksi vuodeksi (noin)
    -Jos tapahtuu pienikin virhe uraanin halkaisuprosesissa tulee ydinonnettomuus.
    -Ydinjäte on silti vielä säteleilevää, joten sen varastoiminen on turvallisiin paikkoihin on jo toinen
    prosessi.
    -Yli 70% uraaanin louhinnasta tapahtuu alkuperäisväestön mailla.

Ja muitakin haitta ja hyötu puolia löytyy.

Kumman kannalla olette? Kannatatteko ydin voimaa vai ette? Kertokaa mielipiteenne.

Edit: Ois kiva kuulla myös modejen mielipiteitä

Nuijamies

Itse olen sitämieltä että kyllä niitä voimalaitoksia voi pari olla, mutte ei enenpää

Kirvessoturi

+ Saadaan töitä.

Enemmän ne Venäjän ja Kiinan tehtaat saastuttaa, kun jotkut pienet ydinvoimalat.

Default Puolesta

Ensiksi Suomessa ydinvoiman käytön tarkkailu on ''hieman'' tarkempaa kuin muualla maailmassa..
    Olkiluodollakin rakennus on viivästynyt koska Ranskalaisten mielestä Suomen tarkastajat ovat ''pikkutarkkoja''.

Olen ydinvoiman kannalla niinkauan kunnes löydetään parempi energian tuotanto keino.

Fuusio tai puoliläpäisevä (osoittautunut tehokkaaksi mutta tekniikka ei riitä).
    Perkele From Finland, Ingourmant In Reilumeininki

Kirvessoturi

ehdottomasti puolesta, pakkohan sitä energiaa aka sähköä jostain on saatava. Vesivoima olis ok vaihtoehto myös, mutta viherpiipertäjät on tekoaltaiden tekoa vastaan jne
    Tästä liittymään eSuomen riveihin eRepublikiin
    Linkistä rekisteröityneille jelppiä ja palkinto.

minä olen ydinvoimaa vastaan koska asun siinä lähellä ja jos siellä sattuu jotain onnettomuuksia niin huono juttu...

Kirvessoturi

Quote Originally Posted by kaikkitunnuksetonvarattu
    minä olen ydinvoimaa vastaan koska asun siinä lähellä ja jos siellä sattuu jotain onnettomuuksia niin huono juttu...
    No eihän sil paljoo oo välii asutko 5km pääs vai 500km pääs.
    Tai voi vähä olla mut ei paljoo

Kirvessoturi

Default Re: Puolesta

Quote Originally Posted by Warmouse

Olen ydinvoiman kannalla niinkauan kunnes löydetään parempi energian tuotanto keino.

Fuusio tai puoliläpäisevä (osoittautunut tehokkaaksi mutta tekniikka ei riitä).
    Aurinkovoima? Jos tekniikot eivät vain kehittelisi ydinvoimaa voisi aurinko, tuuli tai vesi voima olla meilkein yhtätehokasta.

olen kyllä ydinvoiman puolella. sillä vain muutama ydinvoimala on räjähtänyt, mutta toisaalta siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa ja jos oikein muistan miljoonan vuoden päästä voimalasta tullut jäte on vaaratonta.

Tietääkö nämä tätivihreät esim. montako tuulivoimalaa pitäisi olla, että sähköä tulisi yhtä paljon kun yhdestä ydinvoimalasta? vastaus on, että todella paljon. tarkkaa lukua en muista. tuulivoimalat täytyisi rakentaa merelle ja silloin kärsisi meren asukit.

jotta suomen kokoinen maa saisi kaiken sähkönsä vesivoimasta, pitäisi olla joka ikisen kosken kohdalla voimala, eikä sittenkään piisaisi.

suomessa on pimeät talvet eikä aurinko muutenkaan paista kovin usein, eli aurinkovoiman voi unohtaa.

ainut puhdas tapa on ydinvoima. okei, jätteen kanssa on ongelmia, mutta onhan maailmassa paljon jätteen säilytys paikkoja missä ei ole koskaan tullut vahinkoja. suomessa ydinvoimaloita tarkkaillaan ja huolletaan varmaan parhaiten maailmassa.

Eli olen ehdottomasti ydinvoiman kannalla.
    Tästä pääset suomen speedille Annan resursseja aina siihen asti, kun sinulla on 250 asukasta

Page 1 of 56 1231151 ... LastLast