Ilmeisesti viestini muotoilu on ainakin sinulle ollut melko epäselvä, koska tekstisi kautta tuntuu olevan kova hinku laittaa sanoja suuhuni. En ole väittänyt koko lanan olevan seinässä (erikoista, että sinulle tällainen assosiaatio syntyi), mutta viestissäni esitettyihin kysymyksiin et ole vastannut.
Olisin itse nähnyt, että tuollaisen sooloilun sijaan paras hyöty Blitzin joukoista olisi saatu, mikäli koko liittouma olisi opsunnut samaan aikaan. Haluaako joku kiistää? Haluaako joku käyttää vanhan kunnon "Meillä on varaa" -argumentin? Olen ainoastaan väittänyt, että melko merkittävä määrä yksiköitä meni tuossa hujahduksessa. Uskon, että se on myös tätä "kahvittelua" merkittävämpi tapaus, vaikka sekään ei ole minulta jäänyt täysin huomaamatta. Kuten sanoin, olen ollut tämän viikon eräjormailemassa. Ryteiköstä käsin olen hoitanut kiltisti vain oman pienen maatilkkuni.
"Mutuilu" ja "hyväme-hengen nostatus" ovat mielenkiintoisia käsitteitä. Yleensä minä tartun syystä tai toisesta aiempaan kirjoitukseen - aiemman kirjoittajan mahdollinen provosoituminen on erinomaista viihdettä. Mielestäni minun mielipiteeni aiemmin nojasivat täysin sinun ja muutamien muiden kirjoitteluun, sillä minulla ei ole noin tarkkoja (oletettuja) tietoja liittoumien välisestä kamppailusta. Eiköhän siis ollut ihan puhdasta medialukutaitoa esittää alkeellista lähdekritiikkiä tässä tapauksessa, vaikka sinun kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että sitä et koe tarpeellisena.
Minä en koe tätä väittelynä. Yleensä tällä palstalla voidaan tason puolesta puhua korkeintaan kiistelystä - itsekään en juuri ole tehnyt mitään sen eteen, että täällä saataisi aikaan vakavasti otettavaa väittelyä - mutta en näe tätä edes sellaisena. Minä olen kyseenalaistanut sinun kirjoituksesi puhtaasti retoristen keinojen ontumisen, omaa kantaasi kiinnostavalla (lue: huvittavalla) tavalla pönkittämään pyrkivän spekuloinnin ja puhtaiden väitteiden vuoksi. Olet vastannut, että sinulla (ja/tai Hedelmalla) on olemassa todisteet väitteistäsi, enkä kyseenalaista, etteikö jokainen olisi tässä asiassa omien rajojensa vanki.
En voi ottaa meidän porukan puolesta kantaa. En usko, että sinunkaan kannattaa. Voit tietysti olla oikeassakin, mutta en sitä erityisen vakuuttavana koe.
Sananvapaus kuuluu omaan arvopohjaani melko keskeisellä tavalla, enkä aio sitä voivotella. Niin kauan kuin sananvapauden ja kunnianloukkauksen raja ymmärretään, minulla ei ole vaikeuksia asioida tällä palstalla.
Minullakaan ei ole tässä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan. Puhumme puhtaasti viihdearvosta. Haluaisin tietää, että keneen viittaat ymmärryksen puutteella, sillä joku voisi tulkita sinun tarkoittavan minua ja sitä, että suhtaudun väitteisiisi kriittisesti ja yritän ottaa analyyttisen otteen niistä.