Nyt on taas uusi servu alkanut ja vanhat kujeet kuten aina, mikään ei muutu. Samat vanhat naamat kisaavat toistensa kanssa. Minun mielestäni fi1:servulla olisi hyvä jos uudetkin travianistit saisivat mahdollisuuden, muutakin kuin farmina. Uusilla pelaajilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä menestyvään liittoumaan, koska he eivät vielä osaa pelin hienoja kikkoja, mutta eihän niitä opi kuin pelaamalla ja "vanhoilta" oppimalla. Tämäkin mahdollisuus viedään heiltä pois ja peli-innostus katkeaa ennen kuin se on edes alkanutkaan.
Olette varmasti monasti ihmetelleet, että miksi kotimaan servut ovat niin pieniä verrattuna ulkomaan servuihin? Kaikki johtuu vain siitä, koska uusilta viedään mahdollisuudet pois. Itse olen traviania pelaillut jo useamman vuoden ja nyt taukojen jälkeen sen pari vuotta. Olen koko ajan yrittänyt motivoida ja auttaa uusia pelaajia ja saada liittoumaan uusia kasvoja sekä vanhoja konkareita, jotta saavuttaisin jotain uutta, mutta sekään ei yksäreiden perusteella kaikille "paremmille" sovi.
Olen pyörittänyt tässä parin vuoden ajan liittoumia aivan aloittelevien pelaajien voimin ja toivonut, että saisin joukkoomme myös teitä "konkareita". Nyt jokainen vanha jermu voi mielessään miettiä, että jatkuuko kotimaan servut edelleen samojen tuttujen kasvojen vetäminä näivettyen vuosi vuodelta vai olisiko kenties jo aika "kouluttaa" uusia innokkaita travianisteja muuhunkin kuin farmien rooliin, koska opettamalla heitä, myös uusista kasvoista tulee joskus konkareita. Tälläkin hetkellä luotsaan jo kahta liittoumaa uusien kokelaiden voimalla, josta toki hyvin pieni osa on tietty kokeneitakin pelaajia ja osa myös kokeneita myyriä, mutta kaikki paljastuu aikanaan
Tulen jatkossakin kannattamaan rehtiä ja mukavaa pelaamista kaikille pelaajille, ikää, sukupuolta katsomatta ja antamalla mahdollisuuden myös uusillekin pelaajille.
- Agentti