Results 1 to 5 of 5

Thread: Keskustelua erilaisista strategioista serverin aloittamiseen!

Default Keskustelua erilaisista strategioista serverin aloittamiseen!

Kerro omat "taktiset kuviosi" ! Millä heimolla aloitat? Millä perustein valitset ilmansuunnan? Agressiivistä raidaamista vai simssailua alkuresoilla? Paljonko ostat kultaa? Toinen kylä origoon, semi-korpeen vai korpeen? Heti liittoumaan vai odotteletko että kunnon liittoja alkaa olla servulla? Mihin käytät resursseja alussa? etc, etc..

gallit taikka teutonit. ilmansuunilla ei ole mitään väliä ellei erityistapauksissa.

tärkein juttu on päästä raidaamisen makuun niin pian kuin mahdollista. kerron pari kivenkovaa faktaa miksi.

-ainoastaan joukoilla pystyt ryöstäilemään toisten resursseja
    -resurssi toiselta pois sinulle, tietenkin positiivinen asia
    -joukoilla menee aikansa ollaakseen valmis, vaikka sinulla olisi resursseja yllinkyllin, joudut odottamaan heidän valmistuksessa, pahimmassa tapauksessa menee muutamasta tuntiin muutamiin päiviin, tietenkin puhutaan suhteellisuudesta, alussa yksikin sotilas on kuin kultakimpale, lopussa yksi sotilas muuttuu pelkäksi hiekanjyväksi, joten niitä kannattaa treenailla pikkumäärissä mahdollisimman usein.
    -kun muutama hyökkäys on meneillään ja samaan aikaan jotkut palaamassa toisilta farmeilta resursseja kantaen, niin sen pitäisi mennä.

-joukot>resurssi-laatat>asukkaat

Asukas

Juuri niinkuin pingviiniq sanoi,mahollisimman nopeesti joukkoja.Alussa pärjää kolmellakin leegolla/nutilla/falalla ja siitä sitten nostelee sitä määrää pikkuhiljaa kuitenkaan unohtamatta niitä tuotantoja.Moni ajattelee että "njääh,tuotannot on nössöille ja noobeille" mutta jos on elämää travianin ulkopuolella eikä aio kaikkea aikaansa käyttää joukkojen juoksuttamiseen niin tuotannot on hyvä olla kuosissa,oli heimo mikä tahansa.

Ja itse asiaan.

Itse olen mieltynyt galleihin,koska rakastan salamoita <3
    Kasarmin oon värkänny ensimmäisenä,sit muutama fala ja niillä rötöstelly pikkukyliä,sit alkuvaiheissa sankarin tason noustessa seikkailujen ansiosta olen laittanu pisteet taisteluvoimaan(kätevä apu jos on epävarma onko jollain pelaajalla joukkoja kylässä ja varsinkin jos pelaa galleilla koska falat kaatuu aika helposti)
    Korpeen en ole jaksanu mennä koska siellä on tylsää :'( tai no sekin riippuu ihan siitä mitä ollaan tekemässä.Liittoumaan olen hakenu vasta kun on alkanu näyttää järkevältä ja on omalta osalta homma kuosis.Kultaa tilaillu 10€-20€.

Tämä on ollu minun taktiikka.
    Last edited by ColdWar; 01-10-2014 at 07:00 PM.

Quote Originally Posted by ColdWar View Post
    Juuri niinkuin pingviiniq sanoi,mahollisimman nopeesti joukkoja.Alussa pärjää kolmellakin leegolla/nutilla/falalla ja siitä sitten nostelee sitä määrää pikkuhiljaa kuitenkaan unohtamatta niitä tuotantoja.Moni ajattelee että "njääh,tuotannot on nössöille ja noobeille" mutta jos on elämää travianin ulkopuolella eikä aio kaikkea aikaansa käyttää joukkojen juoksuttamiseen niin tuotannot on hyvä olla kuosissa,oli heimo mikä tahansa.

Ja itse asiaan.

Itse olen mieltynyt galleihin,koska rakastan salamoita <3
    Kasarmin oon värkänny ensimmäisenä,sit muutama fala ja niillä rötöstelly pikkukyliä,sit alkuvaiheissa sankarin tason noustessa seikkailujen ansiosta olen laittanu pisteet taisteluvoimaan(kätevä apu jos on epävarma onko jollain pelaajalla joukkoja kylässä ja varsinkin jos pelaa galleilla koska falat kaatuu aika helposti)
    Korpeen en ole jaksanu mennä koska siellä on tylsää :'( tai no sekin riippuu ihan siitä mitä ollaan tekemässä.Liittoumaan olen hakenu vasta kun on alkanu näyttää järkevältä ja on omalta osalta homma kuosis.Kultaa tilaillu 10€-20€.

Tämä on ollu minun taktiikka.
    Jep, jos ei ole tuotantoja nostanut, ja esimerkiksi teutoneilla joukkojen menetyksen riski on paljon suurempi, jäät ilman resursseja, kun tuntituotanto on jotain 20 asukkaan lukemissa vaikka sinulla on jo akatemia ja kasarmit 5+ tasoilla.

Heimon valitseminen riippuu mieltymyksistä.

-Roomalaiset
    >Simssailu
    >Joukkojen kehittäminen rauhassa jossain kauempana, hyvä nyrkki, mutta vaatii aivan helvetisti aikaa ja resursseja
    >EI hyvät farmaamiseen, tosin kalliit
    >HDT ansiosta vilja/hyökkäys heimoista parhaimpia
    >Pelin tehokkaimat ja kalleimmat joukot
    >Keskiverto alku

-Teutonit
    >Joukkojen nopea tuottaminen, varaudu menettämään kaiken ja tekemään kaiken uusiksi lyhyessä ajassa
    >Nutipäät halvimpia, tehokkaita, sopivat niin farmaamiseen kuin nyrkkiin
    >Tehokkain alku, toisaalta loppua kohden Teutoneiden tehokkuus laskee koska heikoimmat joukot, mutta halvimmat
    >Seinä yhtiä parhaimpia, paras vaihtoehto WW:n rakentamiseen
    >Hitaimmat joukot

-Gallit
    >Puolustavat, nopeimmat joukot
    >TT pelin parhaimmat raidaamiseen
    >Nyrkki heimoista heikoin, Katat ja ramit heimoista heikompia (?), Senaattori mikälie myös heimoista heikoin
    >Sopii aloittelijoille kuin ammattimaisille pelaajille, taktiikat vain erilaisempia
    >Vaikein alku/helpoin alku, vaikein siinä mielessä kun falangeja saattaa menettää muutamia heikkoon puolustukseen, monet karttavat galleihin hyökkäämistä ansoittajan ja 2x kätkön takia

Menee varmaan necron puolelle, kun herätän tän aiheen, mut sikäli mielenkiintoinen et itseeni kiinostaa

On tosiaan tullut testattua nyt roomalaisia ja galleja ja alan tosiaan pitään galleista, ihan sen takia, et saa ihan hyvät puolustukset aikaan ja voi alkaa kohtuu nopeesti rosvoileen muita.

Roomalaiset melkeen on se, et sun pitää pistää naapuri verolle, että saat oman infran ja joukot tehtyä ja kehitettyä.

Itse tykkään vääntää perustuotannon tietylle tasolle, että siitä saa resoja myös rosvoilun lisäksi. Sankarin kehittäminen on tosi tärkeää ja hyvät esineet huutokaupassa kannattavia kohteita, jos osaat etsiä hyviä esineitä.

Tietysti kaikki seikkailut kannattaa tehdä ainakin alussa, että saa huutokaupan auki ja et löytäis mielenkiintoisia esineitä.