Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Parannusideoita foorumiin

Equites Caesaris Sove's Avatar

Default Parannusideoita foorumiin

Minä kun haluan saada tätä paikkaa taas eloisammaksi, kysyn nyt myös itse käyttäjäkunnalta, mitä haluatte foorumille.

Kaikkea ei voi toteuttaa teknisistä tai Saksasta riippuvista syistä, mutta katson jos halutuimpia asioita voi toteuttaa.

Minulla kävi foorumipelien palauttaminen mielessä (nämä olisivat omalla alueellaan, jossa reputation on poissa käytöstä eikä viestilaskuri nouse), jotka olivat hyvin suosittuja silloin vanhoina hyvinä aikoina, mutta en viitsi sitä tehdä, jos sitä ei käyttäjäkunta halua.

Ideoita otetaan vastaan, eikä takarajaa toistaiseksi ole.
    Last edited by Samisu; 04-13-2017 at 12:32 PM.

Nuijamies

Quote Originally Posted by Sovereign View Post
    Minä kun haluan saada tätä paikkaa taas eloisammaksi, kysyn nyt myös itse käyttäjäkunnalta, mitä haluatte foorumille.

Kaikkea ei voi toteuttaa teknisistä tai Saksasta riippuvista syistä, mutta katson jos halutuimpia asioita voi toteuttaa.

Minulla kävi foorumipelien palauttaminen mielessä (nämä olisivat omalla alueellaan, jossa reputation on poissa käytöstä eikä viestilaskuri nouse), jotka olivat hyvin suosittuja silloin vanhoina hyvinä aikoina, mutta en viitsi sitä tehdä, jos sitä ei käyttäjäkunta halua.

Ideoita otetaan vastaan, eikä takarajaa toistaiseksi ole.
    Jonkinlainen systeemi taas voimiin missä tuolla foorumeilla saisi edes anonyymeja rapsoja julkaista.

Kyseinen käytäntö eli vuosia ja vaikka se varmasti tuokin välillä ylläpidolle enemmän työtä, tuo se myös keskustelua foorumille.

Samalla tämä käytäntö esittelee peliä uusille, siitä mikä on "nyrkki" mikä on "seinä" mikä on "Pakitus" jne jne... Ja kyllähän moni rapsa kertoo pelinkulusta paljon enemmän kuin "Hassu provo".

Quote Originally Posted by Kukkoaho View Post
    Jonkinlainen systeemi taas voimiin missä tuolla foorumeilla saisi edes anonyymeja rapsoja julkaista.

Kyseinen käytäntö eli vuosia ja vaikka se varmasti tuokin välillä ylläpidolle enemmän työtä, tuo se myös keskustelua foorumille.

Samalla tämä käytäntö esittelee peliä uusille, siitä mikä on "nyrkki" mikä on "seinä" mikä on "Pakitus" jne jne... Ja kyllähän moni rapsa kertoo pelinkulusta paljon enemmän kuin "Hassu provo".
    Anonyymien raporttien julkaisua ei ole kielletty, eikä se koskaan ole tietääkseni kiellettyä ollutkaan. Maailmanihmeraporteissa saa ihmeen omistajan nimi näkyä, koska sen selvittäminen on muutenkin triviaalia. Puolustajan joukot saa näkyä jos kyseessä ei ole WW-kylä (saa näkyä jos olet itse puolustaja). Hyökkäävät joukot saa aina näkyä. Serverin päätyttä saa rapotteja julkaista vapaasti, koska niillä nimitiedoilla ei ole enää siinä vaiheessa mitään pelillistä merkitystä.

Minkälaisia nämä foorumipelit olisivat? Esimerkkejä?

http://forum.travian.fi/showthread.p...l%E4-lauseella
    http://forum.travian.fi/showthread.php?21948-Kuvakisa
    http://forum.travian.fi/showthread.p...kirjoittajasta (näyttäisi olevan yksi harvoista auki olevista)

Tuossa nyt kolme esimerkkiä, mutta määritelmä on tuotakin laajempi. Nuo kiellettiin joskus vuosia sitten, kun post countti rupesi olemaan porukalle turhankin tärkeä numero, eikä sitä voinut poistaa käytöstä mitenkään siihen aikaan. Nyt viestien laskun voi ottaa tietyiltä alueilta pois, niin tätä ongelma ei ole.

Legioonalainen

Quote Originally Posted by Kukkoaho View Post

Tästä olen Kukkiksen kanssa samaa mieltä.

Tämä juttu on kuitenkin vuodelta 2008, niin kysyisin, onko sääntö raporttien julkaisusta edelleen niin kuin tässä ketjussa kerrotaan?
    ( Teksti poistettu ylläpidon toimesta -maunth )

Forum Admin/Multihunter FA Sove's Avatar

Täsmennetään tuo nyt niin hyvin kuin sen voi.

Hyökkäys normikylään:
    - Omat tiedot saavat aina näkyä, riippumatta muista säännöistä

- Joukkotiedot saavat aina näkyä
    - Vastapuolen nimitiedot (pelaajanimi, kylän nimi) eivät saa näkyä, liiton nimen saa julkaista

Hyökkäys WW/Arte/ohjekylään:

- Puolustajan nimitiedot saavat näkyä, tämä on kuitenkin suhteellisen triviaalia selvittää, koska omistajatiedot ovat julkisia
    - Puolustajan joukkotiedot saavat näkyä vain, jos koko puolustus tuhoutui
    - Hyökkääjän nimitiedot eivät saa näkyä, liiton nimen saa julkaista

Serverin päätyttyä kaikki tiedot saavat aina näkyä.

Teutateksen Salama

Quote Originally Posted by FA Sove View Post
    Täsmennetään tuo nyt niin hyvin kuin sen voi.

Hyökkäys normikylään:

- Joukkotiedot saavat aina näkyä
    - Vastapuolen nimitiedot (pelaajanimi, kylän nimi) eivät saa näkyä, liiton nimen saa julkaista

Hyökkäys WW/Arte/ohjekylään:

- Puolustajan nimitiedot saavat näkyä, tämä on kuitenkin suhteellisen triviaalia selvittää, koska omistajatiedot ovat julkisia
    - Puolustajan joukkotiedot saavat näkyä vain, jos koko puolustus tuhoutui
    - Hyökkääjän nimitiedot eivät saa näkyä, liiton nimen saa julkaista

Serverin päätyttyä kaikki tiedot saavat aina näkyä.
    Onko linjausta muutettu?
    Eikös aiemmin ollut sallittua nimenomaa näyttää myös hyökkääjän nimitiedot, jos kohteena oli artefakti/WW-kylä?

Ainakin tuolla tavallahan tuota ohjeistusta on tulkittu noista diplothreadeissa.
    Quote Originally Posted by Bemarimies View Post
    Älä suotta...
    Eihän mikään servu voi olla hyvä jos ei siellä ole Wooggin JUNAa.

Forum Admin/Multihunter FA Sove's Avatar

Ei se linjaus ole mihinkään muuttunut, hyökkääjän nimi ei saa näkyä ellet itse ole hyökkääjänä. Linjaus on ehkä epäselvästi selitelty, nyt tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Kirvessoturi

Perusasiat kuntoon ennen kuin lähdettä uudistuksia miettimään. Eli ilmoitukset hyvissä ajoin ennen peliin tulevia uudistuksia, sekä huoltotauoista ilmoittamiset. Jälleen kerran oli servut nurin ja tuli uudistuksia, mutta ilmoitusta asiasta ei näy missään

Page 1 of 2 12 LastLast