Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 20

Thread: Tc3 Loppupuheet 2

Default Tc3 Loppupuheet 2

Mitäs jos koitettaisiin joku ketju pitää auki tälläkin serverillä. Johan aiemmin politiikka osastokin on ollut lukossa....

Mutta asiaan. Pistetään loppupuheet nyt myös TV:n tornin puolesta.

En hirveästi pulise vaan onnittelen Milsiä ja sumu puolta voitosta, joka tosin oli tiukka, eikä ollut selvää monellakaan kohtaa kuka tämän serverin vie.

Boriksen menetettyä ohjeen, yritimme vielä viime metreillä pelastaa mitä pystyy ja otimme Boriksen meidän raksausliiton suojiin, jotta nimiliitolla olisi kaksi ohjetta käytössä. Ja insane yritti viedä milsin ohjeen, mutta haku myöhästyi hiukan. Ja totean omasta puolestani, ettei milsin tapauksessa ole kyse bugista tai muustakaan väärinkäytöksestä. Plus-tilin jonossa olevat jo maksetut raksat valmistuvat vaikka fakti vietäisiin. Sama on niin ohjeen kuin kaikkien muidenkin faktien kanssa. Jos raksa on rakennusmestarin jonossa, jonka saa kultaklubilla, niin asia on toinen ja silloin ww ei raksaudu. Tuota plus-tili jonoa on käytetty ennenkin ohjetta siirrellessä hyökkien edestä.

Sitten omat kiitokseni

insane - ww:n hoitoavusta öisin sekä päivisin töissä ollessani
    laramigos - peliseurasta
    ww:n suurimmille pakittajille ja avustajille lothar, vaseliini, semibluffi (jos joku unohtui tuosta, niin kiitokset heillekin)
    Ja kiitos koko TV porukalle, ilman teitä ei ww olisi ollut edes mahdollinen

Pienellä porukalla vedettiin, siitä kertoo myös ww:ssä ollut herojen määrä, joka vaihteli 10-15 välillä, mutta silti parhaimmillaan juuri ennen viimesiä nataareja oli ww-pakitus melkein miljoona pakkia.

Kiitos myös nimiliitolle ja Q:lle kaikesta avusta, jota TV sai sumua vastaan.

Thongia en lähde kiittämään, koska heidän kanssaan tuo yhteistyö tuntui välillä vaikealta, koska he vetivät enemmän omaan pussiinsa kuin muut liitot, jotka koittivat yhteisrintamana vastustaa sumua. Esimerkkinä heidän viimeinen ww-ajo, josta eivät kenenkään kanssa edes neuvotelleet kuten tehtiin muiden liittojen kanssa.

Kiitokset myös vihuille kovasta vastuksesta.

-Xena/TV/Tuulien Torni

Nuijamies Milsi's Avatar

[17:02] <x> tohon alkuun vois merkata että kyseesä on voittajan puhe

Pakkohan minunkin on jotain valmiiksi jo rustata, vaikka tili onkin jäädytetty taktisesti päivän ennen loppua. EDIT: Bännit loppu, kiitos Jebbe <3 EDIT2: Nyt ootellaan et toi forkka aukee, huoh. EDIT3: Jos sit laittais tohon toiseen ketjuun?

Tammikuun lopuilla sain tiedon, että Fintec on kasaamassa porukkaa uudelle classikille. Tajusin heti, että olemme toteuttamassa yhteistä suunnitelmaamme. S1/4 kierroksen päätyttyä päätimme Fintecin kanssa kerätä porukan osaavia pelaajia yhteen ja perustaa liiton. Tarkoituksena oli hallita origoa jokaisesta ilmansuunnasta.

Innostuin ajatuksesta, koska tämä vaikutti idioottivarmalta suunnitelmalta dominoida koko serveriä. Tilit lyötiin tulille. Karhukopla koostuu neljästä tilistä, jotka keräsin mukaan pelaamaan Kelmeihin omalla vastauksellani. Tili 176-167 oli omani, tilillä 176-671 alkoi pelaamaan Stemu, tilillä 176-761 Stemun ystävä ja minun edellisen serverin duali Mursunen ja tilillä 176-176 vanha tuttuni s1/4 kierrokselta, dualini Hego.

Tilit käskettiin perustamaan tasan silloin kun kello löi 7:00 (tai 8?). Alku näytti hyvältä. Suuri määrä omia ympärillä. Silloin luulin, että se olisi jees. Aloitin oman pelini teutoneilla tutulla agressivisella tyylillä. Tein pelkkiä nuteja aluksi, vaikka puut panostivat jo tuotantoon. Meinasi käydä hassusti alussa, kun kylässä istuin jo melkeen 30 nutia ja viljaa ei ollut. Onneksi tähän pulaan vastasin Multihuntterit. Muistaakseni pari kiloa hain sieltä, kunnes tili jäädytettiin. Oikea taidonnäytös ylläpidolta heti alkuun.

http://travian-reports.net/fi/report/199026a3bd8

Fintec lähti avukseni tilille sitterinä. Hän auttoi minua kun itse en irl menoilta heti kerennyt aloittamaan raidausta. Tästä hyvityksenä raidasin hänelle muutaman yön. Yöraidaus oli Fintecin mieleen joten hän ”palkkasi” minut yöraidaajaksi. Kuukauden ajan laitoin 02:00 ja 04:00 kultalistan Finteciltä läpi öisin. Tästä palkkioksi sain 600 kultaa, josta on paljon puhuttu jälkeenpäin. Saanen tässä jo huomauttaa, että et antanut minulle ilmaiseksi kultaa, niinkun olet monille väittänyt. Kaksi herätystä yössä sinun tilillesi ei ollu mitään ihan helppoa.

Nopeasti, kun nutimäärät kasvoivat alkoi myös ikuinen ongelma – lokitus. Muutama tili seurasi pelkästää liiton hyökkäyksiä ja raidasi kyliä, jotka muut oli löytänyt/clearannut. Yritin moneen otteeseen selittää, että menettely, jossa juostaan kilpaa muiden farmeilla ei toimi. Tällöin kukaan ei etsi uusia farmeja ja edistä liittouman menestystä ja tuotantoa. Mielipiteeni ilmaistua minut leimattiin katkeraksi egopelleksi. Silti en antanut periksi vaan jokaisesta lokituksesta mainitsin, olipa kyseessä oma tai sitattavan farmi.

Kelmit, liitto jossa piti olla vain 15 osaavaa ja jonkun takaamia varmasti luotettavan takaavia jäseniä alkoi paisua. Liittoon tuli uusia jäseniä toisensa perään. Kaiken huipuksi pyrin aina kyselemään kuka takaa kenetkin, ettei tulisi sitten ongelmia. Jossain vaiheessa tilanne meni jopa siihen, että uudet jäsenet takasivat lisää jäseniä. Kukaan ei taannut näitä uusia, jotka takasivat taas uusia. Kelmien mureneminen alkoi.

Kannulla egot alkoivat kolahtelemaan. Jatkuva valitus ja vittuilu (myös osaltani) lannistivat Kelmejä. Johto ei uskaltanut puuttua muiden perseilyyn, koska jokaisen persoona oli hyvin vahva. Yritin turhaan ottaa ohjia käsiin. Radiiii oli vaihteeksi jauhamassa jostain paskaa, johon menin sitten väliin sanomaan jotain aivan asiallisesti. Tappeluhan siinä syntyi, mutta itse vältin kiihtymästä ja koitin hoitaa homman asiallisesti, koska tiesin, että tuosta puhutaan vielä ja paljon. Seuraavana päivänä #Kelmijehu kannulla ilmoitettiin minulle, että olet poistettu Kelmien johdosta toistaiseksi perseilyn vuoksi, viitaten Radiiiin ojennukseen. Tämä tuntui todella väärältä, koska olin ainut, joka uskalsi/jaksoi/viitsi puuttua tähän tappeluun. Tästä kiitoksena minut poistettiin johdosta. Päätin samalla hetkellä, etten sinne palaisi vaikka kuinka ja kuka anelisi.
    Yritin myöhemmin samana päivänä vedota logeihin, joissa oli mustaa valkosella, etten tehnyt mitää väärää. Johnny Cash tili oli uhannut lähteä Kelmeistä kyseisen tapahtuman takia. Top 1 tili oli sitten muille tärkeämpi kuin logini ja tarkoitukseni. Myöhemmin samana iltana erosin Kelmeistä, lopullisesti.

Näin ollaan päästy vaiheeseen jolloin mökötin yksin liitossa ”Soviet Mafia”. Raidini nousivat heti yli 3-kertaiseksi, kun ei ollut Kyylät ja Minbarit heti kärkkymässä. Kelmeissä kerran laskin, että oli menny kolme (3) minuuttia siitä, että clearisin farmin, että lokki oli laittanut samaan paikkaan ryöstön. Sattumaksi usein seliteltiin, en uskonut enkä usko vieläkään. Sain olla muutamia viikkoja täysin rauhassa ilman.

Kyllähän moni halusi minut takaisin Kelmeihin, mutta monelle oli se viimeinen jonka haluaa riviinsä. Fintecin kanssa paljon juteltiin palaamisesta, mutta kieltäydyin tarjouksiin, mutta lupasin olla osa Kelmejä, jos apua tarvittiin. Tästä alkoikin käyttiksen kokoaminen vaikka servua oli menny muutama kuukausi. Itse en STONEA vastaan osallistunut, koska olin aivan liian kauakana jokaisesta STONE:sta.

Muuan N-liittolainen yritti pultata Stemulta kylää ihan huvikseen. Tämän kuitenkin huomasin ja pakitin pultit pois. Fintec vaati kyseiseltä liitolta tietenkin korvauksia tuhojen verran. Korvauksia ei saatu ja sota N-liittoa vastaan oli alkanut. Itse himmailin alussa vähän ja ajelin aika ujosti. Jostain sain kuitenkin sen innon tehdä lapasesta sellainen, että sillä kehtaa ajella. Aloin tekemään offeja 20lvl raksoilla 24/7. Lopulta minulla olikin yksi suurimmista meloista, jotka osallistuivat sotaan.

Sodan aikana siirryin kokeilmaan Beelzebubin tekemää lokkivapaata liittoa, Konnia. Kaikki pakkipelaajat olivat siellä, lukuunottamatta minua ja Beelzeä. Menin myös takaisin Kelmien kannulle. Alle kuukauden päästä vedin sellaiset raivarit kannulla, että lähdin kehotetusti pois, ennenkuin muut eroavat. Erosin Konnista, mutta otin mukanani koplan.

Perustimme liiton, TehoTon vitsinä TEHO-liitolle. Vietimme koplan kanssa TehoTtomissa rauhallista simssailua ja artifakteihin valmistautumista. Ongelmani oli se, että olin panostanut melaan liikaa ja pellotkin olivat vasta tasolla 14. Meinasin jäädä mottiin oikein pahasti, koska tilillä ei meinannut resut tuotannon edistämiseen melan ruokkimisen ohella. Onneksi rakkaat naapurini alistuivat farmeiksi.

Tässä välissä yritin syyllisyyden tuskissani diplota TehoTtomalle suhteita. Olin aiheuttanut kolmen (3) tilin täysin tuuliajolle omalla perseilylläni. Vaihtoehdot olivat MSD, THONG ja Legos. Stemu pyrki hoitamaan suhteet thongiin ja Legosiin, koska omasi tuttuja kyseisten liittojen johdossa. Samalla Stemu sai tililleen vahvistukseksi Myskin, joka kirjoitti pitkiä diplomatiaan liittyviä viestejä. Itse aloin hoitamaan tuota MSD:tä. Sotkuhan siitä tuli.

Radiiii lupasi koplalle paikat MSD:stä. Saisimme tulla sittenkun faktit olisi haettu. Siinä sitten keskustelimme ennen fakteja niitä näitä ja menin epähuomiossa kertomaan, että minulla oli passu Colt Vinkeri - tilille, koska olin laitellu aaltoja sieltä kelmiaikana. Colt Vinkerin kautta minulla oli pääsy myös Kelmien johtotilille, Niilo Näädälle. Tästähän Radiiii vasta innostui. Jatkuva kiristys, manipulointi ja uhkailu alkoi. Olihan se tietenkin Radiiille uskomaton tilanne, että omasin pääsyn vihujen johtotilille.

Heikkohermoisena menin ja annoin kaiken tiedon Radiiille. Viestit ja kaikki jatkoivat matkaa aina suoraan Cashille. Pitkän suostuttelun jälkeen suostuin jopa ottamaan kuvat Fintecin offeista. Tämä oli pahin virheeni koskaan. Petin Fintecin, vaikka Fintec ei olisi koskaan tätä osannut aavistaa. Ajattelin, ettei Fintec saa koskaan tietää, mutta toisin kävi.

Colt Vinkeri syystä tai toisesta eräänä päivänä vaihtoi tilille passun. Olin itse helpottunut, että tähän tämä piinaus loppui. Kerroin asiasta Radiiille, josta sain vastaukseksi vittuilua, että olen mennyt mokaamaan tahallani. No siihen loppui keskustelut Radiiin kanssa ja tajusin, että Radiii oli käyttänyt minua vain hyväkseen. Pidin tämän jälkeen varsin matalaa profiilia MSD suhteen. Muutaman päivän kuluttua passunvaihdosta Fintec tulikin privaan kyselemään, että miksi olen ottanut kuvia siitä ja välittänyt Radiiille. Radiiii oli menny ylpeänä kertomaan Fintecille koko tarinan. Paikat MSD:stä tietenkin olivat myös pelkkää märkää päiväunta. Uskalsin paikkoja kysellä vielä, mutta turhaan.

Seuraava kusetus tuli faktien tultua. Olimme rakentaneet kammion tasolle 20 ja tarkoituksena oli hakea joku uniiikki artifakti. Artet ilmestyivät kartalle ja ilveilijä osui hyvin lähelle. Laskimme, että vain Radiiii ehtisi sinne ennen meitä. Kysyimme, että pysytkö suunnitelmissasi ja haet ne uniikit buutsit, josta olet uhonnut viimeiset kuukaudet. Vastaus oli myöntävä, joten lähdimme kohti ilveilijää. Pettymykseksi huomasimme, että Radiiii vei sen suoraan nenän (ei se kakka) edestä. Haimme sitten ¾ sarven kerrankun iso kammio oli.

Faktien jälkeen ja Radiiiin kanssa liittoutuminen kuopattuna TehoTon lähti kohti uusia haasteita. Kelmit olivat juuri hajoamassa, joten päätimme nopeuttaa prosessia kuumottelemalle Kelmejä. Syy tähän oli tulehtuneet välit moneen Kelmiin. Hyökkäys on paras puolustus. Haimme Geneziltä Stemulle uniikin haukansilmän, jonka Genez oli vienyt Eksotiksin mokan johdosta tyhjästä kylästä, eikä suostunut palauttamaan. Ajattelimme korjata sen parempaan talteen, koska tiesimme, että se ei Genezillä pysy. Samalla paskoimme kyseisen tilin dellikuntoon.

Kelmeistä oli juuri irtautunut G. Kelmeissä ei ollut johtoa. Kaikki taidokkaat pelaajat (paitsi Purri <3) olivat eronneet. Viha minua kohtaan kärjistyi aikalailla, jolloin koppasin kappiini monet kostoyritykset. Kelmit olivat historiaa.

Samaanaikaan tutustuin Jereen, silloiseen Liittokansleriin.. Meitä yhdisty pettymys ja viha Radiita kohtaan. En ala erikseen erottelemaan Liittokanslerin ja Radiin välejä. Hakemuksemme Legosiin oli aluksi ollut ”Ei”, koska Legosiin ei haluttu liian taitavaa porukkaa, koska sodat ja ongelmat olisivat tulleet mukana. Liittokansleri kuitenkin onnistui saamaan meille paikat rivistä, joka oli suurin käännekohta servulla. Paikat tulivat juuri sopivasti, koska Kapu oli rustaantunut Stemuun, joka valtaili Teholta kyliä pois. Teho avasi tulen. Sovimme Liittokanslerin kanssa, että hoidamme ensin TV:n ”lämmittelynä”, jonka jälkeen MSD:n.

Teho ja MSD fuusioituivat. Tuli Tehoon sai aikaan ehkä turhan panikoidun ratkaisun. Fuusioituminen ei menoa haitannut, sota jatkui. Tarkoitus oli kuitenkin tuhota molemmat. Ensimmäisessä opsussa kohti uutta MSD:tä, tuli Radiii vihaisena privaan. Hän haukkui minut petturiksi, koska hämytimme myös muita kuin ex-Tehoja. Tässä vaiheessa tajusin, että liitto ei tule kestämään, koska Radiii jo ensimmäisen viikon aikana erotteli kaksi eri kuppikuntaa. Tästä närkästyneenä Radiii päätti väläyttää isoa melaansa:

http://travian-reports.net/fi/report/19904470bec

Eipä hetkeäkään mietitty kenen kylä pakitetaan. Kuvio oli täysin selvä. Kyllä muakin vituttais tommonen seinätä ekalla. LegoSozille ensimmäinen iso pakitus nosti intoa. Tilanne rauhoittui hieman ja kopla ehti tutustua LegoSozin jäseniin. Heti huomasin, että porukka oli melko pihalla pelistä. Ajattelin kuitenkin, että ehkä se oli hyvä. Egot ei ainakaan enää kolahdelleet. Tarkemmin aloin tajuta, että LegoSoz on parasta mitä koplalle olisi koskaan voinut tapahtua. Vähemmän pelanneet olivat oikeesti vilpittömiä ja älyttömän ihania. Tästä nostan vielä persoonia esiin kiitoksissa. Meno kannulla oli aina positiivinen ja osattiin puhua muustakin kuin Travianista.

Sota MSD:tä vastaan päättyi MSD:n antautumiseen ja fuusioitumiseen Legosiin. Itse en olisi ottanut noinkaan paljon tilejä mukaan, koska ongelmat tulivat mukana. Radiiiikin otettiin mukaan, mutta potkittiin heti pois jostain syystä x.

Fuusiotumisen jälkeen aloimme kantaa nimeä sumu tai läskit. Tottahan se oli, että meitä oli melkein 100 alussa. Itse en tätä rupea perustelemaan tarkemmin, koska sumuttelu ei ollut oma päätökseni/tahtoni.

Aloimme sotia G:tä vastaan. Vaikka meitä oli melkein 5x enemmän, otimme huolella turpaan myös. Teimme toki tuhoakin, mutta jos massat olisivat olleet tasan, sota olisi ollut LegoSozin loppu. Sota kuitenkin alkoi kesäkuussa ja jatkui servun loppumiseen asti. Sotaan toi lisämakua, kun G ja J yhdistyivät nimiliiton kanssa. Siinä alkoi olla jo kunnon pakka kovia naamoja samassa rivissä.

Opsuilimme siinä samalla THONG:ia ja TV:tä lähes 1:1:1 nimiliiton kanssa. Selvillä oli, etteivät nämä kolme liittoa sotisi keskenään, koska vastassa oli massaa. Emme voineet antaa minkään liiton simssata rauhassa, jotta saisimme vielä tasaisen lopputaistelun aikaan. Thong lähti servulle ainoastaan hakemaan voittoa, TV oli porukka pieniä, mutta erittäin pippurisia tilejä ja nimiliitto oli kokonaisuus varsin päteviä pelaajia. LegoSoz ajautui tilanteeseen, jossa sota oli käynnissä jokaiseen suuntaan. LegoSoz soti siis kaikkia muita liitoumia vastaan. Välillä oli rintamalla jotain liittoa kohti hiljaisempaa, mutta se johtui vain painotuksesta toiseen liittoon.

Opsuista vastasi hienosti Yanna ja BigMac. Itse olisin voinut myös tehdä opsuja, mutta päätin pysyä poissa kaikista ylimääräisistä tehtävistä, koska Kelmeissä oli mennyt huonosti osaltani näissä. Pidin matalaa profiilia, jotta pysyisin LegoSozissa normaalina pelaajana ja pystyisin pitämään hermot kasassa. Olin jopa monta kuukautta menemättä kokonaan koalition yhteiselle kannulle peläten, että saisin riitaa aikaiseksi ja kävisi samoin kuin Kelmeissä.

Yanna siirtyi tililleni pelaamaan, koska Liittokansleri irl-riitojen vuoksi otti K&P:n itselleen. En rupea siihenkään puuttumaan, meni miten meni. Mutta niin, Yanna siirtyi tililleni, jolloin tili sai ihan uutta hohtoa. Innostuin raidaamaan taas, koska Yanna halusi nostaa vielä peltoja, johon ei olisi resurssit riittäneet muuten. Raidasimme hyvällä tuloksella ja saimme pellot 15 ->16 kahdessa päivässä. 16 tason pellot eivät tietenkään olleet mitkää täydelliset, mutta ne tyydyttivät tarpeemme.

Sota jatkui ja ajelin nyrkkiä seinille oikein urakalla. Olihan se aika kivaa raksata eka kuukausi sotiksella nyrkkiä ja sitten seinätä se ihan turhassa ajossa. Kerrankin meni seinille vaan raidissa. Tässä muutama raportti jolloin, jolloin tuli käyttikselle punaiset miekat:

http://travian-reports.net/fi/report/1991134d63e
    http://travian-reports.net/fi/report/199114eb876
    http://travian-reports.net/fi/report/1989762d2f5

Päätin, että kun opsuilu ei oikein pelannut, että tekisimme WW-lanan. Aloimme tehdä hyvissä ajoin pultteja 06 Somebody To Love - kylään. Pulttien teko pysähtyi eräässä vaiheessa kylän täydelliseen lukotukseen ja täten motivaation tipahdukseen. Jatkoimme kuitenkin kuukautta myöhemmin pulttien tekemistä. Ennen kuin aloimme tekemään saattoja, oli kasassa jo yli 3 kiloa pultteja. Siitä oli hyvä lähteä liikkeelle. Seinättyämme viimeisen kerran emme enää tehneet käyttikseen jonoja vaan aloimme panostaa WW-lanaan. Lanan tekeminen on tiedettävästi erittäin tylsää. Tiesin, että ilman erillisiä virikkeitä tulisin kyllästymään koko servuun.

Päätin ottaa LegoSozin ihmetaistelun kokonaan tästä syystä vastuulleni. Tiesin, että osaan kaikki siihen liittyvät jipot ja kokemustakin oli useita kertoja, tosin ilman, että päässyt tasolle 100. Ajatus siitä, että joku muu LegoSozista rakentaisi ihmeen ei ollut minun mieleeni. Tiesin, että tulen jokatapauksessa puuttumaan rakentamiseen, niin miksi en rakentaisi suoraan itse? Silloin ei ainakaan tulisi riitaa siitä oliko infottu riittävästi viljasta tai pakitettu ohjetta tarpeeksi. Kaikki oli vastuullani, joten minulla ei ollut varaa valittaa mistään siihen liittyvästä kenellekkään.

Suunnitelmani oli ottaa yksi ihme koko koalitiolle, jonne kerätä 2-3 miljoonaa pakkia ja uniikki arkkitehti. Simmuttelin (lue combat simulator), että millasia lanoja tarvittaisiin, jotta tuollaisesta ihmeestä pudotettaisiin tasoja. Muuria ei saanut kuin muutaman tason alas, vaikka omasi 10k murtajia + 100k+ saattoja. Idea oli loistava. Ihmeet tulivat 18.10. Otimme LegoSozin kanssa origoihmeen, koska se oli täydellisellä paikalla. Monta luottotiliä aivan vieressä joilta (passuilla kylläkin) rahtasin aina viljaa väleihin, joihin tarvi. Tilit olivat myös, niinkuin muutkin todella aktiivisia osallistumaan koko urakkaan.

Samalla Mustaparta riehui ympäri LegoSozia. Uniikit buutsit + sijainti origossa + 'iso' (servun tasoon nähden) nyrkki tekivät tästä varsin kiusallisen vaivan. Hyökkäykset lähtivät joka ilta kello 23-02. Alle 6h matkoilla tuohon aikaan oli todella vaikeaa pakittaa mitään, koska ¾ porukasta oli jo nukkumassa. Mustaparran hyökkäilyä helpotti aluksi myyrä. Huomasin nopeasti, että myyrä oli Uolevix. Välillä olimme Uolevixin kanssa kahden online, kun atteja alkoi tulla. Tiedossa oli, että Mustaparta oli jonkun Legosin jäsenen kylävahti ja, että hyökkäyksiin käytettiin myyräinfoa. Emme potkineet Uolevixia heti pois vähäisen näytön ja hyväksikäytön vuoksi. Yritin silloisena pakkivastaavana (Yanna irtisanoutui IRL syistä pakkivastaavan roolista) pakittaa aina niitä kyliä, joissa ei ollut paljoa mitään vastassa viime raportissa.

Epäonnistuin koskaan koppaamaan Mustapartaa. Uolevix kuitenkin poistettiin rivistä, kun pyysin BigMaciä tekemään hänelle oman opsunsa, jossa kohde oli toinen kuin muilla. Jokainen Uolevixin kohdetilin kylä oli pakitettu. Tämä riitti näytöksi, jonka jälkeen perustelin näytön Jimbolle ja Uolevix poistettiin. Jotain perusteluja ja valheita heti tuli, mutta IMO näyttö oli varsin riittävä ja Uolevixia ei otettu takaisin. Onneksi näin, koska olimme oikeassa.

Kahden tunnin yöunet ja jatkuvat pettymykset Mustaparran kanssa sai minut luopumaan pakkivastaavan tittelistä. Oli todella raastavaa monta viikkoa nukkua todella vajaita ja hajonaisia unia. Kukaan ei tietenkään itse vahtinut pakituksia, koska halusi nukkua. Välillä vahdin yöllä kolmea eri pakitusta ja valvoin osumiin, jotta voisin purkaa pakit.

Takaisin ihmeisiin. Tiikeri kysyi hieman jälkeen ihmeiden voisiko hän ottaa yhden ylimääräisen ihmeen. Vastasin kieltävästi, koska tiesin etukäteen, että tämä ei tulisi todellakaan toimimaan omien suunnitelmieni kanssa. Tiikeri kiellosta huolimatta haki oman ihmeen. Tässä vaiheessa olisi jo pitäny potkia hänet pois. Yanna halusi Tiikerin + kaiken muun Tiikeriin liittyvän välittömästi pois liitosta. Omaa hyvyyttäni (Kyllä, omistan myös empatiakyvyn) päätin antaa Tiikerille mahdollisuuden nostaa ihmettään ja tarjosin jopa ohjeen hänelle. Kaikki lähti sujumaan hyvin, eikä minulla ollut aavistustakaan mitä tulisi vielä tapahtumaan.

Ihmeet nousivat hyvin. THONG, nimiliitto ja LegoSoz lähti haistelemaan heti korkeita tasoja. Ihmeet nousivat kaikilla infran valmistuttua jatkuvasti ilman isompia viivyttelyjä. Nimiliitto oli ottanu kaksi (2) ihmettä, mutta lopetti toisen nopeasti ja alkoi käyttää sitä syöttölänä. ½ pullafakti + WW:n ½ kulutus oli ihailtava taktikointi. Pisteet siitä.

Tärkein opsu koko servulla oli ajo Xenan uniikkiin artifaktiin. Pläänäsimme yhdessä ajot siten, että fakettaisimme haukkatileille valtauksia heroineen. Ajattelimme, että se söisi pakit arkkitehdistä. Näin ei kuitenkaan käyny, vaan Jibi vaihtoi offinsa pääkaupungiksi. 19 tason pellot 150% keitailla oli mennyttä. Tämän lisäksi arkkitehdissä oli aivan naurettavat pakit:

http://travian-reports.net/fi/report/1991288b930

Operaatio meni siis täydellisesti. Herot ja pässit palasivat Jibiltä vielä kotiin, koska ei ollut mitään vastassa.

Ensimmäisen ajon ajoi (yllätys) Radiiii luvatta. Olin painottanu kaikille, joilla oli mela, että ilman lupaa ei ajeta. Radiii kuitenkin ajoi Borikselle 20 tasoa liian aikaisin, joka teki erittäin huonon tilanteen meille. Boriksen ei tarvinnut ottaa ainoitakaan isoja nataareita, joten pakkeja säilyi aivan liikaa. Taktiikkani oli ajattaa tasolla 95+ murtajat ennen nataareita ja pultit sitten nataarien jälkeen. Tällätavoin olisimme voittaneet paljon etua pakkien kannalta.

Boris tippui kuitenkin pois kärkikahinoista ja LegoSoz ja THONG ottivat kisaa siitä, kumpi ottaisi ensin osumaa. THONG:lla meni nataareita vastaan 30% pakeista / hyökkäys, joten en pitänyt thongia kovin vahvana nakkina. Ajatin sinne vain yhden pulttimelan:

http://travian-reports.net/fi/report/19912912fce

Turhaa oli ajaa noinkin iso mela tuonne, mutta Dinzanilla oli pullasta valtava pula, joten ajattelimme, että se olisi parempi ajaa kun antaa kuolla.

THONG oli nollattu. LegoSoz jatkoi yhä kärkipaikalla kunnes yhtenä päivänä pärähti oikein kunnolla:

Uniikki arkkitehti 13.12.2012:

http://travian-reports.net/fi/report/199131b7595
    http://travian-reports.net/fi/report/1991320aed5
    http://travian-reports.net/fi/report/199133b5384
    http://travian-reports.net/fi/report/19913472edc
    http://travian-reports.net/fi/report/19913521453
    http://travian-reports.net/fi/report/1991363bb6e

Tämän jälkeen noin 30 aaltoa tuhoten rakennuksia ja vieden artifaktin pois.

00 The Miracle 13.12.2012

http://travian-reports.net/fi/report/199139b13ba
    http://travian-reports.net/fi/report/1991400e56d
    http://travian-reports.net/fi/report/19914120ea1
    http://travian-reports.net/fi/report/1991428c482
    http://travian-reports.net/fi/report/1991434e8c6
    http://travian-reports.net/fi/report/19914649e74

+Yksinäinen susi seuraavana aamuna http://travian-reports.net/fi/report/199147123ef

Tässä vaiheessa tajusin, että pakkeja on aivan liian vähän. Pidimme vaikka mitä tsemppiviikkoja ja pidimme kiinni siitä, ettei pakkeja kuolisi nälkään enää ainuttakaan. Tämä tuotti valtavan hyvin tulosta ja seuraavissa rapsoissa pakkeja olikin jo paljon enemmän.

00 The Miracle 23.12.2012:

http://travian-reports.net/fi/report/19914898e1c
    http://travian-reports.net/fi/report/199149b7687
    Ennen tätä olimme ajaneet Borikselle:

http://travian-reports.net/fi/report...d3,197649d7fe9 (Huomaa, että 2 osaa)

Tiikeri ilmoitti, että Q:lla olisi lanoja, jotka he aikovat ajaa Borikselle. Tästä tietenkin oli tyytyväinen, koska voitto näytti jo varmalta. Yrityksistäni huolimatta Q ei suostunut puhumaan lanoistaan. Tarjosin murtajalanan heidän edelle, tarjosin sotista ja resuja, mihinkään ei vastattu.

Juuri joulun aikoihin sain vanhalta tutultani varoituksen, että joku petos tulee tapahtumaan. Arvasin heti, että tässä meinattiin Tiikeriä. Tietoa kuulemma vuosi jatkuvasti TV:seen, eikä asiasta ilmoittanut halunnu epärehellistä peliä. Tiikeriä tuki liitto Q. Tiikeri oli sanonut pystyvänsä ”omilla” pakeillaan nostamaan ihmettä. Kuitenkin AFY:yn tulon jälkeen Q:n pakit olivat Tiikerillä. En pistänyt tietenkään pahakseni, kun luulin , että pakit olisivat eduksi koalition tilanteelle.

Kysyin sitten välipäivinä, että josko Q ajaisi nimiliitolle ja vastaus oli myöntävä. En alkanut enää pläänäilemään ajoa Borikselle, koska luulin Q:n hoitavan sen ennen rauhaa. Mieleeni muistui kuitenkin tämä tärkeä varoitus ja tajusin tarkistaa oman ihmeen. Sielähän vilkkui 5 Q:ta ajoitetusti. Kyselin sitten ensin Tiikerin kaverilta – LegoSozin johtotilin pelaajalta Exeeltä tiesikö hän mitä tapahtuu. ”Kuulemma Q vaan hämyttää jokapaikkaan. ” Aikaisemmin olin jo Exeetä privassa kuumotellut Tiikerin tiimoilta.

Session Ident: Exee
    [23:30] <Milsitaristi> mites se tiikeri ja Q?
    [23:31] <Exee> Niin?
    [23:31] <Milsitaristi> niin
    [23:31] <Milsitaristi> onks sillä taustoja petoksista?
    [23:31] <Exee> Mitä tolla tarkotat?
    [23:31] <Milsitaristi> Mähän kerroin sulle eilen
    [23:31] <Exee> Ei ainakaan mun tietääkseni
    [23:32] <Milsitaristi> Et ex kaveri kertonu et tulee tapahtuu joku petos
    [23:32] <Exee> Ei sillä mitään petostaustoja pitäis olla
    [23:33] <Exee> Ei ainakaan mun tietääkseni
    [23:38] <Exee> En ymmärrä mistä sillä on tollasta voinu tulla päähän...

Exee tiesi etukäteen mitä tuli tapahtumaan (Logit löytyy jos joku väittää toista). Yhteisen koalitiomme johtotili tiesi, että koalition toisen WW:n tukijat aikovat ajaa meille. Asiasta hän kuitenkin päätti olla ilmoittamatta.

Seuraavana aamuna forkalle ilmeistyi perusteluja siihen, että Exee ja Tiikeri olisivat tilanteessa uhreja. Kuulemma en pelannut tarpeeksi Sozin eteen. Nämä syytökset sain minut näkemään punaista. Olen varmasti nähnyt ajallisesti eniten vaivaa LegoSozin menestyksen vuoksi varsinkin WW-aikana. Öisin nukkunut muutaman hassun tunnin, muuten ollu online. Myös ne kymmenet pakitukset, joita arkisin valvoin aamukuuteen ja kello soi seitsämältä, palautuivat mieleeni. Tässäkö oli kiitos siitä kaikesta? Haukutaan julkisesti ”omaan pussiin” pelaajaksi. Myös muut argumentit olivat täysin invaliideja. Niistä voitte kysyä lisää irkissä tai lukea aikaisempia postauksiani.

Mutta niin, Q siis ajoi meille:

00 The Miracle 30.12.2012:

http://travian-reports.net/fi/report/1991500e153
    http://travian-reports.net/fi/report/1991517732c
    http://travian-reports.net/fi/report/199152a5b0d
    http://travian-reports.net/fi/report/199153329c0 (Ei Q-liitosta, mutta tarkoituksella ajossa mukana)

Tämän jälkeen tunsin oloni todella petetyksi. Olin luottanut siihen, että Q ajaa Boriksen. Sitten tajusinkin, että tulee kiire. En saanut kaikki lanoja edes ehtimään Borikselle ennen rauhaa. Ihmettä tippui kaksi (2) tasoa. Laskin, että jos olisimme kerenneet huolella ajamaan, olisi luku ollu seitsämän tasoa (7).

http://travian-reports.net/fi/report/19863656e72
    http://travian-reports.net/fi/report/199155a6d21
    http://travian-reports.net/fi/report/199156b5493

Jäimme Boriksen taakse. Luulin, että peli on hävitty. Laitoin tasoja jonoon, kävin tilillä vain silloinkuin oikeasti jaksoin/ehdin. En nähnyt mitään mielenkiintoa enää yrittäää. Servu oli hävitty ja aloin vaan elää sen ajatuksen kanssa. Onneksi kuitenkin kävin kuitenkin sen verran, että rakennusjono ei katkennut.

Halinallet ja Lonee tuli sitten privaan, koska heillä ei lanat ehtineet Borikselle. He kysyivät, josko saisivat koittaa hakea Boriksen ohjetta. Ei ollut muitakaan mahdollisuuksia, joten sanoin et hakekoon jos pläänäävät itse . En edes muistanut, että jotkut on hakemassa ohjetta ennenkuin kannulla alkoi tapahtua.

http://travian-reports.net/fi/report...70,1991570ac17 (Huomaa kolme (3) osaa)

Yllätyimme kaikki aivan valtavasti. Olin itse 99% varma, että ohje oli pakitettu, koska se oli ainut, joka pystyi vielä vaikuttamaan Boriksen voittoon. Ajon jälkeen rauhoittelin porukkaa ja kerroin, että 52minuuttia ja Boriksella on jo todennäköisesti uusi ohje. Itse olin laskenut, että tarvitsimme ainakin 8h armon aikaa, jotta ehtisimme edelle. Uusi ohje kuitenkin ilmeistyi Borikselle vasta kello 12:55 seuraavana päivänä, eli yli 12h hausta. Tämä tarkoitti uutta mahdollisuutta LegoSozilta. Keräsin itseni ja aloin säätää lisäpakkeja äkkiä ihmeeseen ja pakkeja ohjeeseen, kunnes tasot 99 ja 100 olivat jonossa. Kello 15:16 iskimme viimeisen tason jonoon, jolloin olimme valmiit luopumaan ohjeesta, koska sitä ei enää tarvittu. Nopeastihan se lähti:

http://travian-reports.net/fi/report/19916057069

Tiesin, että ohjeen lähdöllä ei ollut enää mitään merkitystä, joten olin enemmänki tyytyväinen, että Insane ajoi ohjeeseen, eikä ihmeeseen. Kovasti vihut pätivät, ettei taso 100 rakennu ilman ohjetta, mutta kokemuksesta olin 110% varma, että rakentuu. Olin helpottunut, mutta silti vielä jännittynyt.

Taso 100 tuli valmiiksi 3.1.2013 kello 18:33. Taso, jota LegoSoz oli lähtenyt hakemaan. Kaikki työ tuotti sen parhaan tuloksen. Voitto maistui vieläkin paremmalta, kun toivon olin jo kerran menettänyt. Voitto tuntui vielä mahtavammalta, kun tiesi, että monelle tämä oli ensimmäinen servu ja sitäkin useammalle ensimmäinen voitto. Sain olla ylpeä siitä, että sain rakentaa ihmeen juuri LegoSozille. LegoSoz on uniikki, täydellisyyttä hipova ja mikä tärkeintä positiivinen liittouma.

Tässä muutama nätti rapsu viel:

Capin paskomisyritys:
    http://travian-reports.net/fi/report/199165fbe0d
    http://travian-reports.net/fi/report/199167d77e6

Eka WW-”lana”:

http://travian-reports.net/fi/report/19916884a96

Joku random yritys: (ehk fakti?)

http://travian-reports.net/fi/report/199172647ac

Ja sitten vielä vähäc tuplatargettia:

http://travian-reports.net/fi/report/199169ab515

Kiitokset ja erityismaininnat:

LegoSoz : Kiitos aivan jokaiselle pelaajalle riveissä. Olitte kaikki ihania <3

Vihut: : Ilman teitä ei olisi ollut tappeluita <3

Yanna: Kiitos avustasi tilillä, panoksestasi liittouman eteen ja aivan kaikesta. Olit varmasti tärkein henkilö liitouman kannalta <3

Stemu + Myski: Mitäs me laskettin? 3 vuotta yhdessä pelattu? Kolme kierrosta yhdessä ja niistä kaksi (2) voittoa! Aivan mahtavia tyyppejä, joihin voi luottaa 110%. Kiitos!

Lonee ja Team Halinallet: Ei muuten ois voittoa ilman teitä! Korostan vielä, ettei ohjeen haku ollut oma keksintöni vaan Lonee + Halinallet itse hakivat sen ja pelastivat LegoSozin varmalta häviötä.

Liittokansleri: Kiitos, että tarjosit koplalle mahdollisuuden Legosissa. Stemun kanssa eilen pohdittiin, että paras liitto koskaan.

Bigmac: Nätit opsut, kiitos.

Nixsu ja Pasihelena: Senki simssarit!

Jimbo, Raimo ja Paassius: Oli ilo pelata Teidän pohjustamassa liitossa. Hyvän porukan olitte koonneet!

Muli: Mahtava jätkä, oli kunnia saada sut pelaa samaan riviin. Kiitos pakeista ja pullasta!

Arraa: Herttainen ja mukava miehenalku. We love you Arra <3

Kurlu: Intoa täynnä! Olit tosi tärkeä osa ihan jo ryhmähengenkin kannalta. Ite oot legenda!

Newsbox: Forkkasankari <3 Kiitos ku lanasit Nataarit. Ja kävinhän mä saunassa

Jorrel: Lähes kymmenen kertaa cappi uusiks, ei paha. Tykkään sun tyylistä.

Mursunen: Kiva ja tärkee tili, vaikket jaksanukkaan loppuun asti sielä pelata.

Team Reissari: Välillä piti miettiä mistä niitä pakkeja oikein sikiää, mutta teiltähän ne <3

Deez: Vesillä nähdään! Älä katoa ennen kesää!

Fintec: Anteeksi.

Samnie +muut Parralta: Tekonne oli jokaisen Travianistin märkä päiväuni. Vitusti rispectii ajoista.

Snapsi: Pohjimmiltaan ihan kiva ihminen. Vähän turhan kova muuri edessä. Anteeks ku vietiin sun voitto <3

Kain1: Kyl sä tiiät.

Lemmenluola: Kiitos kaikille jotka toi oman viihdearvonsa esiin

Herätyskello: Kiitos kaikesta, vaikka välillä petit mut ja sitten olikin jo kannarit </3

Ylläpito: Palataan asiaan paremmalla ajalla. Mulla vois olla parit vinkit teijän toimintaan. En ala tässä arvostelemaan, koska jäähy.

Ne joita ei mainittu: Kaikkia ei voi kiittää, siinähän ei olisi mitään ideaa. Kiitos kuitenkin, jos tunnet olevasi erillistä kiitosta vailla <3

Taktiset infot: Paras pakki (1), 3. offi, 10 simssi. Joku 60+ nauhaa/mitalia ja WW taso 100.

Quote Originally Posted by Saatana View Post
    muistaakseni sanoin muutama kuukausi sitten,että sinä et tule servun loppua näkemään.
    se pätee edelleen
    Tähän se sitten loppui. 5 ja ½ vuotta mennyt hakatessa tätäkin peliä. Nyt se on ohi. Ei enää herätyksiä. Ei enää turhaa stressiä. Ei enää petoksia. Kiitos aivan jokaiselle, johon olen urani aikana tutustunut. Toivon, pyydän ja vaadin, ettei kukaan enää houkuttele minua ikinä pelaamaan. Jos jossain servulla minut vielä näkee, haukkukaa minut välittömästi siihen paikkaan.

Eläke ei kuitenkaan tarkoita eroa kaikista niistä uniikeista persoonista, joihin olen tutustunut. Irkistä minut saa kiinni kanavalta #Milsi quakenetissa jos sattuu tulemaan ikävä. Myös vaki-idlaajia saa tulla <3 Minut löytää myös Facebookista nikillä Milsi Nuijanen. Jonku kuvan sinne lupasin laittaa, mutta katellaan...

Kiitos, näkemiin ja LegoSoz 4ever! <3
    Last edited by Milsi; 01-06-2013 at 07:15 AM.
    S1.ee/1 Finland [HL], S2.ee/1 Milsi [100%fun], S1.fi/3 Milsi [RR], S4.fi/2 Milsi [Saksi], S1.fi/4 MilGo Leader of [Utopia], S8.com Spora [Wraith], s6.fi Naali Leader of [Lataamo], S3.fi 176-167 [LegoS], TS4.fi Miri - NS

Noniin nyt pääsen mää sanomaan että: ONNEA MILSI!!

Pari kuukautta itekkin pyörin servulla Jibi tilillä Jebiwotin, Samtin ja KoPan kanssa. Piti rakentaa servun isoin romppulana, ei sitte rakennettu. Motivaatio ja kulta loppui, kun vuosi oli jo s6:sta tahkottu 100 lasissa. Eräänä päivänä sitten oli salasana vaihtunu ja kysyin Samtilta että mistä kyse, niin sano että luovutti tilin kapulle.

Omat saavutukset jäi servulla siis vähäisiksi, mutta mainittakoot se että kapiin rakennettiin t19 pellot, ja offiin tuli kans tehtyä isot waret ja siilot. Ainiin ja iso haukka haettiin. Ja ihan hyvä lananalkukin saatiin tehtyä.

Kiitos kapulle siitä ettei kaikki vaivannäkö mennyt ihan hukkaan, ja kiitos myös sotiksen lainasta. Raidiiille kiitokset warefaktin hommaamisesta.
    Servun suurin noobi.

fi6: Rippi-Isä / HOG, ts1: Kommando K / RaPa, ts4: Ohiveto / Juna

Imperiaani Kapteeni's Avatar

Quote Originally Posted by MacKiiveri View Post
    Noniin nyt pääsen mää sanomaan että: ONNEA MILSI!!

Pari kuukautta itekkin pyörin servulla Jibi tilillä Jebiwotin, Samtin ja KoPan kanssa. Piti rakentaa servun isoin romppulana, ei sitte rakennettu. Motivaatio ja kulta loppui, kun vuosi oli jo s6:sta tahkottu 100 lasissa. Eräänä päivänä sitten oli salasana vaihtunu ja kysyin Samtilta että mistä kyse, niin sano että luovutti tilin kapulle.

Omat saavutukset jäi servulla siis vähäisiksi, mutta mainittakoot se että kapiin rakennettiin t19 pellot, ja offiin tuli kans tehtyä isot waret ja siilot. Ainiin ja iso haukka haettiin. Ja ihan hyvä lananalkukin saatiin tehtyä.

Kiitos kapulle siitä ettei kaikki vaivannäkö mennyt ihan hukkaan, ja kiitos myös sotiksen lainasta. Raidiiille kiitokset warefaktin hommaamisesta.
    Kiitos luottamuksesta. Ei mennyt aivan niin kuin piti, mutta näitä sattuu... Olisi varmasti ollut suurin ilman kaikkia ongelmia =)
    -Kapu

Saatihan tämäkin viimein pakettiin ja lopputuloshan oli parempi kuin hyvä!

Omalta osaltani servu alkoi kun dualini Ala alkoi kyselemään että olenkos lähdössä alkavalle t3.6 servulle, noh hetken miettittyäni päätin että sama kai son.

Päätettiin tehdä kaksi tiliä minä sovinisti siat tilille ja ala Dinzan tilille. Ala puhui mukaan myös kaverinsa Januksen joka sitten perusti Tre Kronor tilin, noh tämä tilihän oli mitä oli januksen lähdettyä. Kuitenkin tehtiin kaksi liittoa B.F & OK tarkoituksena oli pysytellä rauhassa artefakteihin asti ilman kummempaa häslinkiä ja menoa, tässäkään ei tietenkää tunnetusti onnistuttu. Onnistuin kusemaan oman tilini sovinisti siat noin pari viikkoa servun alkamisen jälkeen epäaktiivisuuttani, heitin alalle ehdotuksen että sattuisitkohan tarvitsemaan dualia. Ala ei paljon epäröinyt. Tarkoituksenamme oli napata sotataito ja tehdä jonkinlainrn lana, noo kai se jotenkin onnistui.

OK ja B.Fän yhdistymisen aika:
    Legos puski päälle OK liitolle, Niilo näädän porukka meille. Päätettiin että nyt aika yhdistää porukat. Mikäänhän ei tietenkään onnistunut ja menettiin kyliä ja otettiin turpaan ihan tosisaan. Aikamme haavoja nuoltiin siinä, kunnes Kapteeni otti yhteyttä ja ehdotti yhteisopsua legosiin, ilman epäröintiä suostuttiin tietenkin taidettiin tosin loppupeleissä olla ainoat jotka sinne sitten hyökkäs

Legosoz:
    Tämän jälkeen tulikin ehkä servun jännitävin vaihde, kun Jimbo otti priviassa yhteyttä tavoitteena saada rauha Legosin ja SOZ:in välille. Hetken neuvoteltuamme päätettiin tehdä liittolaisuus sopimus, tätä ei olla hetkeäkään kaduttu saatiin paljon mahtavia persoonia mukaan ja toki tilejäkin, mutta eikös tää ole peliä hauskanpidon ohella. Tässä samassa rytäkässä saatiin myös karhukoplan porukka matkaan tämä tarkoitti meille lisää tulivoimaa ja osaamista.
    TV:een, MSD:een, Nimenvaihtajien silmissähän oltiin tietenkin kunnon sumu tästä alkoikin tämän servun varsinainen asetelma legosoz vs muut. Lähdettiin ekana MSD:een päälle joka taisi parin viikon sotimisen jälkeen liittyä meihin.
    Saatiin porukka toimiin ja Saamaton johtoon, koska meistä muista ei siihen selvästikkään ollut, opsut, pakitukset, kaikki tästä suuri kiitos sinulle.
    Saamattoman juoduttua sivuun milsi otti hommat hoitoon niin WW:een suhteen kuin pakitustenkin. BigMac toimi meidän opsujen suunnitelijana, hyvin hoidit!

WW aika:
    Tarviikos siitä paljon kertoa, vihut pistivät kovasti vastaan milsi piti pintansa ja WW:een pakki tilanne oli hyvä, pullaus toimi kanssa ihan mallikelposesti. Halinallen ja lonely riderin hienolla opsulla saatiin voitto aikaiseksi. Koko ajan seurailin WW:een raksausta kv:een paikalta, tosin panokseni jäi siinäkin harvinaisen pieneksi, mutta paljon opin tässäkin hommassa! Tapahtuihan tässä lopussa yksi ihmeellinen käänne kun Tre kronor tili ja Tiikeri tili lähtivät sooloileen ottamalla WW.een ja vielä kaiken lisäksi pettämällä liiton. Onneksi tämä ei koitunut tappioksemme, vaikka lähellä olikin.

Dinzan tilistä:
    Lähettiin korpeen simssailemaan, ihan tarkoituksella että ei tarvita valvoa öitä laskettiin että tänne ei kukaan pitäisi keretä yössä. Simssi rankki nousi nopeasti tilille tultuani sinne top-20 hujakoille, oli pakko nostaa tuotantoja ja tuottaa kyliä oikein liukuhihnalta, koska raidatahan me ei jaksettu!
    Tässä välissä tilillämme tapahtui täydellinen käänne, viikko kausia yritin saada Pasihelenaa tilille pelaamaan ja viimein onnistuin, siitä alkoi dinzanin nousukiito!
    Artefaktien aikaan saatiin se sotataito pitkään se pyöriskeli tilillämme, mutta viimeinhän se lähti hienon pitkään jatkuneen hämytyksen jälkeen näitä menetettiin useita varmaan jokin ennätys siinäkin.

http://travian-reports.net/fi/report/19921385deb
    Simssareiskihan meitä koko servun kutsuttiin mutta ei kai aivan suottakaan, tarkoitukseni oli kyllä pyöriä siellä top-10 sakissa.
    Ensimmäiset kovemmat takaiskut tulivat tilille vastaan siinä 11.9 kun seinäsin puolet lanasta opsun yhteydessä:
    http://travian-reports.net/fi/report/1990367579d
    Ja seuraava heti perään kun lähdettiin hakemaan sotataitoa takaisin 15.9:
    http://travian-reports.net/fi/report/19903724069

Tässä vaiheessa miettiin että aletaanko pakkipelaajiksi, mutta ei maltettu, alettiin kokoamaan uutta lanaa. Lana nousi hitaasti mutta varmasti.

Seuraava kunnon takaisku tulikin kun saatiin ekan kerran kunnolla kivestä kun Mustaparta ajoi capin ja vei sarven. 18 tason pellot ---> 0. 40k+30k+9k nyrkki elätettävänä, siitä toivuttiin pitkälti myskin ansiosta joka jaksoi simssata meille capin pellot taas kuntoon kiitos siitä!

Lanamme ei paljoa tuon iskun jälkeen enään kasunnut otettiin tavoitteeksi saada 10k kiviä, tässä onnisuttiin joskin ei saatu ihan kaikkia mukaan WW ajoon, otettiin kohteeksi Nissemaster noh tippuihan se tasolta olikohan 97 tasolle 0 (en ole ihan varma oliko se 97, mutta yli 95 kuitenkin)

http://travian-reports.net/fi/report/196331035bd

Viimeisimpinä päivinä päätettiin että nyt on aika simssata top-1 paikka, haluuttiinhan mekin nimi lopputeksteihin ja se myös sinne saattiin.

Sijoitukset:
    Sims. 1. Dinzan SOZ 28135 34
    Hyökki: 20. Dinzan 220685
    Pakki: 47. Dinzan 54046

Kiitosten aika:
    Koko legosoz porukka! Oltiin parhaita, pelattiin hyvin, mahtava porukka kaikki toimi!

Saamaton - Pietit liitot pystyssä, autoit kaikessa kaikkea. Maailmamme poikkeavat paljon tosistamme, mutta oot silti ihan huippu! Kiitos!

Milsi - Otit vastuun saamattoman jälkeen, ilman sinua oltas hävitty, tuskin edes saatu raksattua WW:tä juuri yhtään. Pietit myös tiliäni pystyssä aina kun tarve oli!

Ala - Kiitos että otit minut Dinzanille, sait sen minkä halusit eli voiton! Oot loistava duali!

Pasihelena - Kiitos että tulit kesken servun kovan tinkaamisen jälkeen tilille, laitoit tän tilin järjestykseen <3

Arraa - IRC ei olisi ollut mitään ilman sinua :P

Myski - Kiitoksia että jaksoit raksata capini takaisin

Muli - Kiitos että sain tutustua sinuun vaikka sekin jäi aika viimein päiviin

Sub - Nuuskakeisari ja rakennusneuvoja! :P

Janus - Kiitos siitä ajasta mitä pelasit, mukavaa oli!

- Nixsu
    Last edited by nixsu; 01-05-2013 at 10:05 PM.
    S3: Dinzan/SOZ
    Fix12: Robo/SFPR
    Fix14: Widowmaker/UC

Alkuun omasta puolesta suuret onnittelut voittajille!

Kun servu alkoi, lähdin parin dualin kanssa pyörittelemään pientä teutoni raiditiliä. Menimme Dinzan tilin perustamaan liittoon, koska Aladobix oli minua mukaansa pyytänyt jo ennen servun alkua. Kuitenkin heti alussa huomasin, että toinen dualeistani ei pelannut ollenkaan tätä tiliä ja n. kuukauden pelailujen jälkeen toinenkin dualeistani lopetti pelaamisen tuolla tilillä, joten huomasin olevani tilillä yksin. Muutenkaan tilille ei ollut oikein riittänyt suurta intoa ja kiinnostusta joten päätin laittaa tilin deleen.

Ajauduin juttelemaan Januksen (Tre Kronor tilin perustajan kanssa), ja kysyin tuolle tilille passua. Janus ei ollut ennen pelannut dualin kanssa, joten hän otti mielellään minut mukaan tilille. Siitä sitten minullakin innostus pelaamiseen palasi, ja tili kasvoi mukavaa vauhtia. Tässä vaiheessa tutustuin myöskin J-P:hen, joka pelasi Tiikeri tiliä. Raidasimme kovaa vauhtia ja rakentelimme buustereita kuntoon. Siinä sitten seinäsimme osan lanasta LegoS:iin, kun yritimme vallata sieltä kylää. Raksasimme taas lanaa kuntoon ja sitten tulikin artefaktien tulon aika. Päätimme hakea pienet saappaat raideja vauhdittamaan. Tämän jälkeen raidailu jatkui entistä tehokkaammin aika pitkän aikaa. Jossain vaiheessa aloimme valtaamaan buustereita myös lähempää origoa, koska ”korpikeskittymän” lähellä ei ollut vallattavia kyliä.

Sitten vähän ennen ww-taistojen alkua dualini Janus lopetti travianin irl-elämän takia. Oikeastaan tuohon kohtaan pysähtyi tämän tilin raidaaminen kokonaan. Ei enää vain kiinnostanut ja aikakaan ei kunnolla riittänyt. Sitten vain tyydyin simssailemaan kyliä, valtailemaan uusia buustereita ja kasvattamaan jo pahasti kolhiintunutta lanaa.

Kun ww-kylät tipahtivat kartalle, huomasimme heti, että yksi kylistä tipahti aivan tilin Tiikeri viereen. Halusimme servulle jotakin jännitystä, ja kun J-P jotain päättää, se sen toteuttaa. Sen ole huomannut, eikä tämäkään kerta tuottanut pettymystä. Siispä päätimme lähteä raksaamaan itsenäisesti Tylypahkaa. Alussa tarkoitus oli lähteä raksaamaan tornia Tiikeri + Patteriina + Tre Kronor puoliksi, koska tuin myös Milsin tornia. Haimme ww-kylän (Patteriina ajoi) muutamaa viikkoa myöhemmin kuin muut olivat hakeneet omansa, joten olimme paljon jäljessä infran raksauksessa. Huomasimme että Q:ssa oli J-P:n ja Patteriinan vanhoja kavereita, ja sinä synkkänä ja myrkyseinä yönä Patteriina sitten oli sinnepäin yhteyksissä ja näin saimme Q:sta tukijan. Myös NML liitosta Nux Vomica ja Sipelgas halusivat tukea Tylypahkaa.

Ja tähän väliin heitto pallosalamalle:

”Yllätys olikin suuri, kun varasto meni kokonaan alas! Naurettavan vähän pakkia oli kyseisessä ihmeessä.”

Olisiko pakkeja ollut siksi niin vähän, koska meidän tukijajoukkommekaan ei ollut kovin suuri?

Tällä joukolla siis lähdimme kasvattamaan Tylypahkaa, ja mielestäni se ei ole huono suoritus, että yhteensä nostimme tornia 94 tasoa 10 tilillä. Moni ei varmasti uskonut, että olisimme päässeet näinkään pitkälle. Myös siitä olen ylpeä, että Tylypahkassa ei koettu kertaakaan nälkäkuolemia. Lopussa ww-asioiden saralla tapahtui paljon, ja meille tuli paljon pyyntöjä, että olisimme loikanneet vihollisten leipiin, jolloin servu olisi saattanut loppua toisin. Emme kuitenkaan halunneet, sillä halusimme oman LegoSOZ koalition voittavan. Myöskään Q:n ajoihin emme olleet millään tavalla J-P:n tai Patteriinan kanssa osallisina, vaan se tapahtui aivan heidän omassa päässään minne ajavat. Myönnän, että tiesin minne Q ajaa, mutta aivan lopussa, joten ei siitä olisi ollut mitään hyötyä, että olisin siitä kertonut enää. Olisin vain sotkenut välejä Q:hun, he kuitenkin tukivat Tylypahkaa.

Raportteja mulla ei ole tallessa kuin muutama, joten nauttikaa niistä.

http://travian-reports.net/fi/report/198978f2fcb
    http://travian-reports.net/fi/report/198979cddb2.
    http://travian-reports.net/fi/report/19898083867
    http://travian-reports.net/fi/report/19898165b5a
    http://travian-reports.net/fi/report/19898254ea4
    http://travian-reports.net/fi/report/198983568af

Ja tässä ajot, jotka tulivat Tylypahkaan. Jäätiin vaan harmitteleen, että olis saanu tulla enempi lanoja meillekin

http://travian-reports.net/fi/report/198971e575b
    http://travian-reports.net/fi/report/1989724b816
    http://travian-reports.net/fi/report/19897321b9f
    http://travian-reports.net/fi/report/198974c0f86

Ja sitten kiitoslista, valitettavasti kaikkia ei voi kiittää...

Parvinaattori & PureC: Teidän kanssanne oli mukava pelata ja toivottavasti vielä törmäillään

Aladobix: Sun kanssa oli kiva suunnitella kaikkee häijyy

Nixsu: Johdit hienosti SOZ:ia, kun Janus lopetti

Arraa: Kävit usein saunassa

Danske: Kiitos onnistuneista pikkuopsuista ja kaikesta muusta

Herkko & jopo: Kiitokset panoksistanne Körmyyttäjällä.

LegoSOZ- koalitio: Kiitos kaikille sen pelaajille ja irkkaajille

Q liitto: (tuksu, viemäri, Quelle Surprise, Pöllö & Jasse) Kiitos kaikesta tuesta jonka annoitte Tylypahkalle. Ja kiitokset Jasselle, kun ”allytit” kaikki viestini.

Milsi: Kiitos ja onnea

Janna: Teit koalitiosta sen, mikä se oli

BigMac: Kiitos hienoista opsuista

Nux Vomica, Sipelgas & Patteriina: Suuret kiitokset teille kaikille Tylypahkan tukemisesta. Teistä kaikista oli suuresti hyötyä!

J-P: Kiitos ihan kaikesta! <3

Janus: Kiitos että otit minut mukaan tilillesi. Olet paras duali mitä voi saada<3

Kiittäen ja Kumartaen tämän servun osalta:

Exee tililtä Tre Kronor

Lyhyestä virsi kaunis, uskokaa tai älkää, ei tule onnistumaan.

Servun alkuakin on puitu paljon, mutta jospa siitäkin vähän vielä omia näkemyksiäni.*
    Todella pitkän "koskaan enää pelaa en" tauon jälkeen eksyin kolmelle servulle, joista yksi oli tämä tutumpi klassikki eikä noita uuden ajan kummallisuuksia.*

Teutoneilla sisään, ihan summassa ja ilman yhtäkään tuttua. Alku yliaktiivista ryöstöä ja väistöä, parina aamuna nukuin pommiin ja Costa Concordia painoi alakynteen. Liityin Keijostoliitto nimiseen liittoumaan, jonka mukana meinasin upota jo alkumetreillä. Jimbo rekrysi naapurustoa Raimon ja hänen yhteiseen "lapseen" LegoSiin. Kiitos, varmasti monelle tutuksi tulleen runsaan tekstinmuodostuksen myötä valitsin luovuta napin sijasta liity napin.*

LegoS osoittautui mainioksi porukaksi, en aio varmaan erikseen kiitellä, mutta hienoa jengiä kaikki jotka olivat, tulivat, menivät, delettivät ja tietysti ne jotka voittivat.*
    Alussa touhuttiin melkoisella aktiviteetilla, lisäksi kirjoitettiin kilvan omaa osaamista ja kokemuksia aloittelijoille ja samalla ainakin itse yritin palauttaa mieleen kaikkea sitä mikä oli jo unohtunut.*

Jutustelu ja ihmiset tilien takana olivat tärkeämpiä kuin osaaminen tai aiemmat saavutukset, jotka toki huomioitiin nekin. Nousin perustajien rinnalle, sanotaanko heh kummiksi "poikien" pienessä tumussa aikaan saamalle Legosille. Pääsin pienestä omasta periaatepäätöksestä huolimatta sekaamaan liittouman päätöksiin. Pitkään niitä nuijittiinkin kolmestaan pöytään, rekryttiin ja päätettiin puolustautua ja istua perssiellään kunnes aika näyttää mitä tuleman pitää (tuli voitto).*

Itse aikaansaadut pelilliset riemunhetket sijoittuvat alkupuolelle, kiitokset niistä mm Kelmeille ja SOZille, jälkimmäiselle kuuluu myös hemmetin iso kiitos koalitioitumisemme jälkeisestä ajasta. Sama mitä spekuloidaan lopputulos saavutettiin yhdessä.

Palaan takaisin alkuun. Sijainnistamme johtuen Kelmit hiosti naapurustossa jatkuvasti. Erään äkkiseltään mielenkäyhän hyökkäilyn jälkeen (kiitos sekopäät) seurauksena huomasin pian istuvani Kelmien kabinetissa. Hämmensi, koska en olisi uskonut että meidän kanssa olisi silloin tarvinnut neuvotella. Loistavia, keskustelukykyisiä tyyppejä löytyi monta, vaikka kiusasivat meitä raakalla kädellä. Äkkiä hahmottui ettei Kelmit voi pysyä kasassa ja paistoi läpi että mokomat puukottavat kilvan toisiaan. Kyllä pienenä vinkkinä syitä ja salaliittoja kannattaa joskus etsiä lähempää, vaikka kuinka olisi kaveriporukalla aloitettu.
    No joka tapauksessa oli hienoa sitata liittoumatovereiden tilejä ja valvoa pakituksia. Esimerkiksi kun "se venäläinen jonka mielestä sankari on tärkein" deletti ja vapautui 15c lähistöltä saatiin vääntää mukavasti sen saamiseksi Shadown(kivoin sitattava ikuna) haltuun ja pysymäänkin. Lisäksi sain tuntuvia, toistuvia opetuksia eräältä konkarilta naapurissa(nimi unohtu .fi servujen vanhoja voittajia kuitenkin) ettei vastustajaa saa koskaan aliarvioida. Se kuitenkin silloin otettiin mitä omille oli luvattu. "itken seinää päin" -kt ja "minä oon pilannu meidän liiton" -roudasta rospuuttoon pätkät nauratti kuitenkin kaikesta huolimatta.

Pitkään kirottiin porukalla P&V tiliä, siis K&P, osa meistä harkitsi hyökkejä niin pitkään ettei selain enää hyväksynyt lähettämistä. Jälkiviisaana helppo sanoa, onneksi ei huökätty vaan tili liittyi meihin. Lienee sanomattakin selvää että sillä oli huomattava merkitys jatkon kannalta, olimme kuitenkin suhteellisen arka pakkiliittouma. Saatiin pyssyjä ja osaamista opsupuolelle, kiitos siitä molemmille tilin pyörittäjille(saatiin kyllä pari harmaata hiustakin). Yannan panos mainittava vielä erikseen olit huikea, Kokonaisuuden huomioon ottaen.

Servulle muodostui yksi tai ehkä jopa kaksi isompaa selkeästi yhdessä toimivaa pahalta vaikuttavaa porukkaa. Hakekaa roskalta muistin virkistämiseksi syyt siihen miksi meistä muodostu se loppuservun SuMu. LegoSoz pysyi kasassa kun muut hajoilivat.

Tuli kopla ja tuli turpaan, kestettiin. Väännettiin SOZn kanssa, liittouduttiin. Väännettiin vähän kaikkien kanssa. MSD prokkis hämmensi, tiedän että vedimme sulauttamisella huomion taas itseemme. Ei ollut mikään helppo setti ennen eikä ihan heti jälkeenkään, pelkäsin tuolloin että kaadutaan mekin sisäiseen sekamelskaan. Lähetin aamuyöstä mm igm:t kaikille MSD jäsenille selittäen vilpittömästi ettei kyseessä ole kusetus, oliko *se sitä, en enää ihan varmasti tiedä. LegoSin silloinen johto pakotti jäseniä nielemään katkeruuden ja hautasi itse esimerkkiä näyttäen sotakirveensä. Diplottiin, henkilökohtaisesti tunnustan että olisin useaan otteeseen halunnut rekrytä Näädän, yhtä paljon kun olisin halunnut tilinsä katoavankin. Kyllä ko tili on hieman pakkomielteisesti iskostunut päähäni, mutta oli se niin naapurissa.

Oma varsinainen "johtaminen" päättyi viimeistään MSD sulautuksen aikoihin oli aika antaa tilaa uusille toimijoille, sekä operatiivisen että henkisenkinjohtamisen osalta. Pysyin kuitenkin mukana, sen minkä tarvitsi, jos kukaan ei hoitanut niin sitten hoidon, jos ehdin. Sama periaate levisi oman tilin pitoon, kiitos dualilleni että pidit hommaa hyvän aikaa kasassa, ilman minua et olisi tulluta ja ilman sinua minä olisin kaatunut. Pelimoraalisi on btw hyvin lähellä omaani. Erittäin hyvä että panoksesi annoit loppuservun toisaalla.
    Myöhemmin on kyselty onko/oliko LegoSilla edes johtoa. Vastaan että oli, hiukan erilainen varmaan kun monilla muilla ja se muotoutui homman edetessä, vastuut jaettiin, mutta alusta asti säilyi se henki jolle ainakin omasta mielestäni "poijat" liittouman alkujaan perustivat.*
    Keep it simple stupid!*
    säilyi loppuun asti.*

Ja mihin se oma motivaatio katosi, se yksinkertaisesti hakattiin minusta pihalle. Kylät kävi lukossa lukuisia kertoja, resut lähti, *joukot kaatu, ympäriltä deletti kaverit, ulkopuolinen elämä vaati samalla omaa osaansa. "Leegojen" ajaminen unebootseilla muutaman ruudun päästä oli varmasti mukavaa. Erikseen mainitsen, johtuen siitä että hämmennyin kun minut mainittiin eräässä loppupuheenvuorossa, että kiitosta vaan kun et antanut "mukavan jutustelun" häiritä, yksi syy siihen oli että näin koska ollaan paikalla laittamassa mahdollisia atteja. Asia keskustelua silti. Vihollisten kanssa kanssakäynti muutenkin kuin kivin on mielestäni tärkeää.

Mahtavia säätöjä, opsuja ja taistoja käytiin, kiitos niistä vihuille ja omille. Vaikka seurasinkin loput enimmäkseen sivusta olin henges mukana. Loppuservun meiningeistä saataneen tarkkaa kertomusta muilta.

Miksi sitten raapustan tätä tänne? Koska olen erittäin kiitollinen kuluneesta servusta, yksi parhaista jolla olen mukana ollut. Ei tosiaan ehkä pelillisesti pääse lähelekään samaa kun suomiservut aikoinaan, mutta kokemuksena nojasikin moneen muuhun tekijään. Jo silloin viime vuosikymmenellä puhutti ww-taistojen pakkimäärät, lanan tekee kuka vaan vaikka yksin, mutta ihmettä ei vaan pakiteta pienellä porukalla. Meinas olla vissiin tekemistä välillä isommallakin porukalla.

Erikois erikois maininta halinallet ja lonee! Ylläri ohjeenhakunne ratkaisi todella paljon ja pohjathan oli ww-porukan toimesta meillä kunnossa.

Ja tottakai ww raksaajat, ilman teitä ei ois aihetta juhlaan!
    Samoin kun vetovastuun jakaneet käytännön hommia hoitaneet vastuuhenkilöt, me vanhat ei oltas enää pystytty.

Paljon jää sanomatta. Todella monta jää mainitsematta, lista olisi piiiiitkä. Terkut kaikille jotka on joskus hengannu lemmenluolassa, teidät voisi luetella kaikki.*
    Yllättävän vähän mahtui servulle ihan täysiä 8==0 niitäkin toki oli, löytänevät itsensä aamuisin peilistä.*

Pakko vielä sanoa:
    "vain voittajat muistetaan"
    ja loivasti lainaten
    "joskus voittajaski nousee se joka päättää yrittää vielä kerran eikä luovuta"

Olitta ihanoja <3

-Paassius

--------------------------------------

ilta pimenee, niin kuin minäkin
    aurinko laskee, ma housuihini
    mutta hyvin on tultu, ja helvetin lujaa
    maalinauha jo kajastaa

ennnen nauratti pilsnerihuikka
    nyt itken kuin lapsi, kun huutelee kuikka
    saunan portailla tyhjää ma nielen
    kun vanhoja muistelen

ennen olin niin raisu ja villi
    nyt vellikulhosta tököttää pilli
    naiset vaan nauraa ja ilkkuvat lapset
    on luut niin hauraat ja harmajat hapset

-eläkeläiset

Kirvessoturi Pallosalama's Avatar

Quote Originally Posted by Exee View Post
    Ja tähän väliin heitto pallosalamalle:

”Yllätys olikin suuri, kun varasto meni kokonaan alas! Naurettavan vähän pakkia oli kyseisessä ihmeessä.”
    Olisiko pakkeja ollut siksi niin vähän, koska meidän tukijajoukkommekaan ei ollut kovin suuri?
    Tähän täytyy vastata että ulkopuolisena en oikeen ollu tietonen noista ihme häslingeistä siihen aikaan kun ajoin, oletin että ihan yhtä paljon sieltä löytys pakkia ko milsin ihmeestäki

Mut näin jälkeenpäin ku näkee ton rapsan teidänki puolelta, ei voi ku sanoo että kova määrä siellä oli pakkia! Pakittajien lukumäärään suhteuttaen.
    pallosalama@tc6(1)pallosalama@tc3(1)
    pallosalama@Quakenet

Jimbo tässä Jmlbohem-nikin ja LegoSin takaa terve. Olen viime päivät miettinyt, onko minulla oikeastaan mitään kiitoksia kummempaa sanottavaa servun päätyttyä, koska moni muu on kerrannut jo servun tärkeimmät tapahtumat, ja varmasti tehnyt sen paremmin kuin itse osaisin. Osaksi se johtuu siitä, että en tiennyt - enkä välttämättä halunnutkaan tietää - loppupuolella tärkeimmistä tapahtumista muuta kuin tarpeellisen ja toisaalta siksi, että kyllästyin taas vaihteeksi ircissä roikkumiseen jo alkusyksystä 2012. Toisaalta se palveli perusajatusta: Pidin hommat yksinkertaisena ja keskityin peliin, silloin kun pelata ehdin. Ircissä roikkuminen servun isoimman koalition johtoon kuuluvana (siinä vaiheessa, kun kesä alkoi olla ohi) oli liikaa sitä, että joku pyytää privaan, haluaa keskustella, valittaa, vaatii tai kysyy milloin mitäkin. Eniten alkoi risoa se, että tyypit kyttäsivät tiettyjen nikkien idle-aikoja päätellen, milloin voi alkaa vaatia vastauksia ("olet näemmä paikalla, idle-aikasi on 30s...") tai yhtä lailla vihujen puolelta lähteä höökimään. Jopa hauskanpito ja jorinointi mahtavan porukkamme "irc-siiven" kanssa kääntyi edellä mainituista syistä itseään vastaan ja muutaman hieman vähemmän selvän irc-session jälkeen päädyin siihen, että irc on ja pysyy kiinni, koska en halunnut, enkä halua olla tavoitettavissa tai kytättävissä sen enempää ircissä kuin muutenkaan. Hiivuttuani irc-puolelta pois, osa ilmeisesti luuli, että Jimbo ei enää pelaa ollenkaan tai jopa että LegoSilla ei olisi johtoa lainkaan...asiaa ei muunkaan "wanhan" LegoS-johtokolmikon (dualini Raimo sekä Paassius) irc-aktiivisuuden hiipuminen auttanut ja kun Janna (aka Yanna/Saamaton) oli heinäkuussa nostettu johtoon, oli selvää, että meillä on "ääni" ircissä joka tapauksessa. Valitettavasti Jannakin joutui omien henkilökohtaisten syidensä vuoksi vähentämään pelaamista merkittävästi ja luopui johtohommista, jolloin olimme todellakin siinä tilanteessa, että LegSoz-koalitio oli lähellä tuuliajolle joutumista. Tässä täytyy vielä muistaa se tosiasia, että me "wanhat" emme puuttuneet oikeastaan ollenkaan SOZin sisäisiin asioihin ja koimme olevamme ensisijaisesti vastuussa vain LegoSista, mutta Janna oli koko koalition edustaja niin sisään kuin uloskin päin. Paassiuksen dualina pelannut Pasihelena (jonka ensin tunsimme Herberttinä) oli vaikuttamassa jonkin verran LegoSin asioihin, mutta uskoisin hänen olleen nixsun kanssa Dinzan-tilillä tärkeä (ehkä tärkein) linkki LegoSin ja SOZin pitämisessä yhtenäisenä porukkana loppuun saakka, vaikka toki tästä suuri kiitos on annettava Jannalle, joka loi mielestäni sen "koalitiohengen" välillemme ja sehän yhteisellä koalition kannulla sitten ajan myötä lujittui. Harmi, etten sitä ollut sen enempää sitten irc-estojeni vuoksi itse luomassa, mutta Jannan konstailematon ja suora lähestyminen asioihin oli se, mikä vei LegSozia kohti syksyn loppusuoraa silloin, kun me wanhat aloimme kukin omien syidemme vuoksi hyytyä.

Voin sanoa syksyn ratkaisuhetkien "rivipelaamisen" olleen osaltaan miellyttävämpää kuin kesän stressaavat hetket, mutta olihan se toki tylsempääkin. Silti jatkoin loppuun asti päivittäistä touhuamista, vaikka LegSoz-koalition johtaminen olikin operatiivisen johdon hommaa. Siitä helvetin iso kiitos niille, jotka vastuuta ottivat, etunenässä WW-tiimin ohella MadMac-tilin BicMac, jonka kanssa itse keskityin lähinnä väittelemään ajatusmaailmojemme ja johtamiskulttuurien eroista IGM:llä. BicMacin sinnikkäästi viikosta toiseen kestänyt opsujen veto oli isolta osaltaan vaikuttamassa siihen, paljonko niitä pakkeja oli missäkin vihun ww:ssä odottamassa servun loppuhetkillä. Meistä wanhoista ei liiton tai koalition keihäänkärjiksi enää tuossa vaiheessa ollut (kuten Paassiuskin tuossa omassa loppupuheenvuorossaan totesi, olivat kylät sekä siellä että meidän Jmlbohem-tilillä jo niin moneen kertaan paskotut, että peruspelaaminen koostui lähinnä lukotusten purkamisista, vaikka rakkaan naapurimme eli Fintecin Niilo Näädän kanssa tappelimmekin kaikilla, mitä käytettävissä oli), joten operatiivinen johto sai ja joutui vetämään meidät loppusuoralle, jolla tunnetuin seurauksin Milsi - ja lopulta taas myös Janna - tukijoukkoineen hoiti ww-raksauksen ja -opsuamisen osaltaan niin, että homma hoitui. Onnea ja sattumaa ja sinnikkyyttä tarvittiin, koska vaikka pläskejä oltiinkin, ei ollut helppoa tällaista sekalaista seuruetta tulevaksi voittajaksi lähteä julistamaan alkusyksystä, kun tiesi lähtökohdat ja vaikkapa siinä vaiheessa todella heikon joukkotilanteen, kun LegoS ja SOZ olivat ehtineet ensin ampua toisiaan (ennen yhdistymistä) Tehon kompatessa, sitten Tehoa ja lopulta MSD:tä ja Kelmejä, kun samaan aikaan lännessä tuntui olevan nimeävaihtavilla täysin rauhaisa sims käynnissä ja sen lisäksi THONGkin oli meille vielä aivan koettelematonta porukkaa.

Taisin kuitenkin jo mainita, että keskityn niihin tapahtumiin, joihin eniten vaikutin, joten käännetäänpä katse vielä servun ensimmäiseen puoleen vuoteen. Senkin jälkeen aina välillä sain ja/tai jouduin ottamaan kantaa asioihin sekä tekemään päätöksiä, mutta pyörät pyörivät jo operatiivisen johdon toimesta niin lujaa, että en ota viimeisen 1/3 servun tapahtumista minkäänlaista krediittiä - servu olisi periaatteessa oman vetovastuuni osalta voinut päättyä elokuussa, kuuden kuukauden pelaamisen jälkeen (ja tämä oli mm. BicMacin ja muutamien muiden pointtina, kun he vaativat jopa wanhan johdon väistymistä sivuun ja uutta johtoa, johon oli tyrkyllä mm. muuan Radii, jolle ei olisi antanut valtikkaa kukaan enää siinä vaiheessa, paitsi ehkä tietyt vanhat MSD:läiset). Kaivoin sen ensimmäisen kuuden kuukauden osalta talteen otettuja irc-lokeja, allyja ja muuta johdon matskua n. 100:n A4:n verran esiin, mutta säästän teidät kaikki kirjanmittaiselta analyysiltä ja keskityn muutamiin olennaisiin asioihin, joita tuli tehtyä ja jotka jäivät itselleni mieleen tärkeinä tapahtumina. Paljonhan voi ajatella mukana olevan sattumaa ja niin varmasti onkin, mutta toki myös vanhat ja uudet suhteet sekä jonkinlainen Keep it simple stupid -perusajatuksen säilyttäminen kaikesta koalition pläskiksi paisuttelusta huolimatta olivat myös itseni ja muun "wanhan" LegoS-johtokolmikon ansiota - tai syytä, miten sen nyt ottaa

1) Alku

11.2.2012. LegoS perustettiin dualini Raimon kanssa. Homman nimi oli siis Legiones Simplex ja Keep it simple stupid: "Tärkeintä minulle - ja liittoumatoiminnassa - on yhteistoiminta siten, että jokainen huolehtii itsestään ja tekee liittouman eteen, mitä pyydetään. Se on yksinkertaista." Tavoitteena oli koota kaakosta tilejä, joiden kanssa saada aikaan hyvä pössis eli pelata hyvä servu, hyvä peli, ilman sen kummempia menestystavoitteita siinä vaiheessa. "Mukaan on tässä alkuvaiheessa otettu kehityskelpoisia, kommunikaatioon kykeneviä ja mielenkiintoisia tapauksia. Yksi pelaaja on tunnustautunut aloittelijaksi ensimmäisellä servullaan, osa on veteraaneja vuosien takaa, pitkäänkin taukoa pelin parista pitäneitä löytyy ja toisaalta mukaan otettiin myös nuoria pelaajia, joka muodosti oman kaveriporukkansa ja päätettiin liittää meihin kokonaisuudessaan. Olemme siis sekalainen joukkio eri-ikäisiä ja -tasoisia pelaajia, mutta tärkeintä on sitoutua toimintaan." Vähän semmoinen seikkailuunlähtöolohan siinä oli, lähdimme uudisraivaajina matkaan. "Matka on pitkä, mutta vankkureissamme on jo hyvä pohja."

12.2.2012. Sekopäät-tilin Anza pisti LegoSin irc-kannun pystyyn. Pitäähän nyt varteenotettavalla liitolla olla irc-kannu, vaikka oikein mainostinkin, että pidetään hommat yksinkertaisina pelin puolella, eikä roikuta irc-kannuilla. Se nyt vaan kuuluu asiaan.

19.2.2012. Allysta: "Toistaiseksi elämme kuitenkin aikaa, jossa jokainen on käpertynyt omaan, ainoaan, kyläänsä. Pikaisen laskutoimitukseni perusteella 13:lla pelaajalla (top21:ssä) on tällä hetkellä kaksi kylää, mutta koska meidän liittouman pelaajat ovat sijoilla 134. - 1025. niin ei ole aivan näillä näppylöillä odotettavissa, että toista kylää on meistä kenelläkään ennen kuin maaliskuu koittaa. Jokaisen on kuitenkin tehtävä parhaansa, jotta oma tili kukoistaisi ja jokainen tekee sen omalla tavallaan. Me liittouman johdossa emme tule teitä kädestä pitäen ohjastamaan, mutta lupaan, että yritän vastata ihan mihin tahansa kysymykseen, joka teitä askarruttaa - oman tietämykseni, kokemukseni ja osaamiseni pohjalta. Lisäksi minulla on vielä dualini Raimon kaikki kokemus tukenani, joten uskoisin, että osaamme yhdessä seitsemän lapsen isinä sanoa vastauksen vaikka elämän tarkoitukseen, jos niikseen tulee."

21.2.2012. Costa Concordia ja Tre Kronor alueemme pahimpia rosvoja. Ensinmainittu iso ja paha Kelmi, toiseksimainittu tulevan yhteistyökumppanimme SOZin johtoa. Molempia lähdettiin kampittamaan, ensinmainitussa onnistuttiin aiemmin, vaikka siihenkin meni aikaa.

26.2.2012. Trooptool käyttöön, vissiin jollain oli jo joukkojakin. Tämähän on jo melkein varteenotettavaa liittoumatoimintaa, vaikka allyssa vielä totesinkin realistisen rakentavasti: "Tänään yksi vanha tuttu otti pelissä yhteyttä ja huomasin, että hänellä on jo dualinsa kanssa kolme kylää. No, se onkin pirun kova - etten sanoisi jopa "pro-pelaaja", joten ei kannata huolestua. Se on vähän niinkuin elämässäkin - jotkut keulivat ja tuntuvat saavan kaiken, mitä tahtovat, mutta toiset raatavat niska limassa, eivätkä rikastu koskaan. Ei siitä kannata katkeroitua tai jäädä tuleen makaamaan, vaan ottaa opiksi ja pyrkiä toimimaan itsekin parhaansa mukaan, itseään kunnioittaen ja itsestään huolta pitäen. Tämä sama asenne sopii myös Travianin peluuseen, mutta täällä pyritään kuitenkin myös unohtamaan Elämä ja sen vastuut, huolet ja murheet - ja pitämään hauskaa turvallisessa ympäristössä, jossa suurinkaan katastrofi ei ole katastrofi ollenkaan. (Vaikka tästä muistuikin heti mieleeni yksi jenkkipelaaja, jolla ei oikeasti ollut muuta Elämää ja jolle Travianissa menestyminen oli hieman kieroutuneesti jopa elämän ja kuoleman kysymys...älkää te ihmiset jooko ikinä ottako tätä NIIN tosissaan)."

6.3.2012. Paassius mukaan johtoon. Ohjeistuksia liitolle kyläprojektien valmistuessa sijaintien pitämisestä tiiviinä ilmansuunnassamme, jotta pystymme taistelemaan isompiamme vastaan. Costa Concordiaa varten oma allynsa, jotta saisimme nyrkin kiinni.

11.3.2012. Costan nuijat otettu kiinni ja Kelmien kanssa asian tiimoilta diploilua sen verran, että voimme keskittyä molemmat kasvuun eikä tarvitse haastaa koko Kelmit-komppaniaa - mikä tietysti meille huomattavasti pienempänä possena sopi enemmän kuin mainiosti.

14.3.2012. Liitossa 30 tiliä, joista kymmenen pysyi hengissä servun loppuun saakka. Osa lopetti jo ennen kunnon rähinöitä, puolenkymmentä alkusyksystä Niilo Näädän paukuteltua kylät paskaksi.

18.3.2012. Allysta: "Ei ole syytä heittää pyyhettä kehään, vaikka paranoidisimmat foliohatut epäilevät, että Kelmit ja PYK toimisivat yhdessä keskimaan eli "origosta 30 ruutua joka suuntaan" haltuunottamiseksi hiljaisen rauhan muodossa, joka on kokeneemmille pelaajille tuttua toimintaa käsittellä "sumutus". Toki tämä vaihtoehto on otettava huomioon, mutta paljonpa sille emme pysty, muuta kuin pitää omat asemamme kaakossa tiiviinä pakettina - ja vahvistaa sitä pakettia kylä kerrallaan." Heheh, sumutustapa hyvinkin nimim. tulevan Pläskin kokoaja. Samalla kuitenkin tunnustettu jo, että pakko nöyristellä noita isoja ja pahoja Kelmejä: "Joitain saattaa kiinnostaa, olemmeko liittona täysin puolueettomia, onko meillä suhteita johonkin (vaikka ei virallisesti olla niistä ilmoitettukaan) ja onko neuvotteluita käyty. Voimme kertoa ainakin sen, että olemme edelleenkin täysin puolueettomia. Jos siis mietit illan hämyssä, että voinko iskeä tuohon ja tuohon naapuriin, niin lähes kaikki kohteet käyvät, mutta Kelmien kanssa teimme Costa Concordia -tiliin liittyen aselevon aiemmin, jota en kuitenkaan laskisi vielä yhteistyöksi."

7.4.2012. Niilo Näätä aiheuttaa harmaita hiuksia, koska LegoS-tilejä on hänen keskiössään ja pultit alkavat liikkua, kun otamme haltuun Fintecin haluaman kyläpaikan. Pakituksia ja rähinää, Paassius hoitaa pakitustoimintaa ja koordinoi porukat taistoon sekä spämmää allyilla, minkä kerkiää: "Pääsiäisessä aletaan siirtymään niin sanottuun ammattilaisvaiheeseen. Itselläni se näin pitkän viikonlopun aikana tarkoittaa sitä, että jos eilen ja perjantaina piti juosta, niin tänään painitaan. Toivottavasti kuitenkin kaikilla on pyhän aika sujunut ihan rattoisasti."

2) LegoS kasvaa ja saa näkyvyyttä

20.4.2012. Killu&Pagina -tili, joka on käytännössä ainoa tili, joka säännöllisesti onnistuu raideillaan härnäämään isoa joukkoa LegoS-tilejä, liittyykin yllättäen LegoSiin, kun Jere ottaa yhteyttä. Tili on jäänyt yksin kaakossa, koska heidän liittonsa MSD vaikuttaa lähinnä koillisessa, joten he kaipaavat pakkitukea offivoimansa - joka oli huomattava verrattuna LegoS-tileihin - tueksi. Tilillä Jeren kanssa myös vanha tuttuni Janna jostain puolentoista vuoden takaa s2:lta, joten juttu luistaa ja homma toimii. Liittyen em. tilin tuloon, siirrymme myös täysin puolueettomasta "näkymättömän liiton" aikaan MSD:n kanssa, koska Jerellä ja Jannalla edelleen siteitä Radiihin. Liitto on "näkymätön" myös yhteistyön puolesta, koska sitä ei synny juuri ollenkaan, vaikka alamme käyttää yhteistä foorumia ja trooptoolia.

25.4.2012. Offi-puolta aletaan painottaa allyja myöten. Pultteja käsketty alkaa tekemään (tämä jo kertoo siitä, miten pakkipainotteinen liitto tuolloin olimme). Ensimmäiset liiton laajuiset hämytykset liikkeelle, kohteena SOZ (silloin vielä SMFC), tavoitteena alkuservun ajan meitä varpaillaan pitäneen Tre Kronorin kylän valtaaminen Killu&Paginan toimesta, jossa onnistuttiinkin 27.4. hämytyskampanjan jatkoksi. Allyssa kiittelin opsuun osallistumisesta sanoen, että "Silti tämä oli vasta harjoitusta oikeaan sotatilaan verrattuna."

7.5.2012. Ohjeistusta kasvuun ja artefakteihin liittyen. Tre Kronor antaa vastapalloon.

11.5.2012. Uutta hämytystä päivittäin SOZ (silloin vielä SMFC) -suuntaan, Paassius koordinoi puolustuksen lisäksi myös hyökkäystoimintaa.

18.5.2012. MSD:n kanssa puhuttu yhteisopsusta, joka ei koskaan toteudu, koska emme saa selvyyttä Radiin kanssa, mihin ja milloin LegoS iskisi, enkä halua meitä vielä mukaan sotaan länteen, koska SOZ (silloinen SMFC) -rintamalla jo seinätty läjäpäin vähiä pulttejamme - en pidä järkevänä lähteä kahden rintaman sotaan ja en ymmärrä, miten voisimme ilman pultteja auttaa MSD:tä - pakituksiinkin on matkaa ihan liikaa, koska olemme eri ilmansuunnissa eli olisimme todennäköisesti MSD:lle vain puskuri Kelmien pommitusta vastaan.

9.6.2012. Artefakteihin valmistaudutaan pyrkien kuitenkin pitämään homma järkevissä mittasuhteissa, koska offeja on vähän.

17.6.2012. Aloitamme Kelmit-johtoon nousseen Purrin kanssa viestinvaihdon, joka jatkuu toista viikkoa aina juhannuksen jälkeisiin tapahtumiin asti. Yksi iso vaihtoehto olisi mielestäni tehdä Kelmien kanssa yhteistyötä loppuservun ajan (varsinkin suuresti arvostamani Purrin kanssa - yhteisiä kokemuksia jo voitokkailta O&N ja Saksi -servuilta, lisäksi asenne ja tyyli aina kohdallaan Purrilla). Purri toki varovainen sen suhteen, mitä ehdottaa, emmekä koskaan neuvottele varsinaisesta liitosta tms, vaan jostain ystävyydenkaltaisesta, eikä Purrilla ole myöskään MSD:n suuntaan pahaa sanottavaa, paremminkin neutraali suhtautuminen - varsinkin jos kääntäisimme yhdessä katseet muihin. Pohdin siis kolmiyhteyttä LegoS+Kelmit+MSD, joka olisi toki hajallaan kolmessa ilmansuunnassa, mutta voisi kai periaatteessa toimiakin, tai sitten ei. Purrin vuoksi kuitenkin pidän ovet avoimina tälle idealle.

18.6.2012. Muutamia artefakteja saatu liitolle, osassa virhearviointeja joukkojen suhteen, osan vihu veti välistä. Kestopakitukset alkavat, tärkeimpiä offeja pyritään suojaamaan.

19.6.2012. Uutta opsua Tre Kronorin ja kumppaneiden kimppuun.

25.6.2012. Juhannusrauhan jälkeen päätämme purkaa MSD-sopparin, koska yhteistyötä ei saada aikaiseksi, se ei vaan näytä lähtevän tulille, luottoa Radiiseen ei ole ja minkäänlaista yhteistoimintaa ei ole ollut. Ajattelen edelleen MSD:n pitävän meitä vain puskurina G (myöhemmin B) -liitolle ja Kelmeille, vaikka siis Kelmien Purrin kanssa jo keskusteltu yya-sopimuksesta, hyvin epävirallisesta tosin. Nyt tilanne on kuitenkin radikaalisti muuttumassa, koska MSD:n tilalle haemme Killu&Paginan Jeren ajamana yhteistyötä karhukoplan eli Tehoton-rykelmän kanssa. Aiemmin torppasin yhteistyön vedoten siihen, että emme halua Kelmeiltä liikaa huomiota ja pelkäsin, että joudumme pelkästään pakittamaan karhukoplan tilejä ja saamme Kelmit niskaamme yhtä aikaa SOZ-rintaman kanssa, joka oli meille siinä vaiheessa ihan riittävä "sota" iskukykyymme nähden. Se, miksi nyt karhukopla kuitenkin kelpaa liittyy osaltaan siihen, että mukana on tuttuja aiemmalta s4:n voittoon päättyneeltä servulta Saksista (jota aikanaan olin myös yhden ilmansuunnan alueellisesti tiiviiksi liitoksi kasaamassa), Myskin toimiessa pääasiassa puhemiehenä heidän osaltaan. Myskin mukaan "Milsi on pantu aisoihin" (liittyen karhukoplan lähtöön Kelmeistä, josta Milsi kertoilikin mielenkiintoisesti omassa loppupuheessaan), vaikka minulle on yksi ja sama, miksi ovat lähteneet ja mitä Milsi on tehnyt tai jättänyt tekemättä (en tiennyt puoliakaan kaikista Milsinkin omassa loppupuheessaan kertaamista kuvioista, mikä oli ehkä ihan hyvä ). Koska MSD-yhteistyö ei toiminut ja Kelmit-yhteistyö on epävarmaa, totean, Jeren tietysti kompatessa täysillä, että jos meinaamme niitä offeja jostain kaivaa ihan LegoS-lipun allekin, niin karhukopla on varmasti ihan hyvä vaihtoehto kaukana ja hajallaan olevalle MSD:lle. Toki tiedossa jo tuolloin on, että Teho painaa nyt karhukoplan päälle ja joudumme pakittamaan heitä, mutta servu on LegoSin osalta käännekohdassa, risteyksessä, jossa on valittava joko hiipuminen tai riskien hyväksyminen, mitä helpottaa Killu&Paginan tuoma itseluottamus porukkaamme. Paassius tiivistää 26.6. allyssa aika hauskasti tilanteemme servulla: "Muuten LegoS on palannut takaisin neutraalille tielleen, mitä tulee muihin liittoumiin. Kosittu meitä on sinne ja tänne, olemme siis ainakin ulkoisesti uskottava liittouma. Minä uskon meihin kyllä enemmän juurikin sisäisesti, joten älkää ymärtäkö äskeistä nurin."

26.6.2012. Purri ilmaisee pettymyksensä ratkaisuumme. Kelmeissä paljon pahaa verta Milsin ja koplan suuntaan, kuten myös Fintecin. Tappelu Kelmien kanssakin alkaa toden teolla, jota karhukopla tietysti johtaa lähimpänä ja tietäen heikot kohdat, mihin iskeä.

3) Heinäkuu ja Pläski alkaa muodostua

1.7.2012. Lopetamme SOZ-sodan. Allyssa asiaa perustellaan näin: "Sen jälkeen, kun karhukopla - tai konnakoplalaiset, kuten heitä itse nimitän - rekryttiin meille, on liiton hyökkitilanne ollut jotain ihan muuta kuin aiemmin. Joka suunnasta tuulee ja tuulen mukana lentää kiviä: Lännestä tulee Kelmit, koillisesta TEHO, idästä SOZ. Yksi suunta tukitaan nyt ja se on se helpoin suunta, koska siitä on hyötyä meille molemmille." "Tärkeä yhdistävä tekijä tässä vaiheessa peliä on G-liittouma (myöhemmin B). Molemmilla on sinne suhteita [keskustelin Niilo Näädän Fintecin kanssa muutamaan otteeseen ja nixsu sanoi samaa, joten oletin, että voisimme luoda toimivan kolmiyhteyden, jossa G vastaa offeista ja me kaksi pakeista], SOZ on pakittanut heitä ja meiltäkin on saattanut pientä apua sinne suuntaan mennä. Samaten G on tällä hetkellä paras ellei jopa ainoa potentiaalinen kumppani haastamaan ympäriltä noussutta uhkaa, jossa Kelmit ja TEHO, sekä meille vähemmän tutut N ja J ovat pistämässä kapuloita rattaisiin. Entinen liittolaisemme MSD on tässä kuviossa pieni kysymysmerkki, vaikka heilläkin G:n kanssa riittää kahinointia ja Kelmeihin on yhteyksiä. THONG ja Mysteeri (ts. nimeävaihtava liitto) ovat sen sijaan meidän suhteen täysiä arvoituksia, vaikka ovatkin tietääkseni halunneet Kelmit nurin, mutta sen jälkeen tilanne onkin taas täysin avoin..." "TEHO kutsui SOZin ammuskelemaan meitä, joten todellinen vihu löytyy sieltä. TEHOn kanssa naimisissa oleva Kelmit - tai sen rauniot, koska siellä on käynyt kato viime päivinä ja tilejä tulee tietojeni mukaan poistumaan lisää - ovat tästä lähtien pääkohteitamme ja TEHOlle on vastattava viime öiseen aggressioon."

2.7.2012. Sota kuluttaa, joten avustusruletti iskuja ottaneille lähtee pyörimään. Tätä pidetään yllä loppuservun ajan, aina tarpeen mukaan. Jonkun verran tuetaan jatkossa myös pienen sotataidon kierrätyksessä jonojen aikaansaamiseksi.

7.7.2012. "Neuvoa antava kansanäänestys" eli otan tavaksi servun aikana pyytää muutamaan otteeseen ihan jokaisen rivipelaajankin mielipiteen erinäisiin tärkeisiin kysymyksiin, koska olen kokenut, että sitoutuminen liiton toimintaan parantuu sitä enemmän, mitä enemmän saa infoa siitä, missä mennään, vaikka johtaminen usein onkin hitonmoista diplomaattista vääntöä ennenkuin ollaan siinä vaiheessa, että voi tyynesti allyttaa jonkun yhteistyön alkaneen tai päättyneen: "Oi aikoja, oi tapoja. Emme ole tämän servun aikana paljon kyselleet yleistä mielipidettä liitolta, vaikkakin aina haistelleet ilmapiiriä. Johto kuitenkin on viime kädessä vastuussa tehdyistä päätöksistä ja aina niiden teko ei ole helppoa. Olemme myös mielestäni velvollisia kertomaan teille, missä mennään tai ainakin pitämään liiton ajan tasalla sovitusta." "Suunnitelmamme konnakoplan rekryämisen jälkeen oli luoda mahdollisesti loppuservun kestävä liitto yhdessä G:n ja SOZ:in kanssa. Tämä suunnitelma meni kuitenkin pian uusiksi, kun G:n liitto toisen yhteenliittymän kanssa tuli julki. G:n kanssa ei ole tehty mitään sopimuksia, vaikka elämmekin rauhallista rinnakkaiseloa. Tämän jälkeen keskityimme hetkeksi TEHO-taistoon, joka alkoi konnakoplan liittyttyä, kunnes TEHO sitten fuusioitui aiemman liittolaisemme MSD:n kanssa. Nyt tilanne on sellainen, että olemme edelleen riippumaton ja itsenäinen liitto, mutta myös yksin. Ainoa solmittu sopimus on tulitauko/välirauha/rauha SOZin kanssa."

8.7.2012. Onnistun vakuuttamaan SOZ-johdon irc-neuvotteluissamme siitä, että meidän kannattaa luoda vahva koalitio kaakkoon. Olemme kuluttaneet molemmat voimiamme, mutta yhdessä voimme luoda jotain suurempaa. Tällä kertaa lähdemme siitä, että yhteiset irc-kanavat sekä koalitiolle että johdoille on ensimmäinen askel läheisempään yhteistyöhön - tätähän ei MSD:n kanssa koskaan tapahtunut.

13.7.2012. Tehon fuusioiduttua MSD:hen olemme joutuneet tahtomattamme - joskin ehkä se oli väistämätöntä? - sotaan entisen liittolaisemme MSD:n kanssa. Johnny Cashin mela kopattu, joten hyvin alkaa meidän kannaltamme.

20.7.2012. Sota MSD:n kanssa raivoaa, osumia otetaan puolin toisin. Janna organisoi hyökkäystoimintaa, pakitustoiminta hieman sekaisin. Yritämme saada koko koalition pakituskoordinointia toimimaan ja siihen nimettyä henkilöä/henkilöitä. Sellaista ei vaan tunnu löytyvän...Janna ottaa koko ajan enemmän vastuuta koko koalition operatiivisesta toiminnasta.

25.7.2012. Cashin kakkosnyrkkikin saatu kiinni ja ex-Tehot alkaneet valua opsuilumme ansiosta pois MSD:n riveistä. MSD haluaa tulitauon. Tärkeimmät offi-pelaajamme ovat sitä mieltä, että sotaa ei lopeteta, ennenkuin MSD hajoaa. Itse mietin jo tulevaa...nimeävaihtavat, G, J, THONG ja muut mahdolliset vastukset odottavat lännessä. Jos ammuskelemme MSD:n kanssa kaikki offit nurin molemmilta, niin onko meillä enää mitään sanomista loppuservun taisteluihin. Nimeävaihtavat vaikuttavat erityisen vahvoilta, tuntemattomalta uhalta, jota ei ole haastettu. Tulitaukoa ei solmita, mutta sen sijaan Janna otetaan mukaan LegoS-johtoon. Käytännössä Janna on lisäksi koko koalition operatiivinen johtohahmo.

27.7.2012. Neuvottelut jatkuvat ja tulitauko MSD:n kanssa alkaa. MSD suostuu ehtoihimme, joihin kuuluu, että se hajotetaan ja sen entinen johto siirtyy rivipelaajiksi. Lupaamme ottaa MSD:stä kaikki tilit LegoSiin ja SOZiin, jotka ovat sen meidän ja heidän johtonsa mielestä ok ja jotka mukaamme haluavat. Sekä minä että Paassius olemme yhteydessä kaikkiin MSD-tileihin. Annamme määräajan, jonka jälkeen tulitauko päättyy.

31.7.2012. Kuusi kuukautta pian servua takana ja LegoS yhdessä SOZin kanssa on valmis loppusotiin. Tämä "Ylipäällikön päivätervehdys" -ally kiteyttää mielestäni aika hyvin sen, mitä olemme tehneet ja miksi:

"Otimme jättimäisen harppauksen kohti loppusotia assimiloimalla MSD:n joukolla riveihimme, mutta teimme sen, koska kyseinen organisaatio laski aseensa (tai ainakin sen johto) ja saimme heiltä hyviä hakemuksia, joita pyysinkin. Toki on valitettavaa, että jotkut himo-travianistit, joita myös pro-pelaajiksi tai -natseiksi kutsun, ovat sitä mieltä, että siinä taas tapettiin yksi servu, mutta jos tietäisi, miten paljon olemme voimia tuhlanneet tämän hienon porukan kanssa tuhotaksemme esimerkiksi herra käteisen nyrkit - ja herra käteinenhän vaikuttaa tätä nykyä kolmiyhteytensä kanssa SOZssa eli meidän koalitiossa - niin tietäisi, että olisimme pian olleet aivan hajalla tai ainakin iskukykymme ihan hiton ruvella. Sen sijaan saatamme olla hajalla myöhemmin - mikä kuuluu tietysti tämän sotapelin henkeen - kunhan aloitamme rähinät muiden servun voittajakandidaattien kanssa ja niitähän ei montaa ole tällä hetkellä ilmaantunut. Olen kuitenkin varma, että niitä tulee ilmaantumaan, huolimatta siitä, että meillä on nyt aikamoinen etumatka pelaajamäärän suhteen. Se mahdollistaa meille hengittämisen, Elämisen (koska eihän tämä Travianin myskäminen ole kuin hauska harrastus, vai mitä!) ja toiminnan, johon olemme kykeneväisiä. Siinä missä nimenvaihtajissa ja G:ssä on tiiviit jengit, joilla kaikilla on tietysti hirmuset jöötit tai valtavat pakkipläjät, niin meillä mennään eri meiningeissä. Joitakin Traviania elämäntyönään pelaavia se ei miellytä, mutta sanonpa vaan, että paskat me niistä! Pidetään hauskaa ja nautitaan elämästä."
    ---

"Pian ovat taas hetkellisen rauhan jälkeen kovemmat ajat edessä. Servu ei ole ohi ja taisteluita tulee riittämään, joten jatkamme tappelua samalla mentaliteetilla, mitä on ollut tähänkin asti. Ei hampaat irvessä, ei pelko perseessä, ei ahistus rintapielessä, mutta rinta rottingilla ja hymy suupielessä. Jos tämä peli menee liian vakavaksi ja isot ihmiset alkavat itkeä ja kiroilla ja huutaa jostain artefakteista, jotka heiltä vääryyvellä ja viekkauvella mukamas nyysittiin, niin voi helevetti minä sanon teille ystävät, silloin on aika panna irkki kiinni, vaihtaa peliksi Tinytown, kattoa vaikka jotain hyvää leffaa, ottaa olut ja mennä nukkumaan. Ymmärrän täten myös niitä, jotka pistävät tilinsä delliin ja ammuskelevat pari päivää kaikkia pissipäitä, jotka ovat heitä ärsyttäneet, koska niin minäkin aina välillä haluaisin. Pääsispähän stressaamasta tämän muuten niin mukavan pelin parista.

Mutta, enhän minä teitä voi jättää, ystävät. Enkä halua. Siksi olen saanut jopa dualini mukaan ajatukseen, että johdamme LegoSia hauskasta alusta alkaen, toivottavasti myös hauskaan servun loppuun saakka, oli meillä sitten ainoassa henkiinjääneessä kylässämme 2 asukasta tai sitten se kuuluisa hiekkakakku tasolla 100. Sen näkee sit joskus talven synkimmillä hetkillä, mihin meistä oli, vaikka ei mitään tavoitteita asetettukaan - paitsi perushyvä pelaaminen, jonka pitää olla hauskaa vastapainoa tosielämälle, jossa siis on varmasti ihan jokaisella ihan riittävästi kaikenlaista huolenpitoa. Pitäkää siis huolta tovereistanne pelissä ja lähimmäisistänne elämässä. Ensinmainitut saattavat jäädä matkan varrelle äkistikin, jälkimmäiset eivät välttämättä koskaan. Eli ei liene vaikeata tuosta tulkita, kumpaan panostatte, jos valinnan paikka tulee. Silti, tai siitä huolimatta, ihanaa, että olette mukana ja jatketaan hyvää pössistä!"

4) Servun ratkaisuvaiheet

7.8.2012. Sota B:n (ex-G) ja J:n kanssa alkaa. Fintec hyödyntää täysillä uolevixia myyräilyissään ja useat LegoS-tilit saavat Niilo Näätä -tililtä pahasti lynkkyä - mukaanlukien omamme, johon tulee mm. Finteciltä yhden nuijan ryöstötiekku kylään, jossa hän tietää olevan kestopakituksen. Haiskahtaa jo vähän kettuilulta, mutta säästyypähän tiekut, kun myyrä voi katsoa rapsoista joukot. Melekosta touhua siis siihen nähden, että Fintsu ajelee läheltä ja kovaa. Fintec on jo tässä vaiheessa myöntänyt ainakin epäsuorasti Jannalle myyrän olemassaolon, mutta koska emme tietenkään tiedä, kuka on kyseessä, pyrimme vaan vähentämään ally-liikennettä pakitusten osalta ja muutenkin jättämään turhan tiedon jakamise muille kuin asianosaisille. Myyrännyt uolevix on meillä messissä vielä marraskuun alkuun saakka, kunnes saan todisteet eteeni ja kenkäisen pihalle.

No, rehellistähän tuo peli ei vaikuta olevan muillakaan, jos vaikka Milsin loppupuhetta lukee - ja vaikka me LegoSin wanhat ei myönnetäkään vastaavanlaista kieroilua, niin ymmärrän kyllä sen, että massaa vastaan kävivät tuolloin kaikki aseet. Jos nyt jokin hieman ärsyttää tuossa myyrätouhussa, niin se oli Mustaparran öinen ajo capiimme, joka oli paskottu jo kerran aiemmin. Tällä kertaa ajo tuli kuitenkin purettuamme väliaikaisesti kestopakitusta ilman allytyksia - mutta yksi pakittajista oli juurikin uolevix...

14.8.2012. Killu&Pagina -tili menetetään sisäisten ristiriitojen seurauksena, mutta Janna siirtyy Milsin dualiksi. Kartoitetaan jälleen liiton koko jäsenistön fiilikset servun tilanteesta ja jatkosta.

23.8.2012. Alan kypsyä irc-vastaanoton pitämiseen, johtoa syytetään epäaktiivisuudesta. Kertaan toimintatapoja ja johtoa allyssa pidemmän kaavan kautta. Samaten yritän kehottaa porukkaa toimimaan mieluummin pelin puolella peliin liittyvissä asioissa, eikä kaataa kaikkea Jannan niskaan, joka jaksaa päivystää ircissä. Janna päättää asioiden niin pelissä kuin Elämässä kaatuessa niskaan, että hän ei enää voi toimia offivastaavana. BicMac tililtä MadMac ottaa offivastaavan roolin ja Janna siirtyy pakkivastaavaksi, koska emme saa siihen toimeen ketään. Itse toimin varapakitusvastaavana ja huomaan, että se se vasta paska nakki onkin, kun hyökkiä tulee 100:aan kylään ja IGM:iä on laatikko täynnä, joihin pitäis reagoida, mutta lapset huutaa nälkäänsä ja huomiota isukilta. Hermot menee, paskaa jälkeä pakituksissa, liikaa kohteita, liikaa allyja.

Syys-lokakuu. Janna hoitaa ansiokkaasti operatiivisia ja milloin mitäkin hommia BicMacin kanssa. Milsi ilmoittautuu tai ilmoitetaan - kukapa muu siihen nyt haluttaisiinkaan - WW-projektimme vetäjäksi. Hommat etenevät, kyliä hajoaa edelleen puolin toisin ja turnauskestävyyttä koetellaan. Tyypeillä, kuten Kurlu, riittää huumoria aina ja vaan. Minua kaipaillaan ircciin, mutta en enää mene.

14.11.2012. Vielä kerran johtoa yritetään uudistaa, loppurypistyksiä varten. BicMac ottaa toistamiseen minuun yhteyttä ja Mulikin on varsin huolissaan - jotain pitäisi tapahtua, liittoa/koalitiota pitäisi johtaa. Käytännössä suurin osa ally-liikenteestä tulee Milsiltä liittyen WW-projektiin, johon tietysti pitääkin keskittyä. MadMac pyörittää offeja. Jannakin aina aika ajoin äänessä, me wanhat ei niinkään. Vielä kerran jäsenistöltä mielipide. Kyselyni vahvistaa omaa mielipidettäni: Antaa operatiivisen johdon hoitaa homma loppuun, enää ei lähdetä sotkemaan soppaa enempää. Muli92-tilin kaksikko siirtyy loppuvaiheen pakitusvastaavaksi.

Loppu onkin historiaa ja sitä ovat jo kirjoittaneet näihin loppupuheisiinkin ansiokkaasti mm. Janna, nixsu ja Milsi.

On siis kiitoksien aika. Kiitokseni kuuluu tietysti KAIKILLE, jotka olivat osallisina voittoon, mutta myös LegoSin luomiseen sellaiseksi kuin se muotoutui. Siitä tuli hieno porukka, jolla oli uskoa omaan tekemiseensä, osaavia pelaajia, kokeneita pelaajia, innokkaita aloittelijoita, sinnikkäitä rivipelaajia ja huippuyksilöitä, jotka panivat aika ajoin lähes kaiken voitavansa peliin. Kiitos kaikki LegoSissa pelanneet. Tämä oli tämän servun joukkue ja sellaiseksi jääköön. Ehkä joku vihukin muistaa "leegot" vielä vuoden päästä, ehkä ei, mutta olen aika varma, että moni teistä - siis meistä leegoista - muistaa.

Minä tulen muistamaan. Tämä oli ehkä viimeinen servuni, jolloin tulen tämänkaltaista isompaa toimintaa virittelemään, vaikka Travianin pelaamista saatan vielä jatkaa, ihan vaan siksi, että se on parhaimmillaan oikeasti hauskaa. Lisäksi tietysti siksi, että täällä on mahtavia tyyppejä. Vielä enemmän saisi irti, jos ircin saan taas aukaistua - ehkä sekin päivä taas koittaa ja voi olla hauskaakin, kun ei ole vastuutehtävässä enää tämän servun päätyttyä.

Niitä mahtavia tyyppejä täytyy tietysti lopuksi mainita. En varmaan muista mainita kaikkia, mutta jospa se ei haittaa - en unohda ketään tarkoituksella, mutta joitakin on vaan pakko mainita:

Paassius - Oot niin hieno mies. Oli hauska tutustua, ehkäpä joskus sit livenäkin törmätään, mene ja tiedä.
    Raimo - Kiitos. Olet ystävä.
    Janna - Oot upea. Toivon niin kovasti sinulle kaikkea hyvää elämässä.
    Milsi - Hyvin vedetty ja onneksi Myski vaan huijasi, kun sanoi karhukoplaa rekrytessäni, että sinut on pantu aisoihin
    Kurlu - Oot paras, kuten itse hyvin tiedät ja siikli tietty sun dualina, vanha tuttu, hyvä kun olit messissä.
    Mrs_Virus - Aina yhtä luotettava falangitehtailija taas sattumalta samalla servulla ja lähelläkin vielä.
    Phail Molle - Olit mukava, harmi kun jouduit niiden myyräepäilyjen kohteeksi, en ikinä niihin itse uskonut.
    Jorrel Sr. ja Jr. - Jäitte mieleen isä-poika -dualparivaljakkona, isä vissiin ainakin vähäsen hullumpi vielä hyökkäilemään kuin poika :P
    Arraa - Hyvänmielen lähettiläs nro 1, DJ Arra. Kiitos!
    Akitaattori - Aki ja Minna, kiitos teille pakeista ja hyvästä yhteistyöstä.
    Juki - Pakkikunkku, hyvä kun jaksoit.
    Marski - Olit varmaan aktiivisin raidaaja LegoSin runkopelaajista alusta alkaen ja aina välillä sai kuulla, kuinka joku taas on jossain suuttunut sinuun, mutta onneksi olit meillä.
    nukkumatti - Äiti ja poika siellä pelaili ja hyvinhän se meni, loppujen lopuksi, kiitosta vaan rohkaisevista viesteistä, aina tuli hyviä vastauksia, kun oli kysyttävä liitolta mielipiteitä asian laitoihin.
    Shadow - Hauska likka, mukava oli lukea pitkiä viestejäsi, varmaan Paassiuksenkin.
    Stemu - Proge on.
    BicMac - Kiitos valtavasta työstäsi liiton eteen ja mielipiteistä, jotka antoivat ajattelemisen aihetta, vaikka ei ehkä siltä sinusta vaikuttanut :P
    Myski - Sait ylipuhuttua.
    nixsu - Hyvähän tosta meidän pläskistä tuli, hyvää jatkoa lapin miehelle.
    Herb - Mä kutsua sua edelleen tolla nimellä, se Pasihelena ei oikein taivu mun suuhun...olet iso persoona, kiitos yhteistyöstä mitä tehtiin ja sori, kun ärisin sulle vissiin joskus jostain.
    Hotboys - Hauska porukka olitte, sekoitus järkeä ja pöljyyttä.
    Sekopäät - Ihan fiksujahan te olitte, ettekä sekopäitä.
    Jahematic - Tipuit kyydistä pommitusten uhrina, mutta olit alkuservulla tärkeä osa LegoS-yhteisöä.
    Saneangelo ja Makeangelo - Kans kesken lopettaneita ja teitähän ehdin "nähdä" jo toisella servullakin, nähdään taas joskus jossain, kun tiedätte kumminkin mun nykyisin käyttämän pelinikin.
    Lonee - Kiitos hyvästä pelistä, loppuhuipennusta unohtamatta.
    Muli - Kiitos liittouman eteen tekemästäsi työstä.
    Olkkis - Hyvää jatkoa, terkkuja koirille.
    Jimbo2 - The Dude.

Vihuosastolta:
    Purri - Oli kiva jutella, se mitä ehdittiin.
    Guine - Ei taidettu paljon pelistä puhua, mikä oli ihan hyvä, kun sun kanssa on niin mukava jutella kaikesta muusta.
    Fintec - Olit meidän ja naapuruston LegoS-pelaajien ykkösvihu ja vaikutit mukavalta tyypiltä sen vähän mitä ircissä juteltiin, ja jos asiat ois menneet hieman eri tahtiin, ois saatettu vaikka päätyä samalle puolelle loppuservua ajatellen, mutta kiitos nyt kumminkin, oli aikamoista mättöä.

Kiitos muillekin, varmaan unohdin taas ainakin vaikka ketä, mutta toivottavasti en kovin montaa niistä, jotka lukee tätä.

Ehkä nähdään joskus jossain, vaikka voi olla, että Jmlbohem-nikkini jätän pelikentiltä ja keskityn pelaamaan rivissä milloin missäkin, jätettäköön nyt viimeksi käyttämäni nikki salaisuudeksi, jos jää vakkariksi ja haluan kikkailla omiani. Ottakaa yhteyttä ne, ketkä tunnistaa tai tietää, mitä kautta minut kiinni saa.

Keep it simple stupid! (ja se ei päde siihen, että osaisin sanoa välttämättä asiani lyhyesti ja ytimekkäästi, ehhehe)

-Jimbo

Ollut hieno lukee näitä stooreja. Varsinkin servun alusta, jollon en ollu ite viel mukana. Ajattelin et voisin kirjottaa omasta kuluneesta vuodestani vähän, koska Legosozin tarina on tullut kyl jo aiemmissa teksteissä.

Rekisteröin tilini servulle 04.03.12 kello 21:47. Kalenteri näyttää et päivä oli sunnuntai. IRL kaveri naapurista sano et oli rekannu traviin ja pyysi mua et tulisin kans mukaan. Olin ollu pelaamatta travii about vuodenpäivät tollon ja mietin et vois ny lähtee kattoo et mitähän siellä ois. Kaveri kerto et oli rekannu kaakkoon, joten menin ite kans sinne. Olin aina pelannu teukuilla, mut nyt valitsin gallit, koska tarkotus oli mennä vaan ilman kultaa katteleen ja galleil sai 2x kätköt. Kaveri rekkas joku viikkoo mua aikasemmin, mut otin sen sit nopeesti tuotannois kiinni. Se viikko, kun rekkasin oli servun kuudes viikko ja sain nousija hopeeta.

Ei ois kyl pitäny alottaa ollenkaan, tulla edes tollain läpällä galleilla himmaileen. Ois pitäny aavistaa miten siinä käy. Aloin sit saamaan siinä servun 10. viikon kohalla tonttuja valmiiks ja innostuin katteleen et mitä liittoumia löyty. Travianmap näytti et mun sijainnille ainoot järkevät ois ollut Legos, SOZ ja semilähellä mun aluetta oli myös Kelmit. En tiennyt yhtään ketä servulla pelas, joten senkään perusteella en voinut valita mihkä hakisin. Liittokeskiarvojen ja viikon top-listojen perusteella katoin, että Legos ja SOZ oli vähän turhan heikkoja (olin vissiinkin tuollon väärässä, kun kattoo nyt miten servu päättyi (: ). Olin tietenkin ite vielä pienempi kun yksikään noitten liittojen tileistä, mutta aiemman pelikokemukseni perusteella ajattelin, että pääsisin ehkä sisään. Päätin sit hakee Kelmeihin. Pistin hakemukseen aiemmat meriitit ja muistaakseni jotain rapsojakin aikaisemmilta servereiltä, mitä oli tallessa. Vastaukseksi sain, että katotaan myöhemmin kun olet hieman kasvanut. Rekry kertoi myös, että ajatuksena Kelmeillä oli pysyy origossa, josta oli kyl järkevät cropit jo loppu. Olihan se nyt selvää ettei ykskylästä gallia oteta vakavissaan 10. viikon kohalla. : p Hain sit SOZiin ja iskin Janukselle saman hakemuksen mitä Kelmeihin. Janus ja kumppanit huoli mut sisään ja laitoin tontut juokseen lähimpään 15c 100% mikä oli vapaana. Ja mitä tähän kaveriin tulee, joka mut houkutteli pelaan pelas nimellä weedu ja toimi sit myöhemmin mun tukitilinä, koska mun omilla 16 pelloilla ei hirveesti juhlittu. Sinänsä hienoo oli se ettei sen capii ajettu missään kohtaa esimerkiksi Parran toimesta, koska mun pelaaminen ois vaikeutunut siinä kohtaa aika paljon.

Toinen kylä tuli siis tehtyä 15 croppiin ja se aiheuttu sen, että piti tilata kultaa, mikä aiheutti sen, että mukana travissa oltiin taas. Janus oli kertonut, että tarkotus oli pelailla hissukseen ja kattella myöhemmin mitä tulee sotimiseen. En oikein muista oliko itelläni mitään merkittävää ennen fakteja, ei varmaankaan. Nostelin peltoja ylöspäin ja simssailin. Niinkun Fintec näytti mulle antaneen sims-tittelinkin. : p Juhlin tollon tietenkin sen minkä kerkesin, koska olihan selvää, että pääkaupungin perustaminen 2.5kk servun alkamisen jälkeen aiheutti sen, että kirittävää oli, jos oikeesti meinas jotain saada tehtyä myöhemmin.

Faktit tuli ajallaan. Mulle tietenkin ihan liian aikaisin, just olin vasta pellot saanut sinne 16 tasolle ja se sai riittää. Ei ollu aikaa nostella enempää. Viikko faktien tulon jälkeen mun lapanen näytti tolta, http://travian-reports.net/fi/report/199424865f8. : D SOZista tilit craic ja Patteriina putsivat mulle isot saappaat, jotka putosivat ihan siihen naapuriin. En tuntenut kyseisiä pelaajia mistään aiemmin, mutta sain ilmeisesti vakuutettua, että saappaat tulevat käyttöön. Kiitokset craicille ja Patteriinalle vielä.

Faktien jälkeen jatkoin lapasen tekemistä ja sen ollessa käyttökelponen osallistuin sotimiseen MSD:tä vastaan SOZin ja Legosin yhdistyttyä. Tuossa joku valtaus niiltä ajoilta. Toivottavasti et Aquadiente muistele pahalla, koska samaan liittonhan sitä sit päädyttiin. : p

http://travian-reports.net/fi/report/1994255a71b
    http://travian-reports.net/fi/report/199426f6e55
    http://travian-reports.net/fi/report/199427937fa

Vähän myöhemmin, kun joukkoha oli ehtinyt tuleen jo semisti aloin funtsiin jotain faktinhakua nyrkille/capiin. Saappaat ei ollu nyrkkikylässä, joten nyrkille pysty vapaasti hakeen jonkun pienen faktin. Runsis tai sotis ois tietenkin paras, joten zoomailin hieman niitä ja katoin mikä vois olla haettavissa. Pelaaja Xena TV:stä(en muista oliko TV jo tollon pystyssä) näytti siirrelleen runsistaan yheksän kertaa meiän liiton hämyjen edestä, mutta parina viime kertana se ei enää ollut jaksanut siirtää. Ajattelin, et sieltä vois lähtee.

http://travian-reports.net/fi/report/1994280d761

Taisin saada sit vähän kestoja capiin, minkä jälkeen se pysyikin lähes koskemattomana viimesiin päiviin asti. Tuos on vielä joku pienen pellen ryöstöyritys, mikä kaatu siihen et pellestä iski ison faktin päälle ennekun haku osui.

http://travian-reports.net/fi/report/1994291f3ea
    http://travian-reports.net/fi/report/19943082cd6

En muista oliko runsiksen ryöstämisen seuraksena, vai jonkun muun, mutta Milsi kutsu mut karhukoplan kannulle IRCissä. Ilmeisesti mussa nähtiin tarpeeksi potentiaalia tai jotain osallistuun ja suunnitteleen opsuilua yms. Sen seurauksena sit tutustuin karhukoplaan ja Yannaan, sekä vähän myöhemmin myös BicMaciin. Koplan kannulla oikeestaan suunniteltiin kaikki opsut ja pakitukset, mitä Yanna, Milzi tai BicMac ei suunnitellut ite.

Osallistuin Yannan ja myöhemmin BicMacin tekemiin opsuihin oikeestaan aina ja niiden mukana lukotettuja buusteja tuli aika paljon. Capiajoja tai muuta hienompaa settii ei oikein vaan tullut ajettua. Liiton yleisissä opsuissa tarjottiin kyl muutamaan kertaan capia kohteeks, mutta hylkäsin ne. Suuri osa jengistä oli mulle tuntematonta enkä tykänny ajatuksesta, että onnistuminen jäis sit siitä kiinni et joku jättää hämyt laittamatta tai jotain. Oon pelannu ja opsunnu aina aikasemmin oikeestaan pienellä jengillä, joka tuntee toisensa joten siks. Yksinkään en sit juuri jaksanut nyrkkiä käyttää missään, joten rapsojen kannalta mulle tuli vähän köyhä servu. Raidailin aika paljon, mikä tietenkin helpotti lapasen ja myöhemmin lapasten raksailua ja viirien mukaan näyttäiskin et olin viikot 24-40 aina raidaajissa. Tuossa nyt pari capiajoa edes.

http://travian-reports.net/fi/report/19943146f3b
    http://travian-reports.net/fi/report/1994326ea8c

Tos syyskuun kohalla, kun lapanen oli kasvanut takasin pienten kolhujen jälkeen ihan hyvin päätin kokeilla putwin sotista. Mul oli vähän IRL kiireitä siinä ja jos ois seinänny ni oisin sit raksaillu jotain WW lanaa vaan sen jälkeen.

http://travian-reports.net/fi/report/19943306c1b
    http://travian-reports.net/fi/report/19943496e2b

Putwilt kuitenki lähti sotis mukaan ja sinne oli ihan hyvä paistikin jätetty eteen. Toinen rapsa on kakkanenän nuuskuttelun tulosta, kun Jönssiltä löyty offeja keitaasta ja niitä lähdin yöllä salamoilla kokeileen.

Siinä sit meni hetki ennen kun tuli oikeestaan ainoot kovat mitä mulle servun aikana tuli. En muista kuinka, mutta jotenkin päädyin jutteleen Jibi tilin kanssa. Sieltä kirjoitteli Kapteeni esittäen jotain Jibi tilin pelaajaa. Keskustelut johti siihen, että tää Jibi tilin pelaaja oli saanut tietää, että TV oli menossa kovilla Tre Kronorin pienille saappaille. Mulla ei ollut tietoo tuolloin, että Jibi oli Kapun hallussa, vaan sinisilmäisesti luulin, että se myyräs ton tiedon mulle TV:stä. Menin sit puhuun Milzille asiasta ja Milzi järkkäs Kronorille jonkun 200-300k pakin. Oltiin aika fiiliksissä kun ajateltiin et saatais kopattua sinne nyt Jibi ja sen perässä Lothar.

Jibi oli kuitenkin pistänyt mullekkin attia. Sanoi pistäneensä vain hämyjä, koska oli luvannut TV:lle hämyttävänsä meitä sotislainan takia ja TV pystyi myyräämään, että hämyt oli varmasti laitettu. Ihmettelin vähän kun tunti Jibin hyökin perässä tuli myös Lothar ja Vaseliini TV:stä. Ajattelin vissiin, että se oli vaan sattumaa enkä epäillyt yhtään, että Jibi saattaisi kucttaa. Olin sit just p@skalla ja kattelin kännykällä travia kun mulle tuli tää "hämy". Ja myöhemmin sit vielä TV:n kaverukset. Toisen eteen olin näköjään splitannut vähän faloja.

http://travian-reports.net/fi/report/19943655d36
    http://travian-reports.net/fi/report/199437aabd3
    http://travian-reports.net/fi/report/19943811bd6

Täytyy kyl myöntään, että hieman siinä nauratti osuman jälkeen. Ja täytyy kyl sanoo et pikkusen tuli kiire sielt vessasta koneelle sendiin viljaa. Onneks oli väistö päällä ettei mennyt kun vähän toisen nyrkin leluja tossa. Ton hässäkän seurauksena sain tarpeekseni myyristä ja menin omaan Molefree-liittooni. Sain sit liitosta onneks myöhemmin toisen runsiksen tilalle, joka ei ollut ollut tärkeässä käytössä.

Sain sit kuulla yhtenä iltana, että Stemu ja Radi oli menossa kovilla Mustaparralle capiin. Aikasemmin oltiin vissiin koitettu hakee unesaappaita siinä onnistumatta, kun ne siirrettiin edestä pois. Saatiin kuitenkin kakkoslapanen tuhottua. Onneks se oli jätetty höökien eteen, koska kylä jäi kuitenkin Parralle kun uskollisuus laski vain 2%:iin. Ajattelin et voisin ajaa samalla johonkin, kun Stemu ja Radi Parralle. Sielt sit ehdotettiin Näätää. Näädän capi oltiin ajettu jo aiemmin alas Radin toimesta ja laskeskelin asukkaista, että 16-17 tason pellot siellä tais olla raksattuna takaisin kun se meni uudestaan. Näätää oli härnätty lähinaapurien toimesta aikasemmin kans aika ahkerasti, joten Legosien arkkivihollisen peli oli pelattu. Ihan hienosti se kyl kesti kaakossa kaikkien keskellä.

http://travian-reports.net/fi/report/199439c7ff7

Mitä vielä Mustapartaan tulee niin loputtomastihan tuolta Samnien loppupuheesta noita capiajoja löytyy. Hemmetin hienoo duunii kyl, niinkun se tossa tilanteessa pitääkin. Vaikee tommost on pysäyttää, mikä liikkuu about kuudessa tunnissa lähes joka meiän pelaajalle. Ite ei oikein tarvinnut olla huolissaan, kun huomas että sieltä valitaan kohteeks vaan tyhjäks myyrättyjä capeja. Kyl pakituksia pohdittiin, ja Milzi, Stemu, Myski ja Yanna sit järkkäsivätkin pakituksia eri paikkoihin. Yannan lopetettua pakkivastaavan hommat ja Milzin tylsistyttyä tais siinä olla melkein parin viikon jakso semmosta ettei jaksettu edes pakittaa mitään. Ne oli semmosii pienempii porukoita sit jotka järkkäili jatkuvasti pienen porukan sisällä. Semmoseen se tais sit lopulta kolahtaakkin vaikkei ihan koko nyrkki mennytkään.

Milsi otti sit lopussa WW:n raksatakseen. Olin Milsin ja Yannan kylävahtina aika aikasesta vaiheesta jo eli osallistuin hitusen tohon WW raksailuun kans. Ei siel kyllä juuri ollut raksattavaa, kun aina oli jotain raksautumassa Milzin tai jonkun muun toimesta. Muutenkin kiitokset Milzille ja Yannalle et sain olla vahtina ja pysyin selvillä oikeestaan kaikesta, mitä tapahtui johdossa ja päätöksissä servun aikana. Tykkään vaan pysyy ajan hermolla aina kun tapahtuu vaikken johdossa olisikaan. Kiitoksia siitä.

Ja jottei karata kokonaan WW aiheesta pois, niin tavoitteenahan oli raksata yhtä tornia unearkilla ja iskee sinne niin kova pakki ettei sitä saa juuri millään laskemaan. Kun WW:t tuli meillä ei ollut raksaajalla pitkään aikaan mitään isoo faktia. Siitä joku jekkujäbä roskalla tais kuittaillakkin. : D Pysyttiin sit kuitenkin suunnitelmassa ja lähettiin hakemaan unearkkia TV:ltä. Plänättiin haku sillain, että multa lähti yks aalto unearkille ja sit hämyjä muille TV:n fakteille ja niitten capeihin. Keksittiin myös hämyttään Jibiä, koska ajateltiin että Kapu iskis TV:n pakit sinne eikä unearkki sais ainakaan vahvistuksia enää. Nixsun kanssa Dinzanilta hämytettiin Jibille offiin valtaus. Jibillä oli iso haukka eli pässeillä hämytettiin ja nixsu pisti vielä heronkin mukaan, että näyttäis aidolta. En tiedä oliko Jibillä capissa pakitusta, mutta offissa ei ainakaan ollut koska mun 1 miekka, 1 hae, 1 murtaja, 1 pultti ja 1 pässi tulivat sieltä takasin. Niinkun Kapu jo kirjoitteli Jibi vaihto offin capiks eli capist lähti 19 pellot ja ilmeisesti nyrkki söi puolet itestään.

Unearkillakin oli kans jäätävän huono pakitus ja se lähti matkaan. BicMac haki sen haeilla ja herolla mun perässä ja se siirrettiin sit Milzille.

http://travian-reports.net/fi/report/199449c8d5c

Lopultahan tää sit ratkes aika jännästi. Sanoisin, että monet WW ajot oli naurettavan huonoja ja, että NV:llä ois ollu hitosti mahdollisuuksii voittaa jos eivät ois mokailleet muutamissa jutuissa. Esimerkiks pelkästään sillä, että oisitte ajanut kaikki unearkille kuolleet lapaset WW:seen ois tuonu teille jo 200% voiton. Jos ne kaikki lanat ois ajettu ihmeeseen putwi hännillä, ois ihme mennyt varmasti aika lähelle nollaa. 3x arkkeja oli kuitenki vielä nataareilla, joten ilmeisesti teistä oli selvää, että 5x muurin vaihto 3x muuriin olis ratkaisevaa? Heh, no en tiedä. Ihmeelle tuli tosiaan myös tuplatargetteja ja sit myös Q liitto. Sillä on ehkä jotain tekemistä tän Exe, J-P ihmeraksaus sekoilun kanssa. En ala ottaan siihen sen enempää kantaa kun, että onhan toi lahopäistä touhuu mennä raksaileen omaa ihmettä ilman liiton johdon suostumusta. Luulin kyl kanssa et Q:n ajot meille ratkaisee servun NV:lle, mut ei ollutkaan niin.

Q:n ajettua lanansa meille kuulin ja tajusin, että mun naurettava pulttilapanen on ainoo millä voidaan vielä ehkä laskee Boriksen ihmettä. Murtajalapaset löyty vielä marchisiolta ja Loneelta ja mulla itellä oli capilapasessa kanssa murtajia. Ne oli saatava osumaan ennen uudenvuoden rauhaa tai voitto ratkeis Borikselle rauhan aikana tai vain joitakin tunteja sen loppumisen jälkeen. Saatin Milzilt sit lupa plänätä ja Loneen ja marchision kanssa katottiin ajot Borikselle. Simuteltiin siinä jollain random pakeilla, että paljon laskis ihme. Simuteltiin sen verta päin hlvettiä, että päätettiin jättää Lonee pois matkasta koska se ei näyttänyt vaikuttavan mitenkään tulokseen. Ehotettiin kans Loneelle et koittais läpällä Boriksen ohjetta rauhan jälkeen, kun ei sillä lapasella enää muutakaan ollut. Marchisio ajo tuossa siis mua ennen laskien muurin 20 -> 15.

http://travian-reports.net/fi/report/19945070a39
    http://travian-reports.net/fi/report/19945175804

Nyrkkien matka Borikselle elossa ei ollut kuitenkaan ihan itsestäänselvyys. Heti kun sain ne matkaan alkoi molempiin kyliin sataan atteja. Niitä tuli NV:stä, THONGista, TV:stä ja parista random pikkuliitostakin. Boriksen voitto ei siis kuitenkaan olisi tainnut olla ihan pelkästään NV:n voitto? NV+THONG+TV tilejä on ihan yhtä paljon kun meillä ja sit sanotaan että voitto meni The Sumulle? Haha! : D

No joka tapauksessa, mulla tais olla 10 kultaa jäljellä kun pistin nyrkit matkaan. Olin kyl jo mielessäni hävinnyt servun, koska ei noi mun kivet laskis Borista lähellekkään tarpeeks ja luulin, että siellä ois NV:llä tai TV:llä vielä nyrkki tai nyrkkejä laskee meiän ihmettä. Eli ei kyl kiinnostanu yhtään kattoo noit hengissä Borikselle. Vieläkun capist meni pellot, siilot vissiin kahteen tai kolmeen kertaan ja raideja tuli ehkä joku 500 yhteensä. Onneks Milzi oli privassa herättelemässä mua niin tilasin sit kullat ja katoin noi hengissä perille. Oli kyl näin (tästä tähän) lähellä, että olisin jättänyt ne syömään toisensa matkalle.

Ihme laski sen kaks tasoo, joka tarkotti sitä että Boris ei saanut 99 ja 100 tasoo rakentumaan rauhan aikana. Onneksi Lonee ja Halinallet oli ollut uudenvuodenrauhan aikana aktiivisia ja plänäsivät haun Boriksen ohjeelle. Siellä sit oli naurettavan vähän pakkia eikä Boris saanut 100 tasoo raksautumaan. Täytyy kyl viel kiittää Halinalleja ja Looneta tosta, että oli kyl kultanen faktinhaku ja tapahtu todellakin hienoon aikaan!! ; p Lopussa viel insane haki Milzin ohjeen, sen jälkeen kun Milzil oli 100 taso jonossa. Toivon, että insanella ei ollut tarpeeksi pultteja laskemaan ihmettä, koska silloin toi oli kyl ihan 5/5 moka. : D

Ihan siisti servu oli loppujen lopuks, varsinkin päätös oli hieno. En uskonut millään meidän voittoon, mut onneks lukemattomat vihun mokat mahdollisti sen. Nyt taitaa olla neljän voiton putki menossa. : p Tosi iso kiitos viel koko SOZin ja Legosin porukalle! Ne jotka ansaitsee erityiskiitokset tietää sen kyl ite!

Mun travianit taitaa kyl jäädä tähän. Jos viel joskus pelaan niin se on kyl sit jossain max 20 hengen pikkuporukassa missä ei sumuilla ja mis jengi tuntee toisensa. Siisti peli tää kyl on, mut tätä pelatessa liian moni muu juttu kärsii! ; p

Danske, cmpletelyNumb

ps. Toivottavasti teksti on luettavaa, sitä ei oo oikoluettu tai suunniteltu mitenkään. : p

Page 1 of 2 12 LastLast