Results 1 to 6 of 6

Thread: Toinen näkökulma

Teutoniritari edverkka's Avatar

Default Toinen näkökulma

Kelasin tota yks yö päässäni. Tajusin et on nii outoo settii, et pakko kirjottaa ylös.

VAROITUS! Tämä teksti saattaa vaikuttaa filosofiselta ja tylsähköltä luettavalta, mutta tämä onkin pohdintaa. Lukeminen omalla vastuulla

Mut.. Jos joku lukee, ni miettikää sitä.

Mieti jos olisi aina joku, joka seuraisi elämääsi ja kaikkea mitä teet. Sinun silmilläsi, tuntisi kaiken mitä teet, mutta itse et huomaisi mitään. Joku näkisi tulevaisuuteesi, muttei koskaan kertoisi sinulle sitä, eikä vaikuttaisi siihen. Katsoisi sivusta, tai pikemminkin suoraan silmistäsi kaiken mitä on itse nähnyt. Entä jos asia oikeasti olisikin niin?

Entä jos ihmisillä ja kaikilla muilla olennoilla on oma olento aivojen sisällä. Savu tai jokin muu vastaava, jota ei voi nähdä eikä voi tietää olemassaolosta, mutta silti se olisi siellä. Eläisi oman olentonsa keholla, seuraisi mieltä ja leikkisi vanhojen muistojen kanssa. Voisivat jännittää mitä tulevaisuudessa tapahtuu tai vain katsoa sen etukäteen.

Olentojen ajatukset liikkuvat kuin paperipallot kovassa tuulessa, suuren pallon sisällä. Samaisen pallon sisällä pyörivät ihmisen kehon omat ajatukset, jotka lentävät epäsymmetrisiä kuvioita ympäri suurta palloa. Aina ajatusten kohdatessa ihminen saattaa kokea vanhan muiston, jota olento on voinut tylsyyksissään palloitella mielessään. Joskus kun olento on katsonut tulevaan ja myöhemmin juuri samassa tilanteessa kropan ja olennon ajatukset kohtaavat, syntyy tunne että on nähnyt aikaisemman ennenkin. Tilannetta kutsutaan nimellä Déjà vu.

Joskus kun olento yrittää vaikuttaa ihmisen kropan ajatuksiin, jonka näkee selvimmin mm. kaupassa. Koska naiset ovat ruumiinrakenteeltaan heikompia, heidän ajatuksiaan on helpompi hallita, josta johtuu myös valinnan vaikeus. Juuri siksi miehet selviävät kauppamatkasta nopeammin kuin naiset.

Joskus kun olennot ovat tuijottaneet liikaa tulevaisuutta ja ovat kolunneet muistot liian moneen kertaan, heidän ajatuksensa muuttuvat sekavimmiksi. Myöskin tiettyyn muistoon jumittuminen saattaa aiheuttaa ongelmia ihmiskeholle. Tästä on hyvä esimerkki mm. ADHD:sta, kun olennot ovat selanneet liian paljon nuoruuden muistoja, jolloin kaikilla oli niin paljon energiaa. Loppujen lopuksi nuo muistot tekevät kehosta samanlaisen. Kaikki mahdolliset mieliala häiriöt ovat tällöin selitettävissä näiden olentojen kanssa. Masennus, Skitsofrenia, Syömishäiriöt. Jokainen niistä.

Nuo olennot ovat kuitenkin tärkeitä ihmisen oppimiselle ja elämiselle. Jos olento ei seuraa mm. Ala -ja ylä-asteen aikana oppitunneilla, saattaa suurin osa tiedoista jäädä vajaavaisiksi. Kaikilla olennoilla on oma luonne, joka vaikuttaa heidän olentoonsa. Meihin, ihmisiin.

Jos olento kuolee ennenaikaisesti suurin osa muistoista ja tiedoista katoaa. Tästä johtuu mm. Dementia ja muut muistikatkokset. Nuo olennot kuolevat viimeistään, kun heidän oma olentonsa kuolee.

Kukaan ei tiedä mistä ne syntyvät tai miten. Eikä tiedetä tarkasti miten he valitsevat oman kroppansa vai voivatko he koskaan sitä itse valita. Eikä vielä ole selvitetty mitä ne ovat.
    http://img229.imageshack.us/img229/8499/bombah.jpg
    I hope that there really is light, in end of the tunnel..
    <@LeFt> tälläse niitä vaikka aamustondiksella koulun alkaessa

Falangi

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat itse mietiskelen usein näitä elämän hankalia kysymyksiä
    Oikeastaan on olemassa ylempi voima herra kristus joka kuitenkin kuulee tuntee
    ja näkee kaiken mutta hän antaa sen anteeksi olisi kuitenkin ahdistavaa jos joku
    Tietäisi kaiken mitä ajattelemme ja näkisi tulevaamme eikä kertoisi siitä.

Ahdistavaa tiedän joskus tuntuu tosiaan siltä että joku katsoo olkasi yli mitä kirjoittelet ajattelet tai puhut
    Hän varmasti tietää syvimmät salaisuutesi ja suurimmat ilonaiheesi oletko koskaan miettinyt miksi uskot jumalaan tai et usko häneen miten voit olla uskomatta johonkin jota et tunne olevan olemassa ateistit ovat mielestäni hieman samankaltaisia kuin agnostikot.

Mutta ateistit antakaa minulle anteeksi jos tämä loukkaa teitä
    tavallaan pelkäävät jumalaa koska eivät tiedä tämän olemassa olosta totuutta.
    Miksi yleensäkkään olisi jäänyt kristus nimi historiaan.

No ei siitä sen enempää entäpä miltä tämä kuullostaisi eräs filosofinen ajatelma tämäkin Ihminen ihmisen luoltainen vihollinen on toinen ihminen mutta miksi he ovat samaa rotua kaikki riippumatta sukupuolesta tai ihonväristä miksi alkuunkaan ihminen tuntee halua harventaa omaa lajiaan aseilla ja riidellä
    Tässä teille vastaus ihminen on ahne tarvittaessa hän voi riistää jopa hengen kumppaniltaan.

Toisaalta ihminen on uuden elämä tuottaja ihminen osaa auttaa eläinkuntaa ja sen kasveja pienenmistä eliöistä suurimpiin mammutteihin.

Kristuksen ja saatanan välillä käytävä kamppailu tuntuu kuin ihminen olisi vain välikappale kaikelle tälle ihminen voisi halutessaan tuhota aivan kaiken ydin-aseilla tai synnyttää uutta elämää ja parantaa kaiken tieteellä sekin ihmisen mieli on ainoa joka on tiellä se ailahtelee puolelta toiselle omatunto pitää meidät pois pahanteosta ja panee kärsimään ja hyvittämään ahneus pakottaa meidät remuamaan ryöstämään ja jopa tappamaan.

Mikä on oikein ja mikä väärin jos ihminen osaisi välttää ahneuden meillä ei olisi huolen häivää

Kirvessoturi

Oli aikakin että joku teki tälläisestä aiheen. Tiedän juuri mitä tarkoitat, tulee itsellekkin tämäntapaisia ajatuksia päähän sillon tällöin
    Mutta mielestäni juttu menee ihan yli esim. tossa kaupassakäynti tai ADHD- jutussa..

Ja jätetään rugila tuo jeesus paska sinne uskonto threadiin mikä lie olikaan

Nuijamies Oregano's Avatar

En itse ole juurikaan tullut ajatelleeksi mitään tämän tapaista, mutta havainnointisi oli toki kiinnostavaa luettavaa

Ahdistavaa on sen sijaan se, että tässä muodossa teoriasi olisi ristiriidassa vapaan tahdon -teorian kanssa, jolloin emme olisikaan ihmisiä sellaisessa muodossa kuin tätä nykyä kuvittelemme. Tokihan voidaan heti ajatella, että nuo kyseiset "olennot" juuri olisivat oma vapaa tahtomme tjsp.

Ajatuksia herättäviä tulkintoja olivat varsinkin nämä, joissa kerroit olentojen vaikuttavan jokapäiväisessä elämässä. Olen kuitenkin Sukkiksen kanssa sitä mieltä, että paikoin nämä ajatukset menivät hieman epäuskottavaksi. Tästähän ei suinkaan lähdetä tuomitsemaan, sillä johan kaikilla on vapaus tulkita asioita mielensä mukaan. Päinvastoin hauska lukea, miten muut asiat näkevät tai kuvittelevat.

Tavoitteesi on onnistunut, eli teksti pistää kyllä miettimään syntyjä syviä. Vaikka ajatuksiin voi olla hankala samastua, ovat ne silti mukavaa luettevaa ja avaavat uusia näkökulmia elämään.

Thumbs up!

Kirvessoturi Vermenas's Avatar

Mutta, jos nämä "olennot" eivät ohjaa ihmistä, niin onko niillä mahdollisuus päättää selviääkö ihminen, ja milloin on hänen aikansa poistua. Eli pystyyhän ihminen tappamaan itsensä? Mutta olio voi päättää selviääkö vai eikö?
    Olen itse miettinyt onko olemassa "kirja" jossa on merkitty jokaisen ihmisen aika poistua?

~V
    "BLAZING GITAR RIIFF!!!" *Screek!* "WHAT TEH FCK WAS THAT?" "NOTHING MOM!"

Equites Caesaris Ipavaiva's Avatar

Quote Originally Posted by Vermenas View Post
    Mutta, jos nämä "olennot" eivät ohjaa ihmistä, niin onko niillä mahdollisuus päättää selviääkö ihminen, ja milloin on hänen aikansa poistua. Eli pystyyhän ihminen tappamaan itsensä? Mutta olio voi päättää selviääkö vai eikö?
    Olen itse miettinyt onko olemassa "kirja" jossa on merkitty jokaisen ihmisen aika poistua?

~V
    On semmoinen [/ärsyttävääpiilomainontaa]

Mutta itse aiheeseen, oli hyvin... en viitsi käyttää sanaa outo, sanotaan siis erikoinen.
    Odotin jotain hyvin enemmän henkimaailmaan liittyvää tekstiä, jotain hyvin philosovista. Tämä jäi melko fyysiselle tasolle, mutta silti on pakko myöntää että se pisti ajatuksen kulkemaan.

Olen ainakin tällä hetkellä enemmän ateisti kuin uskovainen, ole hyvä vaihtamaan puolta. Siksi tulee ensinnä väkisinkin mieleen se, että tämä kuuluu näihin iänikuisiin ihmisten yrityksiin selittää omaa huonouttaan syyllistämättä silti itseään. Mutta silti oman tahdon pitää tulla ilmi... "Miksi rikoit ikkunan?" "Jumala ohjasi pallon huonosti mailaan ja se kimposi sivuun" Tai "Savuolento päässäni ei jaksanut keskittyä tarpeeksi, joten oma keskittymiseni lyöntiin ei riittänyt". Äläkä nyt luule minun pilkkaavan tekstiäsi, nuo ovat esimerkkejä.

Tämän mukaan ihminen on kuin "Ironman" elokuvan exoskelton(menikönytoikein?), jossa on vahva keinotekoinen mieli, jota isäntä - eli siinä tapauksessa ihminen - käyttää hyödykseen ja joka(ainakaan ensimmäisessä leffassa) ei käy isäntänsä kimppuun. Tässä tekstissä vaan loinen/elinvoiman lähde, kumpaa nyt ollaankaan lähempänä, asustaa ihmisen aivoissa. Niitä on leikelty kivikaudelta lähtien, koskaan ei ole vastaan tullut outoa otusta. Uskoisin myös että ihmisen ruumiita on poltettu kuoliaaksi tilassa, josta savuolento ei päässyt pois. Siltikään sellaista ei ole havaittu.

Onhan joku viisas(jonka nimeä en muista nyt) todennut: "Näemme maailman kolmiulotteisena, mutta ulottuvuuksia voi olla 14". Ehkä tämä otus olisi havaittavissa ulottuvuudessa 5. Tai 7. Tai 129. Tuhatta.

Tiedämme että ihmisen mieli on vajavainen, mutta tärkeä kysymys, johon emme vastausta itseltämme saa, on "kuinka vajavainen?" Tietoisuutemme taka-alalla voi olla käsky miellyttää tatä savuoliota, mutta mielemme yksipuolisuuden tähden, emme tiedosta ohjetta riittävästi, voidaksemme muuttaa sitä, tai edes havaita.

Tämä teksti on yhtä suurella todennäköisyydellä totta kuin se, että minulla on sormet. Se on joko totta tai tarua. Kaikkihan on loppujen lopuksi niin ja sen käsittäminen on merkki suuresta ymmärryksestä maailmaa kohtaan.

Mutta heitetään tähän soppaan vielä muutama lisäys:

Kun ihminen kuolee, ruumis kevenee. Tätä pidetään joissain piireissä sielun painona. Jotkut taas uskovat kaasujen poistuvan kehosta. Tai ehkä se on aivojen sisustaa asuttanut savuolio, joka lakkaa olemasta.

Jotkut ovat lyöneet päänsä ollessaan hyvin pieniä. Ehkä tämä on johtanut siihen että savuolio on loukkaantunut vakavasti eikä voi hallita isäntänsä mieltä kovin hyvin. Tai ehkä jopa sen tietoisuus on ikäänkuin yhdistynyt ihmisen tietoisuuteen joiltakin osin, muodostaen hyvin älykkään ihmisen.

Mutta varmaahan on vain yksi asia. Mikään ei ole varmaa, siinä teille paradoksi ja ihmismielen ainoa totuus. Tai noh, ehkä paremminkin "Varmaa on vain yksi asia. Edellinen lause".

Jatkan tästä metsästämään ketjua joka ansaitsisi minun kahdennen tuhannen viestini, se olisi voinut olla tämä, mutta täytyy löytää joku toinen. Ellen vain heitä tyylikkäästi tuplia. Öitä.
    Tarinani. Lukekaa uusin tarinani, link -> Richard er Hemfal
    Saavutukset: Nelinkertainen kunniamaininta RPG-gaaloista ja RPG:n toiseksi paras tarinasarja, FF jussi-gaalassa 2010.