Page 52 of 53 FirstFirst ... 24250515253 LastLast
Results 511 to 520 of 527

Thread: Mopo

Falangi radioaktiivinen jänö's Avatar

itellä ei oo mopoa, tai oli, manki, mutta hajos.. nyt ettin uutta. kaveri kyl tarjos hyväkuntoista Gileraa, mutta en ole vielä varma ostanko.. kortti ollu pari vuatta taskus

Nuijamies

Quote Originally Posted by radioaktiivinen jänö View Post
    itellä ei oo mopoa, tai oli, manki, mutta hajos.. nyt ettin uutta. kaveri kyl tarjos hyväkuntoista Gileraa, mutta en ole vielä varma ostanko.. kortti ollu pari vuatta taskus
    Säästä rahasi ja osta auto
    Fi2 10/11 Magix_ @ [Sin] | Fix10 Simple! @ BRA | Fi3 Nebula @ K-18 | Fi1 11/12 Hurrikaani @ SLACK! | Fix12 BadMeetsEvil @ Brim | Fi1 The 2nd Law @ N
    Lattte @ Quakenet

Teutateksen Salama figu's Avatar

Quote Originally Posted by Lattte- View Post
    Säästä rahasi ja osta auto
    Ite ainakin asun niin puskassa, että mopo oli pakkohankinta. Mulla säästäminen ois meinannu koko kesää himassa dataamassa/pelaamassa. Koulubusseja menee aamulla kouluun 08-11 ja takasin himaan 13-15. Ja arvatkaa vittu meneekö niitä kesällä? Eli jos tahdon käydä kesätöissä ja kavereita moikkaamassa muuten kun vanhemman kyydillä tai pyöräilemällä n.10km on mopo lähes pakollinen. Lisäksi ainakin tällä hetkellä bussilippu maksaa 3.10€ (ja tulee varmaan nousemaan) suunta, koska asun liian lähellä koulua, enkä saa kunnalta lippua.

Muttajoo ostin sitten Rieju MRT:n uutena. Faija makso käsirahan 600€ (jotka joudun kyl korvaamaan jotenkin. Pihatyöllä+kesätyöstä saatavilla rahoilla), kypärän ja vakuutukset se suostu maksamaan omasta pussistaan. Eli ei todellakaan ollut mikään 'pappa betalar'. Ihan näin btw. Toisin kun ruottalaisten mopoautot. Ainoa mikä niitä oikeasti mietityttää mopoautoa ostaessa (vanhempien rahoilla) on se, etteivät ne osaa päättää ottaako punainen vai sininen.
    "This is going to hurt a lot, but on the bright side, you'll be dead soon."

Equites Caesaris Perkele's Avatar

Quote Originally Posted by figu View Post
    Ite ainakin asun niin puskassa, että mopo oli pakkohankinta.
    Olisitko 17-vuotiaana ostanut?

Nuijamies Secret~'s Avatar

Mie en oikeastaan ole ikinä tajunnut mikä niissä mopoissa oikein viehättää. Itse sen verran olen hommaan perehtynyt, että kavereiden kyydissä olen istunut. Mitäs mieltä mopokansa on siitä, kun kortin hinta nousee nyt kesällä reippaasti? Sehän alkaa olla jo niin kallis tikki, että sillä rahalla saa jo ajokortin. Mieluiten itse hankin ajokortin, kun hankin mopokortin, ostan mopon ja kypärän sekä ajelen ympäriinsä kuluttaen rahaa vielä bensaankin. Nyt tuo mopoilu ei ole enää edes kovin ajankohtainen, sillä n. 7 kuukautta siihen, että täytän 18 ja hankin ajokortin.

Yksi asia, mitä en kerrassaan ymmärrä on mopoautot. Mie en ainakaan kehtaisi ajella ympäriinsä mopoautolla. Eihän se ole edes mitenkään coolia...

Equites Caesaris Perkele's Avatar

Quote Originally Posted by Secret~ View Post
    Mie en oikeastaan ole ikinä tajunnut mikä niissä mopoissa oikein viehättää.
    Onhan sellainen maaseudulla kätevä, vanhemmat tykkäävät kun ei tarvitse kuskata lasta joka paikkaan. Kaupungissa autoilu on suhteellisen perseestä: nykivää, kallista, kömpelöä (sokeat risteykset, kaistanvaihdot ym.), ja tämän riemun päälle saa vielä etsiä parkkipaikan, joka on usein maksullinen ja pahimmassa tapauksessa autolle liian pieni: koitapa joskus peruuttaa nykyinen Mondeo 70-luvulla rakennetun parkkihallin ruutuun ja sieltä pois, ei ole ihan helppoa. Lopuksi pitää kävellä vaikka apteekkiin ja takaisin autolle. Mopon sen sijaan saa ajaa sen apteekin pyörätelineen viereen parkkin jos se ei häiritse muuta liikennettä.

Toki on niitäkin, jotka ostavat tavaraa - myös mopoja - ihan muuten vaan.

Mitäs mieltä mopokansa on siitä, kun kortin hinta nousee nyt kesällä reippaasti?
    Nykyisen kortin saa aivan liian helposti eivätkä mopoilijat ja mopoautoilijat osaa liikennesääntöjä. Olihan tuo odotettavissa ja oikeutettavissa.

Sehän alkaa olla jo niin kallis tikki, että sillä rahalla saa jo ajokortin. Mieluiten itse hankin ajokortin, kun hankin mopokortin, ostan mopon ja kypärän sekä ajelen ympäriinsä kuluttaen rahaa vielä bensaankin.
    Eivät ne ole toistensa vaihtoehtoja.

Yksi asia, mitä en kerrassaan ymmärrä on mopoautot. Mie en ainakaan kehtaisi ajella ympäriinsä mopoautolla. Eihän se ole edes mitenkään coolia...
    Jollain tasolla ymmärrän jopa mopoautoja; onhan sellainen talvella kaksipyöräistä vakaampi. Lisäksi mummot ja vaarit pääsevät kauppaan, vaikka valtio onkin ottanut kortin pois. Valitettavasti monessa mopoautossa istuu kyvytön räkänokka housut kintuissa, isän huppari niskassa, lippis takaperin päässä, ja on niin olevinaan, vaikka osaa juuri ja juuri ajaa oikealla puolella tietä. Liekkitarrat ja lumiaurapuskurit keräävät sääliä, kahden kilowatin popit syövät kaksi moottorin neljästä kilowatista, meteli on kuin traktorissa, muut liikenteenkäyttäjät eivät pääse ohi. Maalla asuessani mopopojat ja monet -tytötkin osasivat ottaa muut huomioon ja ajaa kaupunkiin pikkuteitä pitkin, missä liikenne oli vähemmän vilkasta ja nopeusrajoitukset matalampia; nykyisin törmään (tai siis en törmää, mutta on vain ajan kysymys) liian usein mopoautoihin, jotka köröttelevät kakkostietä 55 tonnin kuorma-autoyhdistelmä perässään. Käytettynä noita sentään saa uuden mopon hinnalla, mutta sehän tarkoittaa vain sitä, että joku tollo on ostanut sellaisen uutena järjettömällä rahasummalla.

Quote Originally Posted by Perkele View Post
    Nykyisen kortin saa aivan liian helposti eivätkä mopoilijat ja mopoautoilijat osaa liikennesääntöjä.
    Ethän yleistä.

Teutateksen Salama figu's Avatar

Quote Originally Posted by Perkele View Post
    Olisitko 17-vuotiaana ostanut?
    Siinä tapauksessa olisin säästänyt rahat autoon. Tai oikeastaan se riippuu, että missä päin Suomea asuisin tässä tilanteessa.
    Quote Originally Posted by Secret~ View Post
    Mie en oikeastaan ole ikinä tajunnut mikä niissä mopoissa oikein viehättää. Itse sen verran olen hommaan perehtynyt, että kavereiden kyydissä olen istunut.
    Vapauden tunne? Voi vaan päästää kytkimen ja lähteä? Sama homma on kyllä autonkin kanssa, mutta näin nuorempana...
    Mitäs mieltä mopokansa on siitä, kun kortin hinta nousee nyt kesällä reippaasti? Sehän alkaa olla jo niin kallis tikki, että sillä rahalla saa jo ajokortin. Mieluiten itse hankin ajokortin, kun hankin mopokortin, ostan mopon ja kypärän sekä ajelen ympäriinsä kuluttaen rahaa vielä bensaankin.
    Mopokortin hinnan nouseminen on hyvä asia, koska nykyinen koe on lähinnä vitsi. Lisäksi tossa kai tulee jotain ajotunteja, jos oikein olen kuullut. Se on hyvä asia, sillä ainakin täällä kevään tullen on liikaa tyyppejä, jotka koettavat polkea mopoa keskellä risteystä käyntiin vaihde päällä. Mutta isoimpana syynä on kuitenkin se, että mulla on jo kortti. Autoilu on sentäs hitusen kalliimpaa: Ajokortti +1000€ (eikös tämän voi suorittaa armeijassa?), auto millä ajaa (ei mitään hajua, mutta eikös jollain 10 000€:llä saa kohtalaisen käytettynä?)+bensa ja muut huollot. Mopolle voi sentään tehdä noita pienimpiä huoltoja itse, jos osaa. Eikä nuo bensakulutkaan ole mitään huomattavia, mulla mopo kuluttaa 3,5-4,5 litraa/100km. Riippuen tosin ajotavasta. Kaupunkiajo kuluttaa enemmän ja tasainen ajo vähemmän.
    Pääseehän niillä liikkumaan talvella. Edellyttäen, että saa käyntiin. Mutta ei noissa kyllä ole mitään coolia. Korkeintaan se, kun voi kavereita kyyditä. Perkele luettelikin jo kaikki mainittavat asiat.
    Last edited by figu; 05-11-2011 at 03:35 PM.
    "This is going to hurt a lot, but on the bright side, you'll be dead soon."

Equites Caesaris Sove's Avatar

Autoilu on sentäs hitusen kalliimpaa: Ajokortti +1000€ (eikös tämän voi suorittaa armeijassa?),
    C-kortin voi suorittaa armeijassa, B-korttia ei.
    auto millä ajaa (ei mitään hajua, mutta eikös jollain 10 000€:llä saa kohtalaisen käytettynä?)
    Pahasti yläkanttiin, hyvän käytetyn auton saa jopa halvemmalla kuin uuden mopon (ihan normimoposta kyse).

Equites Caesaris shami's Avatar

Itel ei oo mopoa mut täl Rivalil travista on kait pv! Sit se joutu lopettaan travit, kun se piti korjailla sen mopoa. Nää sen dualit, jotka tilille jäi oli ihan noboja ja menetti suuren sotataidon heti seuraavana iltana.
    Salis - Barbit/-/Påp @fix3, Nyoli! - Njah @fix4, Hunajamurnmeli - Lapset @fix5.
    Shami - Wolt @S5/1, Kaveli - Busters @S2/2, Beautiful Lies - PIT/BB @S1/3, Rebecca Black - NoMad @S4/4.
    Aaaaaah, after 250 days I`m free, it`s time to conquer forums!

Page 52 of 53 FirstFirst ... 24250515253 LastLast