View Poll Results: Uskotko Jumalaan?

Voters
2439. You may not vote on this poll
  • Kyllä

955 39.16%
  • En

938 38.46%
  • Mikä ihmeen jumala??

311 12.75%
  • En ole varma

235 9.64%
Page 3 of 766 FirstFirst 123451353103503 ... LastLast
Results 21 to 30 of 7657

Thread: Jumala

Equites Caesaris Eiskalt's Avatar

en usko enkä kuulu kirkoo.

Jumala on niille jotka eivät itse pärjäisi!
    jep. useimmat uskovat kiittää itteään hyvistä asioista ja syyttaa jumalaa huonoista. ei siis pysty hyväksymään omaa epätäydellisyyttään.

Vihrusorsa
    Guest

Itse uskon jumalaan ja katson olevani jonkinmoinen kristitty, mutta fundamentalistipuoli varmaankin polttaisi minut raamatuntulkintani ja jumalkäsitykseni takia roviolla.

Kaikki uskonnot sanovat minulle noin palttiarallaa samaa; "Ihmiskunta on perseestä, ne valittaa sitä että on perseestä, joten tässä hieman käytösvinkkejä. <3"
    En usko mihinkään ihmismuotoiseen, ihmisen tunteet omaavaan jumalolentoon, käsitys on mielestäni lapsellinen. Jumala on minulle vain luonnonlakeja ja jotain, mitä ihminen ei voi omaksi hyväkseen koskan nujertaa; avaruus, planeetta, oman lajin luonnevikaisuus.

Raamattua katselen jonkin verran, mutten nojaudu orjallisesti: se olisi mielestäni älyllistä laiskuutta. Juutalaisten taruilla ja maailmankäsityksellä ei juuri ole mitään tekoa 2000-luvun Suomessa vaikka siellä välissä olisikin jokunen ikuinen inhimillinen totuus. Tärkeintä minulle on vain ja ainoastaan Jeesuksen opetus ja oma pyrkimys hyvään.

Vihrusorsa
    Guest

Quote Originally Posted by yoda
    Ihmeistä mainitaan vain uskovaisten kirjoissa, montako ihmettä on todistettu viimeisten 1900 vuoden aikana?
    Shhh! Etkös tiedä, että ihme ei säily ihmeenä jos se todistetaan - jos nimittäin joku mallinen ihminen pääsee tutkimaan asioita perin juurin niille löytyy jonkin syy. XD

Imperiaani Fu3L's Avatar

en
    http://forum.travian.fi/image.php?type=sigpic&userid=4203&dateline=1229140  090

Teutoniritari

Jaksoin lukea ekan sivun ja huomasin että tämä keskustelu on perseestä, joten en kirjoitakkaan tänne isoa ja henkevää viestiä
    Jos joku tönii mua, niin se vittu tönii mua, mitä vittua?! Vahva rikostausta ja varttihullun paperit, ei kantsi vittuilla! Vihaan poliisia ne on vihollisia, vihaan myös hippejä, eikä yhdenkään vitun kristityn tarvii tulla piipittään!
    Haastan riitaa kännissä, koska Saatana sanoo niin! Kannan ristini väärinpäin, koska Saatana sanoo niin!

Kirvessoturi

Tottakai uskon jumalaan. Tosin minun tapani uskoa on hiukan panteistisempi kuin kirkko sallisi. Jumala nähkääs on kaikessa ja asuu meissä jokaisessa joten miksi käydä kirkossa kun voi käydä kebulla sillä jumala asuu niissä rasvaisissa turkkilaisissakin. Eikä muutenkaan luterilaisessa uskossa tarvee tehä muuta kuin katua syntejään jotta pelastuisi. Joten ei uskomisesta ole mitään haittaa eikä se vaadi minkäänlaista työtä tai vaivaa. Joten kun kuolette ja jumala kas kummaa onkin olemassa niin ette pääse taivaaseen koska ette uskoneet Jeesukseen. Joten en ymmärrä ateisteja, eikö olisi vaan järkevintä varmistaa mahdollisuudet iankaikkiseen elämään jos jumala siis on olemassa ja minun käsitykseni mukaan on.

Equites Caesaris Eiskalt's Avatar

Quote Originally Posted by -Fekes-
    Tottakai uskon jumalaan. Tosin minun tapani uskoa on hiukan panteistisempi kuin kirkko sallisi. Jumala nähkääs on kaikessa ja asuu meissä jokaisessa joten miksi käydä kirkossa kun voi käydä kebulla sillä jumala asuu niissä rasvaisissa turkkilaisissakin. Eikä muutenkaan luterilaisessa uskossa tarvee tehä muuta kuin katua syntejään jotta pelastuisi. Joten ei uskomisesta ole mitään haittaa eikä se vaadi minkäänlaista työtä tai vaivaa. Joten kun kuolette ja jumala kas kummaa onkin olemassa niin ette pääse taivaaseen koska ette uskoneet Jeesukseen. Joten en ymmärrä ateisteja, eikö olisi vaan järkevintä varmistaa mahdollisuudet iankaikkiseen elämään jos jumala siis on olemassa ja minun käsitykseni mukaan on.
    johtunee siitä etten pysty uskomaa mitää mitä ei voi nähdä,kuulla,tai tuntea.

Valtsu
    Guest

ketä on ateisti ai niin kaikki ovat sillä on niitä jotka ei usko mihinkään he ovat täys ateistejä niinkuin minä sitten on hihhuli ateisteja jotka kuuluvat esim.katolliseen kirkkoon mutta siinä samalla he eivät voi uskoa hindulaisuuteen koska siinä on jotain 38427482748278752367278627427375237 jumalaa

Valtsu
    Guest

taidan uskoa jumalan sijaan enemmänkin järkeen ja sitä enemmän vielä vaistoihin

Nuijamies

Kuka hintti uskois jumalaan?

Page 3 of 766 FirstFirst 123451353103503 ... LastLast

Tags for this Thread