Page 16 of 18 FirstFirst ... 61415161718 LastLast
Results 151 to 160 of 174

Thread: Itsemurha

Bannattu

Itse en ole enkä tule yrittämään itsemurhaa.
    Tunnen pari tyttöä koulusta jotka viiltelevät itseään mutta ei sitä varmaan itsemurhaksi lasketa.

Tunnen erään joka on yrittänyt sekä tiedän yhden joka on siinä onnistunut(KAverin kaveri)
    Beware! Storm is back

Kaverini teki itsemurhan.. Se löydettiin sillan alta kun hän oli hypänny..
    Olen 6.57% nörtti

The Walrus Equardo's Avatar
    Viemäri Tämä on roskakori. Kaikki asiaan kuulumaton tai spämmi siirtyy tänne.

Venttu, toivottavasti tuo oli trollausyritys, etkä oikeasti ajattele noin.

Itsemurha on väärin ja väärä keino. Aina. Sen tekemiseen ei ole yhtään oikeeta keinoa, ei yhtään.

Vaikeasti masentunut voi toki ajatella, että hänestä ei ole mitään hyötyä ja kaikki vihaa ja elämä on perseestä. Ja voihan se ollakki niin. Mutta maailmassa ei ole mitään lakia, että näin olisi ikuisesti. Kun ajattelette itsemurhaa ens kerralla, ajatelkaa kaikkea aikaa, minkä menetätte. Ajatelkaa, kuinka vitun onnellisia te voisitte olla ajan kuluessa. Ja ajatelkaa niitä kaikkia ihmisiä, jotka voisitte tehdä tulevaisuudessa onnellisiksi. Ja sitten te teette valinnan kaikkien noiden ihmisten puolesta, joille te voisitte sitä onnea tuoda.

Ja jotkut masentuneet ajattelee, että kukaan ei välitä. En kiellä, etteikö asia voisi pahimmassa skenaariossa olla, mutta se pahin skenaariokin on hyvin harvinainen. Usein juuri ne kaikista epäuskottavimmat tapaukset välittää. Ja melkein aina teidän omat vanhemmat välittää. Ihmiset, jotka välittää teistä, valittaa ja neuvoo. Se ottaa päähän, mut se johtuu juuri siitä, että teistä välitetään.

Eikä murha ole kenenkään perusoikeus, otit sen hengen sitten itseltäsi tai naapuriltasi. Et välttämättä vahingoita sitä murhattua hirveästi, oli se kuka tahansa, mutta vahingoitat eniten sen murhatun läheisiä. Sen vuoksi murha on niin paha rikos, se sattuu montaa ihmistä "välikäden" kautta. Pahimmassa tapauksessa juuri niitä omia kavereitasi. Vaikka kuinka tekisit sen siististi lappujen kanssa. Se sattuu. Se sattuu aivan helvetisti. Ja minä tiedän. Ei. En kerro miksi tiedän, mun menneisyydessä on asioita joita teidän ei tarvitse tietää ja tämä on yksi niistä.

Ja kuka helvetti sinä olet päättämään, satutatko monia ja viet mahdollisen tulevaisuuden onnen monelta? Et yhtään kukaan, ei tuo ole sinun valintasi. Ja sen takia itsemurha on väärin. Koska se on murha.

Tunnen myös yhden tämän foorumin käyttäjän, joka tuossa jonkin aikaa sitten tuli puhumaan minulle itsemurha-ajatuksistaan. Säikähdin hirveästi ja koitin neuvoa, minkä voin, sillä usein itsemurhayritys on hätähuuto, viimeinen keino testata välittääkö kukaan. Mutta minä en ole ammattipsykologi, vaikka minulla on hyvin vahva mielipide tästä asiasta. Terapia on paras keino hoitaa asiat, en voi pakottaa ketään, mutta suosittelen.
    [16:34] <@JesseOM> Parrakas tukeva mies joka osaa runoilla

(kuvasta painamalla pääsee FR-kokoelma-aiheeseen)

Legioonalainen Schmeisser's Avatar

Equlla oli hyvä viesti. On totta, että itsemurha satuttaa muita. Kun oma isäni teki itsemurhan vuosia sitten, sairastui hänen äiti masennukseen, äiti jäi kahdestaan minun kanssa ja minulta puuttui miehen malli koko nuoruuteni ajan, sekä suurta surua kaikille läheisille. Tässä oli vain yksi ainoa esimerkki, miten tämä itsemurha vaikuttaa muihin ihmisiin. Lähimmäisen mielestä se ihmisen kuolema jo tuntuu kamalalta, mutta se kuolemisen syy tekee olon vielä pahemmaksi. On todella vaikeaa ajatella, että mitä läheinen on voinutkaan tehdä itselleen.

Tunnen myös yhden tapauksen lähipiirissä, jossa erään nuoren pojan isä yritti itsemurhaa pojan ollessa vielä kyydissä. Onneksi ei tämä toteutunut, vaan väistö tapahtui viimehetkellä. Tästä seurasi pojalle elinikäiset traumat, joka on hyvinkin ymmärrettävää.

Tiedän, että ihmisillä on välillä todella paha olla, mutta hoito auttaa niihin. Koittakaa hoitaa läheisillenne hoitoa, mikäli se on mahdollista. Tietenkään ketään ei voi pakottaa siihen hoitoon.

Itsemurha ei ole leikin asia, ja siihen on suhtauduttava todella vakavasti.

Equites Caesaris Perkele's Avatar

Oletan, että Equ vastustaa myös eutanasiaa?

Haeduaani Killeri1's Avatar

Equ puhuu asiaa. Itsekkin tiedän pari jotka ovat koittaneet itsemurhaa ja pari on mulle puhunu, että harkitsevat sen tekemistä. Siinä on paha sanoo mitään. Itse lähinnä juuri painostanut sitä, miten lähimmäiset kärsii, vaikka itse pääsisi "helpolla".

Toisaalta abortit ja eutanasiat on joissain tapauksissa hyväksyttäviä.

E: joku sanoi kuoleman olevan helppo pakotie Depressiossa. Kuolema on monessa tapauksissa helpoin vaihtoehto, mutta vain itsellesi. Itsemurhan avulla pilaat kätevästi monta muuta elämää. Depressio ei ole hyvä syy itsemurhaan.
    Last edited by Killeri1; 12-21-2010 at 07:41 PM.
    Fix6@ Agama&Drago @ Pöhinä

Quote Originally Posted by Sad But True View Post
    Killeri on tyhmä -Kuona

Miksi oman käden kautta lähtevän tulisi miettiä muita? Hän lähtee täältä ja muita ihmisiä ei hänelle enää ole olemassakaan, joten miksi jatkaisi omaa pahaa oloaan sen vuoksi, että muilla saattaa tulla paha mieli?

Haeduaani Killeri1's Avatar

Quote Originally Posted by Olwi View Post
    Miksi oman käden kautta lähtevän tulisi miettiä muita? Hän lähtee täältä ja muita ihmisiä ei hänelle enää ole olemassakaan, joten miksi jatkaisi omaa pahaa oloaan sen vuoksi, että muilla saattaa tulla paha mieli?
    Erittäin itsekäs ihminen olet. Voin sanoa, että jos itse tekisin itsemurhan vanhempien, siskon ja läheisten elämä menis varmasti raiteiltaan pitkäks aikaa. Ja yleensäkkin elämässä on hyviä ja huonoja hetkiä. Joten miksi lopettaa huonoon hetkeen jos voi odottaa sitä hyvää.

Kuka sinä olet pilaamaan toisten elämiä?
    Fix6@ Agama&Drago @ Pöhinä

Quote Originally Posted by Sad But True View Post
    Killeri on tyhmä -Kuona

Haeduaani Scapa's Avatar

Quote Originally Posted by Killeri1 View Post
    Erittäin itsekäs ihminen olet.
    Jos esittää eriävän mielipiteen, ei siitä pitäisi heti tuomita.

Voin sanoa, että jos itse tekisin itsemurhan vanhempien, siskon ja läheisten elämä menis varmasti raiteiltaan pitkäks aikaa.
    Kaikilla ei asiat ole niin hyvin, että on läheiset välit vanhempiin, sisaruksiin / läheisiin. Joillakin ei oikeasti ole ketään. Esimerkkinä vaikkapa sosiaalisesti syrjäytyneet, ns. kelkasta pudonneet. Heillä on vain oma pieni ~20 neliön koppi, jossa ne pelaavat tietokonepelejä ym. eivätkä käy ulkona paria kertaa viikossa enempää.

Silloin ei oikeastaan ole ketään joka välittää.

Ja yleensäkkin elämässä on hyviä ja huonoja hetkiä. Joten miksi lopettaa huonoon hetkeen jos voi odottaa sitä hyvää.
    Sanotaan näin, että aika hyvä usko parempaan saa olla, jos elättää toiveita paremmasta pitkän paskakauden jälkeen. Ei se valo paista aina risukasaan.

Kuka sinä olet pilaamaan toisten elämiä?
    Kuka sinä olet tuomitsemaan toisen mielipiteen?
    "Beware the Madman of Zaun. In his eyes, you are already dead."

Page 16 of 18 FirstFirst ... 61415161718 LastLast