Juu sen olen kattonut. Mutta toi Perkeleen ehdotus olisi nyt tarkoitus ostaa.
Printable View
Itse taas en pitänyt niin hirveästi Paranormal Activitysta. Olihan siinä ihan hyvää sellasia WTF?! -kohtauksia, kuten se missä se nainen seisoskelee siinä sängyn edessä kolme-neljä tuntia. Loppukin oli ihan hyvä. Siis leffateatteriversio lopetus, missä demonin (?) valtaama nainen palaa yläkertaan, heittää tyynyn kameraan ja hyökkää kameran kimppuun.
Mutta muuten kys. pätkässä ei ollut miehen ainakin neljä kertaa toistuvien ''what a fuck was that?'' tai ''show your self!'' -kommenttien lisäksi mitään ihmeellistä.
^^Revettiin muuten ihan törkeesti siinä kohtaa, kun jostain huoneesta sammu/sytty valot varmaan viidennen kerran ja se mies sano tietenkin ''what the fuck was that?'' ja meni sitten huoneeseen kameransa kanssa ja sitten heti perään ''show yourself!''.
^^Okei kello oli varmaan joku klo. 04.00 aamuyöllä, kun kaverin kanssa ruvettiin tota kattomaan eli arviointikykyyni ei kannata luottaa liikaa ;).
Muttajoo tollasesta ''ei niin pelottavasta'' -kauhusta on hyvä alottaa.
"Ei niin pelottava kauhuleffa", miten näitä nykyään arvostellaan? Lähdetään vaikka siitä, että on hyvä aloittaa kauhuelokuvista, jotka ovat oikeasti hyviä.
Nykyään kauhuksi lasketaan kaikki sellainen paska, jossa yirtetään säikäyttää katsoja ja päälle jotain ällöttävää, että saadaan huono olo. En ole kauhuelokuvien ystävä, koska en halua maksaa sellaisesta, jota minun on epämiellyttävä katsoa.
Jos haluaa aloittaa kauhuelokuvien katselun, pitää vain katsoa. Jos katsomastaan ei pidä, ei kannata sitten sellaisia kovin paljoa enempää katsella. Turha kauhuelokuvien katsomisella mitään on todistella.
MUTTA jos puhutaan hyvistä kauhuelokuvista, niin psykologinen on sitä parasta. Totta kai muutamat säikyttelyjutukin menevät. Hitchcock on hyvää, esim. Psycho. 80-luvun remake The Thing on mielenkiintoinen ja sitten A Nightmare on the Elm street:ssa on hyvä idea.
Manaajako paska? Olen eri mieltä. Nykyään Manaaja ei tosiaankaan ole pelottava elokuva, mutta jos tuo on peruste paskalle elokuvalle, olisi tosi moni sitä. Manaaja kertoo tarinan (jota tosi moni kauhuelokuva ei tee), ja Manaajassa on koko ajan se fiilis, että hahmot eivät itsekään haluaisi uskoa asiaa todeksi.Quote:
Originally Posted by Oranki-Bumba
Suosittelen katsomaan brittikomedia Shaun of the Deadin, se on luultavasti paras ja aidoin zombileffa ikinä.
Ainoa miinus leffassa on tuo levyjen tuhoamiskohta (enempää spoilaamatta), eihän musiikkiaarteita saa tuhota!
Onkos kukaan katsonut Millenium-trilogian? Perustuu Stieg Larssonin romaaneihin. Katsoin ne, kun en jaksanut lukea kirjoja ruottiksi. Kuuntelemalla menee helpommin :) Pakko sanoa että oli kyllä yllättävän monimutkainen juoni, jännitystä ihan riittävästi, väkivallalla ei mässäilty sun muuta.
Heittäkää vinkkiä muutamasta hyvästä dekkarileffasta.
Onko Ring 1 ja Ring 2 hyviä kauhu elokuvia? Vastauksia nopesti kiitos.
Onko jokin hyvä vai on subjektiivinen asia. Lue esim IMDBstä ja muista sivustoilta tai katso ja päätä itse. - Delgrim
Parhaita ovat Scary Moviet, Epic Movie, Austin Powers ja kultamuna sekä kaikki perus esim. Pirates of the Caribian, LOTR yms. Kauhuleffoihin ja komediaan taivun aika paljon.(ja pari toimintaa/fantasiaa)
Itsestäni taas tuntuu että niitä leffoja on jo vähän liikaa, samantyylisiä "kopioitakin" pukkaa aina välillä sieltä täältä joten aika nähtyjä ne jo. Muista leffoista nyt äkkisältään tulee mieleen muutama jotka olen katsonut tässä parin viikon sisään, Ocean's trilogy, Rööperi ja vaikka The Hangover.
Eka on ihan ok. Suosittelen ennemmin sitä alkuperäistä japsien tekemää Ringua.Quote:
Originally Posted by esku
Komediat on kivoja. Harmi vain, että Scary Moviet ja elokuvat samoilta tekijöiltä (kuten tuo Epic Movie) ovat roskaa. SM ykkönen menee jotenki, loput ei jaksa naurattaa. Samaa voisi sanoa American pie -elokuvista. Jenkeissä noi menee varmasti, koska siellä tuollanen pissakakkahuumori naurattaa, mutta en tajua miten tuollainen jaksaa naurattaa täällä Euroopassa, josa tuollainen huumori on ihan liian vanhaa eikä ollenkaan tabumaista. Nuo elokuavt toistavat liikaa itseään.Quote:
Originally Posted by Fa Sha
Austin Powers on ainoa hauska noista sinun luettelemistasi komedioista. Lisäksi PotC 1 on ainoa hyvä piraattitrilogian osa, 2 ja 3 ovat kuraa.
Jos haluatte katsoa OIKEASTI hyviä komedioita, katsokaa hyvät ihmiset Monty Pythonin leffoja/sarjoja.
E: Vaikka topick onkin hyviä elokuvia, niin mainostan vielä yhtä komediasarjaa (offina), jonka kaikki varmaan tietävätkin: South Park. Mikään piirroskomedia ei vie tältä voittoa. Monesti South Parkia väärinymmärretään pissakakkahuumorina, vaikka kyseessä onkin mielettömän hyviä ja viisaita läppiä. Että ymmärtäisi täysin tätä sarjaa, pitäisi tietää paljon Jenkkien kulttuurista.