PDA

View Full Version : Älkää tehkö resonvonkaustopikkeja.

Jezebel
03-30-2007, 02:38 PM
Olen kyllästynyt viemäröimään niitä. Kiitos. (:

Agantas
03-30-2007, 04:35 PM
Itse olen havainnut naapurien antavan resursseja mielellään kun lähetän legioonalaiset pyytämään niitä ystävällisesti.

PS. Suomen kielen sana on muuten aihe tai puheenaihe, kamalaa sekakieltä tuo "topikki".

Jezebel
03-30-2007, 04:53 PM
Itse olen havainnut naapurien antavan resursseja mielellään kun lähetän legioonalaiset pyytämään niitä ystävällisesti.

PS. Suomen kielen sana on muuten aihe tai puheenaihe, kamalaa sekakieltä tuo "topikki".
Topikki on ihan hyvä sana. Eikä se ole "sekakieltä", vaan suomen kieleen mukautettu sitaattilaina. Minusta aiheella ja puheenaiheella on hiukan erilainen sävy.

Naapurit tosiaan antavat resoja ihan mielellään, kun niitä käy itse hakemassa. Siksipä niitä ei kannatakaan vongata täällä.

Arzka
03-30-2007, 08:29 PM
Noita on kyllä tullut vähän liikaa! Kohta me suututaa ja viedä niitten resot! :twisted:

Agantas
03-31-2007, 06:07 AM

Topikki on ihan hyvä sana. Eikä se ole "sekakieltä", vaan suomen kieleen mukautettu sitaattilaina. Minusta aiheella ja puheenaiheella on hiukan erilainen sävy.

Naapurit tosiaan antavat resoja ihan mielellään, kun niitä käy itse hakemassa. Siksipä niitä ei kannatakaan vongata täällä.

Tässä asiayhteydessä topic tarkoittaa keskustelun aihetta. Lueppa vaikka foorumin nurkalta, uusi aihehan siellä lukee. Englannin kielessä sanan topic käyttöalue on sama kuin suomessa sanan aihe tai puheenaihe, joten en näe lainausta tarpeelliseksi. Viestiketjusta käytetään myös englannissa sanaa thread topicin sijaan(thread viittaa viestiketjuun itseensä, kun taas topic on sen aihe), ja noilla foorumeilla käyvät ihmiset tuntuvat. Foorumin nappulassa tila on kuitenkin rajallinen, joten siinä lukee vain "uusi aihe", merkityksen ollessa aloita viestiketju uudesta aiheesta(englannissa vastaavasti start a thread on new topic).

Foorumithan ovat puoliksi puhekieltä, joten saat toki sanoa topikki jos haluat, mutta totta kai siitä pitää suomen kielen ammattilaiselle piruilla, ja onhan kielioppi aina mielenkiintoinen puheenaihe.

Keisari Teuton
03-31-2007, 08:45 AM
Sillon kun mun kylässä oli popua 30, niin täällä Foorumilla tuli usein pyydettyä resurssia, mutta kertaakaan en saanut mitään :evil: . Nyt olen huomannut että resurssit saa helpommin oman kylän tuotannosta ja naapureilta :D .

Jezebel
03-31-2007, 10:06 AM

Tässä asiayhteydessä topic tarkoittaa keskustelun aihetta. Lueppa vaikka foorumin nurkalta, uusi aihehan siellä lukee. Englannin kielessä sanan topic käyttöalue on sama kuin suomessa sanan aihe tai puheenaihe, joten en näe lainausta tarpeelliseksi. Viestiketjusta käytetään myös englannissa sanaa thread topicin sijaan(thread viittaa viestiketjuun itseensä, kun taas topic on sen aihe), ja noilla foorumeilla käyvät ihmiset tuntuvat. Foorumin nappulassa tila on kuitenkin rajallinen, joten siinä lukee vain "uusi aihe", merkityksen ollessa aloita viestiketju uudesta aiheesta(englannissa vastaavasti start a thread on new topic).

Foorumithan ovat puoliksi puhekieltä, joten saat toki sanoa topikki jos haluat, mutta totta kai siitä pitää suomen kielen ammattilaiselle piruilla, ja onhan kielioppi aina mielenkiintoinen puheenaihe.
Taidat olla oikeassa. (: Paitsi parista pikkujutusta, joista pitää huomauttaa, koska pilkunviilaus on kivaa. En ole vielä suomen kielen ammattilainen, vaan minusta ehkä tulee isona sellainen. Lisäksi tämä ei ole kielioppiasia, vaan ehkä paremminkin kielenhuollillinen tai sanastollinen asia.

Topic tosiaan tarkoittaa alun perin nimenomaan keskustelun aihetta, mutta minulla on jotenkin sellainen käsitys, että sen merkitys on suomen kielessä eriytynyt tarkoittamaan viestiketjua. Kielen tarkoitus on kuitenkin välittää informaatiota, ja niin kauan kuin se palvelee sitä tarkoitusta, on kai sama, mitä sanoja käyttää. Ja kuten sanoit, foorumit ovat puhekieltä, eli ei se nyt niin nöpöö ole, millä nimillä asioista puhuu. (:

webrator
03-31-2007, 07:42 PM
onks resonvonkaustopikki yhdyssana?

Dark Fade
03-31-2007, 09:08 PM
Onhan se yhdyssana. Itse olen englantia lukenut kielikylpynä ja luen vieläkin. Foorumeilla puhun aiheesta yleensä threadinä. Tämä "aihe" on kyllä mielestäni pikemmin vain otsikko, mutta nykyseltään voin jättää tämän asian teidän kinattavaksenne. Jos vielä teille haluaisin piruilla, tämä on sanasto- ja tyyliseikka ;).

Jezebel
03-31-2007, 10:24 PM
En kai minä sitä olisi yhteen kirjoittanut, jos se ei olisi yhdyssana. Ihan mielenkiinnosta, minkä osan siitä olisit kirjoittanut erikseen? "Reson vonkaustopikki", "resonvonkaus topikki" vai "reson vonkaus topikki"? :wink:

menley7
04-07-2007, 05:36 AM
Tyhmä kysymys, jos ei saa pyytää lainalle esim. puita, niin, voitteko kertoa miten niitä haetaan sieltä naapurista?http://forum.travian.fi/images/smiles/icon_redface.gif

Jarppe
04-07-2007, 06:44 AM
Tyhmä kysymys, jos ei saa pyytää lainalle esim. puita, niin, voitteko kertoa miten niitä haetaan sieltä naapurista?http://forum.travian.fi/images/smiles/icon_redface.gif

Käyt vain sotilaiden avulla lainaamassa resursseja ikuisella maksuajalla... :wink:

Enpä etes muista nähneeni mitään resonvonkaustopikkeja. Hmm ehkäpä olen sitten onnellisesti käynyt aina Jezebelin & Co siivouksen jälkeen.

Jezebel
04-07-2007, 08:50 AM

Käyt vain sotilaiden avulla lainaamassa resursseja ikuisella maksuajalla... :wink:

Enpä etes muista nähneeni mitään resonvonkaustopikkeja. Hmm ehkäpä olen sitten onnellisesti käynyt aina Jezebelin & Co siivouksen jälkeen.
Katso viemäristä. (:

menley, älä vielä tässä vaiheessa hanki sotilaita. Käytä resot johonkin hyödyllisempään. Kätkö on päivän sana. (Sitten eivät voi naapurit hakea sinulta resoja.)

S.O.D.
04-08-2007, 06:06 AM
Tästä keskustelusta taas tulee mieleen keskustelu jossa osapuolet luulevat että toinen ei ole viisas tai hän on tyhmä mutta lopussa paljastuu että he puhuvat eri aioista vaikka se kuulostaa samalta. :wink: (tai joku osapuoli valittaa toisen virheistä/huomautaa ja toinen ottaa väärän äänensävyn {mikä ei taida olla mahdollista foorumeissa}mistä taas seuraa uusi riita jne.) :lol:
jatkuu 3 muokkauksen jälkeen:tuosta ikuisesta lainausajasta :arrow: mielestäni se on aika POSITIIVISESTI ajateltu laina mutta mikäs siinä ihan vaan hyvä että ajatellaan positiivisesi :D (multa EI sitten tulla hakemaan lainaa tai...)mutta mistä me puhuttiinkaan? :oops: :D :) :?

Tyrsä
04-23-2007, 07:28 AM
siis täh miksei sais tehä tollasii keskustelui

Jezebel
04-23-2007, 09:28 AM
Siksi, koska niissä ei ole mitään järkeä. Ensinnäkin niitä yhdessä vaiheessa sikisi kuin sieniä sateella, eli niitä oli joka paikka täynnä. Ne myös keräävät spämmiä, mitä meillä on muutenkin jo ihan tarpeeksi. Toiseksi kukaan luultavasti ei halua antaa resoja aloittelijalle, joka ei viitsi odottaa resojen kertymistä tai ei ymmärrä käydä itse hakemassa naapureilta. Kolmanneksi jos joku välttämättä haluaa jaella ilmaisia resoja, tehköön hän topikin siitä.

sekopää
04-24-2007, 07:38 PM
kato ne on tän takii kiellettyjä,

jeeexebheel!! laitax mul vhäz rezoI!?111elevenykstoistaoneoneone

oon vähäks niinku köyhä... pliis pliis laita r3soih!

Jezebel
04-24-2007, 08:04 PM

Täsmälleen tuon takia. Silti minulle lähetellään niitä yksityisviesteinä foorumilla ja pelissä. Se johtuu siitä, että minun virheellisesti kuvitellaan olevan multihuntteri ja että pystyisin heittelemään pelaajille ilmaisia resoja. En ole, ja ne jotka ovat, eivät sellaista tietenkään tee.

Tyrsä
04-25-2007, 11:45 AM
ymmärsin täysin paljastan etten ees tienny ennen tätä mitä toi sana meinaa :oops:

Pax Romana
04-29-2007, 03:30 PM
Jollen tietäisi että olet viisas Tyrsä uskoisin vakaasti että olet tyhmä. (sorry offtopic)

hatluer
04-29-2007, 05:26 PM
Kuvittelevatko resonvonkaus kaverit saavansa resursseja? Usein he saavat vain vihat päälleen...

Targuil
04-29-2007, 08:29 PM
Kuvittelevatko resonvonkaus kaverit saavansa resursseja? Usein he saavat vain vihat päälleen...
Jossain aiheessa joku oli kai ihan tosissaan lähettänykin resursseja.

henripoika
05-10-2007, 01:34 PM
jos joku vinkuu resoja kyllä mä annan 1 jokasta :lol:

Jezebel
05-10-2007, 02:05 PM
Aika reilua. :D

Zimppa
05-10-2007, 03:57 PM
Minä minä minä minä! Mä haluun!

Ei tarttee antaa.

Iso-Varvas
05-11-2007, 05:46 AM
Jos juku ruinaa resoja niin käykää solttujen kanssa katsomassa et onko sillä niitä muka niin vähän :wink:

Egoist XIV
05-11-2007, 11:49 AM
Jos juku ruinaa resoja niin käykää solttujen kanssa katsomassa et onko sillä niitä muka niin vähän :wink:
Toi on hyvä periaate.

Allu
05-12-2007, 08:32 PM
Nyt seuraa pilkunnussintaa ja offtopicia sanasta "reso":

Sana reso sinänsä tarkoittaa resoluutiota, eikä sanassa resurssi ole edes yhtään O-kirjainta. Mielestäni olisi oikein puhua resuista tai ihan vain resursseista. Kukin toki lausuu aivan niin kuin itse tykkää.

TheAncient
05-12-2007, 08:43 PM

Sana reso sinänsä tarkoittaa resoluutiota, eikä sanassa resurssi ole edes yhtään O-kirjainta. Mielestäni olisi oikein puhua resuista tai ihan vain resursseista. Kukin toki lausuu aivan niin kuin itse tykkää.

Englanti iskee kehiin. "Resource" sanasta tuo "reso" juurtaa suomenkielen slangiin.

Eiskalt
05-12-2007, 09:11 PM

Englanti iskee kehiin. "Resource" sanasta tuo "reso" juurtaa suomenkielen slangiin.kuittaan.

B. Matlock
05-18-2007, 03:53 PM
Niin älkää tehkö, ettei tule modeille/admineille paha mieli, niin.

Mossberger
05-18-2007, 03:53 PM
Tahdon resurssin.

Iso-Varvas
05-19-2007, 06:52 AM
Kerroppas kyläs nimi niin käytän tota omaa periaatettani :twisted:

cs_kimmo
05-19-2007, 10:36 AM
Joo laita kyläs nimi tähän niin laitan muutaman katan.

Eiskalt
05-19-2007, 03:08 PM
Joo laita kyläs nimi tähän niin laitan muutaman katan.mitä jos on 2 saman nimistä kylää? koitin lähettää kaverille resoja mut meni johoki toisee saman nimisee kylää. sinne meni ne viljat. eli koordinantit olis parempia.

cs_kimmo
05-19-2007, 05:09 PM
Sanoin varmasti tosissani. Sitäpaitsi, ehkä mulle on ihan yks ja sama, että meneekö mun katat kumpaan "pelaajan luupae kylään" tahansa. Eli en ole lähettämässä älkää huoliko.

Sori offtopic.

Stork
05-30-2007, 10:29 AM
Tahdon resurssin.

Me too.

gladiaattori2
05-30-2007, 01:11 PM
Koska ne on turhia ja niistä ei oo hyötyä ja ne on turhia ja niistä ei oo hyötyä ja ne on turhia ja niistä ei oo hyötyä... Tuliko selväks :lol:

Sympperi
06-01-2007, 02:19 AM
Sitähän varten modet ovat, että poistelevat nuita. Ei kai niitä nyt ihan työttömiksi kannata jättää :D

boozehound
06-01-2007, 02:21 AM
Sitähän varten modet ovat, että poistelevat nuita. Ei kai niitä nyt ihan työttömiksi kannata jättää :D Tällä laudalla ei modejen homma lopu kesken. varmaan netin suurin avohoitola meillä tässä.

B. Matlock
06-01-2007, 10:33 AM
Saa lahjoittaa resursseja.

SkuX
06-02-2007, 01:29 PM
J ei tehä..

Rikke
06-02-2007, 04:27 PM
Jos haluat muilta resoja tee liittouma ja mane järjettömät verot :twisted: (toimii vain jos saatjäseniä niitä maksamaan :lol: :lol: )

hotti
06-03-2007, 08:18 PM
En kai minä sitä olisi yhteen kirjoittanut, jos se ei olisi yhdyssana. Ihan mielenkiinnosta, minkä osan siitä olisit kirjoittanut erikseen? "Reson vonkaustopikki", "resonvonkaus topikki" vai "reson vonkaus topikki"? :wink:
niinno tietty jos reso vonkaa jossain topikissa niin voihan sen kirjoittaa reson vonkaustopikki :lol:

B. Matlock
06-03-2007, 09:12 PM
Sanaa resonvonkaustopikki, ei ole olemassa, joten älkää kiistelkö siitä.

Soft-killer
06-07-2007, 02:50 AM
Sillon kun mun kylässä oli popua 30, niin täällä Foorumilla tuli usein pyydettyä resurssia, mutta kertaakaan en saanut mitään :evil: . Nyt olen huomannut että resurssit saa helpommin oman kylän tuotannosta ja naapureilta :D .

Tietystin saat omasta kylästäsi paremmin kuin naapurista 8)

CopyrightTatska
06-07-2007, 02:39 PM
Sanaa resonvonkaustopikki, ei ole olemassa, joten älkää kiistelkö siitä.Uusia yhdyssanoja ja sanaliittoja keksitään kaiken aikaa, joten shut the f-word up, will you? Sitä paitsi käytit pilkkua väärin, merkattu quoteen punaisella boldilla.

Jezebel
06-07-2007, 03:06 PM
Sanaa resonvonkaustopikki, ei ole olemassa, joten älkää kiistelkö siitä.Uusia yhdyssanoja ja sanaliittoja keksitään kaiken aikaa, joten shut the f-word up, will you? Sitä paitsi käytit pilkkua väärin, merkattu quoteen punaisella boldilla.
On kyllä käytetty pilkkua siinä erittäin väärin. Sanaa voi käyttää, vaikka sitä ei kielitoimiston sanakirjasta löytyisikään. Pääasia on, että kaikki ymmärtävät, mistä on kyse.

villpiil
06-11-2007, 05:52 AM
Tasan niin

Homer
06-11-2007, 12:37 PM
Joo laita kyläs nimi tähän niin laitan muutaman katan.mitä jos on 2 saman nimistä kylää? koitin lähettää kaverille resoja mut meni johoki toisee saman nimisee kylää. sinne meni ne viljat. eli koordinantit olis parempia.
Laita ''lähetä joukkoja'' ja sitten ok, sitte katot mikä on pelaajan nick, ja otat ne joukot pois ettei ne lähe...

Kaverille lähettäminen on kiellettyä, ja ihan oikein. Et kovin paljoa varmaan lähettänyt, koska sallittu on vain 1 tunnin tuotannon lähettäminen.

hatluer
06-11-2007, 01:42 PM
Tässä muutama villpiil:in viesteistä.

Tasan niin

Tässä toinen
Niin

Voisit hiukan laittaa enemmän sisältöä noihin viesteihin vaikka mikä minä olen vastaamaan, kun en edes mode ole...

Ettei mene spammiksi niin yhteen aikaanhan täällä pyöri vaikka kuinka monta reson pyytäjää... Muistaakseni kaksi niistä tuhottiin katapulteilla nimimerkeillä: "vihaiset foorumin käyttäjät". On aika riski pyydellä jossain foorumilla resoja.

Waak
06-11-2007, 02:11 PM
Vaikka olen uusi, osaan käyttää järkeäni. On jo aikaisempaa kokemusta foorumeilta. :)

Kakashi
06-14-2007, 01:29 PM
Tässä muutama villpiil:in viesteistä.

Tasan niin

Tässä toinen
Niin

Voisit hiukan laittaa enemmän sisältöä noihin viesteihin vaikka mikä minä olen vastaamaan, kun en edes mode ole...

Ettei mene spammiksi niin yhteen aikaanhan täällä pyöri vaikka kuinka monta reson pyytäjää... Muistaakseni kaksi niistä tuhottiin katapulteilla nimimerkeillä: "vihaiset foorumin käyttäjät". On aika riski pyydellä jossain foorumilla resoja. Muistaakseni näissä viesteissä ei tarvitse kertoa mitään omaa elämäntarinaansa, vai olenko tyystin väärässä? Mitä sitten, jos vaikka sanoo, "niin", tai "tasan niin". Miten se sua liikuttaa.. Jos ei ole enemmän sanottavaa, niin minun mielestä saisi sanoa, jotain tuollaista, jos ei tosiaan ole mitään sanottavaa. :x

Paju
06-14-2007, 01:44 PM
minusta taas ei saisi. Noin lyhyet viestit ovat selvasti spammaysta, jota emme tarvitse tanne. Jos ei enempaa ole sanottavaa, pysykoot hiljaa.

Jezebel
06-14-2007, 06:46 PM
Muistaakseni näissä viesteissä ei tarvitse kertoa mitään omaa elämäntarinaansa, vai olenko tyystin väärässä? Mitä sitten, jos vaikka sanoo, "niin", tai "tasan niin". Miten se sua liikuttaa.. Jos ei ole enemmän sanottavaa, niin minun mielestä saisi sanoa, jotain tuollaista, jos ei tosiaan ole mitään sanottavaa. :x
Elämäntarinaansa ei tarvitse kertoa, mutta pelkät niin-viestit ovat pelkkää spämmiä. Nehän eivät varsinaisesti tuo mitään uutta keskusteluun. Jos välttämättä haluaa ilmoittaa olevansa samaa mieltä toisen kanssa, voisi edes vaivautua kertomaan sen hieman laajasanaisemmin. Tuollaiset yhden sanan viestit näyttävät virtuaalipippelin kasvattamiselta.

huhhuh
06-17-2007, 05:37 PM
Sanaa resonvonkaustopikki, ei ole olemassa, joten älkää kiistelkö siitä.Sulla taitaa olla aika kova tarve käyttää pilkkua?

DIABLO
06-20-2007, 11:39 PM
Noita on kyllä tullut vähän liikaa! Kohta me suututaa ja viedä niitten resot! :twisted:
puhu vain omasta puolestasi 8)

Sabull
06-21-2007, 02:41 PM
Voi ny ¤SUOMALAINEN KIROSANA HURJILLA ÄRRILLĤ, kun joku meni työntämään nyt pilkun aivan väärään paikkaan ja jokaisen pilluntarkan idiootin pitää mennä sitä korjaamaan.
Tämä alkaa käydä säälittäväksi.
...
lopettakaa tuo idioottimainen joka sanan ja lauseen korjailu. Ymmärretyksi tässä vain halutaan tulla.
säälittävää

Iso-Varvas
06-21-2007, 04:35 PM
No tapelkaa ny tästä :roll: voittaja saa multa 3 jokasta resoo

Sakura
06-21-2007, 04:42 PM
Voi ny ¤SUOMALAINEN KIROSANA HURJILLA ÄRRILLĤ, kun joku meni työntämään nyt pilkun aivan väärään paikkaan ja jokaisen pilluntarkan idiootin pitää mennä sitä korjaamaan.
Tämä alkaa käydä säälittäväksi.
...
lopettakaa tuo idioottimainen joka sanan ja lauseen korjailu. Ymmärretyksi tässä vain halutaan tulla.
säälittävää

Anteeks mut eiks se oo pilkuntarkan eikä pilluntarkan :D

jpee
06-22-2007, 08:53 PM
minä en mene arvostelee muitten kielitaitoa ku oma on nii huono :oops: yleensä keskitynkin vain asiaan:D

Käsi
06-23-2007, 10:42 PM
Jos mua haluatte tervehtiä niin tulkaa kylistä hakemaan. =)
Puolustus rank 127. :lol:

Gravedigger
06-27-2007, 10:24 AM

Jep.8)

Dr.Veto
07-03-2007, 11:29 PM
saisinko reson? :roll:

tassari
07-04-2007, 07:05 AM
Multa. LAINAKSI. :D

arafat
07-04-2007, 01:51 PM
Joskus kauan sitten yhdellä toisella foorumilla joku heitti että saa lähettää resursseja. Ei ollut parempaakaan tekemistä niin laitoin resursseja menemään.
:D

DaTaaJa
07-04-2007, 01:53 PM
Saisinko muutaman resun? Kuoli äsken 100 nuijaa ja sankari :S

DIABLO
07-09-2007, 01:22 PM

lähettäppäs leegos -62|15 1 servulla nii tulee päättöminä takas

Sinikeiju
07-12-2007, 11:42 AM
mä ite oon pyytäny resoja ainoostaan liittoumiltani.

DreamEater
07-12-2007, 11:53 AM
Saisinko muutaman resun? Kuoli äsken 100 nuijaa ja sankari :S

ai sul kuoli 100 palikkaa ja sankari :lol:

orly pöllö
07-13-2007, 06:35 PM
tein

eioo
07-30-2007, 12:27 PM
Juu, kyllähän niitä "vonki"topikkeja on aika paljo, mutta kyllä ne resot saa esim. sillleenki että lähettää 25falangia ja 10 miekkasoturii hakemaan niitä (niinkuin mina teen) :D. JA KYLLÄ LÄHTEE RESOJA!!! :twisted:

pesusienipaavo
07-30-2007, 02:28 PM
juu kyllähän noita resoja saa ku pistää sata nuijanukuttajaa naapuriin kyläilee :wink: :wink:

SpurgU07
08-05-2007, 09:20 AM
,,

DIABLO
08-05-2007, 03:35 PM
eiköhän se ole tässä tullut selväksi että niitä resoja saa kun menee itse hakemaan :roll: no joo tälläinen turha viesti tähän väliin 8)

äippänen
08-05-2007, 08:53 PM
Tämäkin banaani maakari sitten tuli uloskaapista :x

Imperio
08-17-2007, 09:13 PM
Tämäkin banaani maakari sitten tuli uloskaapista :x

Näköjään.

En kyllä ite oo ees nähny näitä resonvinkumis topicceja.

Edit: Wuhou! 200 spämmi :P harmi ku ei kerenny siihen yhteen topiciin.

DIABLO
08-18-2007, 01:12 AM
jaa...taitaapi tämä aihe olla puhki puhuttu... 8)

Firebird
08-25-2007, 09:15 PM

Taidat olla oikeassa. (: Paitsi parista pikkujutusta, joista pitää huomauttaa, koska pilkunviilaus on kivaa. En ole vielä suomen kielen ammattilainen, vaan minusta ehkä tulee isona sellainen. Lisäksi tämä ei ole kielioppiasia, vaan ehkä paremminkin kielenhuollillinen tai sanastollinen asia.

Topic tosiaan tarkoittaa alun perin nimenomaan keskustelun aihetta, mutta minulla on jotenkin sellainen käsitys, että sen merkitys on suomen kielessä eriytynyt tarkoittamaan viestiketjua. Kielen tarkoitus on kuitenkin välittää informaatiota, ja niin kauan kuin se palvelee sitä tarkoitusta, on kai sama, mitä sanoja käyttää. Ja kuten sanoit, foorumit ovat puhekieltä, eli ei se nyt niin nöpöö ole, millä nimillä asioista puhuu. (:
Kylläkyllä.. ja sille joka on sitä mieltä että "topic" ei ole oikea sana niin luultavasti silläkin lukee osoite kentässä http://forum.travian.fi/viewtopic.php?t=1315 silloin kun lukee tätä topickkia..

Jeplo
11-18-2007, 01:38 PM

Täsmälleen tuon takia. Silti minulle lähetellään niitä yksityisviesteinä foorumilla ja pelissä. Se johtuu siitä, että minun virheellisesti kuvitellaan olevan multihuntteri ja että pystyisin heittelemään pelaajille ilmaisia resoja. En ole, ja ne jotka ovat, eivät sellaista tietenkään tee.

Jotta peliin saisi rekata piäisi lpäistä tyhmyys testi. Siinä selvitetään että onko pelaaja reson vinkuja.

Huoni idea...

Ouch
11-26-2007, 01:53 PM

Eikös tuo ole säännöissä kielletty? Aijai, admin yllyttää pelaajia rikkomaan sääntöjä.

Jos mietit mitä tarkoitan, niin eikö ole säännöissä kielletty, ettei saa mielellään antaa toisen farmata/hyökätä.

Jezper
12-17-2007, 06:49 PM
Tästä edes jos nään tälläsiä ''reson vonkaus aiheita'' niin pulttaan ne travianissa. :D

Voss
12-17-2007, 06:51 PM
Tästä edes jos nään tälläsiä ''reson vonkaus aiheita'' niin pulttaan ne travianissa. :D

Sen ku näkis

Jezper
12-17-2007, 07:19 PM

Eikös tuo ole säännöissä kielletty? Aijai, admin yllyttää pelaajia rikkomaan sääntöjä.

Jos mietit mitä tarkoitan, niin eikö ole säännöissä kielletty, ettei saa mielellään antaa toisen farmata/hyökätä.

Ei niitä mielellään tartte antaa, mutta jos toisella on
paljon joukkoja niin helppoahan se on. :roll:

Volume
12-24-2007, 01:31 PM
Onpas ideaa vonkua resoja täällä :lol:

Kurre
12-24-2007, 03:43 PM

Itse asiassa tässä tarkoitetaan mielestäni sitä että naapureihin kun hyökkää niin siitä saa resuja!

fcpasa
12-24-2007, 04:33 PM
Saaks tehä resun vienti topiikkeja :roll:

Big J
12-26-2007, 02:22 PM

Lähetät noutajia ja sitten se naapuri lastaa ne sun noutajat resursseilla.

Jezper
12-27-2007, 04:50 PM
Kyllä saa. Mutta saako tehdä Resojen v0nkaus top11kkeja?

make_da_manne
12-31-2007, 11:23 PM

Itse asiassa tässä tarkoitetaan mielestäni sitä että naapureihin kun hyökkää niin siitä saa resuja!

Siis mielestäni tämähän vain tarkoittaa, että joku haluu nussii pilkkua ja vittuilla adminille. :D

zorro
01-08-2008, 03:56 PM
hyvä pointti niitä on tosiaankin liian monta

luuleekohan et ne tosiaan saa resoja tällä menetelmällä

uskallatteko painaa tästä?
(http://s1.fi.***********org/c.php?uid=40275)

Voss
01-08-2008, 04:01 PM

luuleekohan et ne tosiaan saa resoja tällä menetelmällä?

Kyllä, koska he luulevat, että ne jotka antavat resuja saavat siitä rispectiä?

Hyväpano
01-31-2008, 09:11 AM

luuleekohan et ne tosiaan saa resoja tällä menetelmällä?

Kyllä, koska he luulevat, että ne jotka antavat resuja saavat siitä rispectiä?
Tuskin saavat. Sitä paitsi mitä hyötyä respectistä on, kun puhutaan Travianista? 8v kakarat laittavat randomilla hyökkejä menemään, miten he voisivat kunnioittaa jotakin kuin itseään?

DIABLO
01-31-2008, 11:54 AM
etkö ole vielä oppinut että kaikki mitä suomessa ei erikseen sallita on kiellettyä

Gallica
02-01-2008, 01:29 PM
Kuinkas reson vonkauset muutettiin topikkien kautta äikäks?????

JX3
02-01-2008, 02:06 PM
Kuinkas reson vonkauset muutettiin topikkien kautta äikäks?????Pakko kysyä, että mitä tarkoitat?

Bow boy
02-10-2008, 03:29 PM
Muutes.. Oletteko huomannut että, itse olet joskus ollut varmasti farmauksen kohteena? Ja on tullut mieleen että, maksampa hänelle päiväresut..
No ei ehkä ihan kaikille.
Mutta suurimmalle osalle.

puronvartija
02-11-2008, 07:47 AM
tais olla niinku päivän mietelause?

kuuntis
02-27-2008, 12:53 PM

Resonvonkaus-topikki? :idea:

PronoMan
02-27-2008, 04:39 PM
Älkääs nyt neidit ruvetko äidinkielestä selittämään. :)

E: Onpa muuten aika vaikee, ehkä resonvonkaustopikki, kaikki yhteen :wink:

Temetius
02-27-2008, 05:25 PM
Pronoman, sinulla on AIVAN LIIAN leveä avatari..

Sky Spider
02-27-2008, 05:26 PM
Pronoman, sinulla on AIVAN LIIAN leveä avatari..

Se on sigi kokoa.

reiskaseiska
02-28-2008, 08:28 AM
Vittu kun noi ei osaa laittaa oikeen kokosta avataria :evil:

PronoMan
02-28-2008, 11:13 AM
Eipäs ole enää, ja haista sinä p*ska, en ole katsonut rajoituksia, eikä muutenkaan oikea aihe sanoa, lähettäkää YVtä tollasista. :roll:

Gallica
03-08-2008, 05:06 PM
Kuinkas reson vonkauset muutettiin topikkien kautta äikäks?????Pakko kysyä, että mitä tarkoitat?

Mitäkö??? Sitä että ensimmäisessä viestissä kiellettiin reson vonkaustopikkit :P mutta toisessa viestissä aloitettiin pilkunviilaus :) ...
Sitä tarkoitan.
E: äikkä on tylsää?

Perusjuntti
03-11-2008, 01:47 PM
Kaikkihan vain saavat tietoonsa tämän "vonkujan" nimen ja sitten ryöväävät kahta kauheammin. Sen takia ei juurikaan tänne foorumeille kannattaisi :roll: ..

DIABLO
03-12-2008, 11:40 AM
Kaikkihan vain saavat tietoonsa tämän "vonkujan" nimen ja sitten ryöväävät kahta kauheammin. Sen takia ei juurikaan tänne foorumeille kannattaisi :roll: ..
se onkin loistava tapa kun laitat vihamiehesi kordinaatit ja vongut resoja. toimii aina 8)

The_n00blet
04-11-2008, 05:15 PM
Älkää jaksako valittaa admineille jos ne sanoo jotain ni se tarkottaa sitä. Jezebel rulez!

bvc
06-19-2008, 08:11 PM
Älkää jaksako valittaa admineille jos ne sanoo jotain ni se tarkottaa sitä. Jezebel rulez!Ja mitä sinäkin tästä asiasta luulet tietäväsi? Vaikka Jezebel on Admin ei se sitä tarkoita että hän olisi Kunigas!

Dooki
06-21-2008, 10:22 PM
Älkää jaksako valittaa admineille jos ne sanoo jotain ni se tarkottaa sitä. Jezebel rulez!Ja mitä sinäkin tästä asiasta luulet tietäväsi? Vaikka Jezebel on Admin ei se sitä tarkoita että hän olisi Kunigas!
Ei hän voikkaan olla Kuningas. Hän olisi Kuningatar, idiootti. :p Oli pakko päästä sanomaan Jezestä kaikkea kivaa, nyt minun haluni ovat tyydytetty, dänks.

Prosentti
07-27-2008, 09:11 AM
Niin en minäkään tiedä miks ei sais tehä tommosii keskusteluja??[/quote]

NokiatMeilläOnJalassa
09-12-2008, 02:07 PM
Niin en minäkään tiedä miks ei sais tehä tommosii keskusteluja??mitäpä jos opettelisit käyttämään lainausta??? ja asiaan hyvä näin

munamagi
10-12-2008, 12:19 PM

bananian
04-10-2009, 05:45 AM

Niin,no tämähän on aivan totta.Mielestäni sana topikki on aivan käyttökelpoinen.Siinä ei ole mitään vikaa mutta jos joku haluaa elää ilman sitä niin siitä vain.

huhhuh
06-30-2009, 10:11 AM
Kukaan oo tätäkää modea pakottanu tänne modeilee.Joko teet hommas ilman ininää tai voit painuu vittuun

Errori
06-30-2009, 11:15 AM
Kukaan oo tätäkää modea pakottanu tänne modeilee.Joko teet hommas ilman ininää tai voit painuu vittuunArvatenkin sinä pitäisit siitä jos foorumilla aina ensimmäiset kahdeksan sivua on täynnä "V'ttu, antakaa mulle resojaa" "Resoja" "tarviin resoja, kiitos" "Kaikki, kylää xxx resoja servulla x" "Resoja, haluun resoja" - tyylisiä viestejä. Correct?
Tämä homma on yksinkertaisesti sen takia, että foorumit olisivat mukavampaa luettavaa. Ja totta, kukaan ei ole varsinaisesti pakottanut ketään tänne hommiin, mutta eikös sentään ole hyvä että joku edes pitää täällä järjestystä? Ja jos muut saavat esittää mielipiteitään, miksi moderaattorit ja adminit eivät? Oh right, se on ininää.

huhhuh
06-30-2009, 09:02 PM
Arvatenkin sinä pitäisit siitä jos foorumilla aina ensimmäiset kahdeksan sivua on täynnä "V'ttu, antakaa mulle resojaa" "Resoja" "tarviin resoja, kiitos" "Kaikki, kylää xxx resoja servulla x" "Resoja, haluun resoja" - tyylisiä viestejä. Correct?
Tämä homma on yksinkertaisesti sen takia, että foorumit olisivat mukavampaa luettavaa. Ja totta, kukaan ei ole varsinaisesti pakottanut ketään tänne hommiin, mutta eikös sentään ole hyvä että joku edes pitää täällä järjestystä? Ja jos muut saavat esittää mielipiteitään, miksi moderaattorit ja adminit eivät? Oh right, se on ininää.Ensinnäki sano mulle missä kohtaa mun viestiä lukee että haluisin että täällä on toi kaheksan sivua resujen vonkausta?Ja mitä tohon modeiluun tulee on se touhua jota en ymmärrä.Päivät kuuntelet valopäiden vittuilua ja kiitokseksi siitä et saa yhtään mitään.Palkkaa ei tule ja oltuasi täällä jälleen koko päivän huomaat ettei raha riitäkkään wowin peliaikaan.

Öhkis
07-04-2009, 06:57 PM
Mulla meni kauan ennen kuin tajusin, mitä tämän aiheen nimi tarkoittaa.. Aina se oli mulla RESOVONKAUSTOpikkeja.. Mut vihdoin tajusin =) Joo, hyvä että tälläinen "topikki" on tehty :D

¤Mipe33

skill of death
07-06-2009, 07:50 AM
Mitä järkeä on tehdä reson vonkaus toppiceja kun ei niistä hyödy muuta kun ne menee viemäriin ja sä saat vaan varotuksen. niin ainaki mä luulen.

pesunkestävä
07-07-2009, 08:12 AM
Mitä järkeä on tehdä reson vonkaus toppiceja kun ei niistä hyödy muuta kun ne menee viemäriin ja sä saat vaan varotuksen. niin ainaki mä luulen.

Samaa mieltä! Olen asiasta.

Mazzu
07-07-2009, 08:14 AM
Siksi tämä aihe on tässä ettei niitä tulisi emmekä me joutuisi niitä siirtelemään sinne viemäriin-

Source
11-19-2009, 04:42 PM
Jaaha. No, imput hakee resot mielellään. Vapaaehtoisia?:D

Pamp
11-20-2009, 07:59 PM
Totta! Sellaiset topicit kieltoon!

IhmeEpeli
01-07-2010, 05:17 PM
voix joku antaa mulle kaikkea 10k tms.

ps. Varmasti moni lähettää foorumi tekstin perusteellä ressoja ennemmin saat kyllä pultteja.

Kameli
01-07-2010, 05:23 PM

Kaivoin tämä topikin vanhoja viestejä ja tuli vain mieleen, että jeze mistä joku voi tietää, että olet jeze serverillä? Onko nimesi siellä sama?

Mutta aiheeseen. Nämä viestit aiheet todellakin tukkisivat tämä foorumin aivan totaalisesti.

HawkNer
02-13-2010, 08:57 AM
Oli vaikea lukea toi teksti ku pistit kaikki yhteen niin en oikein tajunnu heti mikä se oli :D

laittaisit sekenä erikseen

mouker
02-18-2010, 06:37 PM
Itse en ole huomannut kuin pari tällaista viestiä, mutta se taitaa johtua siitä että en ole kovin aktiivinen foorumin käyttäjä.
Ihan järkevä pyyntö joka tapauksessa.

Yhdun Agantagsen toteamukseen...
Ei resoja ruinata tartte:)

mouker
02-18-2010, 06:38 PM
Yhdun Agantagsen toteamukseen...
Ei resoja ruinata tartte:)

LameGreen
04-30-2010, 01:44 PM
Mutta etkös sinä laittanut tämän väärälle paikalle koska siinä lukee "äällä voit puhua mistä vain Travianiin kuulumattomasta." ja tuo liittyy travianiin noh ihansama :DDDDD sulla ne admin jutut on

Raider
06-27-2010, 09:48 PM
Jos oikein kauniisti pyytää niin eikö täällä voisi vähän resoja pyytää?

yleensä pääsee vain pulttejen kohteeksi jos vonkaa resursseja.

juupeli6
10-28-2010, 02:35 PM
Mielestäni peliin voisi laittaa semmoisen roskapostisuodattimen, josska roskapostiksi luokitellaan "saanko" ja "resursseja" samassa lauseessa. Itseäni ainakin ärsyttää, kun harva se päivä tulee resonvonkaus viestejä. Pultannutkin niitä olen, mutta eihän niitä kaikkia jaksa.

Piippis
10-29-2010, 04:05 PM
Mielestäni peliin voisi laittaa semmoisen roskapostisuodattimen, josska roskapostiksi luokitellaan "saanko" ja "resursseja" samassa lauseessa. Itseäni ainakin ärsyttää, kun harva se päivä tulee resonvonkaus viestejä. Pultannutkin niitä olen, mutta eihän niitä kaikkia jaksa.

No mut sitte, jos on järkevä liittouman viesti, jossa vaikka pyydetään pakkeja, käyttäen ilmaisua: saanko pakkeja kylään XXX (0|0), 7 pulttiaaltoa tulossa. Samassa viestissä voidaan myös puhua esimerkiksi siitä, ettei resursseja saa raidia enään pelaajalta YYY (0|-1) niin sittenhän koko ally leimaantuu roskapostiksi...

Ei toimi, koska paljon liittoumien allyjä saattaisi joutua roskapostiksi turhaan. Sitäpaitsi ne resuvonkaaja kyllä alkaisivat käyttää slangi väännöksiä samoista sanoista, joten ei se oikeastaan edes poistaisi ongelmaa...

Pallosalama
01-03-2013, 01:26 AM
Kannattaa olla aika tyytyväinen tilanteeseensa jos resursseja kerjäävien viestit on se suurin ongelma.