PDA

View Full Version : Megazone

Jourei
03-17-2007, 08:07 AM
(Myös vaihtoehto Mikä se on? jostain syystä ei päätynyt vaihtoehdoksi)

Itse olen jäsen, enimmäkseen oon pelannu Helsingissä.

Ja niille jotka eivät tiedä:
Megazone (www.megazone.fi) on fyysinen kaupunkitaisteluhenkinen laserammunta peli jossa liikutaan n. 1kg liivit päällä joissa on sensoreita valoja jne.. Tarkoituksena on kerätä pisteitä ampumalla kavereita niin paljon kuin mahdollista riippuen myös ´peli moodista.
Moodeja ovat mm.:
Solo, eli kaikki vastaan kaikki
Team, tavallista tiimipeliä
Team bases, tavallista tiimipeliä jossa mukana tukikohdat jokaiselle värille jotka tuhottuna saa pisteitä, reilsuti
Elimination, määrätty määrä elamiä.
Halleja suomessa on Helsingissä, Tampereella, Lahdessa, Turussa ja Oulussa.

Hinnasto:
1 ei jäsenpeli on 7,50€
1 opiskelia peli on 6,00€
1 jäsenpeli on 5,00€

Lord Morgan
03-17-2007, 08:10 AM
Eipä ole tullut koskaan kokeiltua, paitsi kerran ala asteen konvissa oli luokkahuoneessa semmoiset liivit, ja sai kaverin kanssa sotii sen 10min siellä... Melko säälittävää kuitenkin

Jourei
03-17-2007, 08:12 AM
10 min?? mikä halli?
Pelit on vähintään 25min ellei toisin haluta.

Pax Romana
03-17-2007, 08:19 AM
Olisin kyllä varmaa ite, mutta ei ole oikein aikaa ja eikös se nyt siirretty siitä REX:n vierestä?

Jourei
03-17-2007, 08:21 AM
Juu, siihen entisen Helsingin halling tilalle tulee Suoman suurin Alko :evil: ja uus halli aukee huhtikuun alussa Pitäjänmäkeen. :D

Lord Morgan
03-17-2007, 08:21 AM
10 min?? mikä halli?

Ohops! Olikin väärä peli, mun moka :D

Jourei
03-17-2007, 08:22 AM
10 min?? mikä halli?

Mitäs sä sitten luulit?

skellu
03-17-2007, 08:24 AM
Harmi kun Jyväskylän Megazone poistui vuosia sitten =/ Ja Jyväskylän Pelikaani (aka. kolikkopelihalli) poistui myös muutamia vuosia sitten. Nykyään hyviä kolikkopelejä löytää korkeintaan jostain isoilta ABC-asemilta, ja sielläkin on sitten se yksi autopeli ja yksi flipperi.

Olisin valmis maksamaan vaikka tuplahinnan jos pääsisin jotain Silent Scopea ja Time Crisista yms hakkaamaan :)

(Nyt menikin offtopikkiin, sorry)

Jourei
03-17-2007, 08:28 AM
Harmi kun Jyväskylän Megazone poistui vuosia sitten =/

En tiennyt että sielläki on ollu halli. Ettei vaan sinnekkin tullut Alko? :)

Lord Morgan
03-17-2007, 08:30 AM
10 min?? mikä halli?

Mitäs sä sitten luulit?

Tai no en ole varma, mutta siis tämä mistä puhuin oli semmonen, ööh, kaupasta saa semmoset liivit ja aseet, ja kun aseella ampuu liiveihin niin siitä kuuluu joku outo ääni, ja aseet piipittää... Ala-asteella oli semmoset yhes luokkahuoneessa

HML
03-17-2007, 08:31 AM
Minulle kyllä airsoft vain kelpaa, kun tuollaiseen tuskin täällä on mahdollisuutta ja kyllä se iki-ihana Thompson kaikki voittaa :lol:

Lord Morgan
03-17-2007, 08:34 AM
Minulle kyllä airsoft vain kelpaa, kun tuollaiseen tuskin täällä on mahdollisuutta ja kyllä se iki-ihana Thompson kaikki voittaa :lol:

Kyllä vaan! Airsoft on kyllä vatun hauskaa, ite oon harrastanu pari vuotta, ja aseena aina niin luotettava Vsr-10 pultti lukko kivääri :D

Jourei
03-17-2007, 08:48 AM
Tai no en ole varma, mutta siis tämä mistä puhuin oli semmonen, ööh, kaupasta saa semmoset liivit ja aseet, ja kun aseella ampuu liiveihin niin siitä kuuluu joku outo ääni, ja aseet piipittää... Ala-asteella oli semmoset yhes luokkahuoneessa
Ihan kaupasta shoppailtu?

Lord Morgan
03-17-2007, 08:55 AM
jep jep... mun moka kun en kattonu tarkaa mistä puhuit :oops:

Jourei
03-17-2007, 08:56 AM
Megazonessa on paremmat varusteet. :)

Mooshu
03-17-2007, 09:30 AM
Kouvolassa olen pelannut, se oli hauskaa

Cyrus
03-17-2007, 10:10 AM
Nyt puhuu megazone "mestari" :D : joo täällä vaasalandiassa oli tuo megazone joskus kauan sitten, tais olla 10min 2e?
Kuitenkin mentiin joskus porukalla ja aina voitettiin ja itse olin koko homman paras "tappaja", olinpa sitten missä joukkueessa hyvänsä :D. Noh aina pelin loputtua kävelin ruudun eteen itsevarmana "puolileijuen" :) ja sitten tuli aina onnittelu kommentteja kaikilta kuin oma pylväs oli ruudussa suurin :)

Seuraavaksi: paintball

Jourei
03-17-2007, 10:22 AM
Nyt puhuu megazone "mestari" :D
Kuitenkin mentiin joskus porukalla ja aina voitettiin ja itse olin koko homman paras "tappaja", olinpa sitten missä joukkueessa hyvänsä :D. Noh aina pelin loputtua kävelin ruudun eteen itsevarmana "puolileijuen" :) ja sitten tuli aina onnittelu kommentteja kaikilta kuin oma pylväs oli ruudussa suurin :)
Gj mikä oli osumatarkkuus?

Pax Romana
03-17-2007, 10:34 AM

Ah Thompson M1A1. Niin ihana ase. Vaikka kaikki dissaavatkin sen painoa on se silti paras airsoft ase tähän mennessä. :D

Joonardo
03-17-2007, 10:43 AM
kyllä on tullu pelattua megazonea... mutta kyllä se paintball on parempi :D ku käy sentään oikeesti ku tulee osumaa

Jourei
03-17-2007, 11:09 AM
no kumpi o parempi, futuristinen peli vai 20 mustelmaa lisää joka peli?

eXu
03-17-2007, 11:37 AM
Taitaa olla kiinnostava, mutta täällä päin sitä ei ole.

Rusty
03-17-2007, 11:54 AM
En ole ikinä käynyt ja hinnasto on ainakin törkeän kallis eli ei hirveästi innoistaisi lähteäkkään käymään :P

Jourei
03-17-2007, 11:57 AM
hinnasto on ainakin törkeän kallis
Eihä toi oo mitää, mä oon pelannu 301 pelii stadis ja on vieläki tukeva lompakko.

polliainen
03-17-2007, 12:04 PM
jos on tarpeeks fiksu niin ei paint ballis saa yhtää osumaa niinku muhun ei oo osunu kertaakaa viimeseen viiteen peliin :wink:

Exray
03-17-2007, 12:05 PM
Taidan jättää väliin kun en edes softauksessa pärjännyt.

anza
03-17-2007, 12:15 PM

Kyllä vaan! Airsoft on kyllä vatun hauskaa, ite oon harrastanu pari vuotta, ja aseena aina niin luotettava Vsr-10 pultti lukko kivääri :D

Samaa mieltä, itse harrastanut päälle vuoden ja aseena toimii M733 Commando. :)

Jourei
03-17-2007, 12:18 PM
Taidan jättää väliin kun en edes softauksessa pärjännyt.

Megazones on helppo osua vaikka o vasta alkaja, kun se infrapuna on valon nopea ja kymmenesosan sekunttia aikaa osua yhdella laukauksella ja aina kerran sekunnissa pystyy ampumaan...

polliainen
03-17-2007, 12:25 PM
suojaat kädellä niin vastustaja ei osu liiviin :lol: siihenhä se piti osuu vai mitä?

skellu
03-17-2007, 12:38 PM
suojaat kädellä niin vastustaja ei osu liiviin :lol: siihenhä se piti osuu vai mitä?

Jepjep :) Sillon kun itse kävin, piti pyssystä pitää kaksin käsin kiinni, siinä oli sensori joka ei antanut ampua jos piti vaan yhdellä kädellä. Onneks oli teipinpala mukana "vahingossa" niin sen jälkeen saikin räiskiä yhdellä kädellä kulmien taakse :lol:

polliainen
03-17-2007, 12:43 PM
typerä vehje jos ei saisi räiskiä yhellä kädellä

Jourei
03-17-2007, 01:40 PM
Saa olla aika iso käsi että saa kaikki suojattua. :?

Jepjep :) Sillon kun itse kävin, piti pyssystä pitää kaksin käsin kiinni, siinä oli sensori joka ei antanut ampua jos piti vaan yhdellä kädellä. Onneks oli teipinpala mukana "vahingossa" niin sen jälkeen saikin räiskiä yhdellä kädellä kulmien taakse :lol:

Siinä on tarkoitus pelaa kahdella kädellä, ja on se aika helppoa ammuskella kahdella kädellä kulmien ympäri...

polliainen
03-17-2007, 01:42 PM
mitää kahen käden aseita... teipin pala toiseks kädeks eikä tarvii olla isoo kättä ku sitä liikuttaa

Jourei
03-17-2007, 01:44 PM
Säännöissä sanotaan että aseesta pitää pitää kahdella kädellä kiinni. Ja ei saa suojata.

polliainen
03-17-2007, 01:45 PM
ei tietenkää. eihän se muuten se ois paljon tylsempää suojata jos se ois sallittuu ja ois paljon tylsempää ampuu yhel kädel jos se ois sallittuu

Jourei
03-17-2007, 01:48 PM
Eipä siinä eroja paljoo ole, oon pelannu ''rikkinäisil liiveil'' joilla ei tarvii olla 2 kättä, niin yleensä käytän vaan 1 eikä eroja ole.

Exray
03-17-2007, 06:20 PM
Juu vois kokkeilla mutta lähinpään halliin taitaa olla yli 300km

Stork
03-17-2007, 07:31 PM

Joo kyl se airsoft. Aseena on G36C.

Hellsing
03-17-2007, 07:58 PM
jaa kyllähän tuolla itiksessä tuli joitain kymmeniä kertoja aikoinaan pelattua 8)
mut sit se itiksen paikka lopetettiin joten jäi siihen tuo leikkiminen :?

Jourei
03-18-2007, 07:03 AM
jaa kyllähän tuolla itiksessä tuli joitain kymmeniä kertoja aikoinaan pelattua 8)
mut sit se itiksen paikka lopetettiin joten jäi siihen tuo leikkiminen :?

No se siirrettii arkadiankadulle manerheimkin tien viereen ja nyt se on siirretty Pitäjänmäkeen sulkapolulle. :D

S1mppa
03-19-2007, 09:27 AM
Kyllä sitä tuli Itiksen hallissa kokeiltua muutamia kertoja 90-luvun alkupuolella. Ihan hauskaa, mutta häviää kyllä 6-0 splättäämiselle ja lähinnä juuri sääntöjä rikkovien teinipoikien takia :)

Jourei
03-19-2007, 11:25 AM
ja lähinnä juuri sääntöjä rikkovien teinipoikien takia :)
Enimäksee siellä o niitä 6-9v jotka ei tajuu mistään mitää ja juoksee ja ryntäilee jne..

eXu
03-19-2007, 11:26 AM
ja lähinnä juuri sääntöjä rikkovien teinipoikien takia :)
Enimäksee siellä o niitä 6-9v jotka ei tajuu mistään mitää ja juoksee ja ryntäilee jne..

Sepä mukavaa :). Jotain tän tapasta ne sanoo: "mää oon eka jonossa ja sä oot viimeinen" tai jtn tommost.

Jourei
03-19-2007, 11:28 AM
Sepä mukavaa :). Jotain tän tapasta ne sanoo: "mää oon eka jonossa ja sä oot viimeinen" tai jtn tommost.
Johan nyt on, ei edes tarvii jonottaa, paitsi kassas mutta siinäki pitää venaa about enintään 30s/asiakas.

Sirppi & Vasara
03-21-2007, 02:52 PM
Johan nyt on, ei edes tarvii jonottaa, paitsi kassas mutta siinäki pitää venaa about enintään 30s/asiakas.
Ei kannata kiinnittää huomiota exun viesteihin, hänen viestinsä ovat useless spammia n. 99% luultavasti.
Ja nyt kun kerrran vaivauduin kirjoittamaan niin voisin sanoa, että airsoftaajille kannattaisi tehdä oma ketju ettei heidän täällä tarvitsisi mm. aseitaan kertoa.
Niin ja sitten jopa asiaakin. Megazone kuulostaa mielenkiintoiselta, harmi vain että ei ole halleja lähellä. Olen kyllä pienempänä saanut joululahjaksi sellaisen piipittävän aseen/liivin, jotka ovat jo tässä aikaisemminkin mainittu.
EDIT1: Pari kielioppivirhettä korjattu ja lauseita muokattu järkevämmiksi.

defree
03-23-2007, 09:51 PM
Joop Turussa tullu kaks tai kolme kertaa zoneiltua. Muistan yhden niistä kerroista suht hyvin, kun pelattiin kavereiden kanssa suomen mestareita vastaan. Meni vähän heikosti, ehkä.

*shakesfist* at Turisti[TKU].. :|

webrator
03-31-2007, 08:52 PM
kerran ku kävin zones nii mun tiimis oli sellasii 10v. ramboilioita ja vihuil sellasii proita ja oon ite ehk keskitasoo nii tuli pikkasen meiän tiimiille turpiin.

Dark Fade
03-31-2007, 09:18 PM
Itse olen softaaja, ja nuo ekalla sivulla mainitut varusteet ovat infrapunalla toimivat. Megazone pelaa oikeastaan samalla, mutta aseeseen on isketty koristeeksi vielä laserikin.

En erityisesti arvosta megazonaskeja (yleinen softaajien käyttämä termi megazonessa käyvistä ja valittavista pelaajista, joilta ovat taidot kadoksissa), itse olen kolme-neljä kertaa pelannut ja todennut tylsäksi/hyödyttömäksi/whatsoever. Lähinnä alkoi vituttamaan nuo jäsenet Arkadiankadulla, valittavat aina kaikesta mahdollisesta, osaavat säännöt ulkoa, eivät itse noudata niitä ja valittavat lisää. Sen lisäksi tuolla Helsingin pisteessä oli aika vakavanpuoleinen pölyongelma, parille puoliastmaattiselle kaverille ja itsellenikin tuli hengitysvaikeuksia. Nyt voin laskea kukkahattuni ja lähteä rätkimään tovereita uskollisella Gekollani (G36C).

Night_Hawk
04-12-2007, 05:34 PM
Samaa mieltä. Airsoft hakkaa "laserpyssysodat" 100-0! Kerran olen Megazonessa käynyt enkä toista kertaa mene! Kannatan realistisuutta, nämä kilonpainoiset liivit jotka ovat täynnä valoja, olivat p3rseestä! Kerran myös olin laivalla toisessa laser sodassa, joka oli sentään vähän realistisempaa. Aseessa oli kranaatteja, (ei näkyvä, mutta silti esitti kranaatinheitintä) ja lipas oli rajallinen.. Tosin kun megazonessa.. Airsoft <3<3

taskurapu
07-05-2007, 05:19 PM
tampereella on lähemmäks 10 kertaa tullu mentyä ei vaan enää jaksa kun ei oo noista normeist kierroksista tarpeeks kokeneita pelaajia eikä jäsenekskään viittis liittyy...

LapinKulta
07-05-2007, 05:23 PM
Tais olla Vaasalandiassa missä kokeilin tätä peliä...Jäi kuitenkin aika laiha muisto tästä pelistä koska asetta piti kokoajan puristaa kuin joku hullu että sillä pystyi ampumaan :roll:

baNbu
07-05-2007, 06:35 PM
On tullut muutaman kerran käytyä ja hauskaa oli. Seuraava päivä olikin tuskainen, kun reidet oli aivan tohjona :wink:

Venaticorum
07-05-2007, 06:39 PM
Muutaman kerran megazonessa on tultu käytyä ja ihan hauskaa ollu. Kerran luokan kanssa ja luokan 3. paras olin ^^

DaTaaJa
07-05-2007, 07:22 PM
Wasalandiassa sai ennen pelata 2e:llä 10 min. Kerran kokeilen, eikä ollut rahan arvoista.

P.S Mun ase ei toiminu :?

Noseless
07-05-2007, 07:47 PM
Neljä kertaa käynyt, kahdesti joskus pienempänä (9-13v) ja kahdesti nyt myöhemmin (16-18v). Sekä Turku että Helsinki on tullut koettua.

Luokkaretkellä Helsingissä sain porukan parhaat pisteet, liikuntaporukan kanssa käydessä sain oman ryhmän toiseksi parhaat pisteet. (Pelattiin kahdessa porukassa eri aikaan. Toisessa ryhmässä oli parempia pistemääriä useampi.)

tmu94
05-16-2008, 06:52 PM
Itse olen menossa ensiviikon perjantaina Lahteen kavereitten kanssa, kaikki proot sinne niin tälläi noob ja tulee ja tappaa teitit :)

coladrink
05-17-2008, 07:42 AM
Kyl täällä Kouvolassakin on megazone, ja en ole käynyt

Kaani
05-17-2008, 08:03 AM
Samaa mieltä. Airsoft hakkaa "laserpyssysodat" 100-0! Kerran olen Megazonessa käynyt enkä toista kertaa mene! Kannatan realistisuutta, nämä kilonpainoiset liivit jotka ovat täynnä valoja, olivat p3rseestä! Kerran myös olin laivalla toisessa laser sodassa, joka oli sentään vähän realistisempaa. Aseessa oli kranaatteja, (ei näkyvä, mutta silti esitti kranaatinheitintä) ja lipas oli rajallinen.. Tosin kun megazonessa.. Airsoft <3<3

Mitä ihmettä? Kyllä tuossa megazonessakin on panosmäärät! Joskus täysin rajalliset ja joskus täytyy vain käydä laatamassa latauspisteessä. Kannattaa tutustua peliin paremmin, ennen kuin laukoo paskaa :wink:

ArmotonKovis
05-17-2008, 08:12 AM
Täällä Turussa megazone löytyy kinopalatsin alakerratsa. : ). Ei oo vielä tullu käytyä mutta menossa ollaan lähiaikoina. :wink:

TaaTuu
05-17-2008, 09:44 AM
Lahessa oon aikoinaa muutaman kerran käynyt pelailee... Kerran isolla porukalla pelattii tiimeinä ja sit muina kertoina ollaa "sooloiltu".. Kyllä kun kerran kokeilee hyvässä porukassa, ni tajuu et kyllä se datailun voittaa. :wink:

Asehullu
08-08-2009, 12:56 PM
En ole ikinä edes kokeillut, ei tämä laji sovi minulle. En ole näitä Star Wars hyypiöitä, jotka menee jollain kentällä laser-pyssyt kädessä.

En siis hauku tätä peliä, mutta silti. Ehkä joskus voisinkin kokeilla.
Saa nähdä.

zuggah
08-08-2009, 04:44 PM
Aikoja sitten kävin pari kertaa..
Ihan hauskaahan se kyllä oli.

maikkelis
08-08-2009, 07:18 PM
käyny 5 kertaa aina samalla liivillä turussa. sinisten joukkue ja "dragonfly"

se on niin hemmetin hauskaa

Kerbon
08-11-2009, 02:43 PM
Oon käyny viitisen kertaa, mutta totesin ärsyttäväks kun aina on jotain kakaroita jotka seuraa ja ampuu aina kun spawnaa. Se on niiiin rasittavaa.

MIIKOU
08-12-2009, 09:47 AM
Muutaman kerran käyny ja ihan hauskaahan se oli - tosin en sitä harrastuksekseni mistään hinnasta valitsisi. Kohtuu isolla kaveriporukalla aina menty ja hymy perseessähän kaikki on sieltä aina palannu.

Öhkis
08-12-2009, 07:06 PM
Paljonkohan tuo jäsenyys maksaa? Ihan uteliaisuudesta kyselen.. Ei hirveemmin kiinnosta, mutta voisihan sitä kokeilla.. :D

¤M33

sumppi
08-23-2009, 09:02 AM
Kyllähän siinä Megazonessa on oma hohtonsa, mutta mielummin tuota Airsoftia harrastan.

CoolleonTSonS
08-23-2009, 11:13 AM
Kävelen tuonne 15minutissa tai menen junalla aina 5minssä. Ihan hauska on ollut.

figu
08-24-2009, 03:42 PM
Itse en ole käynyt koskaan :( Pitäis varmaan joskus mennä kokeilemaan...

Killeri1
08-24-2009, 03:53 PM
Pari kertaa käyny tuolla tampereen megazonella... Perkule kun aina jää kakkoseks runeilla. Tosin joka kerta tiimi voittanut kun olen ollut. Mukavaahan tuo on vaikka aina ei tarvitse osua, että se hyväksytään ja omat voi ampua pisteiden kera...

zuggah
08-24-2009, 04:01 PM
Omat voi ampua pisteiden kera...

On tullut sellainen käsitys, että siitä tulee automaattisesti miinus pisteitä.

Kaani
08-27-2009, 06:32 AM
On tullut sellainen käsitys, että siitä tulee automaattisesti miinus pisteitä.

Tulee juu, paitsi jos on noobpeli, eli ei-jäsen-peli.

Nii ja ite joskus pari vuotta sitte olin jäsen ja kävin välillä ammuskelemassa...Sitte se o vaa vähä jääny..

jorre
07-23-2010, 11:22 AM
Herätys aihe!
Olen käynyt nyt pelaamassa yhteensä neljä kertaa Megazonessa. Olin ihan hyvä, ja sijoitukset olivat 3,s 3,s 4,s (18 pelaajan pelis, jossa kaikki vihut oli mua vanhempii ;P) ja 1,nen.
Keskiverto osumatarkkuus on ~30%
Ja kaikki paitsi eka noist peleist oli tiimipelei, ja pelissä jossa olin neljäs, meidän tiimis oli 3 ja kahes muus 7 ja kaheksa. Tulimme tokiks :D

Oranki-Bumba
07-23-2010, 11:37 AM
Olin kerran, oli hauskaa mut en jaksa raahautuu enää sinne perseesee missä se mesta on :D Tais olla ala-asteella yhen kaverin synttäreil jup.. Mielummin softaa vaik se zoneilu on kans hauskaa :)

Eiskalt
07-23-2010, 02:50 PM
30€??? Sillähän softaa kuukauden ja vielä sähköt kaupanpäälle. :/ Nojoo, onhan toi aina melko kallista lytiä ollu. Vaikkakin ihan mukavaa.

Dark paladin
07-23-2010, 04:25 PM
En ole vielä kokeillut muttaa saatan joskus mennäkin. Siksi en vielä viitsi tuohon kyselyyn vastata, koska vastausta ei voi muuttaa.

~Dataman~
07-27-2010, 02:53 PM
Kiva paikka. 0len ollut neljässä pelissä!