PDA

View Full Version : Mangasta vielä

hienomies
06-16-2007, 11:50 AM
Mitäs mieltä olette tästä itämaiden ihmeestä, mangasta?

Kertokaa pliis omia mielipiteitä, eikä järjettömiä jEEjEE MaNgA oN P******t- viestejä...

Etsin tuolla haulla ja animesta löytyi muuta entä mangasta...?

Mielestäni mangan lukeminen on loistavaa viihdettä, tosin kirjat ovatkin melko kalliita...

:wink:

hatluer
06-16-2007, 11:54 AM
Itse en pidä mangasta. Yksittäisiä hyviä kuvia on. (almighty tuukkan kuvat :wink: )

Latosaari
06-16-2007, 11:54 AM
Mielestäni mangan lukeminen on loistavaa viihdettä, tosin kirjat ovatkin melko kalliita...
Manga nyt on aika halpa harrastus verrattuna esimerkiksi jääkiekkoon.
Aluksi pitää ostaa 300e luistimet, sitten 500e hiilikuitumaila ja sit kaikkea muuta, ja hintaa harrastukselle tulee vuodessa yli 1000e.
Sitten mailat katkeaa ja pitää ostaa uusia jne.

PS:
2006 Ropeconissa oli mangojen alennusmyynti, kannattaa tsekata ensvuonnakin.

hienomies
06-16-2007, 11:59 AM
Juu tarkoitin siis että mangojen keräilyn hintahaarukka vaihtelee riippuen siitä miten montaa sarjaa keräilee esim. Pekka keräilee kuutta suomalaista sarjaa, yksi kirja maksaa 6 euroa, lisäksi hän keräilee kahta ulkomaalaista sarjaa, yksi kirja maksaa 10 euroa...

Eli 6 kertaa 6 euroa + 2 kertaa 10 euroa joka kuukausi = 56 euroa kuukaudessa... Jos Pekka haluaa kaikista 20 osaa niin kyllä se aika kalliiksi tulee... :D

Leet
06-16-2007, 12:04 PM
Manga nyt on aika halpa harrastus verrattuna esimerkiksi jääkiekkoon.
Aluksi pitää ostaa 300e luistimet, sitten 500e hiilikuitumaila ja sit kaikkea muuta, ja hintaa harrastukselle tulee vuodessa yli 1000e.
Sitten mailat katkeaa ja pitää ostaa uusia jne.

PS:
2006 Ropeconissa oli mangojen alennusmyynti, kannattaa tsekata ensvuonnakin.

Jääkiekos rahat tulee tulevaisuudessa takaisin jos oot silloinkin jääkiekossa.

hienomies
06-16-2007, 12:05 PM
Niin jääkiekossahan saa stipendejä eikö?

poerr
06-16-2007, 12:09 PM
Se onko manga kerääminen kallista, riippuu oletko valmis maksamaan. Itselläni on n.400€ edestä mangaa ja animea katson netistä(veoh, youtube ja dailymotion on hyviä sivuja). Fantasiapelit liike on hyvä mangan keräämiseen, hintana on 8,8-12€.

Ja onhan se mangan lukeminen kivaa, vaikka jotkut sitä ihmettelee ja paheksuu.

LoRenzZ
06-16-2007, 12:13 PM
itselläni on tosin vain 1 manga, josta pidin...

en sen jälkeen ostanut.. jostai syystä...

no onhan mulla 120 aku ankka tarkukirjaa. :lol:

aku ankka fan 4 ever!

hienomies
06-16-2007, 12:13 PM
Se onko manga kerääminen kallista, riippuu oletko valmis maksamaan. Itselläni on n.400€ edestä mangaa ja animea katson netistä(veoh, youtube ja dailymotion on hyviä sivuja). Fantasiapelit liike on hyvä mangan keräämiseen, hintana on 8,8-12€.

Ja onhan se mangan lukeminen kivaa, vaikka jotkut sitä ihmettelee ja paheksuu.

Tuo on hyvin sanottu...

Itse olen Fantasiapeleissä pari kertaa, mutta pääasiassa keräilen vain Full Metal Alchemistia, One Piecea, vähän Dragon Ballia(lopetin jo, tuli ehkä 15 osaa hankittua), ja perheeni toinen jäsen keräilee Inuyashaa ja Neon Genesis Evangelionia

hienomies
06-16-2007, 12:14 PM

aku ankka fan 4 ever!

Onhan se ihan perisuomalainen Aku Ankan taskukirjakin ihan hyvä sarjakuva, tosin sen taso on kyllä laskenut sitten 90-luvun

hienomies
06-16-2007, 12:15 PM
Huomasin juuri, että Sontaa- ja En tiedä- vaihtoehtoja on äänestetty ihan liikaa...

Ihmiset hyvät: LUFFY ROCKS! YEAH!

Jin Hansson
06-16-2007, 12:19 PM
Riippuu pitkälti itse mangasta. Itse lueskelen Negima!-mangaa, mutta esim. Love Hinan suosio on minusta suhteellisen outo juttu kun sarja itse ei minuun pahemmin iskenyt.

Enkä ole oikein muihin mangoihin tutustunut kuin Akamatsun tuotantoon... Sitä Neo Genesis Evangelionia tms. lueskelin yhden volyymin verran, mutten juur tykännyt.

Donari
06-16-2007, 12:21 PM
Itse en kyllä oikein pidä... Ei vain "iske". Toisin kuin Aku Ankka. On noita Aku Ankka taskareita sen 100 kertynyt. Kun luin ensimmäisen mangan, kun kaveri pakotti lainaamaan niin en oikein tosiaan vain pitänyt :D

Ihmiset ovat erilaisia

Jennpa
06-16-2007, 12:22 PM
Onhan ne pokkarit sinänsä kalliita, muttamutta laatu maksaa. Minen sentään vertaisi mihinkään liikuntaharrastusten hintoihin mangapokkareita.

Itse kerään vain yhtä sarjaa, mutta lainailen muita kirjoja kavereilta tai sitten luen netistä. o______o

antza_
06-16-2007, 12:31 PM
Netistä löytää kyllä mangaa enemmän kuin tarpeeksi jos ei halua maksaa albumeista sen 5-6 euroa. En nyt tarkkaan muista paljon nykyään maksavat. Omistan kaikki 42 - osaa dragonball mangasta, sekä parikymmentä kappaletta "salapoliisi conan" pokkareita. Netistä luen Narutoa, Bleachia ja Death notea

Azumiar
06-16-2007, 12:53 PM

aku ankka fan 4 ever!

miten voit olla aku ankka fani vaikka sulla on vain 120 taskukirjaa :?: :?:

fr0z3n
06-16-2007, 12:54 PM
mangaa luen aina koulussa ollessani 8)
myöskin joskus tunneilla milloin opettaja ei näe :twisted:

inyasha is best 4 ever

puronvartija
06-16-2007, 12:56 PM
kyl niitä jotai lukee jos on tylsää eikä mitn tekemistä.. mutta aikamoista pelleilyä magian kanssa se on. EI VEDÄ VERTOJA ILIAKSELLE! *mainostan*

Almighty_Tuukka
06-16-2007, 02:02 PM
Kyllähän näitä lukee... joo ei se ainakaan omalla kohdalla tule kalliiks kun en kuitenkaan paljoa ostele kun asun täällä itä-suomen korvessa :? mutta kun helsingissä käyn niin käyn aina jonkun ostamassa. Nyt oon keräilly noita Gunsmith cats mangoja tuonne hyllyyn :P löytyy jo peräti 5 kpl

Peekoo
06-16-2007, 02:07 PM
No onhan sitä tullut luettua ensimmäiset Dragonball-kirjat, pari Inuyashaa ja joitain muita mangoja. Anime kuitenkin iskee enemmän, mutta äänestin tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa. :wink:

Temetin
06-16-2007, 02:13 PM
Eipä jaksa kiinnostaa.

Eiskalt
06-16-2007, 02:16 PM
150% paskaa.

toni93
06-16-2007, 05:14 PM
150% paskaa.

Syy? Itse kyllä pidän varsinkin FMA:sta ja Oh-My Goddessista. Myös Dragonballia olen lukenut.

Äänestin vaihtoehtoa 3.

hienomies
06-17-2007, 11:13 AM
Loistavasti toimittu, kaikki kolmatta vaihtoehtoa äänestäneet(ja en tiedä- vaihtoehtoa), mutta en mieluiten haluaisi tuollaisia 150% P****a- viestejä jooko?

Juuri tuollaiset viestit aiheuttavat hyvänkin topikin lukkoonlaittamisen.

:roll:

poerr
06-17-2007, 11:29 AM
Loistavasti toimittu, kaikki kolmatta vaihtoehtoa äänestäneet(ja en tiedä- vaihtoehtoa), mutta en mieluiten haluaisi tuollaisia 150% P****a- viestejä jooko?

Juuri tuollaiset viestit aiheuttavat hyvänkin topikin lukkoonlaittamisen.

Samaa mieltä, eli jos ei pidä niin vois kertoo mielipiteensä paremmin ja syiden kerä.

Ja mangasta vielä. Voisko joku kertoo mitä mielenkiintoista on DrakonBall:issa? Olen lukenut ensimmäisen osan kirjastossa ja siihen se jäi... Siis mitä kivaa on katsoo kun joku vegeta huutaa pari sivuu? Ja vastaukseksi ei käy se, etten ole tutustunut mangaa/animeen.

hienomies
06-17-2007, 11:34 AM
Siis Dragon Ball:han on sellainen kuin on, kulttikamaa, joka on tehty vuonna 1995 tai jotain...

Kuitenkin tuli tuossa pari vuotta sitten kerättyä talteen niitä 1-4 osia, jotka sitten myöhemmin huomattiin kohtalaisen arvokkaiksi(1. painos) joten kyllä siitä DB:n keräilystä oli jotain hyötyäkin... :lol:

Ja juu, Vegeta tosiaan huutaa liikaa...
Ja se sen kaveri mikälie Napa käyttää ihan liian vähän vaatteita...

hienomies
06-17-2007, 12:17 PM
Hahaa vihdoinkin sain sigin, In Your Face Ollimus!

PS. No offense(halusin vaan kokeilla, poistan kun löydän paremman)

:lol:

hienomies
06-19-2007, 05:19 PM
Haluaisin mainita, että tästä ettenpäin käytän elämäni kokonaan Ollimuksen auttamiseen/satunnaiseen ärsyttämiseen

DaTaaJa
06-19-2007, 05:24 PM
Editoi vanhoja postauksia äläkä postaa 3 kertaa peräkkäin

hienomies
06-19-2007, 05:31 PM
*sori* Juu hehe, on kyllä aika säälittävää että topikin tekijä joutuu postaamaan 3 kertaa että saa vihdoin vastauksia*sori*

*säälittävää*
*sori*
*anteek´s*

antza_
06-19-2007, 05:57 PM
Siis Dragon Ball:han on sellainen kuin on, kulttikamaa, joka on tehty vuonna 1995 tai jotain...

Tehty vuosina 1984-1995 http://fi.wikipedia.org/wiki/Dragon_Ball

Dragon Ballista on syntynyt jonkinmoinen legenda, jonka lähes jokainen ainakin tietää tai on ainakin kuullut mainittavan joskus.

Minua ainakin pienempänä dragon ballissa kiehtoi hahmojen voimakkuus ja kyky lentää =)

Ja sen myös ymmärrän etteivät kaikki voi pitää tästä lähes legendasta nimeltä Dragon Ball

hienomies
06-20-2007, 04:42 PM
Juu, en ollut kovin varma noista tekoajoista...
Ja GT:hän tuli sen jälkeen ja leffat sekä TV-spesiaalit tulivat juuri tuona aikana myös.

Mielestäni Dragon Ballissa ainoastaan se alku - "Nameck"- saaga olivat hyviä. :D

Ps. Ei ole paljoa tultua katsottua tuota Cell-saagan jälkeistä osaa

Kaito Kid
07-06-2007, 07:50 PM
Kerään ite täkkä hetkellä 3 sarjaa, hinnat on: FMA 6.5€, Prince of Tennis 9,6€ ja yksi minkä nimi ei muistu mieleen 5.6€, eli menee kuukaudessa noin n. kakskyt euroa, mutta tilaan tennistä pari osaa kuussa eli jotain 22€. Meni DB:n aikoihin kolmekymppii kuussa.. Nyt myyn tylsät sarjat pois, mutta rahaa menee kuitenki paljo..

baNbu
07-06-2007, 08:38 PM
Eipä tuosta mangasta mielestäni niin paljon saa irti, kuin animesta :roll:

Rogue
07-06-2007, 08:54 PM
Ihan viihdyttäväähän tuo Japanilainen (aikuis)viihde on. Mielelläni mangaa lueskelen ja löytyypä tuosta hyllystä suuremmanpuoleinen kokoelma kyseistä tavaraa. Harmi etten kehtaisi tilailla kovin kaukaa ja sen takia en ole nyt pitkään aikaan saanut hyllyyni lisää täytettä. (Viimeisen manga- pokkarin tulossa kesti reilut 9 kuukautta.) Tätä joka marketissa myytävää tusinapastaahan nyt ei mangaksi kehtaa sanoa.

coolleon
07-06-2007, 09:00 PM
Luffy Rocks!eli tarkoitta one piecen pää henkilöä? mut joo oon lukenut kaikkia dragonball pokkarit ja sit one piece 1-29 shaman king 1-5 kun se ei oo suomeks!

Murskari
07-06-2007, 09:37 PM
Sontaa. Kaikki tuntemani henkilöt jotka lukee mangaa on tosi tärähtäneitä.

Sakura
07-07-2007, 04:41 AM
Manga on kivaa luettavaa. :3
Kauniit kuvat ja hahmot.

juuso
07-07-2007, 01:28 PM
Naruto is the best
mä luen sitä netissä

ekender
07-07-2007, 02:54 PM
Olen lukenut kaikki DragonBall:it ja One Pieceä lueskelen. Oikein mukavaa luettavaa. Kaveri kerää ainakin 6 sarjaa :) Niin siltä on hyvä lainata mangaa.

hienomies
07-20-2007, 07:26 AM
Luffy Rocks!eli tarkoitta one piecen pää henkilöä? mut joo oon lukenut kaikkia dragonball pokkarit ja sit one piece 1-29 shaman king 1-5 kun se ei oo suomeks!

Jees ja just, Monkey D. Luffyahän minä tarkoitin, ja anteeksi jos aiheutin vaivaa, niille, jotka eivät tiedä kuka kyseinen herra on...

Ja Onhan Animekin tosin viihdyttävää, tosin en ole muita katsonut kun Narutoa ja Case Closedia(Conan).

:P

geppetto
08-09-2008, 06:59 PM
Yeah! Luffy Rocks!

Mölylaatikko
08-09-2008, 10:22 PM
Manga on huippu kamaa silloin kun se ei ala toistamaan itseään inhottavasti jota One Piecekin alkaa mielestäni tekemään. Joka kolmannessa kirjassa hakataan aina joku joka ei sitten kuitenkaan koskaan kuole ja luffy senkun voimistuu vaikka veren hukka olisikin. Toisaalta kun kerran olen One Piece mangan ostamisen aloittanut niin loppuun asti se on vietävä. Jos nyt mitään loppua tulee koskaan olemaan ...