PDA

View Full Version : Jade Empire

Ropeltaja
06-06-2007, 07:52 PM
KOTOR -pelisarjan jälkeen ubisoft teki pelin, nimeltä Jade Empire. Noh, pelasin sitä hetken ja totesin: "Blaah, ei läheskään samaa tasoa kuin kotor", mutta nyt kun olen about 12 tuntia pelannut (tänään melkein koko päivä :P), niin ei voi muuta kun tehdä kunniaa ja kumartaa ubisofille. Mielestäni aivan mahtava peli, juuri tämä tappelityylikin on ihastuttava.

+ Juoni

+ Grafiikka

+ Tasitelytyyli

+ Kung-Fu meininki

+/- Koukuttava

+ Hienosti toteutetut hahmo. Mielenkiitoisia ja omperäisiä ( kaikilla omat tarinat, ja useimmat liittyvät jotenin juoneen eri paikoissa)

- Paikoittain jumittava

- Joissain paikoissa kestää liikaa aikaa

- Välillä häiritsevä herkkä kuvakulma

Täydellistä arviota en voi vielä tehdä, koska en peliä ole läpi pelannut, mutta arvosano on: 9+, joka on minun asteikollatodella hyvä. KOTOR sai 10-.

Alfa
06-06-2007, 08:03 PM
Jos on joku helvatan tekken 7.4 niin aika turha varmaan, koska noi taistelupelit on jo aikansa eläneitä. (tosin kyllä niitä jaksaa joskus kaksin hakata)

Leet
06-06-2007, 08:07 PM
En oo tainnut pelata minkalainenkohan seki on:D

DrowningHarvey
06-06-2007, 08:37 PM
Biowaren taattua laatuahan peli oli. Kovasti tykkäsin miljööstä ja juonesta. Homma tosin kulki ratakiskoilla alusta loppuun, mutta ei se pahasti haitannut, kun tunnelma oli parhaillaan kuin elokuvaa katsoessa. John Cleesen ääninäyttelemä NPC irroitti useat naurut.

Iso plussa myös siitä, että peli tarjosi mahdollisuuden myös kunnon pahiksen pelaamiseen (tämä valinta tosin tehtiin taas vasta viimeisen viiden minuutin aikana). Tätäkin tosin nakersi se, että vaikka closed fist -koulukunnan filosofiaa kuvattiin pitkästi ja selitettiin useampaan kertaan että se ei ole aatesuuntana varsinaisesti paha, niin lopulta kaikki closed fist -pisteitä antavat teot olivat kliseistä pahistelua vailla sen kummempaa sisältöä.

Näyttävä tappelukin olisi saanut olla monipuolisempaa kuin kahden combon välillä vaihtelu ja hyökkäysnapin hakkaaminen ja hahmonkehityskin olisi voinut olla hieman syvällisempää.

Mutta kyllä tuon mielellään läpi pelasi. Planescape: Tormentiin ja BG-trilogiaan on tosin vielä matkaa lähes kaikilla osa-alueilla, arvosanaksi sellainen 8½.

D-50
06-06-2007, 08:46 PM
Itse kyllä tunnistan Jade Empiren ja KOTORin BioWare korporaation tuotoksiksi.

Peli kyllä on aivan mainio. Juoni on ihan mukiinmenevä ja varsinkin loppukoukusta olin todella mielissäni. Dialogi on hyvin rakennettu ja vaihtoehdot saavat kyllä totisemmankin äijjän välistä ryöpsähtämään nauruun. Harmikseni lopputekstit pärähtivät ruutuun jo hieman yli 20h peluun jälkeen. Olisi sitä kaunista kiinailmiötä pelannut pidempäänkin.

Pelimekaniikka on todella helppo, valitset vain taistelutyylin ja annat palaa. Lopussa tämä tuntuu jo hiukan puuduttavalta ja peli olisikin voinut tarjota enemmän vaihtelua esim. iskukombojen muodossa, mutta kyllähän pelin näinkin pelasi läpi.

Grafiikka on mitä kaunein( Xboxin mittakaavalla ), mutta kaunis ja kuormittava grafiikka tuntuu pahasti latausajoissa, jotka ovan hirvittävän pitkät.

Peli on hyvä, mutta lyhyys, lopussa puuduttava taistelusysteemi ja latausajat tipauttavat pisteet täysistä yhdeksikköön.

Ropeltaja
06-06-2007, 09:03 PM
Biowaren taattua laatuahan peli oli. Kovasti tykkäsin miljööstä ja juonesta. Homma tosin kulki ratakiskoilla alusta loppuun, mutta ei se pahasti haitannut, kun tunnelma oli parhaillaan kuin elokuvaa katsoessa. John Cleesen ääninäyttelemä NPC irroitti useat naurut.

Iso plussa myös siitä, että peli tarjosi mahdollisuuden myös kunnon pahiksen pelaamiseen (tämä valinta tosin tehtiin taas vasta viimeisen viiden minuutin aikana). Tätäkin tosin nakersi se, että vaikka closed fist -koulukunnan filosofiaa kuvattiin pitkästi ja selitettiin useampaan kertaan että se ei ole aatesuuntana varsinaisesti paha, niin lopulta kaikki closed fist -pisteitä antavat teot olivat kliseistä pahistelua vailla sen kummempaa sisältöä.

Ketäs tämä John Cleese ääninäyteli? Tuttu on tuo nimi ja varmasti äänikin kun sanot hahmon, sillä parikin tuttua ääntä on kuulunut tähän mennessä

Eih, spoilasit :(. Pahista ollaan kehittämässä (mitä muka spoilasit??). Jokatapauksessa se tuntui spoilaukselta..:P

Ropeltaja
06-06-2007, 09:07 PM

Peli kyllä on aivan mainio. Juoni on ihan mukiinmenevä ja varsinkin loppukoukusta olin todella mielissäni. Dialogi on hyvin rakennettu ja vaihtoehdot saavat kyllä totisemmankin äijjän välistä ryöpsähtämään nauruun. Harmikseni lopputekstit pärähtivät ruutuun jo hieman yli 20h peluun jälkeen. Olisi sitä kaunista kiinailmiötä pelannut pidempäänkin.

Pelimekaniikka on todella helppo, valitset vain taistelutyylin ja annat palaa. Lopussa tämä tuntuu jo hiukan puuduttavalta ja peli olisikin voinut tarjota enemmän vaihtelua esim. iskukombojen muodossa, mutta kyllähän pelin näinkin pelasi läpi.

Grafiikka on mitä kaunein( Xboxin mittakaavalla ), mutta kaunis ja kuormittava grafiikka tuntuu pahasti latausajoissa, jotka ovan hirvittävän pitkät.

Peli on hyvä, mutta lyhyys, lopussa puuduttava taistelusysteemi ja latausajat tipauttavat pisteet täysistä yhdeksikköön.

(Anteeksi tuplapstaus)

Latausajat? Nehän ovat nimenomaan varsin varsin lyhyitä! 2-5 sekuntia kestää latuasajat paikasta toiseen PC:llä?

Itse tykkään pelata enemmän PC:llä Roolipelejä, sen todisti minulle KOTOR 2 xbox versiona..no tavallaan ihan mukava, mutta hankalampi ohjattavuus, itseasiassa melkeinpä huonompi grafiikka ja ärsyttävä välimatka häiritsivät. Mielipiteensä kullakin.

DrowningHarvey
06-06-2007, 09:17 PM
Ketäs tämä John Cleese ääninäyteli? Tuttu on tuo nimi ja varmasti äänikin kun sanot hahmon, sillä parikin tuttua ääntä on kuulunut tähän mennessä

Brittiläinen tutkimusmatkaaja, joka arvostelee idän 'barbaareja'.

Eih, spoilasit :(. Pahista ollaan kehittämässä (mitä muka spoilasit??). Jokatapauksessa se tuntui spoilaukselta..:P

Ei tuossa mitään spoileria ole. KOTORin tapaan vaan on ihan sama mitä pelin alkuvaiheilla tekee ja onko hyvä, paha vai neutraali, kun lopussa voi valita loppuratkaisun hahmon luonteesta ja teoista riippumatta.

D-50
06-06-2007, 09:25 PM

(Anteeksi tuplapstaus)

Latausajat? Nehän ovat nimenomaan varsin varsin lyhyitä! 2-5 sekuntia kestää latuasajat paikasta toiseen PC:llä?

Itse tykkään pelata enemmän PC:llä Roolipelejä, sen todisti minulle KOTOR 2 xbox versiona..no tavallaan ihan mukava, mutta hankalampi ohjattavuus, itseasiassa melkeinpä huonompi grafiikka ja ärsyttävä välimatka häiritsivät. Mielipiteensä kullakin.

Noissa latausajoissa viittasin Xboxiin; unohdin kertoa. PC versio on vielä katsastamatta :D, ja katsastomattomaksi jääkin, koska koneeni on melekonen mopo. Sen takia pelailen paljon boxilla.

Sakutzki
06-07-2007, 06:21 AM
Helevetin mahtava peli mielestäni. 2 vuotta sitten saatiin kun ostettiin sellanen kahden pelin pakkaus. Mukana tuli Jade Empire ja Fable the lost chapters.
Aika koukuttava oli. Eilenkin alottelin pelaamaan taas uutta tallennusta. Ennätys oli 27 lvl fast chara.

Ropeltaja
06-07-2007, 07:41 AM

Brittiläinen tutkimusmatkaaja, joka arvostelee idän 'barbaareja'.

Brittiläinen tutkimusatkailija..ei ole tainnut tulla sitten vielä minulla, mutta yksi tuttu on ainakin tullut: Se ihmeen juoppo joka haluaa tappaa, ja lähti taisteluareenalta, tappoi vahingossa veljensä, niin en tiedä onko tämä totta, mutta kuulostaa ääni aivan warcraft III Thrallilta?

Sakutzki
06-07-2007, 07:54 AM
The Black Whirlwind? Totta. Kuullostaa aika samalta. Ja siinä lopputeksteissäkin on ne Sagacios Zu:n ja Dawn Star:in ääninäyttelijät tuttuja. Se brittiläinen tutkimusmatkaaja tulee vastaan Imperial Cityssä sielä Scholars gardenissa. Se haukkuu sielä niitä taistelulajeja ja ampuu siinä yhden jätkän. Sitten kun oon voittanu/ hävinny äännestyksen joudut sitä vastaan. Sitten voit vaatia siltä jotain ta lähteä tyhjin käsin.
Sen aseenkin voi vaatia.

Ropeltaja
06-07-2007, 11:02 AM
Hianoa, mää haastoin sen taisteluun ja voitin. Sitte vaadin sitä lähtemään..

EDIT: Tuttu ääni tosiaan oli!

Tuli vain mieleen, että täällä voi myös kysellä neuvoa tähän kyseisen pelin tjs..