PDA

View Full Version : Räppi...

Pages : [1] 2

Markantalo
05-21-2007, 12:38 PM
Onko teidän mielestä räppi hyvää musaa?
Mitä kuuntelette?

- Pehmoedit:
Yleistä keskustelua räpistä, ei mitään "räppi on paskaa" viestejä. Vaan tämä topic on pyhitetty räpistä pitäville.

maunth
05-21-2007, 12:41 PM
Itse kuuntelen laidasta laitaan musiikkia niin kauan kunhan se kuulostaa hyvältä korvilleni.

Mossberger
Täyttä paskaa.

Battery
ei vitussa

Kheissi
05-21-2007, 12:42 PM
Ei ole mitään jotain jenkkirap vastaan mutta siis SUOMIRAP on oikeasti joku vuosisadan vitsi...

Arzieh
05-21-2007, 12:43 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

origin
05-21-2007, 12:45 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Jyri-mania
05-21-2007, 12:45 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Samaa mieltä.

Almighty_Tuukka
05-21-2007, 12:47 PM
Pystyn kuuntelee vaan muutama räppi biisii ja siihen se sitten jääkin. Ärsyttävää huitomista eikä siin oikein oo mitään kuuneltavaakaan. Toisaalta ukon kaveri leiskautti yhestä räppi videosta että se oli hyvän näköstä musiikka :D

Johtopäätös = räppi on epämäärästä huitomista ja random sanoja sielä täällä jota myydän seksillä

yoda
05-21-2007, 12:48 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

Jin Hansson
05-21-2007, 12:48 PM
Ei nyt täyttä paskaa, mutta räppi ei kuitenkaan kuulu minun musiikkimakuuni.

S-Zero
05-21-2007, 12:49 PM
Metal! \,,\_____(^_^)_____/,,/

waza
05-21-2007, 12:49 PM
suomiräppi on iha ok niiku joku "mä oon niin leija", kuinkas moni on sen kuullu?

JarJar
05-21-2007, 12:50 PM
Enpä osaa sanoa oikeen. Hieman apinamaista se mielestäni on tuo räppi. Räppi musiikkiin niin paljon ole tutustunut (kiitos Pikkuisen Geen). Se vähä mitä tulee kuunneltua on aika kauhean kuulosta mutta kyllä välillä jotain kuuntelemisen arvoistakin löytyy.

Jyri-mania
05-21-2007, 12:51 PM

Samaa mieltä.

maamyyrä
05-21-2007, 12:53 PM
täyttä PASKAA™

virtanen
05-21-2007, 01:00 PM
Kiitos, mutta ei kiitos... Itse olen hevi/rock ihmisiä...

Lönnimöinen
05-21-2007, 01:04 PM
Paskaaaaaaa

Räppi on musiikkia niille, jotka eivät osaa laulaa, soittaa tai tehdä kunnon töitä, ja joilla ei ole mitään asiaa sanottavanaan, mutta on vaan pakko saada julkisuutta.

...sanoo entinen hoppari, nykyinen metallipää.

\n/

tuksii
05-21-2007, 01:04 PM
Rap ei ole musiikkia, RAP=rhythmically articulated poetry. Ja rap on parasta vaan mitä voi olla, imo. :wink:

Alfa
05-21-2007, 01:08 PM
Rap ei ole musiikkia, RAP=rhythmically articulated poetry. Ja rap on parasta vaan mitä voi olla, imo. :wink:

Näin on!! Räppi on parasta.. ja ihmiset jotka luulee, että Pikku G olis joku räppäri niin ei, se on vaan joku pelle joka ei osaa mitään.

amisho
05-21-2007, 01:09 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa
ei mun mielest

Jyri-mania
05-21-2007, 01:11 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa
ei mun mielest

Mun mielestä kyllä.

Alfa
05-21-2007, 01:11 PM
On muuten jännä juttu, kun ihmiset tulee tänne ja haukkuu räpin paskaks sen perusteella, että on yhden biisin kuullu eikä tykänny.. Mitäs vitun intoo sitten on jossain karjumisessa mistä ei saa yhtään mitään selvää..?

Mossberger
05-21-2007, 01:12 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa
ei mun mielest

Mun mielestä kyllä.
Munki. Turha aihe.

Limppu
05-21-2007, 01:13 PM
Siis noh, kyllä niitä muutamia kappaleita on
mitä pystyy kuuntelemaan, ilman sellasta tunnetta
että tässä on jotain vikaa. Tosin rapissa soi aina
se sama biitti, mitään vaihtelua, nii siinäkin jo meinaa
järki palaa kiinni puhumattakaan lyriikoista, jos niissä ei ole mitään perää.

Suurin osa rap bändeistä on sellasta
pakkosyötettyä pullaa, ei sellasta jaksa.

Jeehaa
05-21-2007, 01:16 PM
Mun mielestä tää on paras -> http://www.youtube.com/watch?v=fiq2pEGhZLA

Jyri-mania
05-21-2007, 01:18 PM
On muuten jännä juttu, kun ihmiset tulee tänne ja haukkuu räpin paskaks sen perusteella, että on yhden biisin kuullu eikä tykänny.. Mitäs vitun intoo sitten on jossain karjumisessa mistä ei saa yhtään mitään selvää..?

Olen kyllä kuulut melko paljon räppiä. Ja sitä "haukkumista" sanotaan mielipiteen ilmaisemiseksi.

Onko räpillä ja "hiphopilla" eroa?

$ick fury
05-21-2007, 01:18 PM
Itse kuuntelen rokkii ja tämmöst ja pari hyvää rap artistii tiiän mut itseasias rapissa lyriikat on parempii ku metallis mutta onko rap musiikkia? se on joillekki musiikkia ja joillekki ei. joidenki mielest rappi on iha paskaa seksil myyvää mutta ei kaikki artistit ja joillekki rap faneille metalli on vaa rääkymistä mut naurettavaa tollane genre-viha. kuuntelen itte mitä vaa kunhan se on hyvää.

Golffaaja
05-21-2007, 01:19 PM
Rap ei ole musiikkia vaan kamaluus joka pitäis hävittää koko maailmasta. Olen täysin metalliliitossa. Ei hevissä aina rääytä täyttä kurkkua. On sellaisiakin biisejä joissa on ihan hyvä pohja. Rapissa sen sijaan on vain niitä itseään myyviä horoja. Eli rap on minun mielestäni vitun paskaa.

$ick fury
05-21-2007, 01:21 PM
Rap on kmaluus joka pitäis hävittää koko maailmasta. Olen täysin metalliliitossa.leimaat varmaa ihmisiiki sen mukaa mil taval pukeutuu ja mitä kuuntelee oot joku 10v junnu ku tommosii puhut? eks kaikkii musiikkigenrei pitäis kunnioittaa?

Mutazombi
05-21-2007, 01:25 PM
En paljoa kuuntele mutta sanon silti että ihan hyvää.

Ei siis mikään suomalainen wnb räppi vaan semmoinen aito. Snoopy jyrää ja Eminemin räppileffa on kans aika kova sana.

Kolymbialainen räppi on hyvää? :wink:

Mossberger
05-21-2007, 01:25 PM
Muttakun räppi on kaupallista paskaa. Ei niitä tarvitse kunnioittaa.

Mutazombi
05-21-2007, 01:26 PM
Muttakun räppi on kaupallista paskaa. Ei niitä tarvitse kunnioittaa.idiootti...

Kaikki muu kuin kirkkokuorot ovat kaupallista paskaa.

$ick fury
05-21-2007, 01:27 PM
Paskaaaaaaa

Räppi on musiikkia niille, jotka eivät osaa laulaa, soittaa tai tehdä kunnon töitä, ja joilla ei ole mitään asiaa sanottavanaan, mutta on vaan pakko saada julkisuutta.

\n/Entinen hoppari? varmaa minuutin olit? mä kuuntelen tosi vähän räppii mut räpis on yhtälailla sanottavaa ku metallis ellei enemmä.

maunth
05-21-2007, 01:27 PM
En paljoa kuuntele mutta sanon silti että ihan hyvää.

Ei siis mikään suomalainen wnb räppi vaan semmoinen aito. Snoopy jyrää ja Eminemin räppileffa on kans aika kova sana.

Kolymbialainen räppi on hyvää? :wink:

Kolumbialainen? en ole kuullutkaan sellaista, mutta minuun iski melko hyvin venäläinen sekä japanilainen räppi / metal-rap. :P

$ick fury
05-21-2007, 01:28 PM
Muttakun räppi on kaupallista paskaa. Ei niitä tarvitse kunnioittaa.ootko kuullu underground rappareistä ne tekee levyi kovalla työllä eikä saa yhtää tuottoo siitä? mut totta suurin osa rappareist antaa semmose kuvan se on kaupallista mut leimaatko samalla kaikki?

Mutazombi
05-21-2007, 01:29 PM
Kaikki musiikki japanista nykysin on perseestä mielestäni... Jotaa j rockii, j poppii ja j räppii sisko kuuntelee :roll:

SkuX
05-21-2007, 01:30 PM
Niinpä, se raiskaa korvat.

Golffaaja
05-21-2007, 01:32 PM
Rap on kmaluus joka pitäis hävittää koko maailmasta. Olen täysin metalliliitossa.leimaat varmaa ihmisiiki sen mukaa mil taval pukeutuu ja mitä kuuntelee oot joku 10v junnu ku tommosii puhut? eks kaikkii musiikkigenrei pitäis kunnioittaa?

Ej mielipideasiasta ei minun mielestäni voi kiistellä. (Ainakaan paljoo.)

$ick fury
05-21-2007, 01:34 PM

Ej mielipideasiasta ei minun mielestäni voi kiistellä. (Ainakaan paljoo.)eini mut olisko se parempi sit et ois vaa yhtä genree koko maailma ja samanlaisii ihmisii??

maunth
05-21-2007, 01:35 PM

Ej mielipideasiasta ei minun mielestäni voi kiistellä. (Ainakaan paljoo.)

Ei faktoistakaan voi kiistellä. :roll:

Ja vielä sellainen, pidän kyllä rapista, mutta en niin paljon näiden räppäreiden pukeutumistyylistä. Hassun, ehkä vähän tyhmännäköistäkin.

Golffaaja
05-21-2007, 01:36 PM

Ej mielipideasiasta ei minun mielestäni voi kiistellä. (Ainakaan paljoo.)eini mut olisko se parempi sit et ois vaa yhtä genree koko maailma ja samanlaisii ihmisii??

Nyt ei puhuttu siitä. Minä en henkilökohtaisesti pidä rapista ja se riittä minulle.

$ick fury
05-21-2007, 01:38 PM

Nyt ei puhuttu siitä. Minä en henkilökohtaisesti pidä rapista ja se riittä minulle.jussi.monster kirjoitti:
Rap on kmaluus joka pitäis hävittää koko maailmasta.--> oliks tää sit läppä vai?

Kon
05-21-2007, 01:39 PM
Räppiä en kuuntele, mutta en myöskään tuota "ärjyntä" musiikkia. Jos pitäisi valita niin ottaisin räpin.

Mutta jos pakko ei olisi niin valitsisin jonkun muun kuin ärjynnän ja räpin. Esim. Dance musiikki on ihan kuunneltavaa, rock myös kunhan sanoista saa selvää.

Saisitte mennä hieman itseenne, jotka haukutte toisianne. Kaikki kuuntelee mitä haluaa. Siinä se.

Golffaaja
05-21-2007, 01:42 PM
Räppiä en kuuntele, mutta en myöskään tuota "ärjyntä" musiikkia. Jos pitäisi valita niin ottaisin räpin.

Mutta jos pakko ei olisi niin valitsisin jonkun muun kuin ärjynnän ja räpin. Esim. Dance musiikki on ihan kuunneltavaa, rock myös kunhan sanoista saa selvää.

Saisitte mennä hieman itseenne, jotka haukutte toisianne. Kaikki kuuntelee mitä haluaa. Siinä se.

Minähän olen koko ajan jankannut että se on mielipide kun sanoin, että en itse pidä rapista.

[WLB] ThaElf
05-21-2007, 01:44 PM
Räppi on hyvää, jos se on hyvää korville.
Eli ei ole massa räppiä, josta ei saa mitään järkevää irti...

Musiikkimakua on isolla skaalalla, mutta en varmaan muista ainuttakaan biisin tai artistin nimeä.

tuksii
05-21-2007, 01:47 PM
Pystyn kuuntelee vaan muutama räppi biisii ja siihen se sitten jääkin. Ärsyttävää huitomista eikä siin oikein oo mitään kuuneltavaakaan. Toisaalta ukon kaveri leiskautti yhestä räppi videosta että se oli hyvän näköstä musiikka :D

Johtopäätös = räppi on epämäärästä huitomista ja random sanoja sielä täällä jota myydän seksillä

Se epämääränen huitominen on sama kuin se moshaaminen hevissä tai metallissa. Suomiräp onki randomsanoja mut mennäänpä Länsi-Amerikkaan, sieltä semmoset kuin 2Pac ja Snoop Dogg, siihen loppuu random sanat. Kuuntelisitte.

Mut ei siinä mitää jos ei tykkää, turhaa näistä on kinata sen enempää :wink:

lolled
05-21-2007, 01:49 PM
mitään jou jou sikakoi nekru räppiä kukaan kuuntele joku 1 tai 2 kappaletta on kuuneltavaa jos on hyvä BASSO. muuta hyvää räpistä ei löydy

amis tekkis jytää :lol: :lol: :lol:

Lönnimöinen
05-21-2007, 01:50 PM
Paskaaaaaaa

\n/

Entinen hoppari? varmaa minuutin olit? mä kuuntelen tosi vähän räppii mut räpis on yhtälailla sanottavaa ku metallis ellei enemmä.

Krhm, itseasiassa olin hoppari siinä viitisen vuotta, ennenkuin "valaistuin" :lol:
Ja vaikka olenkin sitä mieltä, ettei makuasioista sovi kiistellä, on pakko sanoa ettei vitsilläkään voi väittää että räpissä olisi sanomaa enemmän kuin keskiverto metallimusiikissa (poislukien anal vomit-tyyliset paskabändit). Raha, huumeet, naiset, "olen kova", autot, joko mainitsin rahan? Eiköhän nuo räpin aiheet ole aika pitkälle tuossa...

helloween
05-21-2007, 01:58 PM
minä olen Hevari enkä kuuntele mitään paskaa!

Voiko nicin vaihtaa?...tä
05-21-2007, 01:59 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

täyttä paskaa

Alfa
05-21-2007, 01:59 PM
Höhöö.. joku sano, että hoppareiden kuteet on hassun näkösiä? On ne, mustiin pukeutuneet joilla on vittu viisi rivii niittii rannekkees ja naamas enemmän rautaa kun autos, sit mukavan näkösii?

summoner
05-21-2007, 02:02 PM

Samaa mieltä.

Kyllä! Mikäs on paras hevibändi? Metallica, Rammstein? Vai suomalainen? St4min4 (noinko se kirjotetaan?), kilpi jne...

Alfa
05-21-2007, 02:02 PM
[/quote] Raha, huumeet, naiset, "olen kova", autot, joko mainitsin rahan? Eiköhän nuo räpin aiheet ole aika pitkälle tuossa...[/quote]

Ja hevin aiheet olivat: Saatana x 5..

sehän onkin hyvä aihe..

helloween
05-21-2007, 02:04 PM

Samaa mieltä.

Kyllä! Mikäs on paras hevibändi? Metallica, Rammstein? Vai suomalainen? St4min4 (noinko se kirjotetaan?), kilpi jne...

se on stam1na, minä kuuntelen Helloweeniä ja vähän muutankin.

eat
05-21-2007, 02:07 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa oikein :twisted: :x

Lönnimöinen
05-21-2007, 02:08 PM
Raha, huumeet, naiset, "olen kova", autot, joko mainitsin rahan? Eiköhän nuo räpin aiheet ole aika pitkälle tuossa...

sehän onkin hyvä aihe..

Hmm, piti itseasiassa ihan miettiä tovi milloin olisin viimeksi kuullut hevibiisin jossa mainitaan saatana... :lol:

Tulisi nyt vaan joku mode/admin ja pistäisi pisteen tälle kiistelylle. Sovitaan että ihmiset pitää eri asioista ja pistetään silmät ja korvat kiinni.

terminator
05-21-2007, 02:11 PM

metalli rulee mutta tietaakseni nytten ei puhuttu metallista no mita se teita kiinnostaa turha viesti tamankin :roll:

helloween
05-21-2007, 02:11 PM
Raha, huumeet, naiset, "olen kova", autot, joko mainitsin rahan? Eiköhän nuo räpin aiheet ole aika pitkälle tuossa...

sehän onkin hyvä aihe..

Hmm, piti itseasiassa ihan miettiä tovi milloin olisin viimeksi kuullut hevibiisin jossa mainitaan saatana... :lol:

Tulisi nyt vaan joku mode/admin ja pistäisi pisteen tälle kiistelylle. Sovitaan että ihmiset pitää eri asioista ja pistetään silmät ja korvat kiinni.

sovitaan niin, minäkin aina sanon noin meidän luokkalaisille kun ne kiistelee runesta...
tai sitten mä huudän että "turvat kiinni supernörtit!" :lol:
paitsi että ne on väkivaltaisia... runesta...

wiltsu666
05-21-2007, 02:42 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Almighty_Tuukka
05-21-2007, 03:11 PM
http://www.kerrolisaa.com/i/1/3316.jpg

Flame WARRRR!!!

Onko Tommy Tabermanin - Kiitti vitusti räppiä? :lol:

Jin Hansson
05-21-2007, 03:20 PM
http://img.photobucket.com/albums/v432/Kimiza/Sekalaiset/Favorites/kittensaves.jpg

:(

-Fekes-
05-21-2007, 03:34 PM
No ainoa "räppi" mitä vähääkään kestän on riku avanto sekä raptori. Siis mitä sketsi räppiä se sitten lieneekään, mutta metalli-liitossa minäkin eli "Shadows Fall is what I call Heaven."

waza
05-21-2007, 03:38 PM

Samaa mieltä.

se on stam1na, minä kuuntelen Helloweeniä ja vähän muutankin.

helloween ja Guns n' roses... Ou mään.. parasta!!!

zjuxicu
05-21-2007, 03:49 PM
täyttä paskaa. Laulusta ei saa selvää ja kompit ovat syvältä

Iso-Varvas
05-21-2007, 04:09 PM
On räp ihan hyvää mut mikä erottaa onko hip hoppii vai räppii?

cugros
05-21-2007, 04:15 PM
On räp ihan hyvää mut mikä erottaa onko hip hoppii vai räppii?
Räp vai hip hop?
Räp? (http://youtube.com/watch?v=6b4Znc9lJUEurl)
Räp? (http://youtube.com/watch?v=1wm_7ZsVM6Aurl)
Hip Hop voi olla hyvää:
http://www.youtube.com/watch?v=W_eepOSos88
Snook on just paras bändi.
Jonkun teorian mukaan valkoiset rapperit ovat feikkaajia. Tämän vuoksi keksittiin hiphop
Rap ei ole mukavaa
riku avanto on asia erikseen

Golffaaja
05-21-2007, 05:30 PM
Minun mielestäni tämä alkoi mennä off-topicciin jo minun kiistassani. (Palaa pari sivua taakseppäin.)

Wanda
05-21-2007, 05:39 PM
Kuunneltavaa.

Jeppe
05-22-2007, 03:57 AM
Kuunneltavaa.
viimeks kun kysyin sulta wanda nii sanoit et kuolisit enne ku kuuntelisit räppiä.....omasta mielestä rokki on kyllä ihan ykkönen mutta jotkut räppi kappaleet on ihan hyviä

boozehound
05-22-2007, 04:46 AM
Retard Attempting Poetry

Ei uppoa, missään muodossa, koskaan.

Temetin
05-22-2007, 05:07 AM
Mä puuroa keitän
Mä syön pullaa
Ja läppää heitän
Ja kaikki hurraa :roll:

Onhan se ihan kuuneltavaa

mehmeh
05-22-2007, 05:32 AM
Heh, ikuisuustaisto vailla vertaansa heti homoseksuaalisuuden ja intin/sivarin välillä.

Pentti | 14w piiskaletti
mun mielest räppi on ihan perseest ku siin ei oo mitää musaa vaan joku rumpukomppi ja sit musavideois muijat heiluttaa vaa persettä. sit siin vaa huidotaa ilmaan ja ja ja.. niin. no siinhän se oikeestaan oliki. se o vaan iha paskaa!!1!

mehmeh | hieman enemmän elämää nähnyt tuottaja
Pentti, ilmeisesti puhut tästä tummien kavereiden heittämästä bling-alatyylistä jossa on musavideoissa uudet autot ja muijilla täydelliset perseet sekä silikonit täydentämässä etumusta.

Levyt on tuotettu maailman parhaissa studioissa ja videot tehty isolla rahalla amerikan tyyliin, et luultavasti pysy lyriikoiden tahdissa ja koska et voi moshata musan tahtiin et tästä pidä.

Maailmaan mahtuu tämänkin musiikin saralla Pentti paljon variaatiota, kotimainen skene on aika UG-tasolla mitä nyt löytyy muutama vihainen Itä-Helsingin vanha nistisetä. Sitten on Don Johnson Big Bandin tyylistä porukkata ja britit hauskoine aksentteineen, bling on tyylinä aika kovassa nousussa, mutta koko skeneä ei kannata sen takia poika hyvä mollata.

Tapsa | 17w kurahousu / suunpieksäjä
vittu räppi on parasta, just se flow ja sitte snoop dogin tyyliset jäbät on cooleja. mähän en housuja nosta, varastan äidin lompakosta rahat et saan vkl jouda vähä kaljaa ja painaa yläasteen kiertopalkintoja.

sitte o asat ja stenkat ja muut vitu kovat suomiräppärit jotka puhuu just nii asiaa että pitäkää homot tunkkinne!

mehmeh | edelleen hieman enemmän elämää nähnyt tuottaja
Tapsa, juuri sinunlaistesi ihmisten takia kyseisen musiikkityylin maine Suomessa on niin poljettu, jänkhän miehet pitävät raskaasta rokista ja jos joku finninaamainen pussihousu tulee aukomaan niin:

A) Saat turpaasi snägärillä
B) Isäsi ja äitisi häpeävät sinua

Kaikkien mielipiteitä pitää kunnioittaa, mutta jos ei ole henkistä kypsyyttä esittää asiaa kunnolla niin parempi pitää naamansa tukossa, niin se pappa mullekin sano, että kun ikää tulee niin housut nousee ja näin pääsi käymään. Elämän koulu rankasee ja opettaa.

Näin hieman kärjistetysti ;)

Mutazombi
05-22-2007, 07:21 AM
Seuraava joka kirjoittaa "räppi on paskaa" on korviaan myöten kiisselissä... Jos ei ole muuta sanottavaa voi sen sanoa hiljaa itsekseen.

Jin Hansson
05-22-2007, 07:53 AM
Heh, ikuisuustaisto vailla vertaansa heti homoseksuaalisuuden ja intin/sivarin välillä.

*dialogit*

Itsekö keksit nuo vuoropuhelut vai olitko napannut ja muokannut ne jostain nettisivulta tai keskustelualueelta? :D

Hellsing
05-22-2007, 08:09 AM
Jaa noh kyllä tu räppikin menee mutta hieman harvemmin.
Muutamiin hyviin räppi biiseihin olen törmännyt eli voi löytyy sitä perus hevarinkin mielestä ihan hyvää räppiä.

Uhomis räppiä en voi yksinkertaisesti sietää enkä myöstkään tarkoituksetonta räppiä jossa kerrotaan tyyliin kauppareissusta kotiin töistä tullessa.
Myös suomalainen räppi tökkii yleensä koska se on sitä uhoamis räppiä suurimmaksi osakseen.

Olen pahoillani jos pahoitan jonkun mielen sillä että en näin pikasesti keksinyt mitään parempaa nimitystä uhoamis ja tarkoituksettomalle räpille.

Ps: hevissä pysyn mutta jos räppi biisi alkaa soimaan en sentään pöydälle hyppää.

mehmeh
05-22-2007, 08:15 AM

*dialogit*

Itsekö keksit nuo vuoropuhelut vai olitko napannut ja muokannut ne jostain nettisivulta tai keskustelualueelta? :D

Tjaa, kylläpä noi on omasta eletystä elämästä koettuja tapauksia ja pahasti kärjistettyjä stereotypioita.

Jin Hansson
05-22-2007, 08:27 AM

*dialogit*

Tjaa, kylläpä noi on omasta eletystä elämästä koettuja tapauksia ja pahasti kärjistettyjä stereotypioita.

Ookoo. Aattelin vaan, kun kärjistyksestä huolimatta olivat niin autenttisia. (Johtunee tosin siitä, että räpistä harvoin näkee harmaita mielipiteitä; aina on pelkkää mustaa ja valkoista.)

maunth
05-22-2007, 08:33 AM
Höhöö.. joku sano, että hoppareiden kuteet on hassun näkösiä? On ne, mustiin pukeutuneet joilla on vittu viisi rivii niittii rannekkees ja naamas enemmän rautaa kun autos, sit mukavan näkösii?

Minä sanoin. Ja ei ole...molemmat melko ääripäitä näissä pukeutumisissa ja sellaisesta en pidä, mutta en kyllä syrjikkään. Jokainen saa pukeutua kuten haluaa. ^^

DataPalle
05-22-2007, 03:58 PM
Joo tuntuu että tota kitaran rämpytystä on maailmassa ihan liikaa... Se on minun mielipiteeni. Moni joka sanoo ettei pidä räpistä on kuullut vain sitä paskaa mitä tulee radiosta. Kokeilkaa Roots Manuva, Dilated Peoples, The Herbaliser, J-Live tai jotain muuta undergroun kamaa. Voittaa letin heiluttelu musiikin 10-2.

Eiskalt
05-22-2007, 04:00 PM
paskaa!!!!!!! höpöttää vaa käsittämättömiä liian nopeesti ja muutenki epäselvästi. metalli on oikeeeta musaa!!

Jorma
05-22-2007, 07:07 PM
Metallia sen pitää olla.

DataPalle
05-23-2007, 07:26 PM
Jos ei saa selvää mitä räppi kappaleissa sanotaan nii kannattaa miettiä miten hyvin osaa englantia. Oon kuunnellu englannin räppiä ihan pienestä ja varmaa osittain sen takia enkku ollu koulussa aina 10. Mä en huomaa mitä eroa Iron Maidenin kappaleissa. Rokki papat ei iske ikinä. Herätkää.

Muli
05-23-2007, 08:35 PM
Muttakun räppi on kaupallista paskaa. Ei niitä tarvitse kunnioittaa.idiootti...

Kaikki muu kuin kirkkokuorot ovat kaupallista paskaa.

Jaa kirkkokuorot eivät ole kaupallista paskaa? Pelkkää aivopesua sekä jumalan ylistyspaskaa. Arvaa mitä niillä rahoilla tehdään. Ne menee kirkolle, kirkko voi antaa ne jollekkin afrikkalaiselle köyhälle miehelle ja sanoo: "Tämä on lahja Jumalalta. Ota tästä raamattu kaupanpäälle."

Pelkkää aivopesua.

Rap on täyttä paskaa. Hevi miehiä täälläkin ollaan. \m/

Mutazombi
05-24-2007, 07:37 AM
Eih, ei ne rahat afrikkaan mene, vaan piispojen taskuun. Mutta tarkoitin sellaisia oikeita uskovaisia jotka hoilaavat kirkossa omaksi huvikseen.

Ja rap ei ole paskaa, ainakaan kokonaan. En kirjoita näin koska olisin rappari, heviä ja metallia enimmäkseen kuuntelen. Tajuatteko te ollenkaan kuinka helvetin tyhmiä te olette? "Se on paskaa koska en tykkää" Miljoona idioottia ei voi olla väärässä?

Lord Morgan
05-24-2007, 09:20 AM
Itse tykkään räpistä paljonkin. Kaverini on myös tehnyt omaa räppiään, joten kuunnelkaa!

DataPalle
05-25-2007, 11:44 AM
Muuten kertokaa mossaajat mitä helvetti tossa japsi animessa on? Ja miks niillä on nii vitun isot silmät? Täyttä paskaa sekin... Lukekaa lyriikoita jos ette ymmärrä kappaletta.

Grendos Zerin
05-25-2007, 11:49 AM
Täyttä paskaa sanon ma

B. Matlock
05-25-2007, 11:51 AM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

täyttä paskaatäyttä paskaa

B. Matlock
05-25-2007, 11:55 AM
Niinpä, se raiskaa korvat.Sanoo hän, joka ei edes tiedä mitä raiskaus tarkoittaa. En tiä sitten millasta karjumista te kuuntelette, mutta suurin osa metallibiiseistä EI ole rääkymistä, vaan laulamista.

Grendos Zerin
05-25-2007, 12:08 PM
Itse kuuntelen eniten metallia, mutta tiedän maailmassa olevan MONIA huonojakin metallibändejä.

Henkilökohtaisesti en vain kestä Children of Bodomia ja muita vastaavia. Siis pelkkää rääkymistä ja nopeaa "soittoa".

Esimerkiksi Iron Maiden ja Sonata Arctica ovat bändejä, joissa lauletaan hyvin ja selkeästi. Niistä myös pidän.

arafat
06-12-2007, 04:05 PM
Löysimpä rap sovituksen uskomattoman surkeasta Tean Tytöt tykkää kipaleesta...
http://myspace.com/serefest2007

Tämä remix kyseisestä kipaleesta oli täysi vastakohta alkuperäisestä.

Äijä
06-12-2007, 04:19 PM
Täyttä paskaa,joskus tekisi mieli hirttää räbbärit kulkusista kattoon :twisted: .

Fogi
06-12-2007, 04:21 PM
Täyttä Paskaa. En tajua miksi jotkut edes pitää sitä musiikkilajina.

Armadyl
06-12-2007, 06:00 PM
Metallia kuuntelen, en räppiä :wink:

Agentti 00?
06-12-2007, 06:19 PM
Mä kyllä varmaan joku alieni, kun mä tykkään räpistä että metallista. Kaikki muu on suunnilleen paskaa.

Ropeltaja
06-12-2007, 06:24 PM
Aika monenlainen menee, välillä räppi, välillä metalli, ja välillä mies kitaran kera :wink:

HuliQaani
06-12-2007, 08:18 PM
Täällä suurinosa viestejä on tyyliin "täyttä paskaa". Voin kertoa vinkin ihan rehellisesti, että korvanne tarvitsevat jotain muutakin kuin niiden raiskaamista, kun ette pidä räpistä. Täällä on myös mainittu, että jotkut pitävät räppiä paskana yhden biisin takia, joka on aivan totta. Itse siis kuuntelen räppiä ja ennenkaikkea pidän siitä. Räppiä vähänkään enemmän kuunnelleet tietävät mitä tämä on. Kaikki ne lyriikat ja biitit.. Kyllä sääliksi käy niitä joihin räppi ei iske. Vaikka välillä haluttaa kuunnella muutakin kuin räppiä, palaan muutaman esim Sonata Arctican biisin jälkeen takaisin tuttuun ja turvalliseen räppiin. Kuten DataPalle aikaisemmin sanoi niin sama tulee täältä: Herätkää!

Salkkari
06-12-2007, 10:08 PM
Rap ja hevi ne parhaita on. Yleensä ku menen kouluun enemmänkin rap-tyylisenä niin tulee kuunneltua heviä. Ja jos menen hevi-tyylisenä, niin kuuntelen räppiä. Outoa ??

Muutamia hyviä biisejä:

Eminem - Lose Yourself ( ehkä paras )
DMX & Ice Cube - Eye of Tiger -remix

Keoren
06-15-2007, 10:02 PM
Löysin ensimmäisen rap-kappaleen, jota kykenen kuuntelemaan uudestaan ja uudestaan aivan vapaaehtoisesti. Myönnän etten ole genreen juuri tullut tutustuneeksi ja tuo 'underground rap' genren syntyajoilta voisi vaikuttaa ihan lupaavaltakin.
Tämä kappale kyllä nosti musiikkityylin profiilia silmissäni huomattavasti, vaikken vieläkään voi sanoa siitä pitäväni.

Skandaali - Ei pysty

miskaaa
06-15-2007, 10:12 PM
itse en rykkää rapistä. kuuntelen trancea ja technoa aika paljon=)

Void-
06-16-2007, 12:31 AM
imo parempi aihe olisi vaikka "musiikkimakunne?". Onhan se selvää että mielipiteet jakautuvat kun kysytään, onko räppi hyvää musiikkia. Foorumillakin sen verta käyttäjiä, erilaisia ja ikäisiä, ettei musiikkimaku pakostikaan osu yks yhteen. Ketju täyttyy floodista tyyliin "räppi o paskaa" "eioo".

Kukin tyylillään. hoppari puhuu =)

mastercase
01-30-2008, 04:32 AM
Mä kyllä varmaan joku alieni, kun mä tykkään räpistä että metallista. Kaikki muu on suunnilleen paskaa.
Alieneita ollaan sit molemmat ;DD

FoX
01-30-2008, 10:53 AM
Rap ja hevi ne parhaita on. Yleensä ku menen kouluun enemmänkin rap-tyylisenä niin tulee kuunneltua heviä. Ja jos menen hevi-tyylisenä, niin kuuntelen räppiä. Outoa ??

Muutamia hyviä biisejä:

Eminem - Lose Yourself ( ehkä paras )
DMX & Ice Cube - Eye of Tiger -remix

toi Eminem - Lose Yorself on mustkin hyvä mut tosta toisesta en tiiä

Cargo
01-30-2008, 11:08 AM
Itse kuuntelen Black/Death metallia ja niiden alalajeja. Tosin kuuntelen välillä laidasta laitaan. Jotkut rap biisit ovat hyviä/kuunneltavia, mutta yleisesti en pidä rapista.

Anti-K
01-30-2008, 11:33 AM
Enpä räppiä kuuntele, ellei ole pakko (pikkusisko valittaa, kun kuuntlen musiikkia, Arch Enemya...). Pitäisi kuunnella Pikku Gay:tä, sekä muita Suomen surkeimipia räppäreitä. Poppi menee harvoin. Ehkä yksi räppäri menee vielä läpi, ttä suostun kuuntelemaan. Pelkkää runoutta ja pikku "pimputusta" :wink:

Kuuntelen suurimmaksi osaksi (eli pelkästään?) Death/Power/Black Metallia, sekä muita alaleja, mitä nyt Metallista löytyy...

reiskaseiska
01-30-2008, 12:25 PM
Mielestäni räppi ei ole edes musaa. Siinä vain joku puhevikainen urpo ns laulaa ja heiluu kuin epileptikko.
Jos jokin hyvä Rap bändi(poikkeus äskeisestä)pitää sanoo niin Rage against the machine .(Kitaristina Tom Morello \,,/)(Tosin se soittaa Raprockia).

squdagee
01-31-2008, 02:17 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

kaivonkansi
01-31-2008, 02:26 PM
No kuuntelin minäkin rappia joskus ala-asteella, mutta nykyään ei oikein innosta. :roll:

Pulkkine
01-31-2008, 02:47 PM
"Jos ei osaa soittaa, voi aina hinkata
jos ei osaa säveltää voi aina sämplätä
jos ei osaa laulaa, voi aina räpätä".

reiskaseiska
01-31-2008, 05:09 PM
jos ei osaa laulaa, voi aina räpätä".tuo pitää paikkansa :twisted:

Nerd
01-31-2008, 05:11 PM
Kaikki räppi on Persee*** paitsi jotkut Eminemin laulut.

fcpasa
01-31-2008, 05:12 PM
jos ei osaa laulaa, voi aina räpätä".

me Imatralaiset olemme harvinaisen viisaita

fcpasa
01-31-2008, 05:13 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Ra-W
01-31-2008, 05:32 PM
Paskaaaaaaa

\n/

Ei osaa laulaa? No vaikka olisikin sama sävel puolet biisistä päällä, kuuntele riimittelyä! Hevi miehet ei pystyis sanoo mustan kissan paksut posket- lausetta ees kahta kertaa ku ne huutaa tajuttomasti niissä biiseissää
:wink:

Itse kuuntelen räppii ja rockkiki menee muutamilla biiseillä.
Esim: Sum41-Fat Lip ^^

SuperFighter
01-31-2008, 05:53 PM
Räppi on loistavaa musiikkia...

Esim. Kuunnelkaa stenkkaa tai asaa... Oikeesti ihan sairaan jees settii... Ne räppäävät suomen "aukoista" yms. En tiedä oikeastaan yhtäkään räppäriä joka on mennyt vittuilemaan hevareille. Mutta hevarithan vittuilevat koko ajan. Ei minulla ole mitään erityistä hevi musaa vastaan mutta rap on juttuni. Ja vaikka vihaisin heviä niin en menisi kuitenkaan vittuilemaan hevareille.

Myös Herrasmiesliiga on mahtavaa musiikkia. Kunnon asennemusiikkia LAHDESTA.
Lisäksi rap on loistavaa hengailumusaa. Ja jos ihmiset eivät tykkää sanoista niin he voisivat kuunella biittejä. Esimerkiksi mitä instrumentteja niissä on käytetty.

Tämä on kaikille niille jotka dissaavat räppiä. Ja helppohan se on siellä tietokoneen ääressä dissata. Katsotaan miten kävisi jos nähtäisiin kaupungilla.

Ja räppihän syntyi siten että tummaihoiset amerikan lähiöissä räppäsivät tunteistaan ja purkivat niitä räppiin.
Vähän niinkuin cheekin biisissä "Mun terapeuttina toimii lyijytäytekynä ja pidän huolen siitä et se pysyy täytettynä"

Räpin pilaavat kuitenkin nämä pelle räppärit esim. Painajainen:

http://www.mikseri.net/artists/?id=45965 (kuunnelkaa kännisessari)

~ Super

hauki20
01-31-2008, 06:48 PM
Räppiä ei voi edes kuunnella ilman kortsua.

temetski
01-31-2008, 07:10 PM
Pakko sanoa, että paskaa... Ei oo mitään iloa kuunnella jotain hemmetin bling bling räppäriä, jolla on niin paljon koruja, että se siinä "tanssii" ja heiluttaa käsiään niska kyyryssä... Ja housut polvissa?... On tainnut tulla räpit housuun vai?

E: En siis ole räppi-fani. :roll:

ruutiporkkana
01-31-2008, 07:12 PM
Räppi.Jou... Käsitteenä räppi=uloste(yleensä kuitupitoinen kuona-aineita sisältävä isäntäolennosta irtaantuva köntti.)

PeeÄm
01-31-2008, 07:23 PM
Stenkkaa ja asaa yms tulee kuunneltua. Kyllä eminem ja muutaman muunkin biisit alas menee. Kyllä pari hevi biisiäkin jaksaa kuunnella, mutta niitä on aika vähän.

Niille jotka kirjottaa sitä helvetin pitkää quote-pyramidii jossa lukee: "Täyttä paskaa" -Voivat mun puolestani painua helvettiin kunnes oppivat perustelemaan mielipiteensä.

Stechenderecht
01-31-2008, 07:27 PM
Pakko sanoa, että paskaa... Ei oo mitään iloa kuunnella jotain hemmetin bling bling räppäriä, jolla on niin paljon koruja, että se siinä "tanssii" ja heiluttaa käsiään niska kyyryssä... Ja housut polvissa?... On tainnut tulla räpit housuun vai?
En tiedä miksi, mutta tästä tuli mieleen ainoastaan tämä (http://forum.travian.fi/viewtopic.php?p=53249&highlight=#53249)

Koneella on ainakin Steen1:stä (vai Steen Christensen), Asaa ja Dälekia. Kaikki hyvä musiikki menee.

Hyttinen
01-31-2008, 10:11 PM
Harvat ja valitut rap biisit ovat hyviä.
Valitsen vain ne jotka kuulostavat hyvältä korvilleni, harvoin on yhdeltä artistilta tullut semmoista pakkausta että kaikkia biisejä "fanittaa"

Musa makuni vaihtelee laidasta laitaan, riippuu millä tavalla musiikki on toteutettu.

ruutiporkkana
02-01-2008, 08:57 AM
vinnki: kuunnelkaa musiikkia. Kun ei osata tehdä musiikki, tehdään räppiä.

peipi
02-01-2008, 02:05 PM

"Räppi ei oo musaa, sillä hankitaan naisia" - Pyhimys

Spada
02-01-2008, 03:36 PM

"Räppi ei oo musaa, sillä hankitaan naisia" - PyhimysHevi on musaa, sillä hankitaan rasvaset hiukset? - TheBlade

Räppi on ihan kuunneltavaa. Kyllä mielummin laitan rockia tulemaan, mutta kyllähän niitä erittäin hyviä räppi biisejäkin on.

E: Njaa... Yleistin ehkä liikaa. Mutta useilla hevareilla on...

Kana aka Da_Mizcu
02-05-2008, 03:46 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

anaheim
02-05-2008, 04:00 PM
E: Njaa... Yleistin ehkä liikaa. Mutta useilla hevareilla on...

En kyl henk.koht. tunne yhtään joka omaisi huonon hygienian. Ja liikuntatuntien jälkeen ei lasketa. Ja mitäs vikaa pitkässä tukassa on?

Keizar
02-05-2008, 05:36 PM
Hevi on jumalan tapa merkitä idiootit.

Kaikki hevarit pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa.

Furious
02-05-2008, 07:17 PM
Täyttä paskaa. En kuuntele.

reiskaseiska
02-06-2008, 05:12 AM

Kaikki hevarit pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa.Tollasille sun kaltasille tyypeille pitäs tehä samoin :!:

Kuten eräille myös...
Räppi ja hevi on täyttä paskaa.Loordi pilas hevin tarkotuksen.Lordi ei ole lähellekkään heviä.

Sakura
02-06-2008, 08:24 AM

Kaikki hevarit pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa.Tollasille sun kaltasille tyypeille pitäs tehä samoin :!:

Kuten eräille myös...
Räppi ja hevi on täyttä paskaa.Loordi pilas hevin tarkotuksen.

ackwell
02-06-2008, 09:08 AM
Onhan niitä muutamia hyviä rap biisejä. Esim. noi Eminemit on iha hyviä ja http://www.youtube.com/watch?v=SIM4DCn7AlE <----tämä.

Sanoisin että rap on kuunneltavaa, mutta 90% rapista on paskaa.

Muumi-mamma
02-06-2008, 09:26 AM
Joskus räp on ihan ok.Ei aina.Se menee laidasta laitaan,jotkut tosi hyvii ja jotkut täyttä paskaa.

D3t0n4t0r
02-06-2008, 09:51 AM
En tykkää yhtään räpistä, mutta Nu-metalli <3 menee täydestä.

Keizar
02-06-2008, 02:10 PM

Kaikki hevarit pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa.Tollasille sun kaltasille tyypeille pitäs tehä samoin :!:.Siinä menis suuri osa Suomen nuorisosta.

fcpasa
02-06-2008, 02:12 PM

Kaikki hevarit pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa.Tollasille sun kaltasille tyypeille pitäs tehä samoin :!:.Siinä menis suuri osa Suomen nuorisosta.

suurin piirtei 0,0000000000000000000000000005878172
Suomalaista noh.. nekin ovat jotakin nörttejä

Shemeikka
02-06-2008, 05:36 PM
Paskaahan se.

PeeÄm
02-06-2008, 06:16 PM

suurin piirtei 0,0000000000000000000000000005878172
Suomalaista noh.. nekin ovat jotakin nörttejä
Nörttejä? Mistä helvetistä meidän 12v fcpasa joka on kuullut ehkä jopa KAKSI hevi biisiä ton repäs? Kyllä te wnb-hevarit häviölle jäätte..

Hyttinen
02-06-2008, 06:31 PM
Nörttejä? Mistä helvetistä meidän 12v fcpasa joka on kuullut ehkä jopa KAKSI hevi biisiä ton repäs? Kyllä te wnb-hevarit häviölle jäätte..

Juuri niin, hopparit saavat naisia paremmin kuin jotkut rasvakattilat (en tarkoita kaikkia).

Ja yrittäkääs selittää miksi räppi on niin paskaa.

Tämäkin aihe on täynnä tyyliin:"Täyttä paskaa" -kommentteja. Selittäkää miksi se on niin paskaa.

Ebony
02-06-2008, 07:13 PM

Juuri niin, hopparit saavat naisia paremmin kuin jotkut rasvakattilat (en tarkoita kaikkia).

Tämäkin aihe on täynnä tyyliin:"Täyttä paskaa" -kommentteja. Selittäkää miksi se on niin paskaa.

Mielipidekymysys...
Itse kallistun myös siihen että aika paskaahan se..
Mielummin heviä ja metallia kuuntelen.
Perustelen sillä, että raskaat kitarariffit ja blastbeat vain kuulostavat paremmalta kuin sama itseään toistava peruskomppi ja jotaa ihme räpätystä siihen päälle.

Toisaalta, jotkut rap- ja hip hop-kappaleet voivat olla herkkiä ja kauniita (naisellinen puoleni ilmenee.. aargh..), ja niiden sanoma voi olla koskettava. mitä hemmettiä mä selitän taas..

Ja miten niin hopparit saavat naisia paremmin? Se on vain yleinen käsitys. Ja jooh.. onhan rasvalettihevarit aika ällöttäviä, jos niillä on oikeen kunnon rasvaletti..

Mutta miettikää vaikka musiikkivideoita: hevi-videoissa esiintyy harvemmin vähäpukeisia naisia kuin rap-musiikkivideoissa..

Keizar
02-06-2008, 07:37 PM
Ja miten niin hopparit saavat naisia paremmin? Se on vain yleinen käsitys. Ja jooh.. onhan rasvalettihevarit aika ällöttäviä, jos niillä on oikeen kunnon rasvaletti.

Mutta miettikää vaikka musiikkivideoita: hevi-videoissa esiintyy harvemmin vähäpukeisia naisia kuin rap-musiikkivideoissa..Tuon jälkeen tämä argumentti on itsemurha.

Memnosyne
02-06-2008, 07:39 PM
Ja miten niin hopparit saavat naisia paremmin? Se on vain yleinen käsitys. Ja jooh.. onhan rasvalettihevarit aika ällöttäviä, jos niillä on oikeen kunnon rasvaletti.

Mutta miettikää vaikka musiikkivideoita: hevi-videoissa esiintyy harvemmin vähäpukeisia naisia kuin rap-musiikkivideoissa..Tuon jälkeen tämä argumentti on itsemurha.

Kerrankin samaa mieltä. Hajosin.

Stechenderecht
02-06-2008, 07:41 PM
Mielipidekymysys...
Ja se automaattisesti tarkoitttaa sitä, että mielipiteitään ei tarvitse perustella? Voi sairaus.

blastbeat vain kuulostaa paremmalta kuin sama itseään toistava peruskomppi
Peruskomppia ei kyllä käytetä yleensä räpissä, mutta väliäkö sillä. Vertaappa kuinka montaa iskua nämä toistavat

Blastbeat: 2
Peruskomppi: 4

Mutta miettikää vaikka musiikkivideoita: hevi-videoissa esiintyy harvemmin vähäpukeisia naisia kuin rap-musiikkivideoissa..
Riippuupi vähän mistä etsii, kyllä olen monissa black metal-bändien videoissa nähnyt alastomiakin naisia.

Eiköhän se ole vähän enemmän kiinni ihmisestä kuin siitä mitä soittaa.

Koittakaa nyt saada joku järki näihin juttuihin.

Eetscha
02-06-2008, 08:11 PM
Ei kai räpissä mitään kovin pahaa ole, mutta en vain oikein tykkää, paitsi joistain satunnaisista artisteista. Biitit taustalla ovat hyviä, mutta nämä räppäysosat jotenkin pilaavat tunnelman.

Siksi kuuntelenkin mieluummin dancea, trancea, teknoa, jne. (Ja tottakai kaikkea muutakin)

Mutta nyt räppiin liittyen, kyllä se Snoop Dogg vain osaa :D Siihen se räpin kuunteluni melkein sitten rajoittuu.

Keizar
02-06-2008, 08:19 PM
Eikö täällä ole Suomiräpin ystäviä?

Voi tosin johtua siitä, että suomiräpissä sanoilla ei ole oikein väliä, kunhan kuulostaa hyvältä, vrt. esim. Avain - Roihuvuori

(Pommit tippuu, mitä (mitä) mitä (mitä) mitä vittuu/
8 2 oppipäät hyökkää, oikeest alas/)

Steen1 ja Mc Mane ainoat, joiden kappaleita jaksaa kuunella.

Jeesus Kristus, juutalais
02-07-2008, 04:32 AM
You can't spell crap without rap.

Kaipa sitäkin kiinnostavaa räppiä joku vääntää, ei itse ole 90-luvun jälkeen kiinnostanut pätkääkään. Silloin lähinnä Public Enemy sunmuut ryhmät millä oli ideaa touhuissa. Ei voisi vähempää kiinnostaa katsella MTV:tä ja kuunnella miten joku kultahampainen idiootti kertoo kuinka paljon sillä on:
-rahaa
-naisia
-autoja

ja kuinka kova jätkä se on.

HeadBang
02-07-2008, 06:09 AM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

Täyttä paskaa

reiskaseiska
02-07-2008, 11:14 AM
Riippuupi vähän mistä etsii, kyllä olen monissa black metal-bändien videoissa nähnyt alastomiakin naisia.Eikös suurin osa Black metal bändeistä ole saatanan palvojia. Tuli vain mieleen esim dimmun kappaleista.

Pultura
02-07-2008, 11:24 AM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa.

Perustelen vain sillä, että mielestäni se ei ole edes laulua, vaan puhetta!!

fcpasa
02-07-2008, 11:48 AM

se ei ole musiikkia mitä järkeä pitää semmosii XXXXXXXXXXXXXXXXXXL vaatteita? ja mennä kaupungille esittämään kovista?

Pulkkine
02-07-2008, 12:44 PM
Selittäkää miksi se on niin paskaa.
Mies seisoo niska kyyryssä liian isot vaatteet päällä sanelemassa sanoja, jollain prosentilla taustalla kuuluu jonkinlainen rytmi rummuista.

Kerroppa sinä sitten meille mitä hyvää siinä on?

Shemeikka
02-07-2008, 03:47 PM
Riippuupi vähän mistä etsii, kyllä olen monissa black metal-bändien videoissa nähnyt alastomiakin naisia.Eikös suurin osa Black metal bändeistä ole saatanan palvojia. Tuli vain mieleen esim dimmun kappaleista.
Voi juma, oli muuten päivän paras tämä lausahdus. :lol: Tietämättömyys on tosiaan maailman palkka.

Spada
02-07-2008, 03:54 PM
Selittäkää miksi se on niin paskaa.
Mies seisoo niska kyyryssä liian isot vaatteet päällä sanelemassa sanoja, jollain prosentilla taustalla kuuluu jonkinlainen rytmi rummuista.

Kerroppa sinä sitten meille mitä hyvää siinä on?Joku hevari joka käyttää vain mustaa ja örisee siinä ja rääkyy... Mitä hyvää on siinä?

PeeÄm
02-07-2008, 04:12 PM

se ei ole musiikkia mitä järkeä pitää semmosii XXXXXXXXXXXXXXXXXXL vaatteita? ja mennä kaupungille esittämään kovista?
Tästä vois sanoa samoin että Hevi ei ole musiikkia vaan pelkkää karjumista ja rääkymistä sun muuta kiljumista. Ja mitä järkeä kasvattaa helvetinmoinen letti ja mennä kaupungille näyttämään esimerkkiä miltä likaiset hiukset näyttävät. (Tarkotus ei ole yleistää löytyy niitäkin hevihörhöjä varmasti jotka pesevät fledansa edes sillon tällön.)

MC.imaC
02-07-2008, 04:14 PM
Joujou. Räppi on ihan syvältä. En voi ymmärtää tuollaista puhe/selitys musiikkia. joissain ihan siedettävä taustamelodia mutta sekin raiskataan selittämällä päälle. 8)

Aaleksi
02-07-2008, 04:17 PM
Räppi ei ole musiikkia sillä siinähän ei lauleta mitään ja taustalla soi vain joku epämääräinen ovennarina.

MC.imaC
02-07-2008, 04:18 PM
Musiikki pelasti minut räpiltä.

fcpasa
02-07-2008, 04:22 PM
Räpissä sanotukset on aina P.Erseestä,vaihtavat aihetta jne.

Pulkkine
02-07-2008, 06:52 PM
Joku hevari joka käyttää vain mustaa ja örisee siinä ja rääkyy... Mitä hyvää on siinä?
Pyysin kertomaan mitä hyvää räpissä, en mitä huonoa hevissä.
Niin, ja tuohon nyt vastaukseksi että ihan se musiikki. Räppihän ei ole musiikkia, sanellaan sanoja ja taustalla kuuluu rumpujen kolinaa. Jess.

Ja itse olen nykään siirtynyt enemmän elektronisen musiikin puolelle, mutta kyllä sitä Disturbedia ja Dopea vielä soittolistalta löytyy.

SuperFighter
02-08-2008, 10:42 AM

Esim. Kuunnelkaa stenkkaa tai asaa... Oikeesti ihan sairaan jees settii... Ne räppäävät suomen "aukoista" yms. En tiedä oikeastaan yhtäkään räppäriä joka on mennyt vittuilemaan hevareille. Mutta hevarithan vittuilevat koko ajan. Ei minulla ole mitään erityistä hevi musaa vastaan mutta rap on juttuni. Ja vaikka vihaisin heviä niin en menisi kuitenkaan vittuilemaan hevareille.

Lisäksi rap on loistavaa hengailumusaa. Ja jos ihmiset eivät tykkää sanoista niin he voisivat kuunella biittejä. Esimerkiksi mitä instrumentteja niissä on käytetty.

Tämä on kaikille niille jotka dissaavat räppiä. Ja helppohan se on siellä tietokoneen ääressä dissata. Katsotaan miten kävisi jos nähtäisiin kaupungilla.

Ja räppihän syntyi siten että tummaihoiset amerikan lähiöissä räppäsivät tunteistaan ja purkivat niitä räppiin.
Vähän niinkuin cheekin biisissä "Mun terapeuttina toimii lyijytäytekynä ja pidän huolen siitä et se pysyy täytettynä"

~ Super

Noniin jatkan tätä juttua...

Niille kaikille jotka väittää että räpissä vaan herutetaan yms. Niin ladatkaapa nyt limewirestä 5 Asan biisiä ja kuunnelkaa niitten sanoituksia.
En usko enää että olette sitä mieltä että se on vain jotain paskan jauhamista biitin päälle.

Ja ymmärrän teitä nolife hevareita koska vietätte päivänne sisällä kuuntelemassa jotain heviä ettekä oo kaduilla kuuntelemassa esim räppiä.
Oikeastaan säälin teitä koska luette himassa kokeisiin ettekä te pääse kunnon katu elämään.
Ehkä olette nähneet jtn random räppäreitä kun ootte menossa kirjastoon lukemaan tai ostamaan tietokonepeliä, mutta kokekaa se ensin ennenkuin alatte jauhamaan paskaa.

Jos joku haluaa aloittaa ns väittelyn niin voin suostua siihen.

~ Super

reiskaseiska
02-08-2008, 10:48 AM

~ Super

Noniin jatkan tätä juttua...

Niille kaikille jotka väittää että räpissä vaan herutetaan yms. Niin ladatkaapa nyt limewirestä 5 Asan biisiä ja kuunnelkaa niitten sanoituksia.
En usko enää että olette sitä mieltä että se on vain jotain paskan jauhamista biitin päälle.

Ja ymmärrän teitä nolife hevareita koska vietätte päivänne sisällä kuuntelemassa jotain heviä ettekä oo kaduilla kuuntelemassa esim räppiä.
Oikeastaan säälin teitä koska luette himassa kokeisiin ettekä te pääse kunnon katu elämään.
Ehkä olette nähneet jtn random räppäreitä kun ootte menossa kirjastoon lukemaan tai ostamaan tietokonepeliä, mutta kokekaa se ensin ennenkuin alatte jauhamaan paskaa.

Jos joku haluaa aloittaa ns väittelyn niin voin suostua siihen.

~ SuperMe hevarit olemme sentään järkeviä, kun luemme kokeisiin.Mielummin se kuin jonain räppäripummina jossaa ojassa.
PS:Hevi kappaleissa on paremmat sanotukset
Esim:Turmion kätilöt

e: Reiska meillä kaikilla on oma mielipiteemme...Niin on. olenko muuta sanonut?
Sitä paitsi toi yks haukku meitä nolife hevareiksi.

BlackDarkness
02-08-2008, 10:48 AM
Räppi ei itseasiassa ole mitään "random" sanoija. Sitä voisi verrata muihin genreihin!
Kuuntelen sitä koko ajan...
En tarkoita että Heavy Metal/Punk/Rock jne olisi huonoja. Pidän vaan räpistä eniten.

e: Reiska meillä kaikilla on oma melipiteemme...

Barra
02-08-2008, 10:52 AM
Ei. Ei oikein iske.

Keizar
03-06-2008, 11:35 AM
Täällä puhuu näköjään ne, joiden ainoa kokemus HipHopista on 50Cent ja PikkuG.

Delamore
03-06-2008, 11:35 AM
RäppiOn parasta[/b]

Kylis
03-06-2008, 11:46 AM
Eminem, 2pac, 50 cent, Snoop Dogg menevät vielä, mutta kun aletaan laulaaman että "mulla on autot, mulla on naisii ja mulla on massii" tyyliin niin menee jo yli eikä todellakaan nappaa.
Kaikki omasta elämästä revityt ja synkät riimit kunniaan!
Kaikki muut räpäyttäjät, joita ei listastani löytynyt saisi polttaa elävältä.
Ja todellakin noilta artisteilta tulee kuunneltua ihan päivittäin biisejä.
Suomi räppi on p**seestä konsanaan, ei meitin valkoisten kuulu sotkeutua mustien musiikkiin kun eivät mustat ole meitin metallimusiikkiakaan pilanneet!
Ja todellakin Hevi on musiikkia, koska siinä oikeasti tarvitaan soitto taitoa ja rytmitajua yhtä paljon kuin arvostamassani Klassisessa musiikissa.

Frankki
03-06-2008, 11:52 AM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

Stormy
03-06-2008, 11:53 AM
Suomiräppi on parasta.
Ainakin Julma-Henri ja lapista tulevat räppärit.

Sanoja biiseihin täältä
www.freewebs.com/finraplyrics

Fool
03-06-2008, 12:25 PM

Tästä vois sanoa samoin että Hevi ei ole musiikkia vaan pelkkää karjumista ja rääkymistä sun muuta kiljumista. Ja mitä järkeä kasvattaa helvetinmoinen letti ja mennä kaupungille näyttämään esimerkkiä miltä likaiset hiukset näyttävät. (Tarkotus ei ole yleistää löytyy niitäkin hevihörhöjä varmasti jotka pesevät fledansa edes sillon tällön.)

Oon täysin samaa mieltä tästä. Että nämä heviletit voi olla ihan hiljaa.

ramoulaght-jagg
03-06-2008, 12:38 PM
lol

ramoulaght-jagg
03-06-2008, 12:39 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Kojima-Chan
03-06-2008, 12:41 PM
En oikein räpistä pidä, inhottavaa kuunneltavaa... Mutta muutamasta kappaleesta pidän, jossa on vähän räppiä.

fcpasa
03-06-2008, 12:43 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Gilgamesh
03-06-2008, 01:03 PM
Itse tykkään räpistä, suomalaisista en kovin paljoo välitä mutta jotkut on hyvii kuten Julma Henri, Asa ja Cheek. Mut itse kuuntelen kyl enemmän 2Pac:ia, Snoop doggia ja semmosta. Ja jotkut teistä voisi perustella, miksi se on täyttä paskaa?

fcpasa
03-06-2008, 01:06 PM
Koska se ei ole musiikkia vaan riimittelyä.

Kabanossi
03-06-2008, 01:18 PM
Keksin tässä pienen iskulauseen Räppiin liittyen:
"Valitse Räp jos sanat merkkaa jotain"
Itse olen täysin suuntautunut räp musiikin kuunteluun ja pukeutumistyyliin. Hevi-biisien sanoissa ei yleensä ole kauheasti järkeä...? Mutta eihän kaikkien Räp biisien sanoissakaan ole aina järkeä....esim.Elastinen.Elastinen on muuten tosi hyvä biletysräpin tekijä ^^
Paras räppäri Suomessa on ehdottomasti Steen1.
Mahtavat kantaanottavat sanoitukset yhteiskuntaat liittyen ja biisien musiikki on todella hyvää.
Hyvänä kakkosena tulee Asa.

Edit.Siis eikö tänne ole tultu keskustelemaan Räpistä eikä "Täyttä paskaa" keskustelua.
Joo voisin tehdä topiikin jonka aiheena. "Mikä on täyttä paskaa"

Arctica
03-06-2008, 01:33 PM
Minä en näe hyvää musiikkia runojen lausumisessa rumpukoneen, joka on aina saman kuuloinen tahtiin...

Kultamaalia ja lasinaloja roikkuu kaulassa ja hampaissa enenmmän kuin maalitehtailla on valmistaa, tai lasinpuhaltajilla puhaltaa.

Ei, Rap ei säväytä.

Kuuntelen vain Fort Minoria.

Hevi-biisien sanoissa ei yleensä ole kauheasti järkeä...?

Mitä tarkoitat? Eivät soita siitä, että kuinka paljon on rahaa kuten 50Cent?
Soittavat uskonnoista ja toisen maailmansodan vääryyksistä ja muusta ihmiskuntaa koskettavista asioista, kritisoivat maan hallitusta.

Ei järkeä... Pelkkää epämääräistä örinää.

Hold your head up high
Raise your fist up in the air
Play metal louder than hell
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

MC.imaC
03-06-2008, 01:34 PM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa
Täyttä paskaa

c-mo
03-06-2008, 01:35 PM
Ihan hyväähän tuo räppi on suurimmaksi osin (siis siltä osin mikä ei täytä radio- ja tv-kanaviamme). Suomesta löytyy todella paljon hyviä räppäreitä, ei kuitenkaan rr, cheek, pikku g ym rahastajat. Jenkkiläisistä vähän vanhemmat posset kuten Cypress Hill (yks parhaista), Public Enemy, Wu-Tang Clan (jossain määrin), Snoop ja muutamia muita.

Haluaisin myös muistuttaa, että räppi on musiikkia ihan siinä missä hevi/muu metallikin. On melko vanhanaikaista ajatella, että tietokone ei olisi soitin siinä missä kitara tai rummutkin. Tervetuloa nykyaikaan.

Naiset, raha ja autot ovat huono argumentti räpin dissaamisen puolesta. Harva räp-yhtye mitä kuuntelen, mainostaa mitään edellämainituista.

Vielä loppuun mainitsen että räp ei todellakaan ole mielimusiikkiani, satun muutamista räp-yhtyeistä pitämään eikä sen enempää. Kuitenkin nämä hevareiden väitteet räpin paskuudesta pakottivat minut kirjoittamaan tällaisen stoorin.

Stechenderecht
03-06-2008, 01:38 PM
Koska se ei ole musiikkia vaan riimittelyä.
Suosittelen suuresti katsomaan, mitä musiikki todella on. Eiköhän sen wikipediasta löydä.

Esimerkiksi metallibändeistä SikTh teki kolme minuuttisia kappaleita, joissa ei ole mitään muuta kuin runolaulua.

Hevi-biisien sanoissa ei yleensä ole kauheasti järkeä...?
Riippuu hirveästi siitä mitä kuuntelee. Pakko myöntää, on niitä heikompiakin. Mutta ilman huonoja ei voi olla hyviä, kuten sanotaan.

Eikö joku mode voisi vaikka poistaa noita "Täyttä paskaa" viestejä? Turhaa spämmiä/pinolainaamista

Kabanossi
03-06-2008, 01:44 PM
Soittavat uskonnoista ja toisen maailmansodan vääryyksistä ja muusta ihmiskuntaa koskettavista asioista, kritisoivat maan hallitusta.

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

Mielestäni mainitsin että pidän Steen1.Kuunteleppa ja tule sitten pätemään että kuka puhuu rahasta ylenpalttisesti
Ja jos nyt suomentelen tuota laittamaasi Hevimetallin sanoituspätkää.
Otteita:
Soita metallia kovemmin kuin helvetti,
He eivät voi pysäyttää meitä,anna heidän yrittää,Hevimetallin takia
Meidän pitäisi kuolla.
(Suomennokset ei täsmää todellakaan mutta suurinpiirtein nuo tajuaa.)

Anteeksi rumakielen käyttä mutta mitä vittua? Noissako järkeä "Meidän pitäisi kuolla"? Jaa minkä takia.Tunnustakaa Räp sanoituksiin on käytetty 100% enemmän aikaa kuin Heavyn.

Kaufman
03-06-2008, 01:48 PM

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

"Meidän pitäisi kuolla"? Jaa minkä takia.Tunnustakaa Räp sanoituksiin on käytetty 100% enemmän aikaa kuin Heavyn.[/i]

"For heavy metal we would die". Tuollaisena minä sen ymmärtäisin. "Hevimetallin vuoksi voisimme kuolla".

Kabanossi
03-06-2008, 01:51 PM

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

"Meidän pitäisi kuolla"? Jaa minkä takia.Tunnustakaa Räp sanoituksiin on käytetty 100% enemmän aikaa kuin Heavyn.[/i]

"For heavy metal we would die". Tuollaisena minä sen ymmärtäisin. "Hevimetallin vuoksi voisimme kuolla".

No jos se noin menee niin Arctican tekstissä taitaa olla monta kirjoitusvirhettä.En usko että joka kolmas sana aloitetaan isolla kirjaimella?

Kaufman
03-06-2008, 01:53 PM

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

No jos se noin menee niin Arctican tekstissä taitaa olla monta kirjoitusvirhettä.En usko että joka kolmas sana aloitetaan isolla kirjaimella?

Hän on vain aloittanut jokaisen rivin ensimmäisen sanan isolla kirjaimella. Mutta nyt loppui OT. :wink:

Arctica
03-06-2008, 02:01 PM

Se oli lainaus Manowarin Die For Metal kappaleesta...

Ja suomeksihan tuo

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

on

Pitäkää päänne ylhäällä,
Nostakaa nyrkkinne korkealle ilmaan,
Soittakaa Metallia kovempaa kuin helvetti
kovempaa kuin helvetti.

Se eivät voi meitä pysäyttää,
Antaa heidän yrittää,
Heavy Metallin puolesta
Voisimme kuolla

Englanniksi tuo kyllä kuulostaa paremmalta.

Ja tämä ei suoraan liittynyt siihen tekstiin mitä kirjoitin, se vain ilmoitti musiikillisen kantani.

Kabanossi
03-06-2008, 02:06 PM

Se oli lainaus Manowarin Die For Metal kappaleesta...

Ja suomeksihan tuo

Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!

on

Pitäkää päänne ylhäällä,
Nostakaa nyrkkinne korkealle ilmaan,
Soittakaa Metallia kovempaa kuin helvetti
kovempaa kuin helvetti.

Se eivät voi meitä pysäyttää,
Antaa heidän yrittää,
Heavy Metallin puolesta
Voisimme kuolla

Englanniksi tuo kyllä kuulostaa paremmalta.

Ja tämä ei suoraan liittynyt siihen tekstiin mitä kirjoitin, se vain ilmoitti musiikillisen kantani.

Edelleen kirjoitusvirheitä.Siis miten sä kirjoitat voidaan ihan hyvin ymmärtää toisin,koska kirjoitat joka kolmannen sanan isolla. "Antaa" ei ole tietääkseni nimi eikä paikannimi....

Niin ja tuosta suomennoksesta voidaan päätellä että sanoissa ei ole mitään järkeä muutakuin että riehutaan ja pidetään nyrkkikorkealla ja kuollaan Heavyn puolesta. Räp sanoituksia en saisi kiteytettyä edes 100 sanaan

Stechenderecht
03-06-2008, 02:35 PM
Hold your head up high
Louder than hell

They can't stop us
Let 'em try
For HEAVY METAL
We would die!
Ups, luulin että tämä on esimerkki siitä, minkälaisissa sanoituksissa ei ole mitään järkeä.

Kuitenkin, esimerkiksi suomalaisista Stam1nalla ja Mokomalla on aina melko loistavat sanoitukset. (Tosin molemmilla on pari vähän heikompaa.)

http://www.darklyrics.com/s/stam1na.html
http://www.darklyrics.com/m/mokoma.html

Lyriikoissa rivin ensimmäiset kirjoitetaan isolla, yleensä. Riippuu vähän ihmisestä. Kuitenkin ei parane välittää siitä.

Puunkaataja
03-06-2008, 02:47 PM
Se epämääränen huitominen on sama kuin se moshaaminen hevissä tai metallissa. Suomiräp onki randomsanoja mut mennäänpä Länsi-Amerikkaan, sieltä semmoset kuin 2Pac ja Snoop Dogg, siihen loppuu random sanat. Kuuntelisitte.

Mut ei siinä mitää jos ei tykkää, turhaa näistä on kinata sen enempää :wink:
Jätkähän puhuu asiaa! Snoop Rulez!

Arctica
03-06-2008, 02:59 PM
Lyriikoissa yleensä aloitetaan JOKA rivi isolla kirjaimella.

Ja jos sitä nyt oikeasti näin pahasti vittuunnutaan siitä, ettei joku tykkää sattumoisin samasta tyylilajista...

Eikös se räppäri... Mikäs sen nimi oli... Jokin Mika laula jossain, että "Relax, Take it easy"?

Edelleen kirjoitusvirheitä.Siis miten sä kirjoitat voidaan ihan hyvin ymmärtää toisin,koska kirjoitat joka kolmannen sanan isolla. "Antaa" ei ole tietääkseni nimi eikä paikannimi....
Niin ja tuosta suomennoksesta voidaan päätellä että sanoissa ei ole mitään järkeä muutakuin että riehutaan ja pidetään nyrkkikorkealla ja kuollaan Heavyn puolesta. Räp sanoituksia en saisi kiteytettyä edes 100 sanaan

Jos tässä nyt aletaan pilkkua nussimaan:

Kirjoittaessa tietokoneella tai muulla kirjoituskoneella pisteen, pilkun, huutomerkin, kysymysmerkin yms. jälkeen tulee välilyönti ennen seuraavaa merkkiä.

Nyrkkikorkealla ei ole yhdyssana.
Räp kirjoitetaan Rap.

Ja tässä esimerkki järkevästä lyriikasta metalli musiikissa:

Stam1na -Kaksi reittiä, yksi suunta.

Uusi sivu tyhjä rivi
talvi päättää syklin
maa on valkoinen arkki,
kohti viimeistä lukua
ja rivin reunaa

Kynäni ura ei ole virheetön
ja selkeä lause
kynäni ura on uomaansa
hakevaa ajatuksen virtaa

Lyijynraskas harmaa polku
sanojeni painon alla
tämäkö on vapauteni
viimeinen luku,
tässäkö rivin reuna

Sieluni maiseman lumen
sulattaa tuli,
teksti jonka kanssa kuljen
tämäkö on rakkauteni
viimeinen luku
tässäkö rivin reuna

Kaksi reittiä yksi suunta

Puhe on teko on
sana on vapaus on
kylmä ja lakea pinta
tämäkö on maailmani
viimeinen luku,
tässäkö rivin reuna

Näkymä on paperia
yhtä massaa,
taivallan suunnikkaan
laidasta laitaan
tämäkö on elämäni
viimeinen luku
tässäkö rivin reuna

Kaksi reittiä, yksi suunta
isken jalkani hankeen

Reunalla tunnustan
ei ollut järkeä, ei jumalaa
vain vapaus valita
kahdesta pahasta pienempi
raskas tie
raskas tie

Kaksi reittiä, yksi
Kaksi reittiä, yksi

Kaksi reittiä, yksi

Kaksi reittiä
isken jalkani hankeen

isken jalkani hankeen

Reunalla tunnustan
ei ollut järkeä, ei jumalaa
vain vapaus valita
kahdesta pahasta pienempi
raskas tie
raskas tie

Silmät auki astun
selkä suorana
kädet avoinna
maailma takana
ulos sivulta
piste

Lue ajatuksen kanssa, niin ymmärrät idean.

Puunkaataja
03-06-2008, 03:08 PM
jos ei osaa laulaa, voi aina räpätä".[TÄYTTÄ PASKAA!]
Hevareilla on pitkät rasvaset tukat niinkuin naisilla. Hinteillä on juuri sellaiset hiukset kuin naisilla[HEVARIT!]. Suomalaiset räppärit ovat surkeita kuten PikkuG. Snoopy, Dr.Dre, 2Pac, Cypress Hill, Kid Frotz ja joitain muita, nämä ovat niitä jotka osaavat!

jamboy1
03-06-2008, 03:10 PM
Paskaa

meizi
03-06-2008, 03:12 PM
Räppi on just jees. Paljon parempaa kun esim. hevi(vaikka sitäkin kuuntelen välillä).
Parhaita suomalaisia räppäreitä:
Steen1
Asa
Leijona
Julma-Henri

Kuunnelkaa näitä! Ei varmasti ole "Täyttä paskaa". -.-

B. Matlock
03-06-2008, 03:14 PM
Hevareilla on pitkät rasvaset tukat niinkuin naisilla. Hinteillä on juuri sellaiset hiukset kuin naisilla[HEVARIT!].Itse asiassa homot pitävät enemmän kaljusta.(Tämä on tutkittu juttu, siitä tuli joskus joku dokumentti MTV3 Faktalta)

On olemassa rap- ja metalli-kappaleita, joiden sanoituksissa ei ole järkeä, ja toisin päin. Ei kannata yleistää.

E: Mielipiteeni: Täyttä paskaa, sanoituksista riippumatta.

E2: Ja homoksi haukkuminen on (ehkä) kaikkein lapsellisinta mitä tiedän.

Arctica
03-06-2008, 03:14 PM
Hevareilla on pitkät rasvaset tukat niinkuin naisilla. Hinteillä on juuri sellaiset hiukset kuin naisilla[HEVARIT!].

Mistähän tämäkin käsity on tullut, että Hevareilla on aina pitkät hiukset? Ja aina rasvaiset?

Timo Rautiainen: Kalju, ei varmsti ole rasvaset ja pitkät hiukset.
Phil Ansemo: Kalju hänkin.

Pitkät hiukset eivät tee hevaria.

Hipit, kuvataan aina pitkä hiuksisina, eivät ole hevareita.

Miesten hiukset eivät ole samanlaisia kuin naisilla.

Ja kerran yhdessä viestissä kun sanot asiasi ei tarvitse toistaa sitä kahteen kertaan, kuten lainauksessa.

"Hevareilla on pitkät rasvaset tukat niinkuin naisilla." Sanoit asiasi tässä.

"Hinteillä on juuri sellaiset hiukset kuin naisilla[HEVARIT!]." Ja tässä toistit sen.

Venaticorum
03-06-2008, 03:15 PM
Hevareilla on pitkät rasvaset tukat niinkuin naisilla. Hinteillä on juuri sellaiset hiukset kuin naisilla[HEVARIT!]. Suomalaiset räppärit ovat surkeita kuten PikkuG. Snoopy, Dr.Dre, 2Pac, Cypress Hill, Kid Frotz ja joitain muita, nämä ovat niitä jotka osaavat!

Noh noh, äläs nyt yleistämään rupea sillä kellään metallin lapsista ketä tunnen ei ole rasvaiset hiukset, mutta pitkät kyllä löytyy ja tuosta hintistä en tiiä... Kyllähän niitä homojakin on, mutta ihan varmaan on räppäreinäkin homoja...

spomppa
03-06-2008, 03:27 PM
Räppi on parasta musaa maan päällä!! hevi on perseestä!! Hevarit vois hirttää ittesä!!!

Venaticorum
03-06-2008, 03:28 PM
Räppi on parasta musaa maan päällä!! hevi on perseestä!! Hevarit vois hirttää ittesä!!!

Ja samaa meikäläinen sanois räppäreistä, mutta ne tekee sen drive by shooteilla :)

Flygon
03-06-2008, 03:30 PM
en oikeen yleesnä kuuntele räppiä paitsi koulussa kamun kännystä

PeeÄm
03-06-2008, 05:04 PM
Tässä räp-artisteja joita tulee kuunneltua.

- Steen1
- Asa
- Julma-Henri
- Pyhimys
- Petos
- Puukko-Allu
- Notkea Rotta
- Raimo

Ja monia muita joita nyt en jaksa mainita. Jenkkien räppiä voin kuunnella, mutta olen enempi suomalaisten kaveri.

Herkkukurkku
03-07-2008, 04:14 PM
Räppi on ihan tarpeeks ookoo. En pahemmin kuuntele mut vähä.

Keizar
03-07-2008, 04:15 PM
Suomiräppi on yleensäkkin paskaa, mutta se on ainoa genre jota kuuntelen, lähinnä kahden räppärin ansiosta, Steen1 ja Mc Mane plus satunnaisartistit, kuten @Junkmail.

Prodigy
03-07-2008, 04:55 PM
On se ihan siedettävää mut eniten Trancea ja technoa. (Teen itte)

gorbad ironclaw
03-07-2008, 05:00 PM
On se ihan siedettävää mut eniten Trancea ja technoa. (Teen itte) onko sul musaa mikseris tai youtubes ja jos on, millä nickillä? vois käyä kuuntelees...

E: ja kun jotkut tääl väittää, et hevareil on pitkät ja rasvaset tukat, niin tiedokses vaan että oon hevari, ja pidän aina joko lyhyttä siiliä tai skiniä, kerran oon kokeillu irokeesia, mut se meni aina lyttyyn niin ajoin pois.

metallique
03-07-2008, 06:53 PM
täyttä paskaa!

Remari
03-08-2008, 07:44 AM
Muutamat hyvät Jenkki-räppi bändit/laulajat on, mutta niissäki biiseissä kiehtoo ne bassot. Erittäin monessa räppi-biisissä on hervottoman hyvät bassot, mistä ainaki ite tykkään. Muuten en sitten niin välitäkkään räpistä, mutta muutamia biisejä tulee joskus kuunneltua.

polli
03-08-2008, 07:46 AM
Täyttä paskaa.

Täyttä paskaa

Täyttä paskaa Yhdyn tuohon.
Omasta mielestäni se on paskaa.

Mutta kaikilla on oma musiikki maku! :wink:

itse pidän hevistä ja rokista, sekä punkista.

Kaikki saa pitää mistä haluaa.

fcpasa
03-08-2008, 07:50 AM
On se ihan siedettävää mut eniten Trancea ja technoa. (Teen itte) onko sul musaa mikseris tai youtubes ja jos on, millä nickillä? vois käyä kuuntelees...

E: ja kun jotkut tääl väittää, et hevareil on pitkät ja rasvaset tukat, niin tiedokses vaan että oon hevari, ja pidän aina joko lyhyttä siiliä tai skiniä, kerran oon kokeillu irokeesia, mut se meni aina lyttyyn niin ajoin pois.

Isäni on Metallica Iron maiden kuluttaja ja on skini.

MummonMerkkiPyörä
03-08-2008, 08:59 AM
Räppi on kovaa, ja meno hurjjaaaaaa!

Larzzonn
03-08-2008, 10:08 AM
Nojåå, jotkin biisit on hyviä, esim. Shake That (http://www.youtube.com/watch?v=n0dM2pntApA) :P

Kabanossi
03-08-2008, 10:29 AM
Tässä kunnon räppiä.
Rähinää parhaasta päästä.
http://www.youtube.com/watch?v=DWYbnRdHJ7Q

loose-g
04-13-2008, 06:05 PM
Ärsyttää tommoset jotka sanoo et se on pelkkää huitomista ja puhumista biittien päälle, mut onhan se ihan hyvä että yrittää ees perustella.

Aatelkaa jos tyypit vaan seisois suorassa kolme minuuttia koko videon ajan siinä ja laulais, kai ny siinä videossa jotain elettä olla että saa sen näyttäänkin joltain.

Ja koittakaapas ite sitä että, tehkää koneella joku biitti ja puhut siinä vaan yksin paskaa, nii huomaat että räppi ei oo semmosta.

Ja tuntuu että ne räpin dissaajat ei ole kertaakaan kuunnellu niitä hyviä räp biisejä, kohta tulee niistä pitkä lista niille jotka jaksaa ees yrittää ymmärtää mua. Sitte sanotte että ette voi sietää 50Centtii, Pikku G:tä tai Eminemii. Kun ette te varmaan tiedäkkään ku ne ja ehkä muutaman muunkin. Onhan Pikku G munkin mielestä ihan paska, ja Eminem taas on vähän semmosta "löysempää" räppii mun mielest, mut se menee ihan hyvin fiiteissä, ja se on enemmän niille "alottelijoille", sit en mäkään oo ennen tykänny 50Centistä vaikka oonkin kuunnellu vaikka kuinka kauan räppiä, mut lopulta sekin oli ihan hyvää, mutta nyt se ei sittenkään ookkaan niin kovin hyvää kun se laullaa vaan pelkästä rahasta.
Mutta noissa kaikissa kolmessa on kuitenkin jotain hyvää.

Ja nyt niitä biisejä:
Dr.Dre f. Snoop dogg - The next episode
50Cent, Eminem, Cashis, Lloyd banks - Dont know
Cypress hill - Rap superstar
DMX - Get it on the floor
Chamillionaire - Industry groupie
Chamillionaire - Turn it up
Young Bloodz - Imma shine
DMX f. Ice cube - Eye of the tiger

Siin on muutama hyvä biisi. : )
Mut te hevari sanokaas ny vaikka 15 räppärii/Rap yhtyettä jotka tiedätte : DD

Räpissä sanotukset on aina P.Erseestä,vaihtavat aihetta jne.
http://lirama.net/song/185685
http://lirama.net/song/126885
http://lirama.net/song/140126
http://lirama.net/song/64698

Noissa missäkään ei vaihdu aihe kesken, ja aika vi*un harvassa rap biisissä vaihtuu.

Cartman
04-13-2008, 06:25 PM
Mut te hevari sanokaas ny vaikka 15 räppärii/Rap yhtyettä jotka tiedätte : DD

Selvä.

-Dr.Dre
-Chamillionaire
-Three 6 Mafia
-Jay Z
-Eminem ( :D )
-DMX
-Ice Cube
-Cashis
-50cent
-Young Bloodz
-Lloyd Banks
-Ja Rule
-Laveerre
-Steen1
-Asa
-Notkea Rotta
-Pyhimys
-Julma Henri

Musamakuuni kuuluu siis mm. Ensiferum ja CoB. Älä yleistä.

nikotiini
04-13-2008, 08:13 PM
Mä kuuntelen kaikkea hyvää. Eniten jtn. nu-metallii. Muukin metalli ja rock menee. Sitten jtn. Steen1 tai muuta suomalaista räppiä kuuntelen.

Sitten en tiedä miksi vois Gorillaz bändin tyyliä sanoa, mutta sitä kuuntelen ^_^

SuperFighter
04-14-2008, 12:06 PM
DMX f. Ice cube - Eye of the tiger

Legenda kyl :D

muumiviina
04-14-2008, 12:08 PM
Räppi on ihan paskaa ja siinä ei oo mitään musikaalista, paria ääntä toistetaan 3 minuuttii ja joku heppu puhuu paskaa siin.. ei näin...

kuunnelkaaa ihmiset oikeaa musiikkia!!

Lordih
04-14-2008, 12:23 PM
Säälittävää paskaa. Varsinki joku nekruräppi imo

Kylis
04-14-2008, 12:39 PM
Ja sanotaan että Hevimetallista löytyy sanoituksista ihan yhtä paljon tarkoitusta kuin Räpistä.
Kuunnelkaa Stam1nan - Lääke
Ja miettikää mitä sanat tarkoittaa?
Ette löydä aluksi mitän merkitystä mutta kun sitä kuuntelee muutaman kerran niín kyllä se tyhmemmellekin aukeaa, ja nuista sanoista sen verran että niitä tarkoituksia on useita.
Se on hienoa lyriikallisesti jos osaa piilottaa monia tarkoituksia sanoihin.
Räpissä se ei ole mahdollista, koska asiat sanotaan suoraan. Tosin hienoja sanaleikkejä varsinkin Eminemin biiseistä löytyy.
Ja kuten aikaisemmin sanoin niin Suomi-räp ei ole musiikkia vaan yritystä pilata hyvien räppäreiden maine.
Ja nuo hyvät tulevat aivan muualta kuin Suomesta.
Mainittavia Räppäreitä ja uusia viime kerrasta on tullut lisää pari levyä ostettuani:
50 Cent, Snoop Dogg, Eminem, Dr. Dre, Run D.m.c,
Wu-tang clan, ja Busta Rhymes.
Mutta mainitaanko, että Hevari kuitenkin olen ja kuuntelen musiikkia vain sen takia että se on hyvää.'
En koska se on räppiä ja parasta1!! läppä
Kyllä muuten siitä örinästä saa selvää kun kuuntelee ja kuuntelee uudestaan ja uudestaan.
Ei tietenkään voi sanoa yhden tai edes 20 bändin takia että joku musiikki tyyli on paskaa koska todennäköisesti kun etsit niin löydät samanverran kuunneltavia Hevibändejäkin.

SuperFighter
04-15-2008, 10:13 AM
Räppi on ihan paskaa ja siinä ei oo mitään musikaalista, paria ääntä toistetaan 3 minuuttii ja joku heppu puhuu paskaa siin.. ei näin...

kuunnelkaaa ihmiset oikeaa musiikkia!!

Oot ehkä kuunellu vaan jotain clubi räppii yms. Onha se klubiräppi jeesii discoon ja tollasta mut ennenku alkaa räppii arvostelee kannattaa kuunella kaikkii tyylejä.

Saataaha se tollaselta tuntuu teistä nolife nerdeistä ku dataatte kaikki päivät himassa ja kasvatatte virtuaalimoloonne tääl.
Himassa joku yks metallican juliste ja sitten jotai maidenii soimaa ja koko päiväks dataamaan.

Kaufman
04-15-2008, 03:00 PM
http://www.youtube.com/watch?v=p_BRXdckQIY&feature=related

Tässä yksi hyvä räppi "biisi", vaikka ei sitä siksi kyllä voi kutsua.

Itse kuuntelen juuri Eminemiä ja Lloyd Banksia. "Im so flyy" :lol:

Poratti1
04-15-2008, 03:15 PM
Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Joten "who cares?" :)

Der Kokkone
04-15-2008, 03:16 PM
Täyttä paskaa. Räppi ei ole edes musiikkia.

Räppärit, te viittomankielenosaajat minulle, mikä siinä räpissä oikeen on hienoa? Sitä myydään vain ja ainoastaan seksin avulla eivätkä laulujen sanatkaan liity muuhunkuin naisiin, seksiin ja rahaan.

Vaihtakaa mielummin metal musiikkiin. Suosittelen lämpimästi näin alkuun nu metallia, koska se on räpin, konemuusiikin ja hevin sekoitusta. Siitä on hyvä mennä progressiiviseen metalliin ja siitä heavy ja siitä sitten siihen aitoon oikeaan, thrash metalliin.

God listens to Slayer \,,/

Kaufman
04-15-2008, 03:21 PM
Sitä myydään vain ja ainoastaan seksin avulla eivätkä laulujen sanatkaan liity muuhunkuin naisiin, seksiin ja rahaan.

http://www.youtube.com/watch?v=6_RicayN7X8

Naisiin, seksiin ja rahaan? Esimerkki yhdestä räppäristä, joka puhuu muustakin.

Alpha
04-15-2008, 03:50 PM
Itse en pidä räpistä. Yleisesti ottaen 10v "jou mään" pennut ovat pilanneet sen maineen. Jotkut biisit voivat olla hyviä, mutta olen metallin kannalla. Joku sanoi, että metalli on "tajutonta karjumista", mistä lähtien esim. Sonata Arctican biiseissä ollaan karjuttu tajuttomasti? Metalli bändit yleensä laulavat, Death Metal taitaa olla kyseistä "tajutonta karjumista".

Der Kokkone
04-15-2008, 04:04 PM

Hyvä on erehdyin, mutta katsoppas tämä (http://youtube.com/watch?v=2lnqisqwxJc) video ja lue sanat täältä (http://www.darklyrics.com/lyrics/slayer/christillusion.html#5)

Kaufman
04-15-2008, 04:08 PM

Hyvä on erehdyin, mutta katsoppas tämä (http://youtube.com/watch?v=2lnqisqwxJc) video ja lue sanat täältä (http://www.darklyrics.com/lyrics/slayer/christillusion.html#5)

Minä en ole koskaan väittänytkään, että metalli/hevi biisien sanoituksissa olisi jotain vikaa. En vain pidä kyseisestä musiikkilajista. Pidän siitä, että se yksi biitti lyö taustalla, kun joku hemmo laukoo riimejä.
Tosin yksi bändi on, jota kuuntelen: Amorphis :D

Der Kokkone
04-15-2008, 04:10 PM
Minä en ole koskaan väittänytkään, että metalli/hevi biisien sanoituksissa olisi jotain vikaa.

Tosin ne ovat paljon järkevämmät kuin räpissä. Räpissä valitetaan vain omaa surkuuttaan ym paskaa mutta hevissä sentään halutaan ottaa kantaa maailmanlaajuisiin asioihin ja vaikuttaa tässä nyky-yhteiskunnassa joka on perseestä. Siksi hevi on paljon parempaa kuin räppi.

Kaufman
04-15-2008, 04:37 PM
Äläpä yleistä, ei kaikki räppi biisit ole sellaisia esim. Asa-Punainen Tiili (http://www.youtube.com/watch?v=oYM4hA8psdY) yksi esimerkki.

Mutta täytyy myöntää, että aika moni on kyllä sellainen. Monet puhuvat pelkästään rahasta, esimerkkinä G-Unit (50 cent, Lloyd Banks ((Silti hyva :D )), Young Buck, Tony Yayo).

loose-g
04-15-2008, 06:22 PM
Lloyd Banks on mun mielestä paljon parempi, vaikka 50 Cent onkin tunnetumpi.
Ja ei läheskään kaikki biisit oo naisista, rahasta ja seksistä.
Ja toi olikse ny Slayerin biisi niin siin ku katoin nii jotain kiljumisesta ja verestä ym. puhuttiin heti alkuu.

SuperFighter
04-15-2008, 06:27 PM
Joo toi Slayer oli kyl aika kauheet päänsärkyy :D Joo ja sanatki pitää olla erikseen ku ei saa mitää selvää. Valitatte että räppi on pelkkää bletystä yms. Parempi se on kun jotain helvetin pirujen maailmanvaltausta ja kirkkojen polttoa.

Decimator
04-15-2008, 06:27 PM
Ja ei läheskään kaikki biisit oo naisista, rahasta ja seksistä.
Ja toi olikse ny Slayerin biisi niin siin ku katoin nii jotain kiljumisesta ja verestä ym. puhuttiin heti alkuu.
Metalli biiseissä ei puhuta. :? Niissä ihan oikeasti lauletaan. Ja taisi olla Raining Blood kyseessä?
Ja ei räppi nyt aina ole paskaa, mutta nämä perus fiftyt sun muut... Huooh... :roll:

loose-g
04-15-2008, 06:38 PM
Siis oon pienenä 1-6v kuunnellu heviä ja punk rockia.(The Offspring)
7-8 Pikku G:tä : DDDD(The Offspring)
8-9 Beats and styles, Don johnsson big band, Outcast ym.(The Offspring)
9-11 Skandaali, Hullutiedemies, Steen1, Edorf.(The Offspring)
11-11½ Children of bodom, Iron maiden, AC/DC (The Offspring)
11½ - 13 Räppiä ; ) (The Offspring)

Siis kyl mulle menee Black sabbath, Scorpions, White Snake, DIO ja The Offspring ja jtn muita.
Mut kyllä räppi silti vie voiton eli oon kuunnellu molempia ja päässy tulokseen että räppi vie voiton : )

Kaufman
04-15-2008, 06:54 PM

50 Cent on kuluttanut itsensä aivan puhki. On siltä yksi hyvä biisi tullut, "Popping` them thanks", vaikka Young Buck raiskasikin sen.

Lloyd Banksia on vaikea olla tunnistamatta, äänen takia. Sopii räppiin mainioisti, pehmeä, mutta tilanteen vaatiessa myös jämäkämpi.

Tällä hetkellä paras biisi minkä tiedän on "Eminem feat. 50 Cent, Ca$his ja Lloyd Bank$: "You Don`t know"

loose-g
04-15-2008, 06:56 PM
Sama, on meinaa mun lempibiisi : D <3
Sit toinen mun lempibiisi on Dr.dre Ft. Snoop Dogg - The next episode. On ollu viime keväästä lemppari, mut syksyllä toi You don't know siirty ihan ykkös sijalle : ))

Vuhuu
04-15-2008, 07:13 PM
Metallia! Pitkä nahkatakki ja musta fleda esiin :D

Ironder
04-17-2008, 04:44 PM
Voisin sanoa tuon "täyttä paskaa" HeVi-miehiä kun olen.

Ozzy
04-17-2008, 05:03 PM
Täyttä paskaa koko musiikki.
Heviä kuuntelen.

Di_Vi_Ne
04-17-2008, 06:10 PM
Kaipa sielt räpinkin puolelta jokunen hyvä biisi löytyy.. vaikea sanoa, kun en pahemmin kuuntele. Musiikkivideoiden ymsp. antama kuva räppäreistä ja räpistä ei ainakaan houkuttele minua kuuntelemaan, mutta uskon tosiaan, että sieltäkin niitä helmiä löytyy.

Metalli on kuitenkin oma lemppari noista musagenreistä, vaikka paljon muutakin kuuntelen. Useimmiten synkät melodiat ja raskaat sekä tarttuvat riffit saavat oman letin parhaiten heilumaan. Esimerkkeinä vaikkapa As I Lay Dying
http://www.youtube.com/watch?v=-68oA61_yuw&feature=related , jonka sanoista on melkoisen hankala saada useimmissa kohdissa selvää. Kuitenkin sen jälkeen, kun on kunnellut jotain biisiä ja lukenut sen sanoitukset, niin alkaa pikkuhiljaa aukeamaan myös muiden biisien sanoitukset pelkästään kuuntelemallakin, ainakin itselleni.
Toki suomestakin löytyy esim sonata arctica tuolta kevyemmästä päästä.. Jos sonatan sanoista ei saa selvää on vika kuuntelijassa, eikä laulajassa. Tuossapa IMO yksi heidän parhaista biiseistään, koska on uskallettu vähän kokeilla. http://www.youtube.com/watch?v=OAK3BqzGxSA

Ja näiden lisäksi on vähintään useita kymmeniä, ellei satoja hyviä bändejä, joita kuuntelen/haluaisin kuunnella.
Toivottavasti ei mennyt hirveästi offtopikiksi, vaikka musta vähän siltä tuntuukin...

Sobek
04-17-2008, 06:56 PM
Joo toi Slayer oli kyl aika kauheet päänsärkyy :D Joo ja sanatki pitää olla erikseen ku ei saa mitää selvää. Valitatte että räppi on pelkkää bletystä yms. Parempi se on kun jotain helvetin pirujen maailmanvaltausta ja kirkkojen polttoa.

Oma näkökantani tähän on se että metallimusiikissa sentään soitetaan oikeasti, eikä pistetä mitään koneella tehtyä biittiä soimaan, ja puhuta nopea tempoisesti siihen päälle. Se on räppiä, ja näiden seikkojen takia en pidä sitä juurikaan musiikkina.

Ja jos Slayerin Tom Arayan laulusta et saa selvää, et joko osaa englanti tai olet kuuro :)

kapinallinen
04-17-2008, 07:07 PM
Minulla ei ole mitään ainuttakaan musiikkityyliä vastaan, jokaisessa musiikkityylissä on varmasti omat hyvät- ja huonot puolensa. Itse kuuntelen aika paljon suomenkielistä hiphop- ja rap-musiikkia, mutta kuuntelen myös hieman rockia, jopa raskaamman luokan sellaista.

Rapissa ei ole mielestäni mitään vikaa, se on oma taiteenlajinsa, vaikkei se jonkun mielestä kenties niin haastavaa olekaan. Tiedän, että konemusiikin tekijöitä ei pidetä arvossa ja monet sanovat räppäämistä puhumiseksi biitin päälle, mutta itse olen hieman eri mieltä. Jos haluaa tehdä kunnon musiikkia koneella, on taitoa todellakin löydyttävä ja se vie erittäin paljon aikaa. Räppäämistäkin pitää harjoitella kauan, ennen kuin se kuulostaa miltään.

Itse en ole räppiä tai räppäreitä vastaan, vaikka joskus ottaakin päähän kun joku tulee niillä "iskän housuilla ja ylisuurella koripallopaidalla" vastaan kadulla ja on niin kovaa jätkää. Kuitenkin myös niissä ns. "wnb. hevareissa" on niitä huonoja puolia, joita en ala mainitsemaan. Olkoon jokainen juuri sellainen kuin haluaa ja kuunnelkoon juuri sellaista musiikkia kuin tahtoo, ei kellään ole yhtään parempaa musiikkimakua kuin toisella.

Perkele
04-17-2008, 07:17 PM
Jos sonatan sanoista ei saa selvää on vika kuuntelijassa, eikä laulajassa.
Kyllä niistä kieltämättä selvää saa. Vielä kun kuulostaisi kunnon englannilta...

Larzzonn
04-17-2008, 07:20 PM
Mulla riippuu ihan mielentilasta, jos on hyvällä tuulella, niin tuskin tekee mieli kuunnella jotain "Raining bloooood, helvetti, kidutusta tappakaa kaikki örr" musiikkia. :P Eli räppi menee siinä missä muukin.

Nightslayer
04-17-2008, 07:21 PM
Jos sonatan sanoista ei saa selvää on vika kuuntelijassa, eikä laulajassa.
Kyllä niistä kieltämättä selvää saa. Vielä kun kuulostaisi kunnon englannilta...

Kyllä sonatan kappaleet kuulostaa ihan kunnon enkulta ainakin mitä tubesta kuuntelee, mutta jos livejä kahtoo niin sanoista ei saa mitään selvää.

Oksu94
04-17-2008, 07:23 PM
onhan se ihan kuunneltavaa... jou jou

SuperFighter
04-18-2008, 09:18 AM
No jos oikeesti luulette että räppi on pelkkää sylkemistä mikkiin nii lukekaapa nää sanat ja sanokaa mitä mieltä. Oliko pelkkää paskan jauhamista? ja sittenku ootte lukenu voitte kattoo tän:
http://www.youtube.com/watch?v=qd-JDbM5bek

virkapuku, ase, kaasu ja pamppu
käsiraudat, susikoira sekä taskulamppu
pistää meidät linnaan jos me pusketaan sprayta
ei me rikota lakii, Suomen laki rikkoo meitä
muistan kun ette jaksanu edes Omarii auttaa
mustan ihon vuoks putkas neljä vuorokautta
ja Ulf Sundqvist vapaan dallaa kuitenkin
sellanen paska herättää Azaski rikollisen henkiin
maalii seinää flowaan
soitan vaa nopee messiin Elastisen jouaa
ei Aza tarvi laidii, oh no, puhdasta freestylee, o o
noudatatte omaa manuaalii niinku fuckin droidi
ja nyt Vesalassa yhelt puuttuu oma isobroidi
asearsenaali poliiseja koska koittaa loppus
täytyy susta lavastaa syyllinen, hokkuspokkus
kaks lakii synkäs Suomes määrää
kuka sanoo mikä oikeet, mikä väärää
ku aurinko nousee ei ketkään liian fiinei
edelleen rikotaan lakii, edelleen pusken riimei

mä en ymmärrä miks Farrah Muhammed linnassa sittaa
ei siis poliisien vuorosanat mun päähän fittaa
ai en sais valittaa, saanks mä aseen ja lippaan?
ai kuka flippaaa
Mikkelin panttivankidraamaa ei pysty kumittaa
tulikoura tulittaa, summittain, ku huvittaa
kuolleen omaiset jumittaa, oikeuskulut pulittaa
koska saa ampuu, koska ei pitää sydämes punnittaa
tilanteen nollaa poliisien ikioma protokolla
hätänumero nolla nolla kasi kaks nolla
ei oo freshii aseella alkaa purkaa stressii
silti poliiseja laitos ylistää ja suojelee pressii
aivopesee messiin kuten pippurisumutus
sun suu mutus, sun luurutus, mun suututus, pillien luukutus
tai kuten paikallispuudutus, A-V-A-I-N, tehkää etsintäkuulutus

fotoja, turvakamerat, mitä on enää vapaus
kansalaisen skagaus, auktoriteettien spragaus
vaan sormen napaus, edes makaa uusi tapaus
lippait ei tyhjennetä, ostetaan pelkästään lataus
Hirsalassa uhrin päähän neljä bullettii
checkaa, mediaa suretti, ei se menny budjettiin
ruumisarkku suljettiin, sit eteenpäin kuljettiin
silmiemme alla yhteiset lainsäädökset purettiin
nyt saa poliisi assaa, puhelinlinjoi rassaa
lehdis prassaa, koittaa saada meitä vassaa
Azaa wassaa, a aa, voitte passaa
ei edes mellakkayksikkö pysty pidätellä massaa
paskaks joka caara, Göteborgin Raa-Raa
joku kaunis päivä poliiseil hengenvaara
silloin mä saan pyytää teiltä henkkarikorttii
tarjoo silmänlumeeks vähän viihdettä ja sporttii

joumummo
04-18-2008, 01:33 PM
joku neekeriräppi on täyttä paskaa. suomiräppi on vielä ihan kuunneltavaa.

Fui
04-18-2008, 01:50 PM
En tiedä lasketaanko tätä, mutta Outkastista pidän.
Pidän laulajan äänestä ja tekevät hyviä biisejä.

Sitten näistä hieman "kuuluisimmista" pidän eniten varmaan Elastisesta, tekeee hyviä ja tarttuvia biisejä, vaikken muuten suomiräpistä välitäkään.

E:
Raptor! \,,/
Taidat tarkoittaa Raptoria(?).

Der Kokkone
04-18-2008, 01:58 PM
joku neekeriräppi on täyttä paskaa. suomiräppi on vielä ihan kuunneltavaa.

Raptor! \,,/

Village Crusher
04-18-2008, 02:07 PM
Joo, olen nykyäään Metallica miehiä, mutte se ei vaikuta mitenkään pukeutumiseeni.
Kuuntelin joskus pienempänä Eminemiä, eli yksi sen levy on tuolla pinon alimmaisena.
Ja vielä, näistä asioista on turha kiistellä, mielipideasiota.

Big-Bobber
04-18-2008, 02:17 PM
Oliko pelkkää paskan jauhamista?Ei, vaan itkemistä siitä, että ei saa rikkoa lakeja.

Sburble
04-24-2008, 08:34 PM
HEI VITUN POP hinttarit ja hevarit teidän musiikki on vitun sellasta Perseen kaivamista ja vertaa teijän musiikkia RÄPII RÄP- pesee tän pelin 100-000

Hevarit = sellasta homo sakkia. Kaikki hevarit on sellasia vitun luusereita niitä on varmaan kiusattu liikaa koulussa niin ne on pukeutunnut vähän mustiin ja yrittää olla pelottavia niin että RÄPPÄRIT ei tulis kiusaa tai ROKKARIT mutta kumminkin ne saa aina turpaa! :lol: :o :o :o :o 8)