PDA

View Full Version : Parkour

polli
05-17-2007, 12:35 PM
Elikkäs kuka teistä harrastaa parkouria, tai free runningia? Aattelin kysellä ku ite sitä harrastan Voisitte laittaa mukaan lempi temppunne.

Eiskalt
05-17-2007, 12:37 PM
mun pikkuveli jonkunverran.

polli
05-17-2007, 12:40 PM
Juust juust... Et ite oo kiinostunu?

polli
05-17-2007, 12:41 PM
mitä mieltä te muuten olette parkourin ja freerunningin sekoittamisesta toisiinsa?

Siis niinkuin että ne kaksi asiaa menevät sekaisin.

lolled
05-17-2007, 01:10 PM
mitää järkee hyppiä ympäri kaupunki näyttää vaan vitun pöljältä :lol: :lol: :lol:

miskaaa
05-17-2007, 01:13 PM
cat nousut

polli
05-17-2007, 01:14 PM
Iha kiva temppu... :) Ei se oo pelkkää hyppimistä, vaan parkour on paljon enemmän. Se on elämäntapa.

miskaaa
05-17-2007, 01:16 PM
no joo ite tykkään kiipeillä kaikki alle esim. tolppiin. manki on ihan jees ja kongi.

RakettiNalle
05-17-2007, 01:28 PM
noh... välillä kyläl tulee juostuu jotaa 2 kertaa isompaa karkuu ku vittuilen niillekki jo :D

Vihrusorsa
05-17-2007, 01:31 PM
voisiko joku kertoa tädille, mistä tässä on kyse? :?

polli
05-17-2007, 01:34 PM
Käy youtubessa kattomassa hakusanalla parkour, sieltä löytyy hyvin juttua.

outo__
05-17-2007, 01:41 PM
ite parkourasin täs hetki sitten mutta lensin munilleni tangon päälle nii nyt pidän taukoa :?

http://www.youtube.com/watch?v=GVNT3VrjSHI sieltä näkee tietämättömät mitä parkour on

polli
05-17-2007, 01:43 PM
Joo mullaki on kokemusta... Sattuu!

No, rapatessa roiskuu, mutta ei muuta kun etiä päin sano mummo lumessa.

JaPervo
05-17-2007, 02:02 PM
Ne kaikki jotka on sitte alle 18 vuotiaita nii voi ilmottaa etteivät harrasta parkouria.. kyllä mä oon nähny niitä 15 vuotiaita "parkourin" harrastajia jotka pitää sitä parkourina että hyppää jonku aidan yli jollaki ihmeellisellä tyylillä.

Eiskalt
05-17-2007, 02:20 PM
Juust juust... Et ite oo kiinostunu :?: :)en (paitsi jos se on nopein tapa päästä johonki. :wink:)

äkänen avatar sulla kui ni?

[WLB] ThaElf
05-17-2007, 02:29 PM
Onhan tuota tullut harrastettua, mutta en kaupungilla hypi, koska lähin sellainen on 15 km päässä, joten metsä on toiminut alueenani. Ystäväpiirini kuitenkin on tiivis harrastaja porukka Hyvinkäältä. Terveisiä siis heidän puolestaan.

Terria
05-17-2007, 02:46 PM
http://www.youtube.com/watch?v=GVNT3VrjSHI sieltä näkee tietämättömät mitä parkour on

Tuo nyt oli lähinnä voimistelua... Tässä parempi video:
http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c

Joo, itelle ei ole koskaan tullut mieleenkään hyppiä voltteja katoilta toiselle, mutta siistiltähän tuo näyttää. Yleensä vaan kun joku sanoo harrastavansa parkouria, se on sellainen "hei hypätään tosta parakin katolta tohon hiekkakasaan, lol"-penska.

Koira Aiti
05-17-2007, 02:50 PM
tää parkour on just sika siistii, voi olla eeppinen ninja ja taistella katujen kauheita betoni objekteja vastaan! kaikki ninjailemaan, ääh en jaksa, lähdempä vaan ninjaileen mun kawasaki ninja ZX-12R! nänänhähähännääää näään äääääänn''nn'änän :arrow:

miskaaa
05-17-2007, 02:56 PM
Parkour video (http://video.google.com/videoplay?docid=7003884391464159886) tos on myös yks video parkourista

miskaaa
05-17-2007, 03:12 PM
Yleensä vaan kun joku sanoo harrastavansa parkouria, se on sellainen "hei hypätään tosta parakin katolta tohon hiekkakasaan, lol"-penska.

joo toi on aika yleistä, et pennut luulee että kaikki hyppely ja kiipeily ois parkouraamista.

polli
05-17-2007, 03:34 PM
Vaikka oon alle 18, ni ossaan kyllä ihan kunnon temppuja, ja pystyn hyppäämään
7 metrin korkeudesta ilman mitää vammoja, kuten pystyy moni muukni treenauksen jälkeen.

LasaH
05-17-2007, 04:04 PM
olishan sitä siisti osata, mutta kun ei uskallus riitä niin en taija ees alottaa

polli
05-17-2007, 04:06 PM
Kannttaa vaan rohkeesti alottaa.

Sitten kun vauhtiin pääsee, niin ei malta lopettaa.

miskaaa
05-17-2007, 09:10 PM
perjaatessa voltit ei kuulu parkouriin vaan free running:iin :idea:

B. Matlock
05-17-2007, 09:57 PM
Juu-u. Joku on tainnut katsoa Yamakasin liian monta kertaa. Ittelläni on niin huono kunto ja heikot paikat ettei onnistuis edes kunnon treenillä.

polli
05-18-2007, 04:04 AM
No free running ja parkour on hyvin pitkälti sama asia, mutta parkourissa tehdään temppuja yhdessä paikassa ja freerunningissa liikutaan kohteesta A kohteeseen B esteiden yli pahdollisimman nopeasti.

Murmeli
05-18-2007, 05:50 AM
Kyllä hän välillä tulee harrastettua.
Eti youtubesta Urban ninja

pirlo
05-18-2007, 04:45 PM
Onhan sitä tullut parkourattua aika paljon ,eikä ole edes tullut suuria vammoja !
Mutta mustelmia kyllä löytyy
:D

eXu
05-18-2007, 07:21 PM
Iha kiva temppu... :) Ei se oo pelkkää hyppimistä :!: :evil:

Siinä on myöskin jännitystä! Serkun kaa mennää häirittee jotain tuntematonta ja sitten sen jälkeen me mennään pakoon aitojen yli hypitään ettei vaan joku mummo huomaa :D. Muuten tosi hauska laji. Varsinkin ulkona. Ei ulkona keksi niin hauskaa, kun parkouraaminen on. Serkun kanssa
joskus yöllä parkourataan ja koputellaan ikkunoita sitten, kun olen serkun luona tai serkkuni on meillä.

Arzieh
05-18-2007, 08:03 PM
Kyyllä sitä tulee hypittyä kaveredie kanssa monta kertaa viikossa. Ja monkey vault on paras-.-'

Kirov
06-15-2007, 10:33 AM
Mitään parkouria! Kyllä sen pitää olla kunnon ninjutsua!

hege99
06-16-2007, 04:38 AM
Oujee kundit! Parkour rulaa! Tosi hienoo hypätä talon päältä voltti ja taittaa niskat!

Ghost
06-16-2007, 04:44 AM
Mun eka temppu oli mankey :roll:

Ghost
06-16-2007, 04:46 AM
Oujee kundit! Parkour rulaa! Tosi hienoo hypätä talon päältä voltti ja taittaa niskat!
Tosi kivaaa!!! Mulle ei oo käynyt koskaan tollee parkourissa.

taitaa olla pien h o m o

Sakura
06-16-2007, 05:38 AM
Juupa juu ihan kivaa se o.
Mut hyppäsin silmät kii mummolassa leikkimökin katolta valjen niskaan :lol:

miskaaa
06-16-2007, 04:44 PM
joo tänään oli vähän lihaskunto treenii, jalat paskana :lol:.

polli
06-16-2007, 06:05 PM
joo tänään oli vähän lihaskunto treenii, jalat paskana :lol:. niin ne monasti on aina treenin jälkeen.

kannattaa venytellä.

miskaaa
06-16-2007, 07:23 PM
nojoo, kyllähän parkouraamisessa tarvii lihaskuntoa.

joelipoeli
06-17-2007, 07:55 AM
Katoin youtubesta ja näytti aika kivalta. Ite teen meidän jättitrampoliinilla vähän temppuja. :)

hatluer
06-17-2007, 11:24 AM
No jos joku tykkää kiipeillä ja puhua parkourista niin mikäs siinä. Ihan hauskaa se varmaan on jos osaa.

polli
06-17-2007, 11:26 AM
nojoo, kyllähän parkouraamisessa tarvii lihaskuntoa. No tarvii tarvii!! :P

hatluer
06-17-2007, 12:15 PM
Jos aikoo kiipeillä katolle seinää pitkin niin siinä tarvitaan hyvin paljon habaa, kun rykäisee itsensä sen päälle.

-MaZa
06-17-2007, 12:55 PM
Njuu harrastan :) Side vault ja hypyt alas on kyllä parhaita. Selkä saattaa pikku hiljaa mennä mulla aika pahaan kuntoon, mutta tää on kuitenkin niin hyvä laji etten aijo lopettaa :D

LoRenzZ
06-17-2007, 01:01 PM
osaan mä tramppiksel vaikka mitä, mutku en uskalla hypätä iha jostai katolta... tai kyl mä uskallan sellasesta 3 metrin katolta, ku hypänny hesassa 7 metrin korkeudalta veteen :)

tein takaperinvoltin joskus 1 kuukausitte, nyt en enää uskalla tehä sitä... :(

virtanen
06-17-2007, 01:32 PM
Kiva harrastaa parkouria ku asuu maalla.. Kaupungissa ois kiva tehä sitä.

-MaZa
06-17-2007, 06:29 PM
Kiva harrastaa parkouria ku asuu maalla.. Kaupungissa ois kiva tehä sitä.Käytä mielikuvitusta. Kivet ja aidat on hyviä. Metsästä saattaa löytyy tosi hyviä paikkoja :wink:

Munuainen
06-17-2007, 07:43 PM
No empä nyt tiiä,kyllä kaupungissa ainakin on paljon parempi...

LapinKulta
06-18-2007, 04:56 AM
Olen nähnyt paljon videoita missä ammattilaiset parkouraajat hyppelevät, Se näyttää jo mielenkiintoiselta ja hauskalta :D

Mutta mitä olen nähnyt paikanpäällä se on just sellaista penskojen touhua jotka luulevat olevansa jotain.......

Ropeltaja
06-18-2007, 05:02 AM
Juu-u yksi ns. "ystäväni" on taitojensa takia päässyt lehteenkin :wink:. Kylähän se hauskaa olisi osata, mutta se vaatisi taitoja.

-MaZa
06-18-2007, 10:00 AM
Olen nähnyt paljon videoita missä ammattilaiset parkouraajat hyppelevät, Se näyttää jo mielenkiintoiselta ja hauskalta :D

Mutta mitä olen nähnyt paikanpäällä se on just sellaista penskojen touhua jotka luulevat olevansa jotain....... Kuka sä olet arvostelemaan muita?

Ne videot joita oot nähny on ollu jotain hardcore
parkour videoita. Ne kaverit on harjotellu ainakin yli 5 vuotta. Jos säkin harrastaisit vaikka skeittausta ja mä menisin youtubeen kattoon jonkun hyvän videon jossa porukat heittää hirveitä trickkejä. Sitten tulisin kattoon sua, niin voisin yhtä hyvin tulla sanoon, että mitä vittua toi nyt on opettele skeittaan, et sä mitään osaa :D

xXx
06-18-2007, 11:16 AM
LapinKulta kirjoitti:
Olen nähnyt paljon videoita missä ammattilaiset parkouraajat hyppelevät, Se näyttää jo mielenkiintoiselta ja hauskalta

Mutta mitä olen nähnyt paikanpäällä se on just sellaista penskojen touhua jotka luulevat olevansa jotain.......

Nehän vaan harjottelee, ties mitä ne osaa parin vuoden päästä! :D

Munuainen
06-18-2007, 12:36 PM
no ei mistään 150 sennttisestä ja 70 kiloo painavasta lihapullasta voi tulla melkeen koskaan mitään vaikka ne kuinka harjottelee.

Täytyy olla jo valmiiks edes vähän liikunnallinen.

-MaZa
06-18-2007, 02:33 PM
no ei mistään 150 sennttisestä ja 70 kiloo painavasta lihapullasta voi tulla melkeen koskaan mitään vaikka ne kuinka harjottelee.

Täytyy olla jo valmiiks edes vähän liikunnallinen. Ei välttämättä :D Harjottelee vaan ihan perkeleesti, niin kilot lähtee aika nopeesti pois. On sellasiakin parkouraajia joille se on eka liikunnallinen harrastus.

miskaaa
06-19-2007, 12:07 AM
yks tuttu alotti parkourin se on laihtunu joku 15 kiloo.

hatluer
07-01-2007, 11:19 AM
Ajattelisin yrittää sitä " cat hyppyä", mutta ei ole missään sopivaa aitaa... Kerrostalo alueella asuvat parkouraajilta ei varmaan paikkoja puutu.

Edit: Kyllähän tuossa laihtuu kun jaksaa harrastaa. Todella liikunnallista ja erittäin hauskaa jos vain paikkoja riittää.

Golden Raven
07-01-2007, 12:06 PM
"Tuo nyt oli lähinnä voimistelua... Tässä parempi video:
http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c"

Joo...toi oli tosiaankin hyvä video, tyypit osaa kunnolla temppuilla...

hatluer
07-01-2007, 01:56 PM
Ne ovatkin harrastaneet varmaan jo 10 vuotta.

Edit: typerä sade kuuro :cry: Kaikki muuttui ihan liukkaaksi joten ei pysty oikein harjoittelemaan.

LapinKulta
07-01-2007, 03:32 PM
Anteeksi jos loukkasin teidän parkouraajien tunteita kommentillani, Se nyt oli vain mitä MINÄ itse ajattelen tästä :roll: Ei tarvi tulla heti kaataan paskaa niskaan...

Jatkakaa vain te sitä parkouraamista minusta ei kannata välittää. :wink:

hatluer
07-01-2007, 04:06 PM
Olen nähnyt paljon videoita missä ammattilaiset parkouraajat hyppelevät, Se näyttää jo mielenkiintoiselta ja hauskalta Very Happy

Pakko vastata tähän. Eihän ammattilaiseksi pääse ilman harjoittelua. Minuakin hieman huvittaa jos jotkut 12 vuotiaat hyppivät penkiltä toiselle ja tekevät niitä "skeitti" temppuja ilman lautaa. Kyllähän niistä jotkut harvat varmaan tekevät liikkeitä paremmin kuin minä, koska olen itsekkin aika aloittelia.

PS: Hemmetti. Kylälle en kehtaa mennä hyppimään ainakaan yksin eikä lähellä ole parkouraajia. Ja koti nurkat ovat jo kaluttu.

Noseless
07-01-2007, 05:26 PM
En harrasta... kiinnostus on kyllä kova. Välillä kun on mahdollisuus tulee seinille hypittyä ja koitettua jotain pientä, kunnon paikoista on täälläkin pulaa.
Kunto ei ihan ole sitä luokkaa kuin tarvitaan, mutta pian se on..

[Pyöräilin tänään 55km 8) ]

miskaaa
07-04-2007, 07:28 PM
En harrasta... kiinnostus on kyllä kova. Välillä kun on mahdollisuus tulee seinille hypittyä ja koitettua jotain pientä, kunnon paikoista on täälläkin pulaa.
Kunto ei ihan ole sitä luokkaa kuin tarvitaan, mutta pian se on..

[Pyöräilin tänään 55km 8) ] pyöräily on ihan hyvää harjotusta, itse olen ainakin saanu lisää voimaa jalkoihin pyöräilyn ansiosta, ja kannattaa alottaa jos on kiinostusta on kunto paranee kyllä treenatessa.

Armadyl
07-04-2007, 07:43 PM
No ei kiitos, mut veli hyppäs ja murtu ranne, joten en hypi tms. :x

gusix
08-02-2007, 07:45 AM
Kaikki vaultit on parhaita!

odeedo
08-02-2007, 07:52 AM
Haha, saattaa kuullostaa oudolta mutta mun lempitemput on lazy, mankey, ja dash tosin ei niitä korkeimmista paikoista vielä uskalla vetää, ja voisko joku pistää videoon linkin youtubeen että mikä on cat vault.

P.S mä osaan underbar 360 :wink:

Tiberius
08-02-2007, 08:14 AM
Sillon kun se on nopein/lyhin tapa päästä jonnekkin

Zumma
08-02-2007, 08:50 AM
Harrastan telinevoimistelua, joten ketteryys sun muut on jo aika hyvii, mut asun ihan pienessä tuppukylässä, mis ei oo mitään hyvii paikkoi parkourata :cry:

PS: mikä on cat vault?

tuhkanunna
08-02-2007, 10:51 AM
Haluisiin harrastaa mut oon aika pitkä ja pitkät kintut ni ei (minun) mielestä pysty. Mul on se yamakasii video. oLis se kyl varmaan ihan kivaa mut siin menee vähä överiks.

polli
08-02-2007, 10:59 AM
Pituudella ei minusta ole mitään väliä. :wink:

ja painollakaan ei alussa ole väliä. Kunto kasvaa harjoittelun myötä.

waffa
08-02-2007, 12:27 PM
Itse harrastan parkouria kaverin kanssa, alussa koitettiin 5 hengen kanssa (kaikki kavereita) harrastaa sitä, mutta ei siitä mitään tullut ja nyt ollaan vain me kaksi. :P Kunnon paikkoja (jos rahaa löytyy) joita itse tiiän on Kuusamon linnan rauniot, Narvan linna+kirkko (Virossa), Pompejin rauniot (Italiassa) ja tietenkin lähes kaikki rauniot joita lähistöltä löytyy, mutta noissa paikoissa on ERITYISEN sopivan korkuiset, levyiset ja kaiken näköiset kivi- ja puumuurit, sekä useita maanalaisia käytäviä, kaiteita ym. Itselläni ei ole mitään lempiliikettä, kaikki ne on osa yhtä suurta kokonaisuutta. Kaikkia tarvitaan ja käytetään tarpeen tullen. :wink:

Zumma
08-04-2007, 12:48 PM
Kuten edellä ollaan väitetty, nii ei kaikki 15-v. tyypit oo sillai: "höhöö, hypätään tost aian yli nii ollaan parkouraajia". ite oon 14-v. ja parkouraan(tai ainakin yritän) kunnolla :evil:

polli
10-07-2007, 07:01 AM
Kuten edellä ollaan väitetty, nii ei kaikki 15-v. tyypit oo sillai: "höhöö, hypätään tost aian yli nii ollaan parkouraajia". ite oon 14-v. ja parkouraan(tai ainakin yritän) kunnolla :evil: Minustakin on kyseen alaista loukata parkourin harrastajia näin. Ei tietenkään kuulu asiaankaan olla sellainen, etttä meen aidan yli ja ole parkouraaja, ei. Se ei kuulu asiaan.

GeneSimmons
10-07-2007, 07:09 AM
Kaveri parkouraa. koko ajan yrittää päästä jonkun yli ja kyllä se pääsee

Ra-W
01-21-2008, 12:36 PM
No aloittelemassa olen, dashin opin juuri viime sisä-treeneissä.
Tästä se lähtee!

fcpasa
01-21-2008, 12:42 PM
imatralla on hyvät mahdollisuudet harrastaa sitä

Pultura
01-21-2008, 12:44 PM
Itse käyn aina välillä kylillä heittelemässä temppuja. Mitäs osaatte? Ite en osaa kongia hirveen hyvin, mut kerran oon tehny. Sitten supermanit, monkeyt, speedit ja muut menee ihan kevyesti :D

Blast
01-21-2008, 12:53 PM
Polli en ymmärrä miksi sinun täytyy kirjoittaa noin. joka toinen viesti? Täällä kaikki sanovat temppunsa, ja sinä vastaat tämmöistä.

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

Viimeisessä repliikissä ei mitään vikaa.. Mutta ei jokaiseen viestiin tarvitse kirjoittaa kommenttia.

plokoon
01-21-2008, 01:02 PM
Polli en ymmärrä miksi sinun täytyy kirjoittaa noin. joka toinen viesti? Täällä kaikki sanovat temppunsa, ja sinä vastaat tämmöistä.

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

Viimeisessä repliikissä ei mitään vikaa.. Mutta ei jokaiseen viestiin tarvitse kirjoittaa kommenttia.Hän haluaa näyttää "asialliselta" :D
Kyllä perusvaultit menee sekä tictacci 4 askeleen.
Oli kyl jännä juttu viime vuonna ku olin parkouraamassa vedin lazyä muurin yli jossa oli maassa ruohikkoo.
Jalka jäi muurin toisel puolel ---> Kädet muuriin ja siitä voltti ;)

EDIT: Pollille lihaskuntotreeni kuuluu perus opetteluun parkourissa ilman lihaskuntotreeniä et pitkälle pötki.

LeFt
01-21-2008, 02:39 PM
Joskus tultu hypittyä jnkun aidan yli, ei sellaista wannabeilua parkouriksi voi laskea. Hiki otsalla ktottiin jotain youtubefeimejä ja leikittiin niitä..

polli
03-08-2008, 07:49 AM

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

Viimeisessä repliikissä ei mitään vikaa.. Mutta ei jokaiseen viestiin tarvitse kirjoittaa kommenttia.Hän haluaa näyttää "asialliselta" :D
Oli kyl jännä juttu viime vuonna ku olin parkouraamassa vedin lazyä muurin yli jossa oli maassa ruohikkoo.

EDIT: Pollille lihaskuntotreeni kuuluu perus opetteluun parkourissa ilman lihaskuntotreeniä et pitkälle pötki. no minä ainakin haluan keskustella ja kommentoida toisten lempi temppuja.

Aiheenkin kerta olen omasta mielenkiinnosta tehnyt.

Ja en ole kovin moneen kommentoinut edes. Ehkä 3-5 olen kommenttia lykännyt.

P.S: Hehkutetaan nyt: yhdeksässadas viesti minulta.

Rival
03-08-2008, 08:10 AM
Sitäpaitsi vaikka oon alle 18, ni ossaan kyllä ihan kunnon temppuja, ja pystyn hyppäämään
7 metrin korkeudesta ilman mitää vammoja, ni piä sinä JaPervo turpas kiinni :!: :evil:
7m!? Sen kun näkisi :lol: . Nyt taisi mennä ehkä hieman liioittelun puolelle :wink: .

Kyllähän tuota parkouria harrastettua tulee. Ponnistusvoimakin on ihan mukavasti kehittynyt sen jälkeen, kun viimekesänä aloitin :o . Ja vielä kun ihan Tampereen keskustassa asun, niin on hyvä mennä kaupungille hieman pomppimaan, sieltä kun löytyy kaikkea mielenkiintoista.

Kiipeäminen ja korkealta droppaus ovat mielipuuhiani. Aitojenkin yli tulee useasti hypättyä vaikka tarkoitus ei olisi pakourata juuri sillä hetkellä :) . Ja jos vastaan tulee korkea aita jonka yli on hieman hankalempi mennä, niin sitä sitten yritän niin kauan että onnistuu.

Kun tuossa viimekesänä vasta aloitin, niin en mikään hyvä ole vielä, koska talvi kuitenkin hieman rajoittaa. Mutta jahka lumet sulaa ja rupeaa lämmintäkin olemaan, niin eiköhän taas pomppiminen ala.

Kaveripiiristäni vain yksi minun ikäiseni harrastaa parkouria. Hänen kanssaan sitä tuli syksyllä ja hieman kesälläkin harjoiteltua, koska on harrastanut hieman minua kauemmin. On niitä sitten vanhempiakin, joiden kanssa tulee mentyä. Vaikka muutamia vuosia on ikäeroa ja huima ero harrastusajassa, niin kyllä minä mukana pysyn ihan kiitettävästi :) .

Harrastan tämän lisäksi vain laskettelua, joka kehittää reisiä (ja sitä myötä ponnistusvoimaa) , jotka vaikuttaisivat kyseiseen aieheeseen. On niitä harrastuksia sitten muitakin, jotka eivät niin paljoa taitoihini vaikuta.

Edit:

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

EDIT: Pollille lihaskuntotreeni kuuluu perus opetteluun parkourissa ilman lihaskuntotreeniä et pitkälle pötki. no minä ainakin haluan keskustella ja kommentoida toisten lempi temppuja.

Itseasiassa olet lykännyt 13, jos sitä aloitusviestiä ei lasketa :wink: .

Pultura
03-08-2008, 08:55 AM
Tämä ei ole enää normaali aihe vaan pollin spämmipesä. 40% viesteistä ovat pollin.. Ja jokaisessa pollin viestissä on väh. 5 hymiöä. Tuplapostia saatanasti, aijai. Menee ihan perselleen koko juttu.

Sorry off, asiaan. Itse nyt kesäisin joskus tulee hypeltyä, talvella joutuu hyppimään aitojen yli, ainahan on kiire. Lempitemppu on ihan normaali "Speed", se kun on varmaankin käytännöllisin. Kongit jne. eivät taas ole niin tarpeellisia, ei kukaan hyppää kongilla aidan yli jos on hirveä kiire :D Vaikka kylläs minäkin ne osaan ;)

meizi
03-08-2008, 09:56 AM
Kongit jne. eivät taas ole niin tarpeellisia, ei kukaan hyppää kongilla aidan yli jos on hirveä kiire :D Vaikka kylläs minäkin ne osaan ;)
Minä ainakin teen kongin jos on kova kiire. Helpompi tehdä se, kun joku speed.. Hyppää vaan tarpeeksi kaukaa kovasta vauhdista niin on toisella puolella melkein nopeammin kun speedillä.. =P Ja entäs jos on kaksi aitaa/tankoa peräkkäin ? Siinähän on sitten tupla kongin paikka :D Ei taitaisi "tupla speed" ihan onnistua. :'D

Ja joku kehtaa väittää ettei alle 18 vuotias voi sanoa harrastavansa parkouria.. Itse olen nyt vähän yli kaksi vuotta harrastanut parkouria ja kyllä se aika hyvin jo sujuu. Tietysti niitäkin löytyy jotka vaan hyppää parin aidan yli ja sanoo harrastavansa parkouria... Kuuluu siihen paljon muutakin! :wink:

E:

Ne kaikki jotka on sitte alle 18 vuotiaita nii voi ilmottaa etteivät harrasta parkouria.. kyllä mä oon nähny niitä 15 vuotiaita "parkourin" harrastajia jotka pitää sitä parkourina että hyppää jonku aidan yli jollaki ihmeellisellä tyylillä.

Waller
03-08-2008, 10:05 AM
Olen joskus pienempänä kokeillut...

En onään tällä vatslla vaikka se olikin kivaa.......

Ps. Späm!

Voss
03-08-2008, 10:07 AM
Parkouraaminen on paskaa.

meizi
03-08-2008, 10:12 AM
Perustele! Parkour on mukavaa kuntoa kohottavaa urheilua ja siinä oppii näkemään paikat täysin erilailla. Näkee uuden laisia mahdollisuuksia ohittaa/ylittää esteitä ja oppii nopeimmat reitit paikasta paikkaan. Oikeasti juuri mahtava laji!

Rival
03-08-2008, 11:27 AM
Perustele! Parkour on mukavaa kuntoa kohottavaa urheilua ja siinä oppii näkemään paikat täysin erilailla. Näkee uuden laisia mahdollisuuksia ohittaa/ylittää esteitä ja oppii nopeimmat reitit paikasta paikkaan. Oikeasti juuri mahtava laji!
Aivan! Vossilla olisi hyvä olla kunnon perustelut, kun kehtaa tuollaista mennä väittämään :roll: . Parkour tosiaan kohottaa kuntoa melkoisesti, jos sitä siis todella haluaa harrastaa. Ponnistusvoimakin paranee. Eli olen samaa mieltä meizin kanssa :wink: .

Ja miksikäs alle 18-vuotias ei voi harrastaa parkouria? Eihän se tietenkään sitä tarkoita, että jos parin aidan yli on mennyt ja muutaman dropin heittänyt, niin harrastaa parkouria. Ei ei ei. Varmasti jos vaikka 15-vuotiaana aloittaa ja intoa riittä vuosiksi, niin varmasti voi jo 17-vuotiaana olla hyvä, vaikka ei 18v olisikaan.

polli
03-08-2008, 02:17 PM
Sitäpaitsi vaikka oon alle 18, ni ossaan kyllä ihan kunnon temppuja, ja pystyn hyppäämään
7 metrin korkeudesta ilman mitää vammoja, ni piä sinä JaPervo turpas kiinni :!: :evil:
7m!? Sen kun näkisi :lol: . Nyt taisi mennä ehkä hieman liioittelun puolelle :wink: .

Kyllähän tuota parkouria harrastettua tulee. Ponnistusvoimakin on ihan mukavasti kehittynyt sen jälkeen, kun viimekesänä aloitin :o . Ja vielä kun ihan Tampereen keskustassa asun, niin on hyvä mennä kaupungille hieman pomppimaan, sieltä kun löytyy kaikkea mielenkiintoista.

Kiipeäminen ja korkealta droppaus ovat mielipuuhiani. Aitojenkin yli tulee useasti hypättyä vaikka tarkoitus ei olisi pakourata juuri sillä hetkellä :) . Ja jos vastaan tulee korkea aita jonka yli on hieman hankalempi mennä, niin sitä sitten yritän niin kauan että onnistuu.

Kun tuossa viimekesänä vasta aloitin, niin en mikään hyvä ole vielä, koska talvi kuitenkin hieman rajoittaa. Mutta jahka lumet sulaa ja rupeaa lämmintäkin olemaan, niin eiköhän taas pomppiminen ala.

Kaveripiiristäni vain yksi minun ikäiseni harrastaa parkouria. Hänen kanssaan sitä tuli syksyllä ja hieman kesälläkin harjoiteltua, koska on harrastanut hieman minua kauemmin. On niitä sitten vanhempiakin, joiden kanssa tulee mentyä. Vaikka muutamia vuosia on ikäeroa ja huima ero harrastusajassa, niin kyllä minä mukana pysyn ihan kiitettävästi :) .

Harrastan tämän lisäksi vain laskettelua, joka kehittää reisiä (ja sitä myötä ponnistusvoimaa) , jotka vaikuttaisivat kyseiseen aieheeseen. On niitä harrastuksia sitten muitakin, jotka eivät niin paljoa taitoihini vaikuta.

Edit:

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

Öö, tuota nuin. Voin hypätä seitsemästä metristä, ja tehdä rollin, mutta olen tehnyt sen vain nurmikolle.

En minä nyt sitä kehtaa tehä asvaltille!

Joo laskin itekkin ja oli aikapaljon viestejä, mutta melkein kaikissa annoin jotain vinkkejä ja neuvoja.

meizi
03-08-2008, 02:33 PM
Öö, tuota nuin. Voin hypätä seitsemästä metristä, ja tehdä rollin, mutta olen tehnyt sen vain nurmikolle.
Mistä hyppäsit?

Rival
03-08-2008, 02:53 PM

Edit:

"Joo toi on hieno"
"Millanen toi on?
"Eti youtubest parkour"

En minä nyt sitä kehtaa tehä asvaltille!

Joo laskin itekkin ja oli aikapaljon viestejä, mutta melkein kaikissa annoin jotain vinkkejä ja neuvoja.

Aika hyvin kyllä, jos viitsit hypätä (et siis droppaa) 7m:stä ja nurmikolle rolli.

Ja kuten meizikin jo kysyi, niin miksi hyppäsit? Tuskin kukaan huvikseen 7m:stä hyppää nurmikolle. Etkö kuitenkin voisi myöntää hieman liioittelevasi :roll: .

gorbad ironclaw
03-08-2008, 02:55 PM
eiks se oo sitä, mis ravataan pitkin kaupunkii, ja hypitään kaiken maailman kaitel ka katoil? :?

Rival
03-08-2008, 02:57 PM
eiks se oo sitä, mis ravataan pitkin kaupunkii, ja hypitään kaiken maailman kaitel ka katoil? :?
Juuri sitä :wink: . Mutta tehään siinä paljon muutakin, kun juostaan katoilla ja hypellään kaiteilla :wink: .

polli
03-08-2008, 03:30 PM
Firefox muuten. oletko rekannu www.parkour.fi sivuille?

kannattaa kaikkien parkourista/freerunningista kiinnostuneiden tutustua sivuun.

En hyödy linkistä. :wink:

meizi
03-08-2008, 03:33 PM

Voitko vastata niihin kysymyksiin? Mistä ja miksi hyppäsit silloin sen seitsemän metriä? En nimittäin oikein usko että olet hypännyt.. :s Seitsemän metriä on nimittäin aika korkea pudotus.. Tietääkseni.

Rival
03-08-2008, 03:35 PM

En ole, mutta olen kyseisellä sivulla käynyt vilkaisemassa.

Ja voitko jotenkin todistaa hypänneesi sen 7m?

polli
03-08-2008, 03:35 PM
Aika hyvin kyllä, jos viitsit hypätä (et siis droppaa) 7m:stä ja nurmikolle rolli.

Ja kuten meizikin jo kysyi, niin miksi hyppäsit? Tuskin kukaan huvikseen 7m:stä hyppää nurmikolle. Etkö kuitenkin voisi myöntää hieman liioittelevasi :roll: .

No olin ala-asteella semmosessa pikku kylä koulussa, niin oltiin kevään kunniaksi kolme tuntia rosvoa ja poliisia. No, minä sain loisto idean: "Menen tuonne tikapuiden nokkaa piiloon jeppejä." (Huom! Koulu oli kaksikerroksinen)

Aika kilpailuhenkinen kun olen varsinkin tuossa pelissä niin minut huomattiin ja "poliisi" alkoi kiivetä hakemaan minut. Ei siinä ollut muuta mahdollisuutta kuin hypätä jeparin yli sinne nurmelle ja jatkaa menoa.

Voi kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on. :wink:

Oli mukava olla koulussa rosvoa ja poliisia, kun parkourasi niin harva sai kiinni.

Niin, ja valitettavasti en voi todistaa sitä.

Uskokaa tai älkää, mutta tosi tuo on.

gorbad ironclaw
03-08-2008, 03:37 PM

No olin ala-asteella semmosessa pikku kylä koulussa, niin oltiin kevään kunniaksi kolme tuntia rosvoa ja poliisia. No, minä sain loisto idean: "Menen tuonne tikapuiden nokkaa piiloon jeppejä." (Huom! Koulu oli kaksikerroksinen)

Aika kilpailuhenkinen kun olen varsinkin tuossa pelissä niin minut huomattiin ja "poliisi" alkoi kiivetä hakemaan minut. Ei siinä ollut muuta mahdollisuutta kuin hypätä jeparin yli sinne nurmelle ja jatkaa menoa.

Oli mukava olla koulussa rosvoa ja poliisia, kun parkourasi niin harva sai kiinni.

Uskokaa tai älkää, mutta tosi tuo on. kylhän sen 7 metrii nurmikolle aika helpost hyppää, saattaa vähän tuntuu nilkois mut tuskin siin mitään murtuu, jos sen oikein teet. tekniikkalaji nääs.

meizi
03-08-2008, 03:38 PM

Uskokaa tai älkää, mutta tosi tuo on.
Aika tyhmä syy hypätä 7 metriä. Mutta en todellakaan usko.. Ala-asteelainen hyppii tosta vaan leikeissään 7 metrin pudotuksia ? :'DDDDDDD

polli
03-08-2008, 03:40 PM
Olin silloin viimeistä vuotta siellä.

Elä usko, mutta toistetaan vähän ittee= Tosi on.

meizi
03-08-2008, 03:49 PM
Olin silloin viimeistä vuotta siellä.

Elä usko, mutta toistetaan vähän ittee= Tosi on.
No tehdäämpä niin, että kun lumet sulaa, koitan itse tuota seitsemän metrin droppausta/hyppäämistä. Jos onnistuu ilman ongelmia, uskon että olet tehnyt sen. Jos jalkani murtuu tai jotain muuta, en todellakaan usko 12-13 vuotiaan hypänneen sellaista!

DreamEater
03-08-2008, 04:06 PM
Vaikka oon alle 18, ni ossaan kyllä ihan kunnon temppuja, ja pystyn hyppäämään
7 metrin korkeudesta ilman mitää vammoja, kuten pystyy moni muukni treenauksen jälkeen.

Arvaa kui mulle kävi ku yritin samaa mutta 5 metristä... Mursin melkein jalkani.. hyppäsin vahingos jalat suorana :lol: :oops:

Muuten en harrasta... Tosin jonkilaista on tullut tehtyä kun pakenin 17 vuotiaita... niil ei riittänyt pokka ku otin etumatkaa ja kiersin jostain alaspäin nii ne vaa siin ylhääl katto: "Ei perkele! Miten toi kersa hyppäs täst?"

*reps*

Ra-W
03-08-2008, 04:23 PM
Jos jalkani murtuu tai jotain muuta, en todellakaan usko 12-13 vuotiaan hypänneen sellaista!
Paremminhan juuri tuon ikäinen kestää hyppyjä kuin aikuinen? Vai noko näin?
Itse olen hypännyt 5 metristä, eikä sattunut mihinkään. Joten minusta ainakin 7 metriä ei ole mahdoton, mutta haastava sen täytyy olla.

Niin ja itse aloitin parkourin, ja osaan ainakin Dashin. Se oli vain niin helppo treenata kun pääsin sisätreeneihin.

DreamEater
03-08-2008, 04:28 PM
Harrastan telinevoimistelua, joten ketteryys sun muut on jo aika hyvii, mut asun ihan pienessä tuppukylässä, mis ei oo mitään hyvii paikkoi parkourata :cry:

PS: mikä on cat vault?

Ilman telinevoimistelua sama, tuppukylässä ei vaan ole kunnon paikkoija muutaku yks pudotus...

Mikä on cat vault?

meizi
03-08-2008, 06:40 PM
Jos jalkani murtuu tai jotain muuta, en todellakaan usko 12-13 vuotiaan hypänneen sellaista!
Paremminhan juuri tuon ikäinen kestää hyppyjä kuin aikuinen? Vai noko näin?
Itse olen hypännyt 5 metristä, eikä sattunut mihinkään. Joten minusta ainakin 7 metriä ei ole mahdoton, mutta haastava sen täytyy olla.

Niin ja itse aloitin parkourin, ja osaan ainakin Dashin. Se oli vain niin helppo treenata kun pääsin sisätreeneihin.
No en itsekkään ihan aikuinen vielä ole (15 vuotta).. Mutta voi toki olla, että olen arvioinut tuon seitsemän metriä liian korkeaksi.. Tarkoitan siis, että ehkä se ei olisikaan niin mahdoton. Pitää kyllä joskus testata. Miten muuten polli tiedät että se on juuri seitsemän metriä??

Mikä on cat vault?
En ole koskaan kuullut mistään cat vaultista.. Ainoastaan cat leap on tuttu, se tarkoittaa niinkun sellasta että.. öö.. Tätä. (http://www.youtube.com/watch?v=l-DOB39FGC0) Oli hankala selittää..

E: Tuossa videossa oleva cat leap ei ole ihan oikeaoppinen.. Koitan etsiä paremman.

E: Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=TH_tK9yQTbM) on hyvät tutoriaalit cat leapin tekoon.

polli
03-08-2008, 06:48 PM
No se koulu oli siitä yläkerran räystään kohalta 9 metriä, ja siitä kaksi metriä alaspäin oli minun hyppy kohta.

ja siinä hypyssä jos joustaa tarpeeksi, niin ei käy kuinkaan. Ja kannattaa muistaa rolli

ja luut kestää nuorella paljon paremmin.

P.S: Mikä 12-13 vuotiasta estää kestämästä/tekemästä tuon?

meizi
03-08-2008, 06:58 PM
Ehkä koko ? =DD Vaikea kuvitella jotain pientä ipanaa hyppäämässä jostain korkealta. =P

polli
03-08-2008, 07:02 PM
Ehkä koko ? =DD Vaikea kuvitella jotain pientä ipanaa hyppäämässä jostain korkealta. =P heh, meitä on moneen lähtöön, mutta ei me maalaiset olla niin pulla mössöjä ku kaupunkilaiset... ;) (Vitsi)

gorbad ironclaw
03-08-2008, 07:07 PM
Ehkä koko ? =DD Vaikea kuvitella jotain pientä ipanaa hyppäämässä jostain korkealta. =P heh, meitä on moneen lähtöön, mutta ei me maalaiset olla niin pulla mössöjä ku kaupunkilaiset... ;) (Vitsi) totta on vaikka vitsi olikin. mä oon varmaan ainoo tääl jota on ammuttu 150 paunasel taljavarsijousel korvaan. vittu se kirpas ennenkun meni korvalehest tunto :lol:

meizi
03-08-2008, 07:24 PM
Ehkä koko ? =DD Vaikea kuvitella jotain pientä ipanaa hyppäämässä jostain korkealta. =P heh, meitä on moneen lähtöön, mutta ei me maalaiset olla niin pulla mössöjä ku kaupunkilaiset... ;) (Vitsi)
Itsekkin olen maalta.. :roll: Tälläisestä pikku tuppukylästä.. :P

meizi
03-08-2008, 08:19 PM
Traceureille (parkouraajille) oma userbar :):
http://img292.imageshack.us/img292/3162/271205009728ug1.png
Ottakaa ihmeessä käyttöön. =)

E. Sori tuplapostaus..

polli
03-09-2008, 06:37 AM
Itsekkin olen maalta.. :roll: Tälläisestä pikku tuppukylästä.. :P Kannattaa, parasta sakkia maalla! :P

Rival
03-09-2008, 06:50 AM
Itsekkin olen maalta.. :roll: Tälläisestä pikku tuppukylästä.. :P
Itseasiassa koolla ei ole mitään merkitystä, kun hyppää. Kunhan pokka pitää, niin siitä vaan :) .

Kuten jo sanoinkin, itse olen kaupungista (ihan Tampereen keskustasta) , mutta en yhtään epäilekään maalaisia :wink: .

LeFt
03-09-2008, 07:31 AM
Kuten jo sanoinkin, itse olen kaupungista (ihan Tampereen keskustasta) , mutta en yhtään epäilekään maalaisia :wink: .

Onko Tampere kaupunki?

Rival
03-09-2008, 08:09 AM

Onko Tampere kaupunki?
Et taida maantieto-ihmisiä ollakaan :P . Kyllä se on, ja lisäksi Suomen kolmanneksi isoin (eikös olekin :roll: ) .

polli
03-09-2008, 08:30 AM

Onko Tampere kaupunki?
Et taida maantieto-ihmisiä ollakaan :P . Kyllä se on, ja lisäksi Suomen kolmanneksi isoin (eikös olekin :roll: ) . On se kolmanneksi isoin.

En minä sillä että epäilisit, ihan muuten vaan sanoin.

Niin, ja kiitos todella paljon tuosta userbarista! :D

Niin, ja jos joku haluaa käyttää minun sigiä, meinaan tuota parkour logoa, niin siitä vaan.

Pultura
03-09-2008, 08:35 AM
Kongit jne. eivät taas ole niin tarpeellisia, ei kukaan hyppää kongilla aidan yli jos on hirveä kiire :D Vaikka kylläs minäkin ne osaan ;)
Minä ainakin teen kongin jos on kova kiire. Helpompi tehdä se, kun joku speed.. Hyppää vaan tarpeeksi kaukaa kovasta vauhdista niin on toisella puolella melkein nopeammin kun speedillä.. =P Ja entäs jos on kaksi aitaa/tankoa peräkkäin ? Siinähän on sitten tupla kongin paikka :D Ei taitaisi "tupla speed" ihan onnistua.

Roohkenen olla eri mieltä. Kyllähän "Tuplaspeed" :llä pääsee kebabisti, kunhan hyppää eri puolilta. Kyllä se speed on nopein, se on sellanen stnnmoinen sutasu vaan aidan yli, ja sairaan helppokin vielä. Sitten jos on aitoja, jotka eivät mene speedillä, on niissä mielestäni helpointa heittää heittomonkey. Enemmän voimaa kuin speedissä, mutta hieman hitaampi ;)

meizi
03-09-2008, 10:16 AM
Minä ainakin teen kongin jos on kova kiire. Helpompi tehdä se, kun joku speed.. Hyppää vaan tarpeeksi kaukaa kovasta vauhdista niin on toisella puolella melkein nopeammin kun speedillä.. =P Ja entäs jos on kaksi aitaa/tankoa peräkkäin ? Siinähän on sitten tupla kongin paikka :D Ei taitaisi "tupla speed" ihan onnistua.

Roohkenen olla eri mieltä. Kyllähän "Tuplaspeed" :llä pääsee kebabisti, kunhan hyppää eri puolilta. Kyllä se speed on nopein, se on sellanen stnnmoinen sutasu vaan aidan yli, ja sairaan helppokin vielä. Sitten jos on aitoja, jotka eivät mene speedillä, on niissä mielestäni helpointa heittää heittomonkey. Enemmän voimaa kuin speedissä, mutta hieman hitaampi ;)
Selitätkö minulle, mikä on tuplaspeed? Sellainen ei voi olla mahdollinen..

polli
03-09-2008, 10:30 AM

Selitätkö minulle, mikä on tuplaspeed? Sellainen ei voi olla mahdollinen.. minusta tuplaspiidiä ei voi tehdä. Ainakaan minä en onnistunut koska siinä ei kerkeä kunnolla ottaa kiinni toisesta esteestä ja jalat kerkeää laskeutua sen aikana jo niin paljo.

Kyllä se kong on nopiampi aijanylitys.

Ronbe
03-09-2008, 10:36 AM
Tuli tuota joskus kutos luokalla sähellettyä. Luulin olevani silloin etevä, mutta kun nyt katson mitä olen siltä ajalta temppujani kuvannut... Että oon nolannu itteni :D

Temetius
03-09-2008, 10:42 AM
En harrasta.
En ole harrastanut.
Enkä tule harrastamaan.

meizi
03-09-2008, 01:34 PM
minusta tuplaspiidiä ei voi tehdä. Ainakaan minä en onnistunut koska siinä ei kerkeä kunnolla ottaa kiinni toisesta esteestä ja jalat kerkeää laskeutua sen aikana jo niin paljo.

Tuota juuri ajattelin myös.. Ei sitä voi tehdä..

O-DeC
03-10-2008, 02:55 PM

Selitätkö minulle, mikä on tuplaspeed? Sellainen ei voi olla mahdollinen.. minusta tuplaspiidiä ei voi tehdä. Ainakaan minä en onnistunut koska siinä ei kerkeä kunnolla ottaa kiinni toisesta esteestä ja jalat kerkeää laskeutua sen aikana jo niin paljo.

Speedi on aidanylitys yhdellä kädellä, so siitä hyppäät ensin aitojen väliin ja toisella kädellä toisenkin aidan yli. Easy, ya? :roll:

meizi
03-10-2008, 03:01 PM
Speedi on aidanylitys yhdellä kädellä, so siitä hyppäät ensin aitojen väliin ja toisella kädellä toisenkin aidan yli. Easy, ya? :roll:
Joo. Easy. Mutta paaaljon hitaampi kun tuplakong. Eikä se ole tupla, jos osuu maahan välissä.

polli
03-10-2008, 03:01 PM

Speedi on aidanylitys yhdellä kädellä, so siitä hyppäät ensin aitojen väliin ja toisella kädellä toisenkin aidan yli. Easy, ya? :roll: Mutta välissä ei saa koske maahan...

Eo kongissakaan kosketa maahan välillä. Pitää pysyä koko ajan ilmassa.

Edit: Perhana Meizi kerkesi ensin.

polli
03-15-2008, 06:40 AM
Ooteko muuten käyny viemä kouraamassa, kun alkaa lumet jo lähtiä pois?

hidan
03-15-2008, 10:23 AM
Joo kullä mäkin parkouren vaasassa vedän uber suurien lätäköitten yli ja hyppäilen portailta toiselle.

meizi
03-15-2008, 11:07 AM
Ei oikein ole kerinnyt eikä jaksanutkaan nyt vähään aikaan.. Sitten kun kunnolla kesä tulee niin on pakko taas ruveta treenaan kunnolla.

Ra-W
03-15-2008, 11:46 AM
Käykää salivuoroilla. Lahessa ainakin on lauantaisin sisätreenit, ja ihan hyvässä paikassa. Onhan niitä toki muitakin paikkoja mutta lahti esimerkkinä.

Oletteko muuten jo kuulleet siitä parkourille suunnitellusta aluueesta, öööö... olikos se jyväskylään?
Parkourin sivuilla on sille alueelle suunnittelu kilpailu ja sen voittajan suunnittelema alue teetetään sinne jonnekin kaikkien parkourattavaks. Jotenkin noi mä sen ymmärsin.

Voi perhana ku tulee nii kauas.. Noo mut sinne sitte silti kesällä!

meizi
03-15-2008, 11:51 AM
Käykää salivuoroilla. Lahessa ainakin on lauantaisin sisätreenit, ja ihan hyvässä paikassa. Onhan niitä toki muitakin paikkoja mutta lahti esimerkkinä.

Oletteko muuten jo kuulleet siitä parkourille suunnitellusta aluueesta, öööö... olikos se jyväskylään?
Parkourin sivuilla on sille alueelle suunnittelu kilpailu ja sen voittajan suunnittelema alue teetetään sinne jonnekin kaikkien parkourattavaks. Jotenkin noi mä sen ymmärsin.

Voi perhana ku tulee nii kauas.. Noo mut sinne sitte silti kesällä!
Mulla ja parilla kaverilla oli viime talvena oma salivuoro(koulun liikuntasalissa). Meinattiin se täksikin talveksi varata mutta oltiin laiskoja eikä saatu mitään hoidettua.

Tuosta Parkour alueesta en ollutkaan kuullut vielä. Pitääkin mennä käymään Parkour.fi:ssä.

Tuli tässä mieleen.. Kuinka moni on tilannut jotain Parkour.fi nettikaupasta? Itse tilasin vaatteita yli kaksi kuukautta sitten, eikä niitä vieläkään ole tullut!! Olen lähettänyt sinne sähköpostia kaksi kertaa ja molempiin on vastattu että vaatteet mitkä tilasin, on tilapäisesti loppu varastosta ja että niitä tulee lisää kahden viikon sisällä. Molempiin viesteihin siis sama vastaus! Onko muilla huonoja kokemuksia siitä?

Rival
03-16-2008, 07:26 AM
Tampereelle tuli eilen talvi uudestaan, mutta olen kavereiden kanssa yrittänyt lumesta huolimatta.

Katoilta toisille on tullut hypättyä, vaikka liukkaita ovatkin olleet.

Ja olen jopa päässyt hieman kokeilemaan reaktio noputtani (+taitojani), kun olimme kavereiden kanssa lähikerrostalojen pihoilla erään miehen terassilla. Siinä pompittiin sen aidan yli katosten katoilla, kunnes se mies tuli ulos sieltä sen kämpästä. Minä huomasin sen ekana ja hyppäsin äkkiä siitä aidalta katolle, juoksin toiseenpäähän, hyppäsin alas ja lähdin juoksemaan minkä jaloistani pääsin.
Olin kahden kaverini kanssa, ja molemmat vaan tuumas, et "Mihinkäs se nyt lähti?". Sitten toinen kavereistani huomas sen tyypin kun se tuli ulos siitä ovesta. Sekin lähti pinkomaan ja sit vasta se vika huomas sen. Sille tuli hirvee paniikki ja se lähti ravaamaan hullun lailla :D .

Et ihan kivaa on ollut lumesta huolimatta :D .

mijummi
03-16-2008, 08:02 AM
alotin n. vuos sitten, en oo vielä hyvä :S mutta siitä oppii siitä oppii...

meizi
03-16-2008, 11:08 AM
Tampereelle tuli eilen talvi uudestaan, mutta olen kavereiden kanssa yrittänyt lumesta huolimatta..
Joo, täällä sama juttu.. Äsken herätessäni huomasin että pihalla on kauheat lumikinokset. =S Eipä oikeastaan kovin paljoa lunta ole täällä aikasemmin ollut..

galsberk
03-16-2008, 12:18 PM
en harrasta mut oon tehny jonkuun ihme tempun :lol:

Sobek
03-16-2008, 12:19 PM
Kuinkas helppoa tätä on itse ruveta harrastamaan tutoja katsomalla, ja foorumeita seuraamalla?

meizi
03-16-2008, 01:12 PM
Kuinkas helppoa tätä on itse ruveta harrastamaan tutoja katsomalla, ja foorumeita seuraamalla?
Ihan helppoa se on aloittaa. Kannattaa ottaa pari kaveria mukaan ja lähteä kaupungille katselemaan paikkoja missä voisi ruveta treenaamaan. Itsekkin aloitin yhden kaverin kanssa ihan hyppimällä jossain leikkipuistoissa ja missälie voimistelu paikoilla. :D
Siihen sitten tullut mukaan vähän isompaa hyppimistä. :p

Kalmisto
03-16-2008, 01:33 PM
Minäkin olen harrastanut Parkouria jonkin aikaa. Aloitin kun kaksi hemmoa tuli esittelemään kyseistä lajia eräässä koulun liikuntatapahtumassa.
Viime syksynä oli joensuun telinesalissa lauantaisin Parkour-treenit ja ainakin mitä minä olen kuullut niin ne jatkuu joskus tässä syksyn tienoilla.
Olen aina ollut melko kömpelö liikkuja, mutta Parkour on kuitenkin sujunut melko hyvin.

Vammoja tulee mutta tulkoon. :twisted:

Koffu
03-16-2008, 01:59 PM
Ampuimme kavereiden kanssa kaupungilla värikuulapistooleilla kun rupesivat parvekkeillani pomppimaan saatana. Oli ihan oikein niille ja aion vastaisuudessakin näin tehdä jos taloni lähellä vielä pyörivät

Remu
03-16-2008, 02:22 PM
Ampuimme kavereiden kanssa kaupungilla värikuulapistooleilla kun rupesivat parvekkeillani pomppimaan saatana. Oli ihan oikein niille ja aion vastaisuudessakin näin tehdä jos taloni lähellä vielä pyörivät

Taitaa olla molemmat laitonta puuhaa, sekä pomppinen toisten parvekkeillä, että heidän ampuminen värikuula-aseilla.

Itse ihastuin Parkouriin, joskus 10-vuotiaana, kun näin televisiosta jonkun esittelyvideon. Harrastamaan en tosin koskaan ruvennut. Ei ole tuollainen hyppiminen suunniteltu mun kokoisille. (Tällä hetkellä ikää 17v pituuttaa 2metriä ja painoa reilu 90 kg.) Polvet vois olla suht kovilla.

meizi
03-16-2008, 04:28 PM
Soita mielummin poliiseille. Oma unelmani: Saisi juosta poliiseja karkuun parkouraten. :lol:
Ehkä ne sinun häiritsijäsikin voisi pitää siitä. :D

polli
03-16-2008, 04:46 PM
Soita mielummin poliiseille. Oma unelmani: Saisi juosta poliiseja karkuun parkouraten. :lol:
Ehkä ne sinun häiritsijäsikin voisi pitää siitä. :D Tuo on joka parkouraajan unelma...

Ja on muuten laitonta ampua toisia värikuula aseilla.

Rival
03-16-2008, 05:04 PM
Ehkä ne sinun häiritsijäsikin voisi pitää siitä. :D Tuo on joka parkouraajan unelma...

Ja on muuten laitonta ampua toisia värikuula aseilla.
Varmasti, mutta entäs tuo parvekkeilla hyppiminen :roll: ? Eihän se laitonta ole, mutta ei kovin sallittua.

Ja kuten itsekin aamulla totesin, niin olin minäkin (olikohan se torstaina...?) jonkun toisen parvekkeella :D .

Big J
03-17-2008, 01:07 PM
En harrasta mutta ehkä vois alottaa.

Ruokis
03-17-2008, 01:26 PM
Olin viimekesänä wnb-parkouer.
Osasin ainakin puolivoltin ja monkeyn metristä.
Joo ja osasin alastulonkin!

Sitten kun myöhemmin syksyllä näin, kun luokkakaveri näytti vähän sitä kunnon parkouria, niin siihen se sitten jäi.
Siihen, kun huomasin, että en minä voi noita temppuja osata, mitä jotkin "prot" tekee.

Temput vain näyttävät helpommilta videoissa, kuin oikeassa elämässä...

Rival
03-17-2008, 04:32 PM
Olin viimekesänä wnb-parkouer.
Osasin ainakin puolivoltin ja monkeyn metristä.
Joo ja osasin alastulonkin!

Sitten kun myöhemmin syksyllä näin, kun luokkakaveri näytti vähän sitä kunnon parkouria, niin siihen se sitten jäi.
Siihen, kun huomasin, että en minä voi noita temppuja osata, mitä jotkin "prot" tekee.

Temput vain näyttävät helpommilta videoissa, kuin oikeassa elämässä...
Kun joku näyttää parempia temppuja joita itse et osaa, niin ota siitä mallia, älä lannistu.
Ihan hyvin voit vaikka jonkinajan kuluttua tehdä saman tempun perässä, vaikka et olisi uskonutpystyväi siihen :wink: .

medieval
03-17-2008, 06:09 PM
en ite kannata tollasta muutamista syistä.
1.näyttää ihan vitun tyhmältä ja katu uskottavuus menee 8)
2.en uhraa suku kalleuksiani sen takia
3.jos tahtoo hyppimään ni muuttaa amazoniin apinoiden sekaan :twisted:

Ra-W
03-18-2008, 10:31 AM
Oma unelmani: Saisi juosta poliiseja karkuun parkouraten. :lol:

Aivan, tuo on jokaisen parkouraajan unelma, kunhan vain parkouraa onnistuneesti. :D

en ite kannata tollasta muutamista syistä.
1.näyttää ihan vitun tyhmältä ja katuuskottavuus menee 8)
2.en uhraa sukukalleuksiani sen takia
3.jos tahtoo hyppimään ni muuttaa amazoniin apinoiden sekaan :twisted:

Pah, olet vain kateellinen kun et itse osaa.

1. vastalause = siinähän sitä katuuskottavuutta tulee, kun trikkaa makeesti kaduilla..
2. vastalause = mitä järkeä ryhtyä vaarallisiin temppuihin heti, jos pelkää tärkeitten osien menettämistä?
3. vastalause = no ihan mukavaa sielläkin olisi parkourata, mutta miksi ihmeessä sinne, kun kaupungillakin voi hyppiä?

Big J
03-18-2008, 11:59 AM
Voisko joku linkittää youtubesta videoita tempuista jotka voisi olla helposti opeteltavia sellaiselle joka ei harrasta ja alkoi juuri vasta kiinnostua lajista.

polli
03-18-2008, 12:37 PM
http://www.youtube.com/watch?v=2OnrS3awx4Q Tuon eka opettelet.

http://www.youtube.com/watch?v=P2cDCAVYiXU&feature=related Tuossa kans ihan hyvää settiä.

Nuilla pääsee alkuun jo iha hyvin.

niin muuten kummalta puolelta te teette rollin? meneekö vasen olka eka maahan, vai oikea olka?

Big J
03-18-2008, 12:42 PM
http://www.youtube.com/watch?v=2OnrS3awx4Q Tuon eka opettelet.

http://www.youtube.com/watch?v=P2cDCAVYiXU&feature=related Tuossa kans ihan hyvää settiä.

Nuilla pääsee alkuun jo iha hyvin.
Kiitti.

Joukki
03-18-2008, 01:01 PM
http://www.youtube.com/watch?v=2OnrS3awx4Q Tuon eka opettelet.Itse opettelin rollin tuon avulla.
Ja mulla menee rollissa aina oikea olkapää ensin maahan. Osaan kaikkia ''perustemppuja'' esim. Manki ja KingKong. :) Todella mukava liikuntaharrastus. Suosittelen lämpimästi. :)
Dash <3

meizi
03-18-2008, 05:33 PM
niin muuten kummalta puolelta te teette rollin? meneekö vasen olka eka maahan, vai oikea olka?
Yleensä tulee eka oikea olka, mutta molemmin päin onnistuu ihan hyvin.

1.näyttää ihan vitun tyhmältä ja katuuskottavuus menee 8)
2.en uhraa sukukalleuksiani sen takia
1. Näyttää kylläkin aika hienolta.
2. Itselläni ei ainakaan parkouratessa ole mitenkään sukukalleuksiin sattunut.

Dooki
03-18-2008, 09:02 PM
Ajateltiin tuossa broidin(isonveljen) kanssa tehdä elokuvaa, jossa hän on yksi Ihmemies Pena, (tiedätte jos menette youtubeen ja: Ihmemies Pena) ja me näytämme huomattavasti samalta. Niin hän sitten pyysi minua hyppimään katoilla yms. Hänen puolestaan, koska hänen paikat eivät kestä enään paljoakaan tuollaisia. Enpä muuten oikein harrasta koko touhua.

On meinattu murtaa varpaita ja yms. Muita heikkoja paikkoja. :p
Hyppy 3m parvekkeelta maahan koko paino yhden ainoan varpaan varaan, osaattekin jo melkein tuntea kivun. En voinut kävellä hyvin viikkoon.. Tai puoleenviikkoon.

Itse jos harrastan, en mitään kummempia tee, volttia koitettu, paskaks meni. Joten sitä pitäis opetella, ja muutenvain pidän ihan tavallisista hypyistä korkealta esim. Ala-asteella opettajia pakoon.. Tuttua hommaa..

Aika mukavaa hommaa sittenkin on, täytyy myöntää. (:

DreamEater
03-19-2008, 12:55 PM
nyt tulee hypittyä pelkästään lazy vaultteja koulussa pulpettien yli...

Fui
03-19-2008, 05:24 PM
Hienon näköistä hommaa kyllä on.
Harmi vaan, että asun täällä mettässä eikä tuollaisesta täällä hajuakaan.

Pari kysymystä:
Kuinka laajalla alueella harrastetaan?
ja
Kuinka nopeasti perusasiat oppii, siitä kun aloittaa?

polli
03-19-2008, 05:46 PM

Pari kysymystä:
ja
Kuinka nopeasti perusasiat oppii, siitä kun aloittaa? perus asiat oppi aika helposti.

Itelläni meni päivä pari oppia rolli, muutamat vaultit, ja kong sun muuta iisiä hommaa.

ja metässä itekki, joten sielläkin voi treenata ihan hyvin ilman mitään onkelmia.

meizi
03-19-2008, 05:55 PM

Pari kysymystä:
ja
Kuinka nopeasti perusasiat oppii, siitä kun aloittaa? perus asiat oppi aika helposti.

Itelläni meni päivä pari oppia rolli, muutamat vaultit, ja kong sun muuta iisiä hommaa.

ja metässä itekki, joten sielläkin voi treenata ihan hyvin ilman mitään onkelmia.
Ei niitä parissa päivässä niin hyvin opi, että niitä kauheasti kehtaa muille esitellä. Kyllä siinä ainakin pari kuukautta menee että perus temput menee niin hyvin että voi rauhassa lähteä kaupungille hyppimään.
Kongia ei varmasti opi päivässä niin että se rupee sujumaan. Itselläni ainakin kesti kauan ennen kun uskalsin monkeyn ja kongin tehdä kunnolla.

Metsässä kun asuu, voi kiipeillä puissa. =DD

Tuli muuten vihdoin ne tilaamani vaatteet. Hienot on =) Tuli kaupan päälle toinenkin t-paita pitkän odotuksen takia. Kannattaa parkour.fi nettikaupasta tilata jotain hienoja SPY kamoja, hyvää mainostusta lajille ja Suomen Parkour Yhdistykselle. :)

Joukki
03-19-2008, 06:39 PM
Itse osasin monkeyn jo ennen kuin olin alkanut harrastamaan parkouria. :) Kun ei osaa vielä KingKongia niin laji ei tunnu vielä niin mukavalta, mutta sitten kun kongi onnistuu niin rupeaa kehittymään. Ainakin minulla kävi näin. :D

galsberk
03-20-2008, 01:42 PM

nii mäki, mut voit tehä jotain temppuja talon seinästä, puista, tai kaiteesta. Kivestäki on ihan hyvä tehä temppuja jos se ei oo liukas.

meizi
03-20-2008, 03:07 PM
Itse osasin monkeyn jo ennen kuin olin alkanut harrastamaan parkouria. :) Kun ei osaa vielä KingKongia niin laji ei tunnu vielä niin mukavalta, mutta sitten kun kongi onnistuu niin rupeaa kehittymään. Ainakin minulla kävi näin. :D
Mutta tuplakongin jälkeen vasta rupeaa tuntumaan todella hienolta! 8)

-FouRe-
03-20-2008, 03:29 PM
Niin, onhan Parkourin ja Free Runinggin ero ollut alustavasti se, että parkourissa yritetään hyödyntää ympäristöä, että liikkuminen oisi vaivatonta vaikeisiinkiin paikkoihi. Free Runingissa on taas se perjaate, että sen "tempun" pitää näyttää hienolta. Niin ainakin Suomen Parkour yhdistys sanoo..

meizi
03-20-2008, 04:43 PM
Niin, onhan Parkourin ja Free Runinggin ero ollut alustavasti se, että parkourissa yritetään hyödyntää ympäristöä, että liikkuminen oisi vaivatonta vaikeisiinkiin paikkoihi. Free Runingissa on taas se perjaate, että sen "tempun" pitää näyttää hienolta. Niin ainakin Suomen Parkour yhdistys sanoo..
Ohhoh. Olen luullut että parkour ja free runing on sama asia. O.O Ajattelin että free runing on vaan parkour englanniksi.. Ei kai sitten ole.

Koffu
03-20-2008, 05:56 PM
Aivan sama onko laitonta ampua niitä värikuulapistooleilla jos nuo perkeleet tulevat parvekkeilleni pomppimaan. Ensi kerralla tökkään otan ilmapistoolin mukaan jos nuo saatanat ovat vielä missään tekemisissä taloni kanssa

Ra-W
03-20-2008, 06:11 PM
Onko Dash teistä mitenkään haastava temppu? Itse opin sen heti ensimmäisellä sisätreenillä, tietenkin silleen että siitä erottaa Dashin.. Kyllähän sitä vielä pitää treenata mutta silti ainakin Dashin osaan.

Ja kaikki tuollaiset aidan ylihuput yms on jo perus kamaa.

Minusta Dash on hieno temppu, kun sen tekee oikein korkealla :D

galsberk
03-20-2008, 06:13 PM
minkälainen temppu dash on?

Joukki
03-20-2008, 06:56 PM
Mutta tuplakongin jälkeen vasta rupeaa tuntumaan todella hienolta! 8)Tuplakongi on mukava vetää salissa arkkujen päältä pomppurin avulla. Mukava tunne kun lentää niin pitkälle. <3 :D

Joukki
03-20-2008, 07:02 PM
Onko Dash teistä mitenkään haastava temppu? Itse opin sen heti ensimmäisellä sisätreenillä, tietenkin silleen että siitä erottaa Dashin.. Kyllähän sitä vielä pitää treenata mutta silti ainakin Dashin osaan.

Minusta Dash on hieno temppu, kun sen tekee oikein korkealla :D Niin minustakin. :) Se vaikeus riippuu vähän mistä sen vetää mutta on kuitenkin periaatteessa aika helppo temppu. Dash on ärsyttävä tehdä matalalta kun kädet tömähtää niin ärsyttävästi. =(
(Sori tuplapost)

meizi
03-20-2008, 11:10 PM

Minusta Dash on hieno temppu, kun sen tekee oikein korkealla :D Niin minustakin. :) Se vaikeus riippuu vähän mistä sen vetää mutta on kuitenkin periaatteessa aika helppo temppu. Dash on ärsyttävä tehdä matalalta kun kädet tömähtää niin ärsyttävästi. =(
(Sori tuplapost)
Dash on ihan yhtä helppo kun muutkin perus vaultit.

-FouRe-
03-21-2008, 07:16 AM
Ohhoh. Olen luullut että parkour ja free runing on sama asia. O.O Ajattelin että free runing on vaan parkour englanniksi.. Ei kai sitten ole.

Mistäs tuollaista olet kuullut? O.o

polli
03-21-2008, 08:46 AM

Mistäs tuollaista olet kuullut? O.o Free runningissa temppujen ei ole pakko olla tietyn säännön mukaisia kuten dash, mutta sen pitää näyttää hienolta ja tyylikkäältä.

Kuten sana "Free" síinä edessä jo sanoo, se on vapaampaa kuin parkour, eli temppujen ei ole pakko olla säännön mukaisia, jonka sanoin kyllä jo tuossa mutta toistetaan ittee hieman.

Barracuda
03-21-2008, 11:20 AM
mitää järkee hyppiä ympäri kaupunki näyttää vaan vitun pöljältä :lol: :lol: :lol:
No hei siis daa..Pääsee nopeemmin kyttiä karkuun kun pomppii kukkapenkkien yli haja-asutusalueella... :lol:

meizi
03-21-2008, 07:34 PM

No siis olen vaan ajatellut sen niin.. Vapaata juoksemistahan se parkourkin on.

barbarossa
03-21-2008, 10:08 PM

No aika moni laji näyttää typerältä, kunnon takia voi ihan hyvin harrastaa ja on ollut ainakin minulle hyötyä.

B. Matlock
03-22-2008, 06:28 AM
on ollut ainakin minulle hyötyä.Mitenkäs?

meizi
03-22-2008, 03:21 PM
Luultavasti tuo tarkoitti sitä että se on juuri nostanut kuntoa, niinkuin barbarossa aikasemmin sanoi.

Ra-W
03-22-2008, 04:15 PM
Pistetään tähän väliin uutta kysmymustä ettei mene liian Offiksi..

Kuinka pitkälle te hyppäätte? Sillä tuohan se pitkälle hyppääminen uusia mahdollisuuksia.

Itse tavoittelen 450cm..

SqooNN
03-22-2008, 04:27 PM
En enää. Ennen sitä tuli harrastettua :D.

meizi
03-22-2008, 05:03 PM

Kuinka pitkälle te hyppäätte? Sillä tuohan se pitkälle hyppääminen uusia mahdollisuuksia.

Itse tavoittelen 450cm..
En ole koskaan mitannut hyppyjen pituuksia. Riittää ettei tipu kattojen väliin hyppiessä. ;) Voisi sattua jos korkealta tippuisi. ._.

polli
03-22-2008, 05:34 PM

Itse tavoittelen 450cm.. kyllä sen tuon verran saa hypättyä...

Mutta varokaa ettei käy näin=http://www.youtube.com/watch?v=6nBywnDgD2I

meizi
03-22-2008, 07:17 PM

Juu, ai vittu. Tolleen käy kun ei osaa arvioida kuinka kovaa tarvii hypätä. :s Olen nähnyt toisen pahemman putoamisen. Laitan tänne jos löydän.

E: En nyt löydä sitä.. Tiedätkö muuten polli, kuoliko tuo hyppääjä? Yhdessä kommentissa luki että olisi lukenut jossain uutisessa että hän mursi selkänsä (ja varmasti jotain muutakin) ja kuoli heti.

E2: Ei kuollut. (http://www.youtube.com/watch?v=sMU3up7RO9w) :)

barbarossa
03-22-2008, 11:02 PM

Hyppin aitojen yli ym. Asun maalla siis, ja täällä on ollut käyttöä. Kaupungissa en alkaisi hyppimään :D , ei taidot riitä.

Ja kuten meizi sanoikin, kunto on toinen syy.

polli
03-23-2008, 06:20 AM

Juu, ai vittu. Tolleen käy kun ei osaa arvioida kuinka kovaa tarvii hypätä. :s Olen nähnyt toisen pahemman putoamisen. Laitan tänne jos löydän.

E: En nyt löydä sitä.. Tiedätkö muuten polli, kuoliko tuo hyppääjä? Yhdessä kommentissa luki että olisi lukenut jossain uutisessa että hän mursi selkänsä (ja varmasti jotain muutakin) ja kuoli heti.

E2: Ei kuollut. (http://www.youtube.com/watch?v=sMU3up7RO9w) :) Ei näköjään kuollu.

Mutta hyvä opetus kaikille, elkää hypätkö jos ette ole varmoja pystyvänne siihen.

Rival
03-31-2008, 11:41 AM
Dodii :P . Ompi lumet nyt Tampereelta päin sulanu melkein kokonaan ja jo eilen olin kaverin kanssa pientä verryttelyä ottamassa. Tänäänkin olisi tarkoitus mennä illalla kerrostaloille pomppimaan.

Nyt ei tarvitse olla mitään paksuja hanskoja, jotka putoavat kädestä kun johonkin tarttuu ja muutenkin on paljon kevyempi hypätä (tuuli- kuin toppapuvulla) . Enää ei ole niinkään liukasta, joten alastulotkin ovat paljon helpompia.

Eikun ulkoilemaan :P .

Nostoa...

meizi
03-31-2008, 05:56 PM
Täällä on vielä lunta hiukan. :/ Jotkut tiet kuitenkin on sulanut...

Rival
04-03-2008, 06:19 PM
Taas ihan ok ilta 8) . Pihalla varmaan kaksi tuntia putkeen Tampereen keskustassa (Frenkkelin aukiolla sekä paljon muuallakin) .
Jalat vähän väsyneinä, joten eiköähän unikin tule suht nopeasti. KLädetkin olivat melko sotkussa, kun ilman hanskoja tuolla menin :roll: .

Melko hiljaista on tässä topickissa ollut :roll: ...

Beta
04-03-2008, 06:40 PM
Taas ihan ok ilta 8) . Pihalla varmaan kaksi tuntia putkeen Tampereen keskustassa (Frenkkelin aukiolla sekä paljon muuallakin) .
Jalat vähän väsyneinä, joten eiköähän unikin tule suht nopeasti. KLädetkin olivat melko sotkussa, kun ilman hanskoja tuolla menin :roll: .

Että ihan kaksi tuntia onnistuit oleen ulkona?.. ja pidät sitä saavutuksena?

Get a life...

Rival
04-04-2008, 05:11 AM

Että ihan kaksi tuntia onnistuit oleen ulkona?.. ja pidät sitä saavutuksena?

Get a life...
Heh. En sitä mitenkään saavutuksena pidä, mutta pakkohan nyt jotain olki kirjoittaa :D .

Ironder
04-18-2008, 12:14 PM
Olen kokeillut, mutta ruuminrakenne ei oikein sovellu kyseiseen lajiin.

Ra-W
04-18-2008, 07:18 PM
Nuniin, alkaa täälläkin puolella suome jo lumet sulaa, ja päivätkin ovat usein aurinkoisia. En kuitenkaan varsinaisesti ole parkourannut, aina jos on jokin tilausuus hypätä esteen yli niin teen sen.. mutta en sen enempää.

Itse asiassa softatessa hyvälle kivelle onnistuin tekemään sellaisen liikkeen että pyörähdin sillä melkein vaakasuorana olevalla kivellä silleen jänskästi.. mikä lie sen tempun nimi.. oli nimittäin tylsää kun muut latailivat lippaita :lol: No miten vaan, uutta oppii kokoajan :roll:

Armqus
04-20-2008, 06:51 PM
Olen itse aika aloittelija, joten tällä hetkellä lempitemppuni on 'monkey'. Niinku semmonen että hyppää vaikka aidan yli tasajalkaa sillee hienosti käsillä samalla pitää kiinni siitä aidasta... en oikein osaa selittää! Parkour on kuitenkin tosi hyvä!

turomies
04-21-2008, 06:31 PM
Youtube video asiaan liittyen:

http://www.youtube.com/watch?v=eBGIQ7ZuuiU&

-FouRe-
05-01-2008, 11:17 AM

No siis olen vaan ajatellut sen niin.. Vapaata juoksemistahan se parkourkin on.

Niinhä se menee kuten Polli sanoi, mutta kai ymmärsitte viestini Pakourin ja Freerunningin erosta?

Village Crusher
05-01-2008, 04:03 PM
Tunnen, en harrasta.

Gallium
05-01-2008, 06:19 PM
Itsekin vasta aloittelen. Innostus kyllä lopahtanut, enkä juuri temppuja tiedäkään. No, monkeyn ainakin :D .
Täällä nyt ei ole kovin paljon tällaisia paikkoja missä voisi kunnolla harrastaa. Ekaks hölkätään pari tuntia keskustaan, ja sitten pomppimaan... :roll:

b00bs
05-01-2008, 08:04 PM
Harrastan. :)

AkuAnkka97
05-01-2008, 08:17 PM
Meikä harrastaa parkouria =)

LE PARKOUR

Rival
05-04-2008, 04:52 PM
Dodiin. Kirjoitellaampas tääs tähän aiheeseen :P Täällä jo joku teki aiemminkin "Traceur"-tekstillä olevan userbarin (pitkän tauon takia en kirjoittajan nimeä muista) .
Sainkin aikani kuluksi päähäni väsätä jonkinmoinen userbar, ja tässä tulos:
http://img390.imageshack.us/img390/3852/ubda6941ly9.gif

http://img390.imageshack.us/img390/3852/ubda6941ly9.gif

Ei sitten ole mitään käryä tuon tekstin oikeinkirjoituksesta, eli laittakaa YV:tä, jos on väärin :oops:

Legend Of Kana
05-04-2008, 06:25 PM
Minun isoin hyppy on ollut vain 4 metriä.. :oops:

Munuainen
05-05-2008, 06:45 PM
Minun isoin hyppy on ollut vain 4 metriä.. :oops:

nojaaa... silmämitallako mittasit?
Ei nimittäin ihan helppo homma tuosta noin vaan ponkasta neljää metriä.

Ja nykyään suomessa on aika hurjan kovakuntosta porukkaa. tuntus vaan aika epäuskottavalta niiq jos jokatoinen hyppäisee 6 metriä. Eikä tunnu missää! hihii!

Tixksi
05-05-2008, 06:51 PM
Parkouraus on eläintarhasta kotoisin oleva laji. Sen on opettanut ihmisten alkukantainen ystävä apina, ja näin on ihminen vajonnut taas samalle tasolle ja hyppii paikasta toiseen kuin apina.

TaaTuu
05-05-2008, 08:38 PM
Youtube video asiaan liittyen:

http://www.youtube.com/watch?v=eBGIQ7ZuuiU&

Nyt en voinut mitään... Jo kolmas kerta "You´ve been Rick rolled..!" Kiitos tästä :wink:

Punkero
05-22-2008, 06:20 PM
Harrastan.

NapaJuha
05-22-2008, 07:02 PM
Että tämmönen laji, äijät vaan hyppii kuin hämähäkkimiehet konsanaan :D

Ra-W
05-23-2008, 04:21 PM
Että tämmönen laji, äijät vaan hyppii kuin hämähäkkimiehet konsanaan :D
Jep, tyylikkäästi ja taidokkaasti.
Olettekos jo kuinka apljon treenannut? Itse ajattelin jatkaa aloittelua paremmin kun kesäloma oikein alkaa.

Rival
05-23-2008, 04:43 PM
Olettekos jo kuinka apljon treenannut? Itse ajattelin jatkaa aloittelua paremmin kun kesäloma oikein alkaa.

Huomenna Tampereen vakiojameihin ja ylihuomenna viimeiseen sisävuoroon, eli kyllähän tämä treenaus on jo alkanut.

Dooki
05-23-2008, 06:28 PM

Huomenna Tampereen vakiojameihin ja ylihuomenna viimeiseen sisävuoroon, eli kyllähän tämä treenaus on jo alkanut.

Täältäkin päin lähdössä Tampereelle hyppimään, katselemaan minkäslaista tämä harrastus nyt on. Kyllähän kai me vähän vanhemmatkin saadaan harrastaa.

Ja muuten. Lajin koville faneille ehdoittaisin Youtubeen tälläistä hakusanaa: David Belle - Parkour, tai vain David Belle. Siinähän minä. : D Tai en.

Rival
05-23-2008, 07:22 PM

Täältäkin päin lähdössä Tampereelle hyppimään, katselemaan minkäslaista tämä harrastus nyt on. Kyllähän kai me vähän vanhemmatkin saadaan harrastaa.

Eli jameihin tulossa? Siellä sitten :wink:
Laitoinkin tarkempaa YV:llä.

Ja onkos täällä muita Tamperelaisia?

Paju
05-23-2008, 10:17 PM
Voisitkos Yama laittaa mullekkin yv tietoo, että missä päin ja monelta jamit on? Ite alotin harrastaan parkourii vasta noin pari viikkoo sitten, joten aika aloittelija olen. Huomenna muutenkin ajattelin tulla Tampereelle, joten vois käydä tuolla jameilla.

Edit: Vaikuttaa siltä, että jamit ovat jo todennäköisesti loppuneet, joten en sitten enää infoa tarvitse, mutta kiitos nyt kuitenkin.

Hyttinen
05-24-2008, 07:39 PM
Äskettäin "aloitin" sen harrastamisen, vaikka onhan sitä tultu harrastettua huomaamatta, että en ole edes tiennyt siitä :P

Alkaa jo hypyt ja laskeutumiset sujua, ja vain olen saanut käden kipeäksi siitä, kun tulin vahingossa huonosti alas.

Pitäisi vielä opetella putkien välistä hyppiminen, ja voittaa "pelkoni" hypätä korkealta paikalta, kun en joskus uskalla hypätä about 4m korkeudesta. Mutta silloin pitää ajatella "kerran sitä eletään!" Ja silloin hypätään, ja hyvinhän se menee :wink:

Ra-W
05-24-2008, 09:36 PM
Nouh.. olisitte joku lahdesta, sillä itse aloittelen ainakin siellä.
Kysyisin jameista sen verran, että mennäänkö niissä ihan vain itsekseen vai harjoitellaanko niillä ohjatusti? Jos itsekseen niin eikö siinä aloittelevat jää jälkeen :o?

Rival
05-25-2008, 06:40 AM
Kysyisin jameista sen verran, että mennäänkö niissä ihan vain itsekseen vai harjoitellaanko niillä ohjatusti? Jos itsekseen niin eikö siinä aloittelevat jää jälkeen :o?
Ainakin täällä Tampereella jameissa on "vetäjä", joka vetää esim. alkulämmön ja loppuvenyttelyt. Auttaa aloittelijoita kiipeilemään ja muutenkin ohjastaa liikkeissä. Muuten jamit ovat Tampereella ihan vapaamuotoiset.

Pitäisi vielä opetella putkien välistä hyppiminen, ja voittaa "pelkoni" hypätä korkealta paikalta, kun en joskus uskalla hypätä about 4m korkeudesta. Mutta silloin pitää ajatella "kerran sitä eletään!" Ja silloin hypätään, ja hyvinhän se menee :wink:

Jos tuolla putkien välistä menemisellä tarkoitat under baria, niin se on minullakin vielä hakusessa. Kunnon under barissa jalat menevät reippaasti ennen käsiä, joka vaikeuttaa sen tekemisen ahtaista paikoista. Itse harjoittelen mattotelineillä.
Ja tuohon korkealta hyppäämiseen on aivan helppo ratkaisu, roll. Jos sen osaa, se ei edes satu ja pehmentää laskeutumista mukavasti. Asfaltille en minäkään sitä uskalla tehdä, mutta eiköhän se kohtapuoliin sielläkin suju.

Voisitkos Yama laittaa mullekkin yv tietoo, että missä päin ja monelta jamit on? Ite alotin harrastaan parkourii vasta noin pari viikkoo sitten, joten aika aloittelija olen. Huomenna muutenkin ajattelin tulla Tampereelle, joten vois käydä tuolla jameilla.

Sori, en huomannut viestäsi tarpeeksi ajoissa.

galsberk
05-27-2008, 05:57 PM
onko muute mahdollista mennä seinää pitkin vaakatasossa kuinka monta askelta? haluisin tietää et tietäisin rikkooko et onko prince of persia tehty todellisista asioista. tai sillee et voiko seinästä seinään hyppiä ja että voiko seinää vaakatasossa juosta

Gallium
05-27-2008, 06:12 PM
onko muute mahdollista mennä seinää pitkin vaakatasossa kuinka monta askelta? haluisin tietää et tietäisin rikkooko et onko prince of persia tehty todellisista asioista. tai sillee et voiko seinästä seinään hyppiä ja että voiko seinää vaakatasossa juosta

Wall ridea meinaat? Kyl' ne aika pitkätkin ridet mahdollisia on. Kunnolliset kengät, oikea tulokulma ja tarpeeksi voimaa niin tottahan siinä jonkin matkaa pääsee. Ja harjoittelu tietenkin auttaa. Prince of Persia on hieman "utopinen", eli aika pitkiä juoksuja siinä vedetään. Ja onhan se mahdollista hypätä seinästä toiseen... Riippuen tietenkin etäisyyksistä. Selvensikö?

galsberk
05-29-2008, 02:32 PM

Wall ridea meinaat? Kyl' ne aika pitkätkin ridet mahdollisia on. Kunnolliset kengät, oikea tulokulma ja tarpeeksi voimaa niin tottahan siinä jonkin matkaa pääsee. Ja harjoittelu tietenkin auttaa. Prince of Persia on hieman "utopinen", eli aika pitkiä juoksuja siinä vedetään. Ja onhan se mahdollista hypätä seinästä toiseen... Riippuen tietenkin etäisyyksistä. Selvensikö?

joo

galsberk
05-29-2008, 02:33 PM
ja siintä seinästä toisee. tarkotin seinästä seinään ja sit viellä seinään ja vielä niin kaua ku jaksaa. siis sillee ylöspäin

Hyttinen
05-29-2008, 03:11 PM
ja siintä seinästä toisee. tarkotin seinästä seinään ja sit viellä seinään ja vielä niin kaua ku jaksaa. siis sillee ylöspäin

Tarkoitatko wall-jumping? Eli hypitään seinien kautta ylöspäin, kuten joissakin viedoissa he hyppivät seinien kautta talojen katoille/parvekkeille.

Rival
05-30-2008, 05:26 AM
Minä voisin nyt ihan vain "tiedottaa", että jos Tampereen suunnalla on aloittelevia traceureja, niin minä voin kesäloman aikana hieman opettaa asioita, joita itse osaan (eli vähän niinkuin jameja pidettäisiin) .
Luultavasti Lukutaidottoman ja Pajun kanssa menemme kesällä pitkin Tamperetta, jos pääsevät aina silloin tällöin Tampereelle.

Elikkäs jos olet aloitteleva traceuri Tampereen suunnalta etkä ihan jameihin uskalla tulla (joissa on paljon porukkaa) , niin minä voinen sellaisia pieniä jameja pitää. Yhteys YV:llä.

Ja noita jameja ei sitten tarvitse "pelätä". Ei siellä kukaan naura, jos joku kämmää, eli rohkeasti mukaan vain. Itsekin olen vasta muutamia kertoja siellä käynyt, eikä kukaan ole kertaakaan naurahtanut minulle (no, olen treenaillut pääasiassa läheisillä kerrostaloilla) .

Dooki
05-30-2008, 10:51 AM
Totta, eikä siellä vakiojameissa kukaan teille naura. Itsekkin kämmäsin pahasti, jonka seurauksena jouduin vähän ajan päästä lähtemään. Kukaan ei nauranut, pikemminkin kysyttiin, olenko kunnossa. Kyllähän sitä oman käden päälle tuli pudottua.

Jees, mäkin voin olla siellä jonkinmoisena avustajana, koska onhan parkouraamista tullut jo parisen viikkoa tullut harrastettua. Perusasiat osaan jo, ehkä enemmänkin. ;)

Tulkaa vaan TreKouraajat sinne!

Rival
05-30-2008, 05:54 PM
Totta, eikä siellä vakiojameissa kukaan teille naura. Itsekkin kämmäsin pahasti, jonka seurauksena jouduin vähän ajan päästä lähtemään. Kukaan ei nauranut, pikemminkin kysyttiin, olenko kunnossa. Kyllähän sitä oman käden päälle tuli pudottua.
Jep jep. Cat leappia kontille, muttei saanut otetta ja siitä sitten selälleen maahan.
Tämä on juuri hyvä esimerkki siitä, ettei kukaan naura. Ja vakiojameissa on melko usein jollakulla laastareita mukana, joita saa tarvittaessa.

Jees, mäkin voin olla siellä jonkinmoisena avustajana, koska onhan parkouraamista tullut jo parisen viikkoa tullut harrastettua. Perusasiat osaan jo, ehkä enemmänkin. :wink:
En tiedä, tarvitseeko mitään avustajaa :wink: . Eihän siellä mitään kummoista tehdä. Hieman joitain hyppyjä ja perus vaultteja :wink: .

Vakiojamit ovat siis ke klo 17.00 Sampolan kouluta ja la klo 15.00 Frenckeliltä.
Näitä "pikkujameja" voidaan järjestää milloin mistäkin.

Paju
05-30-2008, 06:05 PM
Jau. Ehdottomasti minäkin olen tuonne Yaman pikkujameille tulossa. Ensi viikolla voisi ehkä jo pitää jamit?

Itseänikin aluksi mietitytti, että millaista siellä jameilla on, ja nauretankohan minulle, kun olen vielä aika uusi traceur. Hyvinhän se kuitenkin meni, eikä nauretti yhtään. Todella mukava vetää siellä ainakin oli, joka "kädestä pitäen" neuvoi miten näitä juttuja tehdään.

Itsellänikin on nyt perusasiat suht. hyvin hallussa. Vaultit onnistuu jo hyvin (monkey vielä vähän harjoittelua, että pääsee siden tottumuksesta eroon) ja rollikin jotekin taskussa. Harjoittelua kuitenkin vielä vaatii, että korkeilta paikoilta pystyy hyppäämään helposti ilman, että jalkaan sattuu.

Yleiskutokin on erittäin mukavasti kohentunut nyt sen kuukauden aikana, jolloin olen parkouranut. Lihaskuntokin loistavaa vauhtia menossa ylöspäin. Esim. leukoja saan 5 enemmän kuin kuukausi sitten, jolloin en vielä harrastanut parkouria. Kuitenkin tarvitsisin tuota ponnistusvoimaa vielä enemmän, jotta ylettäisin kohteisiin paremmin. Tuppaan nimitäin olemaan aika lyhytkokoinen, joten tarvitsen kunnon ponnistusvoiman korvaamaan sitä.

Jurbe
05-30-2008, 06:23 PM
Ite olisin jo alottanut parkourin mutta kun on liikuntakielto leikkauksesta. Jos hypin ja tipun vaikka kyljelleni ni joutuisin menemään uudestaan leikkaukseen :(
Mutta onneksi 16.6 loppuu liikuntakielto ni voin alkaa pikkusen kuntoo kohottaa ja pikkusen hyppeleen. Kaveri on parkourannu jo pitemmän aikaan ja toinen kaveri meni muutama viikko sitten mukaa, ni odottelee mua mukaan kans :)

Armqus
05-31-2008, 07:43 AM
Free Running on kivaa. Toivottavasti parkourin ystävät tiädätte mikä on Free Running. ;)

Jurbe
05-31-2008, 10:04 AM
päätinpä tehä parkour kuvan :) http://img47.imageshack.us/img47/2072/parkourmg3.png

Voin tehä tuon tyylisen avatrin jollekkin jos joku haluaa.

Buffon
05-31-2008, 06:12 PM
En harrasta sitä ihan, että harjoittelisin aktiivisesti , mutta kyllä tuota tulee hypittyä enemmänkin..

Rival
06-02-2008, 04:34 PM
päätinpä tehä parkour kuvan :) http://img47.imageshack.us/img47/2072/parkourmg3.png

Voin tehä tuon tyylisen avatrin jollekkin jos joku haluaa.
Jep. Ihan komeahan tuo on. Jos Lukutaidoton ei kerkeä/jaksa tehsä avaani&sigiäni loppuun, nin voisin kysellä sinulta.

Olen ollut täällä Iissä nyt sunnuntai aamusta asti, ja on pikkuiset vieroitusoireet pomppimaan, kun jotain hemmetin metaää pitänyt istutta :|
Onneksi pääsee viimeistään ylihuomenna pois...

SqooNN
06-02-2008, 07:48 PM
Joskus ennen oon harrastanut.

Munuainen
06-04-2008, 04:21 AM
Minä voisin nyt ihan vain "tiedottaa", että jos Tampereen suunnalla on aloittelevia traceureja, niin minä voin kesäloman aikana hieman opettaa asioita, joita itse osaan (eli vähän niinkuin jameja pidettäisiin) .
Luultavasti Lukutaidottoman ja Pajun kanssa menemme kesällä pitkin Tamperetta, jos pääsevät aina silloin tällöin Tampereelle.

Elikkäs jos olet aloitteleva traceuri Tampereen suunnalta etkä ihan jameihin uskalla tulla (joissa on paljon porukkaa) , niin minä voinen sellaisia pieniä jameja pitää. Yhteys YV:llä.

Ja noita jameja ei sitten tarvitse "pelätä". Ei siellä kukaan naura, jos joku kämmää, eli rohkeasti mukaan vain. Itsekin olen vasta muutamia kertoja siellä käynyt, eikä kukaan ole kertaakaan naurahtanut minulle (no, olen treenaillut pääasiassa läheisillä kerrostaloilla) .

Minä ainakin naurasin, jos joku könähtäs. En kyllä jaksa mustan makkaran kaupunkiin vääntäytyä, kun onnistuu täälläkin.

oWn3r
09-09-2008, 12:24 PM
olen harrastanut päälle 3 vuotta...
ehkä se double kongin on hauskin :D:D

p.s. tein tästä jo tocipin hakua ei ole vaikea käyttää

Mölylaatikko
09-09-2008, 02:44 PM
Ei tiedä kuinka kiinnostunut olen mut mistä kannattaisi lähteä aloittamaan?
Ei viitsi vielä itseään nolaamaan mennä hyppelemällä sinne sun tänne kun naapurit nauraa vieressä :D

HugoAgentti
09-09-2008, 03:45 PM
Onhan sitä tullut harrastettua. Tripla-kongon oon tehny muutaman kerran mutta on se kongi varmaan lempitemppu;)

Zimppa
09-09-2008, 05:34 PM
Kolme kuukautta on jo tullut parkouria harrasteltua.

noobidude
09-10-2008, 04:38 AM
täs kamujen kaa parkourataan http://www.youtube.com/watch?v=4tjzrKz8pQg&feature=related

Kolu
09-11-2008, 03:10 PM
Joo joskus "harrasti parkouria" aika tylsää pitkän päälle.

Rival
05-14-2009, 11:30 AM
Aika nostaa tämäkin topicki taas esille, kun on lumet sulanut ja "kausi" alkaa. En muista oliko tällä foorumilla kiellettyä nostella vanhoja aiheita, mutta jos olisin uuden tehnyt olisi heti huudeltu että käytä hakua. Jos tunnette varoitusken pakolliseksi, niin antaa tulla.

Mutta joo. Lumet ovat nyt sulaneet, ja montakos travianistia täälä enää on, jotka parkouria harrastavat? Lienee talvi karsinut parkouraamisen monen harrastuksista, joten voisi kuvitella harrastajamäärän täälläkin vähentyneen.
Tampereen vakiojamit ovat jo pyörineet muutaman viikon, eli jos tässä lähiseuduilla asustelette, niin tulkaa ihmeessä mukaan. Uudetkin harrastajat ovat tervetulleita. Se on ilmaista, eikä tarvitse mitenkään ilmoittautua, paikalle vain ilmestyt ja kaikki on ok ;)

Toivottavasti tästä jonkinsortin keskustelua lähtee kesän ajaksi liikkeelle, eikä vain heti vaivu takaisin unholaan :)

jeeeeelo
05-14-2009, 12:39 PM
Joo minä ainakin harrastan parkouria. Ja asun kyllä Tampereen lähelläkin. Silti kouraan lähinnä Hämeenlinnassa serkun kanssa, ja tänä kesänä kait sitten 4 muun kanssa.
Kauankos olette harrastaneet kyseistä lajia?

Disturbed Angel
05-14-2009, 03:33 PM
Jotakin osaan, tullut opittua kaverilta joka on itse asiassa ihan hyvä parkouraamaan.

SkullDrt
05-14-2009, 04:03 PM
Kirjottakaapa youtubeen "parkour kids" ,siinä ompi sitä kunnon parkouria.

Rival
05-14-2009, 04:53 PM
Joo minä ainakin harrastan parkouria. Ja asun kyllä Tampereen lähelläkin. Silti kouraan lähinnä Hämeenlinnassa serkun kanssa, ja tänä kesänä kait sitten 4 muun kanssa.
Kauankos olette harrastaneet kyseistä lajia?

Hämeenlinna... Onko henkilö nimeltä Jesse tuttu?
Tullut harrastettua nyt sen.. 2vuotta.

Kirjottakaapa youtubeen "parkour kids" ,siinä ompi sitä kunnon parkouria.

Teikäläisen video?

Edit: Jaa no ei todellakaan :)

Ja heitämpä minäkin tähän perään kysymyksen, että mitenkäs teidän talvenne sujui harrastuksen kanssa? Pidittekö taukoa vai kävittekö jonkinsortin sisäreeneissä (kuten minä)?

jeeeeelo
05-14-2009, 05:00 PM
Hämeenlinna... Onko henkilö nimeltä Jesse tuttu?
Tullut harrastettua nyt sen.. 2vuotta.
Ja heitämpä minäkin tähän perään kysymyksen, että mitenkäs teidän talvenne sujui harrastuksen kanssa? Pidittekö taukoa vai kävittekö jonkinsortin sisäreeneissä (kuten minä)?

Riippuu ketä jesseä tarkoitat. Yhden tiedän hattulasta ja toisen ihan hämeenlinnasta (veikkaan että meinaat sitä jolla on videoitakin tubessa?) ja kyllä tiedän hänet jotenkunten.

Itse olen varmaan ~5 vuotta harrastanut, mutta vasta kolme viime kesää vähän aktiivisemmin. Kun siis asun maalla ei täällä oikein voi kourata edes kesällä saati sitten talvella :(

Ja itse asiaan. Talvella ei kovin paljoa tultu vedettyä. Ehkä jokunen kolme päivää talvilomalla, muttei muuta. Paitsi sitten yhden päivän voltti treenit ojaan

Rival
05-14-2009, 06:25 PM
Riippuu ketä jesseä tarkoitat. Yhden tiedän hattulasta ja toisen ihan hämeenlinnasta (veikkaan että meinaat sitä jolla on videoitakin tubessa?) ja kyllä tiedän hänet jotenkunten

Sanooko Narwy mitään :D Se taitaa sen Jessen joku nick olla jossain. Ja tämä Jesse viettää aikaansa Tampereella Hervannassa asustellen :)

Paju
05-15-2009, 12:03 PM
Joo, häpeän =(.

Rival
05-15-2009, 12:21 PM
Se Rival, joka lupasi valittaa Soukalle kun ei kertonu et oli viimeks sun seurassa ja se, jonka kanssa mesessä juttelit ;D

TteutateenSalama
05-16-2009, 10:30 AM
4 luokkalaista parkouraa pitkin katuja jokapaikassa ku kävästään esim. Sellossa tai keskustassa. Ite on oo innostunu (ainakaan vielä :D) parkouraamaan.

DreamEater
05-16-2009, 02:53 PM
Parkouraisin jos tässä hemmetin käpykylässä olisi kunnon paikkoja...

jeeeeelo
05-17-2009, 05:01 PM
Sanooko Narwy mitään :D Se taitaa sen Jessen joku nick olla jossain. Ja tämä Jesse viettää aikaansa Tampereella Hervannassa asustellen :)
Joo tiän hänet kyllä.
Ai ai oli taaskin mahtava viikonloppu :) Hyvinkäällä kourasin läpi viikonlopun ja tuli opittua bäkkärikin.

TteutateenSalama
05-17-2009, 08:11 PM
Hyvinkäällä kourasin läpi viikonlopun ja tuli opittua bäkkärikin.

Kaverit ei osaa ihan maantasolta bäkkäriä, yks heitti ulkona pöydältä bäkkärin naamalleen maahan, kivasti verta. Hevimiehänä tietysti nuolemaan sitä verta xD No ei oikeesti, verta jäi, mut en mä siitä mitenkää iloinnu.

Kysymys samaan viestiin editoituna: kuuluuko voltit ja bäkkärit niinku siihen parkouriin kans?

Rival
05-18-2009, 05:08 AM
Kaverit ei osaa ihan maantasolta bäkkäriä, yks heitti ulkona pöydältä bäkkärin naamalleen maahan, kivasti verta. Hevimiehänä tietysti nuolemaan sitä verta xD No ei oikeesti, verta jäi, mut en mä siitä mitenkää iloinnu.

Kysymys samaan viestiin editoituna: kuuluuko voltit ja bäkkärit niinku siihen parkouriin kans?

Eivät. Lähinnä trikkaukseen/free runningiin.

jeeeeelo
05-18-2009, 05:23 AM

Ei näin yleisellä tasolla, mutta periaatteessa kyllä. Enemmän ne 4runin puoleen kallistuvat..
[enkä mäkään sitä bäkkiä maasta osaa vaan jonkun n.metrisen boxin päältä ja alla oli kevyt soraa joku 30cm. Niin sika pehmee alusta että ja vielä ulkona :)]

FuckMan
12-05-2010, 12:07 AM
No free running ja parkour on hyvin pitkälti sama asia, mutta parkourissa tehdään temppuja yhdessä paikassa ja freerunningissa liikutaan kohteesta A kohteeseen B esteiden yli pahdollisimman nopeasti.
Psst!! toisin päin

Twilight
12-07-2010, 10:19 PM

Psst!! toisin päin

Ja kohteesta toiseen yritetään liikkua mahdollisimman sulavasti XD.